Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Vintr 19.11.2019 10:59Seděl jste někdy v letadle? Než byste se dostal z vašeho sedadla k nějakému hasícímu přístroji nebo než by k vám stačil přiběhnout někdo z personálu, tak už by mohlo hořet kdeco. Plasty v kabině sice asi budou nehořlavé, ale to neplatí o vašem oblečení, oblečení spolucestujících a případně dalších věcech, které mají lidé u sebe. |
R. Langer 19.11.2019 10:58Já, ne, ale vy evidentně ano. Máte ještě nějakou podobně blboučkou poznámku? |
R. Langer 19.11.2019 10:56Mohli by s sebou třeba také vozit nějakou havarijní zásobu dřeva... |
V. Petr 19.11.2019 10:55Vy vtipálku, zplodiny spalovacích motorů automobilů není třeba čistit od SO2, protože palivo prakticky neobsahuje síru. Na rozdíl od paliva pro námořní lodě. |
V. Kolman 19.11.2019 10:54Já bych věděl. |
K. Zelený 19.11.2019 10:54Ciwe vy snad máte v zásuvce filtr rozlišující odkud proud přichází? Když zavřete všechny jaderné elektrárny máte výfuk v těch ostatních. Máte ještě nějakou podobně blboučkou otázku? |
M. Rohovský 19.11.2019 10:54Myslím si, že v nějaké budoucnosti opravdu převáží elektromobilita, ale její současná podoba není nijak zářivá. Na rozdíl od Vás nebudu dělit lidi mezi znalé a neznalé hejly, nicméně v produkci dnes tolik nenáviděného CO2 si během životního cyklu elektromobily se "spalováky" mohou podat ruku. |
V. Petr 19.11.2019 10:53Kapacita superkondenzátorů je dnes ještě pořád 10x menší, než v případě lithiových baterií. Jinak, problém, kde vzít elektřinu zůstává! |
R. Langer 19.11.2019 10:51No právě! |
R. Langer 19.11.2019 10:49Ne, pokud vím, používají se stále lithiové akumulátory, ale konstrukčně upravené. |
A. Bocek 19.11.2019 10:46Dotace jsou berličkou ekonomů - ekologů, pokud nám něco nevychází ekonomicky, zadotujme to a ono to výjde. Otázka do pléna : Jak dlouho bude fungovat ekonomika, kde všechny obory jsou dotované? |
R. Langer 19.11.2019 10:45I od nabíječky, nejen od baterie. |
R. Langer 19.11.2019 10:43Vtipná je myšlenka nabíjení elektromobilů solárními a větrnými zdroji elektřiny. A když si zavřete JE jako v Německu, kde máte výfuk? |
M. Rohovský 19.11.2019 10:41Ad. příspěvek pana Roškota. Nevím odkud berete údaj o 10% celkové spotřeby, ale zdá se mi poněkud optimistický. Pokud je v ČR 5,6 mil. aut, tak je polovina 2,8 mil. Pokud by se všechna naráz ( velmi nepravděpodobné) nabíjela na 100kW nabíječkách, je potřeba 2 800 000x100kW=280 000 000kW tedy 280 000MW instalovaného výkonu (velké zjednodušení - nepočítám se ztrátami). Pokud by se nabíjení rozložilo zcela rovnoměrně po celých 24 hodin ( opět velmi nepravděpodobné) jedná se o 280 000MW:24=11 667MW. Celý tento výpočet je samozřejmě velmi zjednodušený - počítá s tím, že každé vozidlo denně spotřebuje 100kWh, ale řádově je asi správně. Pokud je tedy potřebný výkon k pohonu elektromobility v případě zcela rovnoměrného rozložení nabíjení 11 667MW, jedná se o 67% instalovaného výkonu, který v případě ČR činí 17 300MW. Tolik tedy k aktivizmu. |
M. Prokop 19.11.2019 10:41Jezdící parník byl vůz pana Cugnota, Božka nebo Sentinel. Parníky s plachtami i bez plují, tedy alespoň v češtině. Ani vyhubení ekonomů nezachrání vaše katastrofální neznalosti. |
R. Langer 19.11.2019 10:40Je to jednoduché - kdyby nějaké použitelné skutečně byly, dávno by se používaly. Nic víc v tom nehledejte. |
M. Prokop 19.11.2019 10:38Poněkud zjednodušeno, ale v zásadě správné. Hlavní problém je násilné protlačování elektromobily hlavně EUnijními nařízeními. Každá technologie potřebuje "dozrát", aby se stala lepší, než její předchůdkyně. Lepší ve smyslu pohodlnější a levnější. |
T. Kočí 19.11.2019 10:37Překvapuje mně, že není slyšet o alternativním zdroji pro elektromobily- superkapacitory, kondenzátory. Viděl jsem je v akci a byl velmi překvapen. Podle všeho jsou bezpečnější a ekologičtější při výrobě i likvidaci. |
K. Zelený 19.11.2019 10:34Elektromobil má výfuk v elektrárně!
Nj, to je takový populární chyták na neznalé hejly, znalí hejlové vědí, že ten „výfuk“ elektromobilu je kromě elektrárny uhelní i zčásti v elektrárně jaderné, zčásti vodní, zčásti větrné a zčásti solární a i ty zplodiny z jednoho nebo několika výfuků uhelných elektráren lze vyčistit snáze a lépe než ze statisíců či milionů výfuků jednotlivých spalovacích motorů. Ale jeden si připadá takovej nadřazeně vtipnej, co?! |
M. Pivoda 19.11.2019 10:33Elektromobil je součástí nadcházející systémové změny. Elektromobil je jen jednou komponentou toho dnes měnícího se systému (Proto zadlužená firma Tesla koupila zadlužený podnik Solar City. Technologicky to dávalo smysl.). Změna automobilu na elektromobil proběhne přes hybridní období - neurčité délky. Všechna období se ale dnes podstatně zkracují. Hybrid? Původní lodi plachetnice byly vybavovány jak klasickými plachtami, tak i motory a lodním šroubem. A teprve později začaly jezdit parníky zcela bez plachet. Otázka, "kam směřuješ, elektromobile", je v tomto smyslu zcela jasná. Je třeba vyhubit ekonomy. |
P. Götze 19.11.2019 10:31Nuz a pak si prectete clanek o tom, jak lidi uvizli vecer mezi loukama, paaac vlaku dosla nafta :-) A uvedomite si, jak na tom jsme. Placame o elektroautech a pritom nam po tratich stale jezdi jeste vlaky "s kominem". Pritom na tech tratich je to pouze otazka penez, technicky to zelektrifikovat neni zadny problem. A presto to neni. A o tom to je. |
J. Vintr 19.11.2019 10:17Ne od nabíječky, ale od baterie v telefonu. Ta je podstatně menší než v autě, takže dům obvykle nezapálí. Ale známým od telefonu vyhořela kuchyň. |
V. Kolman 19.11.2019 10:11Pane Nováku a další. Pan Rada je sice fanatickým zastáncem klimatického alarmizmu, ale nazývat ho blbem je nevkusné a přehnané. V lecčems má pan Rada pravdu. A teď se do mě, smečko nahánějící pana Radu pusťte. Mám jiný názor nežli většina a nebojím se ho napsat. |
R. Vacek 19.11.2019 10:09Nechat to pro nadšence. Pokud se to osvědčí, ujme se to samo. Spalovací motor též nepotřeboval dotace. |
J. Oldfart 19.11.2019 10:04Je to slepá ulička, politické zadání prolobbované výrobci zelených zařízení, navíc podporované hlubokou nevědomostí velké části veřejnosti o fyzice a chemii. Je zábavné, jak Norsko těží a prodává ropu a ze získaných prostředků dotuje elektromobilitu doma. Jediné smysluplné využití vidím v dopravě ve velkých městech. |
V. Kolman 19.11.2019 10:04Tím topením na fosilní paliva míním pochopitelně topení pro posádku. Topení baterkám bylo míněno jako ironie. |
V. Kolman 19.11.2019 10:00Pokud nebude výrobce e-mobilů blbý, použije klasické topení na fosilní paliva. Vyhne se tím ztrátám při konverzi tepelné energie na elektrickou v elektrárně (účinnost cca 30-40%) i ztrátam při nabíjení akumulátoru. Částečně!!! by ty ztráty šly napravit použitím tepelného čerpadla v e-mobilu. |
R. Dubravský 19.11.2019 9:58IMHO nejde o elektromobily jako takové a jejich (ne)vliv na životní prostředí. Jejich násilné prosazování a s tím související zakazování jakž-takž dostupných klasických vozidel je jen nástrojem, sloužícím k tomu, aby byl chudým lidem znemožněn život a obživa (dostat se do práce, obchodu, k lékaři...). |
J. Zátrochová 19.11.2019 9:54Čo sa týka "bezpečnosti" a "ekologičnosti" elektromobilov, tu je prípad spred pár dní. Kto bude mať na to, aby ufinancoval okrem auta aj takéto situácie? https://www.konzervativnyweb.sk/c/22254358/naburanu-teslu-hasili-tri-dni-a-stale-nevedia-co-s-nou.html |
J. Zátrochová 19.11.2019 9:53Tu je opísaný tento príapd spred pár dní: https://www.konzervativnyweb.sk/c/22254358/naburanu-teslu-hasili-tri-dni-a-stale-nevedia-co-s-nou.html |