Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Kolman 19.11.2019 9:52Toť prosté milý pane Vintře. Tu hořící baterku (no hořící - spíš přehřívající se a čoudící) notebooku či mobilu lze v zárodku požáru uhasit hasicím přístrojem, který na palubě je. V nákladovém prostoru to tak jednoduché není a nežli by byl oheň lokalizován, bylo by už pozdě na všechno. |
S. Hejda 19.11.2019 9:52...autor jistě užil spíše přehnaného čísla, ale i jen JEDNA jaderná elektrárna, míněno NOVÁ, jest v našich luzích a hájích něco NEPŘEDSTAVITELNÉHO; (u vědomí kterak "rychle" se v ČR staví nehledě na evropskou aktivistickou lobby proti jádru... ) |
J. Zátrochová 19.11.2019 9:51Teraz nedávno bol článok, ktorý písal o takomto havarovanom el.aute, ktoré sa vzňalo a aj po hasení muselo byť umiestnené v nádrži s vodou niekoľko hodín. Kto to bude platiť? Kto na to bude mať? Je to jasná snaha zabrániť väčšine ľudí mať auto a slobodu pohybu! |
R. Dubravský 19.11.2019 9:44Takové případy se již staly: https://elektrickevozy.cz/clanky/elektromobil-hyundai-kona-vybouchl-v-garazi-a-zpusobil-pozar |
J. Zátrochová 19.11.2019 9:39S tou meďou nemáte celkom pravdu. Už teraz je spotreba medi vysoká, pretože sa nachádza ako vinutie a kolektor v každom motore a motorčeku vo všetkých elektromotoroch či motorčekoch , od priemyselných strojov až po šunty z Baumaxu. Teraz si k tomu pripočítajte stovky miliónov elektromobilov so životnosťou pár rokov, čiže neustále obmieňanie medenej suroviny každých pár rokov. Pritom ani recyklácia nie je stopercentná ani teraz, a pri prehorenom vinutí, či dokonca spálenom elektromobile je nulová. Takže cena medi pôjde tiež raketovo hore, nehľadiac na to, že jej ťažba je asi taká ekologická ako je aj výroba a prevádzka elektromobilov - čiže skoro nijaká. |
L. Novák 19.11.2019 9:38Řeč šla o neviditelné ruce trhu... |
J. Vavrochová 19.11.2019 9:38
|
J. Hruška 19.11.2019 9:32Elektro štaplery - či ještěrky- ve fabrikách a skladech nepoužívají lithiové baterie právě kvůli požární nebezpečnosti. Olověné akumulátory jsou snadno výměnné, pár minut za směnu, nabíjecí stanice musí být odvětrané zase proti výbuchu vodíku, nic není zadarmo. Nazdárek. |
R. Langer 19.11.2019 9:31Tak upřímně, tohle hrozí i od nabíječky od telefonu... |
R. Langer 19.11.2019 9:31Ano, baterka bude v teple. Posádka už to bude mít horší. |
R. Langer 19.11.2019 9:29... a za stejné, nebo menší peníze, předpokládám... |
V. Kolman 19.11.2019 9:29S lithiovou provozní baterkou to pane Hruško zkoušeli v boeingu 787 a právě pro problémy (přehřívání, či zahoření) při provozu se kajícně vrátili ke klasickému akumulátoru. |
R. Langer 19.11.2019 9:28Já bych řekl, že už přišli na to, že ty auta jdou smysluplně využívat i jinak. |
P. Pepax 19.11.2019 9:26Jestliže existuje byť jen malá možnost že mi elektromobil vzplane v garáži a pak velká pravděbodonost že mi vzplane celý dům, tak nebudu dobrovolně ohrožovat svou rodinu elektromobilem. |
R. Langer 19.11.2019 9:25U elektromobilů? A kde? |
V. Kolman 19.11.2019 9:25Neviděl bych to pane Krátký tak tragicky a černobíle. Moje vize je: klasický "spalovák" na jízdu na dovolenou a po republice na delší vzdálenosti. Na druhé straně MALÉ! a LEVNÉ! (třeba i jenom dvoumístné) elektrické vozítko s dojezdem 100km na cesty do zaměstnání a krátké cesty po městě. Malý dojezd (=levnější aku) by v tomto případě nemusel být na závadu a tato malá elektrická "prdítka" by se mohla pohodlně nabíjet v objektech pracoviště během pracovní doby. Tedy nikoli "spalovák" versus "e-mobil", ale každé vozítko na jiný druh provozu a použití. |
R. Langer 19.11.2019 9:24Musím vás zklamat, ale prakticky každé... |
R. Langer 19.11.2019 9:22To ovšem doufáte marně, bude to přesně naopak, jako vždycky. |
J. Vintr 19.11.2019 9:18A k čemu takový váš dozor bude, pokud by ta baterie začala hořet? |
V. Kolman 19.11.2019 9:12V tomto má pan Rada pravdu přecedo! |
J. Hruška 19.11.2019 9:11Které letadlo má provozní lithiovou beterku? Zažil jste jen kouřící právě nabíjený telefon ve vlaku? Asi, asi ne. Pane Houžňáku, přeji Vám jen zodpovědné spolucestující. Zdravíčko. |
J. Vintr 19.11.2019 9:11Nejde jen o celkovou spotřebu, ale o její rozložení v čase. Elektromobily se budou nabíjet převážně doma, kdy budou na nabíječce několik hodin, takže se zákonitě sejde nabíjení většiny elektromobilů v jednom čase třeba s večerní špičkou odběru. Kapacita výroby elektrické energie musí být dimenzovaná na největší současný odběr, jinak hrozí blackaut. |
V. Kolman 19.11.2019 9:07Žádných "lithiových baterek" netřeba! V každém atomovém elektromobilu bude umístěn miniaturní mobilní termonukleární reaktor (jehož odpadním teplem bude vůz vyhříván v zimě) a palivo se bude snadno a rychle doplňovat ve formě tablet teprve po ujetí několika desítek/stovek tisíc kilometrů. Zemský ráj to na pohled. Akorát prudce poklesne věk dožití řidiče a posádky těchto automobilů. |
J. Schwarz 19.11.2019 9:01Pěkná úvaha - a já doufám že dojde k revoluci proti současným vládnoucím elitám, a tentokrát nikoli "sametové" ale takové, která je přinutí žít "ekologickým" způsobem který ony samy připravují pro "obyčejné lidi". Budou jezdit povinně v elektomobilech a bydlet v "pasivních domech" které jim ale nikdo nebude dotovat. Budou používat pouze "obnovitelné zdroje" - opět nedotované. A pokud na to nebudou mít, budou svítit loučí, bydlet pod mostem a chodit pěšky. K tomu žrát sóju a pražené kobylky. |
J. Roškota 19.11.2019 8:59pan autor se zmiňuje o stovkách potřebných jaderných elektráren k pokrytí spotřeby elektro aut... Pokud bychom měli polovinu aut na elektropohon, tak tato auta spotřebují zhruba 10% celkové spotřeby elektrické energie. Platí pro ČR, podobně jistě i jinde. To nejsou stovky jaderných elektráren. Nejsem příznivcem elektromobility, ale je NUTNÉ k otázce přistupovat alespoň se základní znalostí věci, jinak se dopouštíme aktivismu. Na jedné i druhé straně diskuse. |
F. Houžňák 19.11.2019 8:51Ale ne, nic nezakážou. Vyřeší se to označením lidí, co budou požadovat takové zákazy, za nacisty, xenofoby, rasisty a nepřátele pokroku. |
F. Houžňák 19.11.2019 8:50Jistě. Na ten rozvoz domácí pošty po ránu ideální, přes noc to někde stojí a může se to nabíjet. Proč je vyházeli a nahradili Superby, nevím, asi lákaly nějaké další provize nebo co. |
J. Vintr 19.11.2019 8:45Po pár dalších požárech elektromobilů v podzemních garážích (nějaké už byly, ale zatím se to bagatelizuje), při kterých shoří desítky dalších aut a sem tam zahynou i nějací lidé, bude zřejmě zakázáno parkovat s elektromobily v podzemních garážích. I venku na hromadném parkovišti může takový požár elektromobilu udělat pěknou paseku, takže se dá čekat restrikce parkování elektromobilů všeobecně. Až kvůli požáru rlektromobillu v garáži shoří nějaký rodinný dům, začnou se lidé bát parkovat i doma v garáži. Další z mnoha výhod elektromobility. |
V. Kolman 19.11.2019 8:43Jste pane Hruško mylně informován! Lithiové baterie se do letadla mohou dostat a také se tam dostávají. Vy snad před vstupem do aeroplánu vyhazujete mobilní telefon? Zakázáno je pouze dávat zařízení s Li-ion zdroji (a pochopitelně i samotné Li- ion zdroje) do nákladového prostoru dopravních letadel. Mobil i notebook můžete mít na palubě, kde je ale POD VAŠÍM DOZOREM. |
J. Vintr 19.11.2019 8:39Po pár dalších požárech elektromobilů v podzemních garážích (nějaké už byly, ale zatím se to bagatelizuje), při kterých shoří desítky dalších aut a sem tam zahynou i nějací lidé, bude zřejmě zakázáno parkovat s elektromobily v podzemních garážích. I venku na hromadném parkovišti může takový požár elektromobilu udělat pěknou paseku, takže se dá čekat restrikce parkování elektromobilů všeobecně. Další z výhod elektromobility. |