Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Rohovský 19.11.2019 18:06Hrozně bych to uvítal. Představa, že si budu najímat auto bez řidiče a sám nebudu muset řídit je hrozně lákavá. Je mi i docela jedno, co by takové auto pohánělo. Klidně bych si ho i koupil, klidně dohromady s několika přáteli. Ale jsem si jist, že se nebavíme o roce 2025. |
L. Novák 19.11.2019 18:06
|
J. Vintr 19.11.2019 18:03A co takhle fakt, že takzvaný skleníkový efekt CO2 je zcela zanedbatelný a bezvýznamný. Takže nikomu nemůže prospívat ani škodit. |
M. Pivoda 19.11.2019 18:02Pro V. Kaina: Já o problému s vytápěním v zimním období vím. Nicméně v Norsku je větší chlad než v Česku, a přesto tam elektromobilitu silně podporují. |
L. Novák 19.11.2019 17:57Už jsem to taky napsal níže, že jste blb... |
J. Svoboda 19.11.2019 17:56Ono to podle mne nemůže fungovat nikdy! To, že hlasování, v Bruselu zvlášť, může opravdový technický pokrok jen brzdit, je svatá pravda. |
L. Novák 19.11.2019 17:56Ten tam toho naplácal... Viz naprostý nesmysl celoživotní jednorázové investice do slunečních panelů jako zdroje elektřiny... Jejich doba života je mnohem kratší. A podobných zjevných blbostí tam má povícero... |
M. Pivoda 19.11.2019 17:55Už jsem to napsal níže: V Česku je třeba vyhubit (myšlením zařaditelné) ekonomy 19. století, aby se tato země mohla posunout vpřed v konkurenceschopnosti. |
V. Kain 19.11.2019 17:54Pivodo vy inženýre,čím se podle vás budou vytápět statisíce objektů v zimě?Oni ti šílenci do toho vrazili obrovské peníze a doufají ne jenom v návratnost,ale v obrovské zisky.Je to jenom na nás, zdali jim to dovolíme.V Německu už toho občané začínají mít také plné zuby.Merkelová brzy skončí a mohlo by se vše vracet do normálu,ale ještě větší škodná je Von Leyen. |
M. Pivoda 19.11.2019 17:51V Římě zavádí Uber elektrokola na svůj druhý pokus. https://www.nytimes.com/2019/11/18/world/europe/rome-uber-bike-share.html |
L. Novák 19.11.2019 17:50Kostelanský, co to tady blábolíte o elektromobilech? Máte ponětí, jaké problémy v praxi jejich nucené zavádění vyvolá? Ne? Tak si běžte porovnat toky energie v dovážené ropě a plynu (přesněji s fosilními palivy obecně) s tím, kolik energie jsou schopny dodat existující elektrárny. Až to s něčí kvalifikovanou pomocí uděláte, zkuste nás o tom několika větami informovat. |
L. Novák 19.11.2019 17:44Když dokážeme přežít Bilionový tunel OZE prosazený sjednocenou levicí, přežijeme i nesmyslné "zelené" dotace do problémových elektromobilů. |
L. Novák 19.11.2019 17:40Vyhubit je potřeba senilní pitomce Pivodou počínaje. |
L. Novák 19.11.2019 17:39Šílené bláboly. První soudní procesy o vzniklou škodu (mrtví v samořiditelných vehiklech po dopravních nehodách) už jsou v USA rozjeté a a známý soudní případ o kočce sušené v mikrovlnce je jen úsměvnou připomínkou toho, co nás v oblasti nedokonalých vozítek a elektromobilů coby pojízdných lithiových bomb teprve čeká... |
R. Langer 19.11.2019 17:27Já také ne. |
V. Klepetko 19.11.2019 17:27V Bruselu se prý nyní místo elektromobilů zvažuje dotační podpora systému "rikša" |
R. Langer 19.11.2019 17:26Přesně! |
R. Langer 19.11.2019 17:20To je jednoduché - nikdy. |
R. Langer 19.11.2019 17:17Prostě - kecáte. Ty vaše pořád dokola opakované kraviny prostě ani tak pravda nebudou. |
R. Langer 19.11.2019 17:15Bóže, to jsou bláboly... |
M. Pivoda 19.11.2019 16:44Věhlasný profesor marketingu vyučoval v 70. letech na Harvardu své studenty toto: "Vězte, že zákazník nekupuje půlpalcový vrták, ale půlpalcovou díru." Vězte, že typický zákazník pro sebe nekupuje (drahý) elektromobil, ale dopravní službu. A pořizování dopravní služby (od samořídícího automobilu) by v USA mělo po roce 2025 již převážit nad pořizováním soukromého osobního automobilu (elektromobilu). Na významnější společenské postavení občana lze upozornit i jinak, než výrazným nápisem na kapotě svého vozu: "Toto je můj osobní automobil!" |
M. Pivoda 19.11.2019 16:34Alternativou totiž je čekat, až vymřou. A to je může trvat neúměrně dlouho v dnešní rychlé technologické době. |
F. Brabec 19.11.2019 16:12Směle do toho, hubte. |
F. Brabec 19.11.2019 16:11S využitím nových technologií u armády obecně souhlas, ale zrovna na tanky a jinou těžkou techniku bych to zrovna nevztahoval. A věřím, že pro určité specifické účely už armáda elektromobily využívá. Kromě toho využívají (nebo se snaží) rozvoj baterií a elektropohonu pro pokusy s exoskelety a robotickými vojáky. |
M. Rohovský 19.11.2019 15:37Napsal jste toho mnoho, tak budu reagovat jenom na něco. Kdyby se jednalo pouze o ekonomicko-technologický problém, byla by elektromobilita i OZE zatím ve fázi laboratorních pokusů. Pokud je mi šedesát let mám šanci, že drobnou investicí 500000 - 700000kč mám do smrti o elektřinu vystaráno ( i když si myslím že současné baterie nevydrží dvacet let cyklování, pokud bych se dožil cca.průměrného věku). Ekonomicky je to samozřejmě nesmysl. Norsko - řídce osídlená země, se spoustou vodních toků. I tak mají v sušších letech trochu problémy. Většina zemí takové podmínky nemá, včetně ČR. Mimo to, zkuste tady vyřídit stavební povolení na novou přehradu. Jádro - za dotace do OZE v ČR si můžeme postavit cca.7 Temelínů. |
M. Pivoda 19.11.2019 15:35Je třeba vyhubit české ekonomy 19. století, pak teprve lze u nás prosadit elektromobilitu a související systémové změny. |
P. Zinga 19.11.2019 15:28Pane Kostelanský, dler údajů je "obnovitelná energie" v ročním portfoliu ČR zastoupena 5%. Ale máte odvahu , jít se svými (?) názory na NP... |
M. Rohovský 19.11.2019 15:26Zeptejte se strýčka googla, tam spousta odkazů nejen na otta ale i na dieslový cyklus. Sám si vyberte, který zdroj považujete za důvěryhodný. Jinak mi prosím zkuste vysvětlit, jak se tedy bude řešit elektromobilita v zemích bez významného podílu hydroelektráren a jaderných elektráren - tedy v dohledné době v Německu. |
P. Zinga 19.11.2019 15:24Čtení pro pana Šejnu: https://cliscep.com/2019/11/05/new-climate-models-even-more-wrong/ |
V. Petr 19.11.2019 15:17Můj příspěvek byl o vyčištění paliva v rafineriích. Pak nejsou žádné zplodiny. |