29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme bojovat s klimatem?

Po tom, co někteří politici a manažeři ukradli Gretě Thunbergové její dětství, už nemají alarmisté s klimatem slitování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 8.2.2020 21:12

Realitou je, že ta omezení jsou zcela zbytečná a kontraproduktivní, Zelený bolševiku. :-P

R. Langer 8.2.2020 21:09

Jo jo, to koncentráky taky. :-P

P. Rada 8.2.2020 20:50

"Prolhané bláboly"?

Realitou např v USA je omezení rychosti i na dálnicích na v přepočtu cca 120km/h a to nezrušil ani Trumph. Realitou v Evropě je pro mě tak hustý provoz, že už ani tou stovkou se leckde často nedá jet.

Pan Wágner za tímto omezením rychlostí ale postoje jakýchsi aktivistů:

...."Trnem v oku mnoha aktivistů je i rychlost vozidel"...

Takové vysvětlení já právě považuji za "odtržené od reality".

M. Pivoda 8.2.2020 20:43

Tato diskuze mne docela zdržuje od toho, co jsem dnes chtěl udělat. Ale budiž.

Budoucnost bude jiná.

V důsledku zavedení samořídících automobilů/elektromobilů, které budou více vytíženy, poklesne potřeba dopravních prostředků i parkovacích míst.

Již po roce 2025 se pro ekonomicky průměrného občana USA nevyplatí automobil vlastnit. Zaplatí za dopravní službu.

Nechápu, proč se na naši technologickou budoucnost lidé stále ptají ekonomy. Ani Maříkova kybernetika nestačí.

H. Paculová 8.2.2020 20:36

Inu, schytal jste to od "znalců", co jsou chytřejší a vzdělanější než autoři toho reaktoru. Tihle "znalci" si často pletou Energy Well s Temelínem ;-)

R. Langer 8.2.2020 20:34

To ty taky, ty naše malá hloupoučká UI, ale jsi tak hloupoučká, že si ani neuvědomuješ, že tady ze sebe sypeš furt ty do tebe zažraná marxistická moudra. ;-D

R. Langer 8.2.2020 20:29

Klasické prolhané bláboly Zeleného bolševika absolutně odtržené od reality. :-P

P. Grigar 8.2.2020 20:21

ÚJV Řež nedávno patentoval první malý modulární reaktor s označením Energy Well. No a já jsem se nedávno v diskusi na NP vyjádřil, že bych si něco takového klidně nechal umístit na za humny nebo na zahradu. Marjapanno, to jsem si to vychytal..

H. Paculová 8.2.2020 20:19

To bylo tím, že Němci nevěřili v rozvratnou inovaci (disruptive innovation) ;-)

H. Paculová 8.2.2020 20:14

Stačí, když si najdete nahoře v tom článku toto:

A jak kybernetik Vladimír Mařík říká: „Důsledek bude ten, že všichni budeme mít elektromobily, pojedeme po dálnici, stane se nehoda, bude mráz, pět tisíc elektroaut spotřebuje svou energii, aby lidé neumrzli, nabíjecí stanice tam nejsou... Ráno na dálnici bude pět tisíc krabic a nikdo neví, co se má dít dál. Protože otázka odolnosti dopravního systému není nijak řešena.“

M. Pivoda 8.2.2020 20:12

Je vidět, že jste nepřiměřeně postižen dobou minulého reálného socialismu.

H. Paculová 8.2.2020 20:10

Pane vachmajstr, vy jste hlava! ;-D

M. Pivoda 8.2.2020 20:10

Já jsem o Institutu Equilibrium zatím nic nestudoval.

Nemohu zde tedy být konkrétnější.

P. Grigar 8.2.2020 20:08

..inu, já zase v mládí slýchal(často až přečasto..) že špatně dopadne každý, kdo nezná inovativní myšlenky Marxe a Engelse, opětovně inovované Stalinem a Leninem. Inovace na druhou..

Kdysi jsem v antikvariátu vyhrabal a za 2Kč koupil inovativní Kapitál, podepsaný samotným Zápotockým. Ale byly v něm stejné hovadiny, jako v jiném, nesignovaném. Buďte rád, že vás z VUT nevyhodili komunisti v době budování socialismu, jako se to stalo jiným. Ti se na Harvard nedostali.. :-(

V. Braun 8.2.2020 20:04

Hm, a jak si tedy představujete to "vyběhnutí"? Ta "stupidní opatření" totiž zavádějí volení politici.

H. Paculová 8.2.2020 20:01

Takže si nakonec dobře rozumíte s tím kybernetikem z Institutu Equilibrium ?:-)

P. Rada 8.2.2020 20:00

Pokud se týče jen elektromobility tak se autor dopustil velmi hrubých zjednodušení. Něco jiného je přeci elktromobilita na bási malých osobních pomocníků na kolech koloběžkách, jiou skupinou je elektromobilita hromadná, kolejová, podzemní atd.

Jen úzkou skupinou zato velmi konfliktně laděnou je její použití jako přímé náhrady dnešní městské už i tak neudrřžitelné osobní automobilové dopravy v jedno až dvotunových vozidlech. Ani u této úzské skupiny přitom není rozlišován takt využití a další okolnosti.

Podotýkám, že už dnes jsou na světě města kde si nelze zakoupit jakýkoli osobní automobil pokud není zajištěno parkovací místo.

"Trnem v oku" je tedy autorovi zřejmě reálná situace hrozící, že přestane být celospolečensky únosné tolerovat nerecyklovatelné externality a dokonce bude postihována nadlimitní spotřeba, omezována maximální povolená rychlost a další parametry provozu na veřejných komunuikacích. To vše se ale dělá právě proto aby se celek mohl dál - nikoliv už extenzivně ale intenzifikací rozvíjet. V uzavřeném systému s omezenými zdroji je přirozeně řada omezení součástí každého typu života.

Pravidelně jen ultraliberálové dětsky sní o nereálném světě neomezených možností. S ekologií má takovéto snění pramálo společného.

V. Braun 8.2.2020 20:00

Nejsem ze žádné neziskovky, české ani kanadské. Ostatně, jak jste přišel na Kanadu? Tam jsem nikdy nebyl, i když bych se tam rád podíval.

P. Grigar 8.2.2020 19:58

.. inu, to víte, prostý venkovan. Nám když řeknete kudy a kam, tož tak nějak očekáváme, že taky řeknete jak a čím. S nějakým odkazem, že to se vyřeší cestou, že přijde převratný nápad, nová technologie.. u nás moc neuspějete. Pořád si hodně lidí pamatuje, jak ti Němci věřili v zázračnou zbraň ještě 8.května 1945. A jak to potom dopadlo..

V. Braun 8.2.2020 19:54

Tos mi to, Nováku, tedy "vysvětlil". Upozornil jsem na rozpor v autorově textu a ty ses místo toho rozpovídal o biopalivech.

P.s. Pokud vím, tak předpisy EU ohledně emisí automobilů jsou technologicky neutrální, tedy rozhodně nenutí automobilky do výroby elektromobilů pokud najdou jinou alternativu jak nižších emisí dosáhnout.

P. Grigar 8.2.2020 19:50

..tak nějak vám ušlo, že Západ se dones chlubí tím, že dokázal Rusko uhnat v závodech ve zbrojení. Tak do toho prosím nemotejte rudozelné kšefty s biopalivy. Motáku..

P. Grigar 8.2.2020 19:44

..a na televizi se můžou dívat i při svíčkách.

P. Grigar 8.2.2020 19:42

..to je marný, technické myšlení pana Šejny tak daleko nesahá. Baterka jak baterka, že ano. Akušroubovák.. ;-D

M. Pivoda 8.2.2020 19:35

Technologické prognózy se dělají jinak, než jak si představuje P. Grigar.

P. Grigar 8.2.2020 19:34

.. asi tak nějak. ;-)

V. Mokrý 8.2.2020 19:33

Na to měl už 100let.

M. Pivoda 8.2.2020 19:32

Dopadnou tak pravděpodobně všichni, kdo nestudovali rozvratnou inovaci (disruptive innovation) od inovačního guru, Profesora na Harvard Business School, C. M. Christensena.

Jako zajímavost pro P. Grigara mohu uvést knihu (s podpisem), kterou jsem na Harvard Business School, získal od jiného Profesora R. Christensena. Byl to asi otec, nebo nějaký jiný příbuzný, Profesora C. M. Christensena, který byl původně manažerem podniku s elektronikou. Profesor C. M. Christensen zemřel asi před měsícem.

Na Harvard v USA (na velmi krátkou dobu) jsem se dostal až poté, co jsem byl vyhozen z VUT Brno.

P. Grigar 8.2.2020 19:25

..se sociální spodinou, bydlící v paneláku, pan Šejna jaksi nepočítá. Časem budou rádi, že mají na služby a potraviny, tak jakápak mobilita. Do krematoria je odveze černý stejšn..

Furt do vás hustím, že nás čeká feudalismus 2.0 a vy pořád nic. Ale vy si na mě vzpomenete, ale to už bude pozdě i prstíčkem hrabat! ;-)

M. Pivoda 8.2.2020 19:21

Milostivá paní H. Paculová

Inovacemi jsem se zabýval již po svém nástupu ze školy do velkého strojírenského podniku v Brně (8000 zaměstnanců). A získal jsem tam i Diplom nejlepšího mladého zlepšovatele opodniku: jako strojní inženýr konstruktér, tak i systémový analytik u počítače IBM 370/145.

Během svého pobytu na Ústavu teorie a metod řízení, VUT Brno, jsem nastudoval španělštinu. A proto jsem pak jsem odjel (v roce 1986) na 9. měsíců jako systémový analytik na Kubu. Žádný z komunistů neměl zájem o tak nevýhodný kontrakt. V Havaně na Ministerstvu základního průmyslu jsem pracoval u ruského počítače EC1055. Když ten počítač vydržel jet hodinu non-stop, tak to byl technologický zázrak.

A po návratu do Česka jsem se věnoval byznys aplikaci českého systému OLS umělé inteligence. Atd.

P. Grigar 8.2.2020 19:15

.. inu, nápad bych měl! Prvním krokem budiž zrušení dotací čehokoli, vyjma péče o mladou generaci, která se bude v dospělosti starat o nás budoucí blahobyt a seniory, kteří se svou prací podíleli na našem současném blahobytu. Investice do budoucnosti a ocenění zásluh v minulosti. Nepodporovat záškoláky a neživit lenochy.. ;-)