Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Kolman 19.11.2019 8:38Žádný problém s mrazem pane Nováku. Automatika zapne vysoce výkonné vyhřívání Li-ion akumulátorů a ty budou v pohodlí a teploučku čekat, až přijde páníček k autíčku - nebo, dokud se tím topením "baterky" nevybijí |
J. Nevrkla 19.11.2019 8:33Jde o to, aby elektromobily nebyly nijak dotovány. I tak není fér, že jejich uživatelé neplatí žádnou spotřební daň, jakou platíme při nákupu benzínu či nafty. A trh ať to rozhodne. Výsledek bude jasný. |
J. Vintr 19.11.2019 8:30Ano, tak to je. Včera jsem v rádiu poslouchal nějakého chytrého pána, který říkal, že dnešní mladá generace se liší od svých rodičů tím, že je mnohem sebevědomější. Zapomněl ale dodat, že je i mnohem blbější. Člověk se nerodí chytrý, napřed se musí spoustu věcí naučit. Tihle mladí mají už od malička pocit, že jsou chytřejší než jejich rodiče a tím pádem se nepotřebují nic učit. Takže zůstanou hloupí (ale sebevědomí). |
J. Hruška 19.11.2019 8:25Pozor přátelé, nemění se podnebí, ale politické klima. Amen. |
P. Dvořák 19.11.2019 8:16Vy to vidíte příliš černě. Určitě bude víc těch, kteří jízdu přežijí.
|
P. Dvořák 19.11.2019 8:15Ba ne, tentokrát na rozdíl od pana Rady nemáte pravdu. V městské zástavbě elektromobily jistě všem dokáží, že se dá kde zaparkovat. Téměř nikdo na ně nebude mít, takže ulice budou bez aut.
|
J. Hruška 19.11.2019 8:13Pod podlahou (hybridního) trolejbusu či elektrobusu číhá neuhasitelná smrtelně jedovatá nálož - lithim-kadmiová baterie. Šťastnou cestu! |
M. Krátký 19.11.2019 8:12a ještě - zde : Skvělá odpověď novináře ze Sky News Australia mladým klimatickým demonstrantům. Jste první generací, která si vyžádala klimatizaci do každé třídy ve škole; vaše školní úkoly děláte na počítači a televizi máte doma v každé místnosti. Celý den používáte elektronické přístroje a místo abyste šli do školy pěšky tak se necháte vozit veřejnou dopravou, případně rodiči až ke škole. Jste generací s největší spotřebou zboží vůbec v celé lidské historii: neustále kupujete nové oblečení podle poslední módy abyste byli "in". Vaše protesty jsou ohlašovány a organizovány přes počítače na sociálních sítích přes internet. Omladino, vypněte klimatizaci a počítače, jděte do školy pěkně po svých, nechte doma vaše telefony a raději si přečtěte knížku a místo kupovaní jídla v kiosku si udělejte doma sami obložený chleba! Je jasné, že nic z toho se nestane: jste generací egoistů, nevychovanci, jste manipulováni lidmi, kteří vás zneužívají a tvrdí vám, že se jedná o vznešenou ideu a přitom si sami žijí v západním luxusu. Probuďte se a zavřete zobák! Především se napřed řádně informujte o realitě než začnete protestovat! Nebo jde jen o to ulejt se ze školy?
|
P. Dvořák 19.11.2019 8:12Přesně tu zlodějnu řízenou viditelnou rukou státní/vládní/evropské byrokracie jsem myslel. |
V. Mokrý 19.11.2019 8:07Tolik peněz EU mít nebude, aby to ufinancovala dotacemi. Ani kdyby v Brusele seděla 1/10 ouřednictva. |
J. Hruška 19.11.2019 8:03Jistě víte, že lithiové baterie se nesmí dostat o letadla. Totěž nastane v hromadné lodní dopravě, kde před požárem není úniku. Kdy uhoří první pasažér dálkového elektroautobusu v tunelu nebo i na mostě a vyústí tragédie v zákaz elektro-hromadné dopravy?? Jeden elektromobil 100kW nabíjecího příkonu, 10 nabíječek 1MW, pouhých 20000 současně nabíjených elektro"spotřebičů" znamená jeden Temelín v plném provozu. Trocha nadsázky neuškodí. Zdař Bůh. |
L. Novák 19.11.2019 7:57Potkávám ji denně. A fungovala i za bolševické totality. |
L. Novák 19.11.2019 7:49V továrnách a podnicích se elektromobilita (speciální vozítka a nástroje) používají zcela běžně, protože je využíváno dobrých vlastností v omezeném prostoru a nabíjení probíhá obvykle v době, kdy se stroje nepoužívají. Kapacita baterií těchto zařízení je však nízká a neohrožuje energetickou síť čerpáním enormně vysokého příkonu. Vývoj probíhá přirozenou cestou a nabízené stroje mají výhodné vlastnosti, nepotřebují žádné dotace a byrokratické zásahy. S elektromobilitou vnucovanou státem ovládnutým zelenými magory je to ovšem jinak. Jejich technická negramotnost vede vývoj do slepých uliček a vyvolává obecný odpor k celému odvětví. Kdo chce kam, pomozme mu tam. ... |
L. Novák 19.11.2019 7:38Myslíte tu zlodějnu řízenou viditelnou rukou státní/vládní byrokracie? |
L. Novák 19.11.2019 7:37Autor napsal: "Otázkou rovněž je, zda jsou na naší planetě dostupné zásoby mědi nezbytné na výrobu stovek miliónů elektromotorů." Nemyslím si (bez dohledávání dat o těžbě a spotřebě mědi), že by měď měla být "limitujícím faktorem" výroby. Pokud by měly elektromobily skutečně plošně nahradit spalovací motory, pak se recyklací vrátí měď z těchto klasických automobilů (startéry, alternátory) do oběhu bez významného tlaku na zdroje mědi, navíc lze očekávat obecný pokles užívání automobilů díky restrikcím zelených magorů na spalovací motory jakéhokoliv druhu (třeba i nízkoemisní CNG a LPG pohon a další...). Hlavním omezujícím faktorem výroby jsou jednoznačně lithium (pokud nebude vyvinut použitelný akumulátor na jiné bázi) a dostupné zdroje elektrické energie pro nabíjení elektromobilů. Při dnešní využitelné kapacitě akumulátorů v elektromobilech v řádu 30 kWh el. energie je jasné, že např. rychlonabíjení na jízdní trase jen na poloviční kapacitu 15 kWh si vyžádá řádově zdroj 15 kW na dobu zhruba 1 hodinu. Pokud má být nabíjecí stanice použitelná hromadně a bez čekání v řádu hodin, musí mít volných desítky nabíjecích míst se stejnou nabíjecí kapacitou, což předpokládá přípojku na vedení vysokého napětí v místě a vlastní transformátor. To samozřejmě není vůbec levná záležitost a náklady na pořízení a provoz bude zatížena cena elektrické energie (určitě to bude mnohem více, než dnešních řádově 5 Kč/kWh účtovaných domácnostem s přípojkou 25A (něco přes 5kW max. příkon). Navíc - dnes vysokým daňovým zatížením ropných paliv a uhlíku obecně stát vydělává miliardy, které se ztrácejí v černé díře státního rozpočtu. Představa, že se stát těchto příjmů dobrovolně zbaví ve prospěch elektromobility, je z říše pohádek. |
P. Dvořák 19.11.2019 7:29Nemůžete být tak přízemní a přemýšlet, jestli v noci svítí slunce a jak často nefouká. Když se to nepovede poprvé, dáme o tom hlasovat znovu. |
L. Písařík 19.11.2019 7:27Nezapomínejte, že Země se otepluje. |
P. Dvořák 19.11.2019 7:22Slyšel nebo četl jste někdy slovo "dotace"? Vy ruko trhu. |
L. Písařík 19.11.2019 7:20Kam směřuješ e-mobile? Když nechci být sprostý, tak musím napsat - do slepé uličky. V noci slunce nesvítí a vítr obvykle nefouká a tak bude třeba solárky přecvičit na svit měsíce a postavit obrovský ventilátory, aby se větrníky točily. A co teprve rozvodná soustava, až všichni začnou své e-mobily nabíjet, to bude rozžhavených drátů, že ani topit nebudeme muset. Sqělá budoucnost. |
R. Langer 19.11.2019 7:07Pokud by ovšem existovala. |
R. Langer 19.11.2019 7:07Totalitní budoucnost dokáže ukázat ledacos. A proto použijme klasické: "Lidé, bděte!". To už přece známe. |
V. Mokrý 19.11.2019 7:05Vše by měla vyřešit neviditelná ruka trhu. |
F. Houžňák 19.11.2019 6:58U nás na universitě (severní Německo) nahradili někdy před čtyřmi roky několik rozvozových aut (co každé ráno objíždějí unversitu a rozvážejí domácí poštu) elektrickými vehikly. Vypadalo to srandovně, protože brumlaly z reproduktoru, aby plašily chodce. Letos se pokorně vrátili k normálním autům, elektriky vyházeli (nebo co s nimi udělali) a zakoupili několik vozů Škoda Superb. Holt co budeme šetřit a těch pár bedýnek s papíry nakonec můžeme vozit i v Superbu, že ano. |
I. Mertl 19.11.2019 6:57Jednoduchá odpověď: elektromobil směřuje do měst. Zda k všeobecné náhradě vozidel se spalovacím motorem, ukáže budoucnost. |
L. Novák 19.11.2019 6:50Ježíšmarjá, nevyzývejte toho pitomce, aby něco napsal... Před léty jsem si pokusně strčil mobilní telefon do mraznice, abych si ověřil, co s ním (jeho lithiovou baterií) udělá teplota -20°C. Mobil zamrznul a vypnul se, baterie nebyla schopna dodávat ani minimální proud k zachování funkcí "spícího" mobilu. S elektromobily to bude to stejné. S poklesem teploty pod bod mrazu prudké snížení kapacity a dojezdu... Jaké hrůzné důsledky to může mít na osádku automobilu uvízlou někde v noci v mrazu na odlehlém místě, si lze docela dobře představit... |
L. Novák 19.11.2019 6:43Dobře napsáno! Potíž je, že např. takový pablb "Rada" má nutkavou potřebu svou technickou negramotností a hloupostí zaplácat celý web... Když se podobný choromyslný jedinec dostane do politiky a získá voliče, má rozvinutá civilizace na problémy zaděláno... |
R. Tichý 19.11.2019 6:42Elektromobily jednoznacne miri do zeleneho raje-cesta vede dotacnim tunelem. |
R. Tichý 19.11.2019 6:40V Radove svete budou vsichni zasobovani podle potreb, nikdo nebude muset nic vlastnit. Na ulici mavnete a projizdejici ridic vas s podekovanim zaveze do cile. |
L. Novák 19.11.2019 6:38Vykládejte tyhle souvislosti duševně nemocnému důchodci "Rada". Marnost nad marnost. |
J. Cimbalnik 19.11.2019 6:28Pane Rado, zkuste se vyjádřit, když už máte tu potřebu, k tomu, co autor UDĚLAL a na k tomu co podle vašeho názoru udělat měl. BTW, co se bude dít, když na D1 uvázne při nenadálé () situaci při - 20 řekněme 100 vybitých elektromobilů.. Kam se podějí posádky? Kam se podějí elektromobily? Kde se nabíjí? Kdo je nabije? A sakra, taky se vyjadřují k tomu, co jste neudělal... |