29.4.2024 | Svátek má Robert


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Anna 17.3.2024 14:50

Quick loan offer

Do you need a quick loan to end your financial worries immediately? you can borrow from CZK 10,000 to CZK 90,000,000 with a low interest rate of 3%. You will have the loan in your account within 24 hours of sending the request. It is fast and reliable, the purpose of this private loan is to make money available to people in need. For any other question or request for a loan, write to: siskovaanna766@gmail.com

M. Krátký 12.3.2024 12:40

E-auta jsou stejná pitomost jako tvrzení, že už jenom pár dní a Ukrajina porazí Rusko. Přitom EU nemá ani sílu dodávat Ukrajině střelivo požadované ráže - můj tchán - ročník 1907 kdysi říkával posázavským dialektem : dite do pihele s těma vašima kravinama !!!!!!

R. Řezníček 12.3.2024 12:19

No hurá, zdá se, že už konečně opouštíme 19. století, ale na rozdíl od tehdejší doby nám chybí strojaři, elektrotechnici, stavaři, doktoři, atd. Obávám se, že doba, kdy během 50 let různí lidé vymysleli na 47 druhů motorů je už dávno pryč a nic podobného nám už nehrozí. Už nevymyslíme ani ň, tedy krom dalších 50 pohlaví, zašíváren z dotačních programů (s tržní ekonomikou dotace fakt nemají společného NIC, vy ekonomický Neználku!!!!) a podobných nesmyslů. Protože jak je vidět u některých diskutujících, propaganda byla silnější než výuka fyziky a dějepisu na základní škole a najdou se mezi námi i repetenti, kteří fakt té do očí bijící absurdní ideologii uvěřili a vydávají e-auta za výsledek jakéhosi zvráceného věděckotechnického pokroku. Všechno zpátky do lavic!!! Bych vám prohnal pérka, svazáci! 'Byste z tý sedmý třídy nevylezli pět let! Je vidět, že naše školství fatálně selhalo a s takovým materiálem se fakt do 20. století vykročit nedá. Tehdy museli být lidé mnohem chytřejší, pracovitější a schopnější, aby vůbec přežili!

M. Kocián 12.3.2024 13:07

V tom to asi bude - 47 druhů motorů už bylo vynalezeno a v praxi se uplatnily ty nejlepší principy, které se dál rozvíjí, zatímco ty ostatní zanikly nebo slouží jiným účelům. Nyní někdo z touhy po originalitě a hlavně technické neznalosti vytahuje to, co tady už bylo. Bohužel nemá dost slušnosti na to, aby tak činil za svoje peníze.

J. Prikner 12.3.2024 9:28

Že by prohlédli ? Nevěřte tomu, zelení blbci si najdou jinou kravinu, kterou budou oblbovat lidi. Pryč z toho E, včera je pozdě!!

M. Hoblík 12.3.2024 8:28

Zachraňujeme svět, nebo blbneme na kvadrát? Blbneme!

M. Kocián 12.3.2024 9:18

Svět zachraňovat nepotřebuje - svět je prostě takový, jaký je. O co se snažíme je zachovat si svoje životní prostředí vhodné pro život. Do jisté míry to jde a od roku 1989 se i lecos povedlo (a lecos zase ne), ale současná snaha o ovlivňování celosvětového klimatu evropskými aktivisty připomíná představy SF zlatého věku že se jednou všichni sbalíme a odletíme někam jinam. Nezachráníme svět, ale zničíme jeden z mála ostrůvků demokracie a slušnosti, které na Zemi jsou.

L. Novák 12.3.2024 7:54

Nerudová: Zrušení Green Dealu je úplný nesmysl. Na zelenou transformaci se ale musíme dívat pragmaticky

https://euractiv.cz/section/eurovolby-2019/interview/nerudova-zruseni-green-dealu-je-uplny-nesmysl-na-zelenou-transformaci-se-ale-musime-divat-pragmaticky/

Tak se na to musí! EU/EP platí dobře!!!

L. Zídek 11.3.2024 22:16

A fialoví trotlové tu chtějí stavšt mrgatovárnu na baterie ! Určitě jí i dotovat z peněz nás všech !

J. Černý 11.3.2024 20:23

Kolik miliard EU se vyhodilo ? Kdo za to může a kdo to nahradí ?

P. Diviš 11.3.2024 21:00

Co jsou "miliardy EU"? Má EU nějaké vlastní peníze?

M. Pivoda 11.3.2024 19:10

Svět konečně utrácí více za solární energii než za těžbu ropy. (The world is finally spending more on solar than oil production. )

L. Novák 11.3.2024 19:44

Dementní Pivoda se zase posral... :-P

M. Pivoda 11.3.2024 19:53

Každý má svobodu projevu v demokracii. I duševně nemocní.

L. Novák 11.3.2024 20:13

I DEMENTNÍ DEBIL Pivoda...

J. Černý 11.3.2024 20:24

L.Novak to olizal;-D

P. Diviš 11.3.2024 21:01

No ale je to zajímavé, zvlášť kdyby to bylo porovnáno s množstvím a spolehlivostí získaného produktu.

M. Novák 11.3.2024 19:55

Kolikrát je z těch utracených peněz menší užitek? Milionkrát menší? Nebo ještě méně?

Solární energie má ve výsledku zápornou hodnotu. I když máte ostrovní systém tak ve výsledku cenu energie zvýší pro všechny, jenom to zvýšení zaplatí všichni takže dokud to nebude příliš mnoho lidí tak se na ně ostatní složí a jim se to vyplatí. My se ale dostáváme do stavu kdy je solárů a větrníků příliš mnoho a zvýšení začíná likvidovat ekonomiku.

M. Pivoda 11.3.2024 20:09

... The nuclear waste sitting at power plants across the United States contains enough energy to power the country for more than 100 years. But recycling spent uranium fuel was banned in 1977 because President Jimmy Carter feared that nuclear reprocessing could lead to more production of atomic weapons. ...

https://www.msn.com/en-us/news/politics/jimmy-carter-killed-this-technology-50-years-ago-congress-is-about-to-fund-its-revival/ar-BB1jw7Kq?ocid=nl_article_link

J. Kostelanský 11.3.2024 18:25

S technologickým vývojem včetně elektrovozů je to jako s řidiči vozů: ten kdo kouká 5 metrů před sebe, dřív nebo později havaruje. Je třeba koukat mnohem dál - alespoň 100 metrů na rovné silnici...

Evropské automobilky právě proto nejsou schopny konkurovat těm čínským. Protože je - a zejména jejich akcionáře - zajímají jenom výsledky aktuálního finančního roku. Nic vzdálenějšího nepřichází v úvahu - to by mohlo být dokonce riskantní. :-) Jenže podnikání je vždy o jisté míry rizika. Kdo v podnikání chce jít na jistotu, dlouho nevydrží. Hovořím z vlastní zkušenosti - podnikám už 15 let.

Evropské automobilky jsou jako v tom otřepaném fóru: chlápek padá z 15. patra a u každého patra si říká: je to dobrý, pořád je to ještě dobrý...

Největší problémy má snad značka (ne celý koncern) Volkswagen. Viděl jsem nějakou aktuální statistiku (nevím za jakou zemi), a poradí v prodeji elektrovozů bylo: první 2 místa Tesla Y a 3, pak Audi Q4 e-tron, čtvrtý Enyaq, Elektrické SUV od VW se nedostalo ani do první dvacítky.

L. Novák 11.3.2024 18:44

NADŠENÝCH (a patřičně hloupých) KOMUNISTICKÝCH ;-O AKTIVISTŮ JAKO TY už jsme zažili dostatek, abychom je podle stejných znaků rozpoznali kdykoliv dnes i v budoucnosti...

Za komunistické totality se jim říkalo MlaMoJ - Mladý Moderní Jinoch. A byli všem pro smích. Jako ty... :-P [>-]

J. Kostelanský 11.3.2024 19:15

Těším na sa na chvíli, kdy napíšete i něco rozumného. Myslíte, že mám šanci to zažít? ;-D ;-D

Já vám dám příklad: když blbci dojdou argumenty, okamžitě přejde na invektivy.

J. Kostelanský 11.3.2024 19:16

Druhý příklad: Někteří tak dlouho a intensivně bojovali proti bolševikům, až si osvojili bolševické manýry...

P. Diviš 11.3.2024 21:04

Měl byste pravdu, kdyby kromě prozíravosti a rozvíjení nových technologií v EU nevládla ideologie. I ti Číňani by nevyráběli tolik elektromobilů, kdyby nebyly v EU i v USA uměle protežovány.

P. Rada 11.3.2024 18:18

K elektromobilitě právě vyšlo solidní pojednání v časopisu Vesmír:

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2024/cislo-3/elektromobil-neni-jen-auto.html

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2024/cislo-3/cesta-k-udrzitelne-mobilite.html

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2024/cislo-3/otazniky-kolem-elektromobilu.html

Cituji např: ...."Elektromobily jsou z hlediska tohoto nařízení považovány za zcela bezemisní. Ve skutečnosti je zatím poměr energetických spotřeb u osobních automobilů stejné třídy při srovnání elektromobil – benzinový automobil lepší téměř třikrát, elektromobil vůči naftovému automobilu více než dvaapůlkrát a zhruba dvakrát lepší u elektrických autobusů než u naftových"...

L. Novák 11.3.2024 18:29

DEMENTNÍ K;-OKOTE, CELÝ DEN tady dáváme na 3. číslo VESMÍRU odkazy, citace, a ty se večer probereš a místo abys je četl, tak sem sereš jeden nesmysl za druhým!!!Rv 8-o

P. Diviš 11.3.2024 18:47

Ten poslední článek napsali technici (velmi doporučuji), ty dva první humanitně vzdělaní ideologové. Toť vše.

Citujete, ale neúplně:

CO2 z výroby a provozu, a dokdy tedy elektromobil bude emisně horší než automobil? Velmi záleží na tom, z čeho se elektřina vyrábí. Například v Norsku, kde více než 95 % elektřiny pochází z vodních elektráren, se elektromobil a auto se spalovacím motorem vyrovnají po cca 40 000 ujetých kilometrech. Poměrně dobře je na tom i Francie nebo Slovensko, kde podstatná část elektřiny pochází z jaderných elektráren. V Polsku, kde se většina elektřiny vyrábí

z uhlí, nedojde k vyrovnání při předpokládané životnosti vozidla téměř nikdy. A jak je to v ČR? Výpočty [4] ukazují, že elektromobil překoná benzinové auto po cca 130 000 km a auto s naftovým motorem až po více než 200 000 km.1 O͇v͇š͇e͇m͇ ͇z͇a͇ ͇p͇ř͇e͇d͇p͇o͇k͇l͇a͇d͇u͇,͇ ͇ž͇e͇ ͇s͇e͇ ͇m͇e͇z͇i͇t͇í͇m͇ ͇n͇e͇v͇y͇m͇ě͇n͇í͇ ͇b͇a͇t͇e͇r͇i͇e͇.͇ V Německu, které má emisní faktor podobný jako ČR, je situace obdobná, přestože Německo vyrábí více než polovinu elektřiny z obnovitelných zdrojů. V evropském průměru s uvažovaným budoucím hrubým emisním faktorem výroby elektřiny 282 g CO2 eq/kWh, dosažitelným kolem r. 2030, a s uvažováním výroby baterií v EU, se vyrovnají emise CO2 u vozů s naftovým nebo hybridním pohonem přibližně po 110 000 km, u vozidel s benzinovým pohonem asi po 70 000 km [5] (obr. 1).

J. Kostelanský 11.3.2024 19:25

Nějaké rozdíly v emisích jsou ve skutečnosti nepodstatné. Jednak to není ten nejdůležitější význam této technologie. A pak vše se vyvíjí. Spalováky již moc možností na zlepšování svých vlastností nemají. Ale elektrovozy jsou - v moderní době - teprve na začátku svého vývoje s obrovským potenciálem pro zdokonalování.

Žádný přírodní nebo fyzikální zákon nebrání tomu, aby se baterie mohly používat třeba 20 let. Nebo 10 000 cyklů. Žádný přírodní nebo fyzikální zákon nebrání tomu, aby baterie v budoucnu mohly mít kapacitu třeba 1 nebo 2 kWh na 1 kilogram hmotnosti baterie. Rovněž nic nebrání tomu, aby se batérie mohly vyrábět bez niklu, mangánu, dokonce i bez lithia. Samozřejmě ne hned, ne za 5 let, ale např. za 20 nebo 50 let. Co jiného mohou spalováky nabídnout než spalování produktů z ropy a zemního plynu?

Mimochodem výroba syntetického benzinu není nic jiného než forma baterie elektrické energie. Na jeho výrobu je totiž nutná energie. Ta samá energie, která se uvolní při jeho spalování.

L. Novák 11.3.2024 20:12

Na těch tvých ;-O blábolech je vidět, jak o fyzice a souvisejících oborech nemáš ponětí... ;-D

M. Novák 11.3.2024 20:21

Dobře jste to napsal :-)

Na začátku přepisujete historii, elektromobily jsou STARŠÍ než spalovací auta. Pokračujete něčím na čem se neúspěšně pracuje sto let. Všechny tři podmínky jsou dosažitelné, jenom ne současně :-)

A zakončujete ve velkém stylu návrhem perpetua mobile. Není to ta samá energie která se uvolní při spalování syntetického paliva, je to tak max. jedna desetina. A při použití přebytku energie z OZE se bude vyrábět v zařízení které pojede 200-300 HODIN ROČNĚ. Dovedete si představit jak gigantické zařízení by to muselo být aby při tak krátkém provozu vyrobilo nějaké nezanedbatelné množství paliva? Já myslím že za ty 2-4 hodiny denně (a jenom ve dnech kdy je hezky) by se nestihla výroba ani rozjet.