11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?

Odpověď na tuto otázku není ani jednoduchá, ani jednoznačná. Pokud bychom vnímali per­spektivu elektromobilů pouze optikou většiny hromadných sdělovacích prostředků, tak je jejich budoucnost růžová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 19.11.2019 6:25

Á, prolhanec zase argumentuje výcucy z prstu. ;-D

R. Langer 19.11.2019 6:23

Ne, slepé uličky pravidelně v městské zástavbě rozhodně nejsou, Zelený bolševiku, zase lžeš. :-P

R. Langer 19.11.2019 6:01

Jasně, Zelený bolševiku, každý bude mít několik aut podle toho, kam zrovna pojede. ;-D

Ale kdepak, tahle si to určitě nemyslel, ty zelená zrůdo. :-P

K. Kubů 19.11.2019 6:00

Ano pane Rado. Na úhlu pohledu skutečně záleží. Jeden z těchto úhlů pohledu může být třeba ten, že možnost dopravit se kdykoliv kamkoliv svým vlastním dopravním prostředkem je součástí takové maličkosti, které říkáme svoboda pohybu. Některé státy si této svobody cení dokonce natolik, že mají ústavou zakázáno vybírat daň z pohonných hmot, aby tato svoboda nebyla ohrožena.

M. Krátký 19.11.2019 5:53

takže v každé rodině budou minimálně dvě auta - elektrokoráb za 2 mega na popojíždění po městě za nákupy a pod a druhé klasické vybavené tisíci zbytečnými kravinami na dálkové jízdy - taky za 2 mega. A pak jste se probudil a měl obě ruce v nočníku RvRvRv

P. Rada 19.11.2019 4:41

Ano autor se nezabýval mnohými okolnostmi - ale neváhal zásadní závěry udělat už úvodem.

..."Tím jsem otevřel první z obrovských problémů této v podstatě pseudoekologické technologie"....

Toto považuji za rozporné s běžnou dostupností informací o mobilitě např.:

https://cde.ecn.cz/

https://www.mzp.cz › OPZPUR-18_Siemens-20180413

https://k616.fd.cvut.cz/download/first_energeticka_analyza_pozemni_dopravy.pdf

Možná tedy, že autor žije v prostředí kde se okonostmi, ekologií... nikdo nezabývá - nebo má o problematice utkvělou fantazii kterou presentuje jako pravdu - nebo dokonce napsal článek na objednávku dehonestace ekologie?

P. Rada 19.11.2019 4:05

Rozumný článek? Vždyt "slepé uličky" jsou pravidelně v husté městské zástavbě. Rozum autora přitom takové okolnosti nepostihl.

Pokud navíc v "slepé uličce" není vícetunové monstrum ani kde zaparkovat... - mohou být úvahy o budoucnosti, cenách, dojezdech... nikoli zeleno-modro-růžové... ale naopak od rozumnosti jaksi barvoslepě nedomyšlené.

J. Berger 19.11.2019 3:49

Pane Rado, tím vším se ale autor nezabýval. Je jasné.že elektromobil má jisté výhody při rozvozu zboží ve městě, kde jsou krátké trasy, ale obecně při dálkové dopravě je jeho použití (zatím v současném stavu) velmi diskutabilní. To nelze popřít.

P. Rada 19.11.2019 3:45

Dál se dopravit /dojet/ může ledcos. Záleží na řadě okolností a úhlu pohledu.

Např. pokud někdo i ze zatvrzelců uvázl v koloně na D1 na dobu i mnohanásobně delší, než za jakou projede mezioběma městy elektricky poháněný vlak a přitom potřebou bylo přepravit jen jednu osobu ... - pak takového možná napadlo, že jsou i jiné varianty a že pro příště může mít smysl je porovnávat.

J. Berger 19.11.2019 3:39

Jeden z mála rozumných článků, který se zabývá i spornými (zápornými) vlastnostmi elektromobilu, nejen ho "zeleně" opěvuje. Kdo si koupí 2-3x dražší auto, s nímž dojede (v létě) tak 300 km? Jen velmi bohatý nadšenec... Já osobně to pokládám za slepou uličku automobilismu.

P. Rada 19.11.2019 3:32

Porovnáním elektrobobilu a automobilu lze odhadnout kam asi vzájemě směřují. Typuji, že elektropohon do měst a na kratší ale četnější použití - kdežto klasický spíše do odlehlostí a méně časté používání. Porovnání okolností ale autor neudělal.

Mohl také porovnat hromadnou elektromobilitu s tou osobní automobilovou a osobní elektromobilotou kol, koloběžek... a na základě tohoto úhlu pohledu hledat odpověd. Ani to neudělal.

Mohl porovnat různé situace a typy doravy, městské, příměstské, dálkové, pozemní, lodní, letecké.... Neudělal to.

Ekologie je o širokém spektru vstahů v živé přírodě - nikoliv jen v lobingu za cokoliv jednotlivého. Ani to autor nereflektuje.

Typuji proto, že mu primárně nešlo o odpověd kam směřuje elektobmobil ale o LOBING za KONZERVACI stávající situace osobní automobilové dopravy bez ohledu na jiné varianty dopravy, konkurenční trendy a dopady na životní prostředí.

M. Krátký 19.11.2019 3:21

po D1 z Prahy do Brna při mrazech -20 C se budeme kochat totálním kolapsem vybitých el. kraksen a totální zablokování celé trasy - dál by to stejně nedojelo - že RvRvRv

J. Vintr 19.11.2019 1:14

Někde jsem četl, že když elektromobil nabourá, měl by být na 48 hodin odstaven do "karantény", tedy na místo, kde by nemohl nic ohrozit případný požár baterie, který prakticky nejde uhasit. Takže by se kromě nabíjecích stanic měla ještě vybudovat hustá síť protipožárních bunkrů na odstavování nabouraných elektromobilů.