11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?

Odpověď na tuto otázku není ani jednoduchá, ani jednoznačná. Pokud bychom vnímali per­spektivu elektromobilů pouze optikou většiny hromadných sdělovacích prostředků, tak je jejich budoucnost růžová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 19.11.2019 12:24

Pivoda tady zase jako vždy mele nesmysly: "Je třeba vyhubit ekonomy. "

Vyhubit je nutno pitomce jako Pivoda...;-D

K. Zelený 19.11.2019 12:20

Tak teď už to víte i když je smutné, že na takovou trivialitu jste nepřišel sám.

K. Zelený 19.11.2019 12:17

Mám na vás stejnou otázku jako na Vintra a Ganaura a těším se na vaší odpověď když už vašim soudruhům ve zbrani asi přivezli uhlí.

L. Novák 19.11.2019 12:15

Každý v problematice alespoň trochu orientovaný občan pozná, že plácáte naprosté hovadiny. :-)

V. Mokrý 19.11.2019 12:12

Jo, v elektrárně 20km za městem a 200m komínu.

L. Novák 19.11.2019 12:11

Přesně! VR^

L. Novák 19.11.2019 12:11

On ten zelený blb vůbec netuší, že nahradit spotřebu uhlíkatých paliv elektřinou vyžaduje masívní výstavbu elektráren, které jsou schopny dodat energii právě tehdy, když je to zapotřebí... Tedy žádné dotované OZE. :-P

V. Mokrý 19.11.2019 12:10

Nic takového ŠKODA AUTO i mnoho dalších firem nevyrábí.

V. Mokrý 19.11.2019 12:08

Dost lidí, firem, kteří jezdí více jak 5tisíc km měsíčně.

Na těch 100km týdně, do marketu, k doktorovi, atd., stačí ten benzinovej litrovej čtyřválec, nepředraženej.

L. Novák 19.11.2019 12:07

Potřebovali jsme vás tady, abyste podpořil pomatence "Rada" svými eko-idiotskými nápady. "Rada" si už neví rady...;-D

P. Dvořák 19.11.2019 12:02

JASNĚ!!!! Začnou se nabíjet ze zásuvek.

Že jsem já, apokalyptický dědek, následník katastrofistů, přemýšlejících nad skokovými technologickými změnami, na to nepřišel hned.

J. Ježek 19.11.2019 12:00

Podíl skleníkových plynů na skleníkovém efektu:

vodní pára 99,7%

CO2 0,12%

Metan 0,07%

N2O 0,06%

ostatní 0,05%

Takže celé to blbnutí kolem emisí CO2 je úplně obyčejný podvod a tunel na naše prachy. Nic víc, nic méně.!!!!!!

P. Dvořák 19.11.2019 11:58

Zbourají zeď. Všechny zdi. I stropy.

Připadá vám to debilní? Máte pravdu. Ale o nic debilnější, než zásobovat elektřinou osobní i nákladní dopravu rušením elektráren, které současně vytápí i značnou část bytů, dílen, obchodů . . . .

K. Zelený 19.11.2019 11:55

Začnou se nabíjet. Apokalyptické představy ponechám vám a vám podobným dědkům, následníkům katastrofistů počátků věku železnice, automobilismu a vůbec všech skokových technologických změn.

T. Kočí 19.11.2019 11:51

správně. Jezdím s dieselem za 4.5 l, včt, topení. Kdo to má?

K. Zelený 19.11.2019 11:49

Mám na vás stejnou otázku jako na Vintra a těším se na vaší odpověď když už vašemu soudruhovi ve zbrani asi přivezli uhlí.

J. Ježek 19.11.2019 11:49

Soudruzi z NDR mají geniální plán. Do roku 2030 chtějí, aby u nich jezdilo 10 milionů elektromobilů. Proto odstavují jaderné elektrárny a chystají se odstavit uhelné.

Jen mi hlava nebere, čím budou večer by "ekologické" vozy nabíjet. Sluníčko už do panelů svítit nebude a pokud nebude fučet do vrtulek, tak bude Milka Angela a její soukmenovci s nabíjením svých ökotrabanten v pr....

J. Ganaur 19.11.2019 11:48

Nestane se vůbec nic, protože bude tma (BO tuším se tomu říká).Ani to pivo z chladničky si nedáte, takže se skutečně nestane vůbec nic.Vlastně stane, bouračky elektromobilů na neřízených křižovatkách.Ale svět mimo EU bude normálně fungovat.

J. Ježek 19.11.2019 11:42

Již jsem si zvykl, že vše s předponou eko je lumpárna, zlodějina a v lepším případě nesmysl.

Příznivci elektromobility většinou nejsou absolventy technických škol a neumějí počítat. Jinak by si uměli spočítat, že u každého krajského města by bylo třeba vybudovat místní Temelín a Prahu těmi Temelíny obkroužit. A to už vůbec nemluvím o tom, že by bylo třeba vybudovat velmi mnoho vedení, každou ulici rozkopat a elektrické rozvody kapacitně cca zdesateronásobit. A tedy hlavně - zdražit elektřinu. Na mnohonásobek. A tím zdražit všechno zboží a snížit životní úroveň všem.

Ze všech těchto důvodů jsou elektromobily v dnešní době jen drahý nesmysl, který nic neřeší a ani řešit nemůže. Ekologii už vůbec ne. Je prokázáno, že nejekologičtějším vozidlem je to, které je poháněno moderním dieselem.

P.S. Už někdo záškoláckým greténům a jejich loutkovodičům prozradil sladké tajemství, že nejsilnějším skleníkovým plynem je vodní pára? (páru zakázat!). A že CO2 má na skleníkový efekt minimální vliv? A že bez CO2 by nemohly existovat rostliny? A že bez rostlin bychom nemohli existovat ani my (rostliny totiž papají CO2 a produkují kyslík, který dýcháme, milé děti) ;-)

J. Ganaur 19.11.2019 11:41

Já taky, ale to se nedá použít.;-D;-D;-D

J. Ganaur 19.11.2019 11:40

Další CO2 m(a)g(o)r.

J. Ganaur 19.11.2019 11:38

:-)R^

P. Dvořák 19.11.2019 11:36

Jak čistit zplodiny nechme stranou, protože se žádné čisti nebudou. Přece máme soláry, větrníky, několik vodních elektráren, jaderné, které dosluhují.

Když u těch třech zcela!!! pominu fakt, že pojedou, když se Pánubohu zachce, Zelený, člověče nebohá, zkusil jste si představit, co se stane dnes a každý den dejme tomu po 18 hodině, až všichni doma i v garážích nákladní a osobní dopravy ty vaše skvělé elektromobily strčí do zásuvek?

K. Zelený 19.11.2019 11:35

Pokud vám důsledky skleníkového efektu prospívají, lze pochopit, že si to můžete myslet. Hůř lze pochopit, čím vám důsledky skleníkového efektu prospívají, pokud tedy nejste sysel, tchoř nebo dokonce fenek.

J. Vintr 19.11.2019 11:14

Ano máte pravdu, konstatování škodlivosti oxidu uhličitého není nenávist, ale projev blbosti.

K. Zelený 19.11.2019 11:09

Ovšem otázkou není od čeho zplodiny čistit ale zda je lze lépe vyčistit na jednom nebo milionu výfuků, že, ehm?!

J. Vintr 19.11.2019 11:07

Jak bylo zmíňeno v článku, elektromobil netopí odpadním teplem z motoru, ale primární energií. To by znamenalo, že se v chladném období budou elektřinou navíc vytápět spousty kubických metrů mizerně tepelně izolovaných prostor. Tuhle elektřinu bude také potřeba vyrobit navíc k současné spotřebě. A v chladném období OZE (kromě větrníků) všeobecně dodávají méně elektřiny.

K. Zelený 19.11.2019 11:06

A na to jste přišel jak?

K. Zelený 19.11.2019 11:05

1. Máte nějaké důvěryhodné srovnání produkce oxidu uhličitého během životního cyklu elektromobilu a auta s Ottomotorem? Já ne, takže se do srovnání nepouštím.

2. Oxid uhličitý je nenáviděný leda tak v IVK a podobně vyšinutých myslích. Konstatování škodlivosti skleníkového plynu není nenávist.

R. Langer 19.11.2019 11:00

Doufám, že se ten tunel rozkryje včas a všechno to zavčas zkrachuje. ;-D