Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Myslíte tu zlodějnu řízenou viditelnou rukou státní/vládní byrokracie?
Tolik peněz EU mít nebude, aby to ufinancovala dotacemi. Ani kdyby v Brusele seděla 1/10 ouřednictva.
Přesně tu zlodějnu řízenou viditelnou rukou státní/vládní/evropské byrokracie jsem myslel.
U nás na universitě (severní Německo) nahradili někdy před čtyřmi roky několik rozvozových aut (co každé ráno objíždějí unversitu a rozvážejí domácí poštu) elektrickými vehikly. Vypadalo to srandovně, protože brumlaly z reproduktoru, aby plašily chodce. Letos se pokorně vrátili k normálním autům, elektriky vyházeli (nebo co s nimi udělali) a zakoupili několik vozů Škoda Superb. Holt co budeme šetřit a těch pár bedýnek s papíry nakonec můžeme vozit i v Superbu, že ano.
V továrnách a podnicích se elektromobilita (speciální vozítka a nástroje) používají zcela běžně, protože je využíváno dobrých vlastností v omezeném prostoru a nabíjení probíhá obvykle v době, kdy se stroje nepoužívají. Kapacita baterií těchto zařízení je však nízká a neohrožuje energetickou síť čerpáním enormně vysokého příkonu. Vývoj probíhá přirozenou cestou a nabízené stroje mají výhodné vlastnosti, nepotřebují žádné dotace a byrokratické zásahy.
S elektromobilitou vnucovanou státem ovládnutým zelenými magory je to ovšem jinak. Jejich technická negramotnost vede vývoj do slepých uliček a vyvolává obecný odpor k celému odvětví. Kdo chce kam, pomozme mu tam. ...
Jistě. Na ten rozvoz domácí pošty po ránu ideální, přes noc to někde stojí a může se to nabíjet. Proč je vyházeli a nahradili Superby, nevím, asi lákaly nějaké další provize nebo co.
Já bych řekl, že už přišli na to, že ty auta jdou smysluplně využívat i jinak.
Elektro štaplery - či ještěrky- ve fabrikách a skladech nepoužívají lithiové baterie právě kvůli požární nebezpečnosti. Olověné akumulátory jsou snadno výměnné, pár minut za směnu, nabíjecí stanice musí být odvětrané zase proti výbuchu vodíku, nic není zadarmo. Nazdárek.
Jednoduchá odpověď: elektromobil směřuje do měst. Zda k všeobecné náhradě vozidel se spalovacím motorem, ukáže budoucnost.
Totalitní budoucnost dokáže ukázat ledacos. A proto použijme klasické: "Lidé, bděte!". To už přece známe.
Dobře napsáno! Potíž je, že např. takový pablb "Rada" má nutkavou potřebu svou technickou negramotností a hloupostí zaplácat celý web...
Když se podobný choromyslný jedinec dostane do politiky a získá voliče, má rozvinutá civilizace na problémy zaděláno...
Elektromobily jednoznacne miri do zeleneho raje-cesta vede dotacnim tunelem.
Pane Rado, zkuste se vyjádřit, když už máte tu potřebu, k tomu, co autor UDĚLAL a na k tomu co podle vašeho názoru udělat měl. BTW, co se bude dít, když na D1 uvázne při nenadálé () situaci při - 20 řekněme 100 vybitých elektromobilů.. Kam se podějí posádky? Kam se podějí elektromobily? Kde se nabíjí? Kdo je nabije? A sakra, taky se vyjadřují k tomu, co jste neudělal...
Ježíšmarjá, nevyzývejte toho pitomce, aby něco napsal...
Před léty jsem si pokusně strčil mobilní telefon do mraznice, abych si ověřil, co s ním (jeho lithiovou baterií) udělá teplota -20°C. Mobil zamrznul a vypnul se, baterie nebyla schopna dodávat ani minimální proud k zachování funkcí "spícího" mobilu. S elektromobily to bude to stejné. S poklesem teploty pod bod mrazu prudké snížení kapacity a dojezdu... Jaké hrůzné důsledky to může mít na osádku automobilu uvízlou někde v noci v mrazu na odlehlém místě, si lze docela dobře představit...
Žádný problém s mrazem pane Nováku.
Automatika zapne vysoce výkonné vyhřívání Li-ion akumulátorů a ty budou v pohodlí a teploučku čekat, až přijde páníček k autíčku - nebo, dokud se tím topením "baterky" nevybijí
Pokud nebude výrobce e-mobilů blbý, použije klasické topení na fosilní paliva.
Vyhne se tím ztrátám při konverzi tepelné energie na elektrickou v elektrárně (účinnost cca 30-40%) i ztrátam při nabíjení akumulátoru. Částečně!!! by ty ztráty šly napravit použitím tepelného čerpadla v e-mobilu.
Tím topením na fosilní paliva míním pochopitelně topení pro posádku. Topení baterkám bylo míněno jako ironie.
Mohli by s sebou třeba také vozit nějakou havarijní zásobu dřeva...
Jeden z mála rozumných článků, který se zabývá i spornými (zápornými) vlastnostmi elektromobilu, nejen ho "zeleně" opěvuje. Kdo si koupí 2-3x dražší auto, s nímž dojede (v létě) tak 300 km? Jen velmi bohatý nadšenec... Já osobně to pokládám za slepou uličku automobilismu.
Rozumný článek? Vždyt "slepé uličky" jsou pravidelně v husté městské zástavbě. Rozum autora přitom takové okolnosti nepostihl.
Pokud navíc v "slepé uličce" není vícetunové monstrum ani kde zaparkovat... - mohou být úvahy o budoucnosti, cenách, dojezdech... nikoli zeleno-modro-růžové... ale naopak od rozumnosti jaksi barvoslepě nedomyšlené.
Ne, slepé uličky pravidelně v městské zástavbě rozhodně nejsou, Zelený bolševiku, zase lžeš.
Ba ne, tentokrát na rozdíl od pana Rady nemáte pravdu.
V městské zástavbě elektromobily jistě všem dokáží, že se dá kde zaparkovat. Téměř nikdo na ně nebude mít, takže ulice budou bez aut.
Po pár dalších požárech elektromobilů v podzemních garážích (nějaké už byly, ale zatím se to bagatelizuje), při kterých shoří desítky dalších aut a sem tam zahynou i nějací lidé, bude zřejmě zakázáno parkovat s elektromobily v podzemních garážích. I venku na hromadném parkovišti může takový požár elektromobilu udělat pěknou paseku, takže se dá čekat restrikce parkování elektromobilů všeobecně. Další z výhod elektromobility.
Porovnáním elektrobobilu a automobilu lze odhadnout kam asi vzájemě směřují. Typuji, že elektropohon do měst a na kratší ale četnější použití - kdežto klasický spíše do odlehlostí a méně časté používání. Porovnání okolností ale autor neudělal.
Mohl také porovnat hromadnou elektromobilitu s tou osobní automobilovou a osobní elektromobilotou kol, koloběžek... a na základě tohoto úhlu pohledu hledat odpověd. Ani to neudělal.
Mohl porovnat různé situace a typy doravy, městské, příměstské, dálkové, pozemní, lodní, letecké.... Neudělal to.
Ekologie je o širokém spektru vstahů v živé přírodě - nikoliv jen v lobingu za cokoliv jednotlivého. Ani to autor nereflektuje.
Typuji proto, že mu primárně nešlo o odpověd kam směřuje elektobmobil ale o LOBING za KONZERVACI stávající situace osobní automobilové dopravy bez ohledu na jiné varianty dopravy, konkurenční trendy a dopady na životní prostředí.
Pane Rado, tím vším se ale autor nezabýval. Je jasné.že elektromobil má jisté výhody při rozvozu zboží ve městě, kde jsou krátké trasy, ale obecně při dálkové dopravě je jeho použití (zatím v současném stavu) velmi diskutabilní. To nelze popřít.
Ano autor se nezabýval mnohými okolnostmi - ale neváhal zásadní závěry udělat už úvodem.
..."Tím jsem otevřel první z obrovských problémů této v podstatě pseudoekologické technologie"....
Toto považuji za rozporné s běžnou dostupností informací o mobilitě např.:
https://cde.ecn.cz/
https://www.mzp.cz › OPZPUR-18_Siemens-20180413
https://k616.fd.cvut.cz/download/first_energeticka_analyza_pozemni_dopravy.pdf
Možná tedy, že autor žije v prostředí kde se okonostmi, ekologií... nikdo nezabývá - nebo má o problematice utkvělou fantazii kterou presentuje jako pravdu - nebo dokonce napsal článek na objednávku dehonestace ekologie?
takže v každé rodině budou minimálně dvě auta - elektrokoráb za 2 mega na popojíždění po městě za nákupy a pod a druhé klasické vybavené tisíci zbytečnými kravinami na dálkové jízdy - taky za 2 mega. A pak jste se probudil a měl obě ruce v nočníku