Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Ať už svítí slunce nebo ne. A jak jsem si všiml, obzvlášť v zimě klidně několik týdnů za sebou svítí i v noci.
Proto z té přemíry slunečního záření mívají někteří slabší jedinci depky.
Mohli by zkusit postavit obrovské fotovoltaické elektrárny poblíž pólů, kde svítí Slunce na střídačku půl roku v kuse a propojit to. Pak by to byl stabilní zdroj energie.
Soudruzi z NDR mají geniální plán. Do roku 2030 chtějí, aby u nich jezdilo 10 milionů elektromobilů. Proto odstavují jaderné elektrárny a chystají se odstavit uhelné.
Jen mi hlava nebere, čím budou večer by "ekologické" vozy nabíjet. Sluníčko už do panelů svítit nebude a pokud nebude fučet do vrtulek, tak bude Milka Angela a její soukmenovci s nabíjením svých ökotrabanten v pr....
Zbourají zeď. Všechny zdi. I stropy.
Připadá vám to debilní? Máte pravdu. Ale o nic debilnější, než zásobovat elektřinou osobní i nákladní dopravu rušením elektráren, které současně vytápí i značnou část bytů, dílen, obchodů . . . .
Elektromobil je součástí nadcházející systémové změny. Elektromobil je jen jednou komponentou toho dnes měnícího se systému (Proto zadlužená firma Tesla koupila zadlužený podnik Solar City. Technologicky to dávalo smysl.).
Změna automobilu na elektromobil proběhne přes hybridní období - neurčité délky. Všechna období se ale dnes podstatně zkracují.
Hybrid? Původní lodi plachetnice byly vybavovány jak klasickými plachtami, tak i motory a lodním šroubem. A teprve později začaly jezdit parníky zcela bez plachet.
Otázka, "kam směřuješ, elektromobile", je v tomto smyslu zcela jasná. Je třeba vyhubit ekonomy.
Jezdící parník byl vůz pana Cugnota, Božka nebo Sentinel.
Parníky s plachtami i bez plují, tedy alespoň v češtině.
Ani vyhubení ekonomů nezachrání vaše katastrofální neznalosti.
Doufám, že se ten tunel rozkryje včas a všechno to zavčas zkrachuje.
Pivoda tady zase jako vždy mele nesmysly: "Je třeba vyhubit ekonomy. "
Vyhubit je nutno pitomce jako Pivoda...
Nuz a pak si prectete clanek o tom, jak lidi uvizli vecer mezi loukama, paaac vlaku dosla nafta :-) A uvedomite si, jak na tom jsme. Placame o elektroautech a pritom nam po tratich stale jezdi jeste vlaky "s kominem". Pritom na tech tratich je to pouze otazka penez, technicky to zelektrifikovat neni zadny problem. A presto to neni. A o tom to je.
Nechat to pro nadšence. Pokud se to osvědčí, ujme se to samo. Spalovací motor též nepotřeboval dotace.
Dotace jsou berličkou ekonomů - ekologů, pokud nám něco nevychází ekonomicky, zadotujme to a ono to výjde. Otázka do pléna : Jak dlouho bude fungovat ekonomika, kde všechny obory jsou dotované?
Je to slepá ulička, politické zadání prolobbované výrobci zelených zařízení, navíc podporované hlubokou nevědomostí velké části veřejnosti o fyzice a chemii. Je zábavné, jak Norsko těží a prodává ropu a ze získaných prostředků dotuje elektromobilitu doma. Jediné smysluplné využití vidím v dopravě ve velkých městech.
IMHO nejde o elektromobily jako takové a jejich (ne)vliv na životní prostředí. Jejich násilné prosazování a s tím související zakazování jakž-takž dostupných klasických vozidel je jen nástrojem, sloužícím k tomu, aby byl chudým lidem znemožněn život a obživa (dostat se do práce, obchodu, k lékaři...).
Čo sa týka "bezpečnosti" a "ekologičnosti" elektromobilov, tu je prípad spred pár dní. Kto bude mať na to, aby ufinancoval okrem auta aj takéto situácie?
https://www.konzervativnyweb.sk/c/22254358/naburanu-teslu-hasili-tri-dni-a-stale-nevedia-co-s-nou.html
Jestliže existuje byť jen malá možnost že mi elektromobil vzplane v garáži a pak velká pravděbodonost že mi vzplane celý dům, tak nebudu dobrovolně ohrožovat svou rodinu elektromobilem.
Ne od nabíječky, ale od baterie v telefonu. Ta je podstatně menší než v autě, takže dům obvykle nezapálí. Ale známým od telefonu vyhořela kuchyň.
No a hlavně - pojišťovny na možnost, že elektromobily ve významném počtu způsobí požáry s velkými škodami, budou reagovat zvýšením pojistného pro držitele pojízdných lithiových bomb... O povinném ručení za způsobené škody ani nemluvě.
Žádných "lithiových baterek" netřeba!
V každém atomovém elektromobilu bude umístěn miniaturní mobilní termonukleární reaktor (jehož odpadním teplem bude vůz vyhříván v zimě) a palivo se bude snadno a rychle doplňovat ve formě tablet teprve po ujetí několika desítek/stovek tisíc kilometrů. Zemský ráj to na pohled. Akorát prudce poklesne věk dožití řidiče a posádky těchto automobilů.
Pěkná úvaha - a já doufám že dojde k revoluci proti současným vládnoucím elitám, a tentokrát nikoli "sametové" ale takové, která je přinutí žít "ekologickým" způsobem který ony samy připravují pro "obyčejné lidi". Budou jezdit povinně v elektomobilech a bydlet v "pasivních domech" které jim ale nikdo nebude dotovat. Budou používat pouze "obnovitelné zdroje" - opět nedotované. A pokud na to nebudou mít, budou svítit loučí, bydlet pod mostem a chodit pěšky. K tomu žrát sóju a pražené kobylky.
pan autor se zmiňuje o stovkách potřebných jaderných elektráren k pokrytí spotřeby elektro aut...
Pokud bychom měli polovinu aut na elektropohon, tak tato auta spotřebují zhruba 10% celkové spotřeby elektrické energie. Platí pro ČR, podobně jistě i jinde. To nejsou stovky jaderných elektráren.
Nejsem příznivcem elektromobility, ale je NUTNÉ k otázce přistupovat alespoň se základní znalostí věci, jinak se dopouštíme aktivismu. Na jedné i druhé straně diskuse.
Nejde jen o celkovou spotřebu, ale o její rozložení v čase. Elektromobily se budou nabíjet převážně doma, kdy budou na nabíječce několik hodin, takže se zákonitě sejde nabíjení většiny elektromobilů v jednom čase třeba s večerní špičkou odběru. Kapacita výroby elektrické energie musí být dimenzovaná na největší současný odběr, jinak hrozí blackaut.
...autor jistě užil spíše přehnaného čísla, ale i jen JEDNA jaderná elektrárna, míněno NOVÁ, jest v našich luzích a hájích něco NEPŘEDSTAVITELNÉHO; (u vědomí kterak "rychle" se v ČR staví nehledě na evropskou aktivistickou lobby proti jádru... )