29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme bojovat s klimatem?

Po tom, co někteří politici a manažeři ukradli Gretě Thunbergové její dětství, už nemají alarmisté s klimatem slitování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lukavsky 9.2.2020 10:15

"při setrvání na dnešních zlozvycích hrozí celoplanetární změna až kolaps který nemá obdoby" no už se na to pracuje, koronavirus už začal makat. Ale problém bude co potom bude. Ona ta decimace lidstva neproběhne jakoby nic! Kdo nahradí ty spousty pracovníků? Ledaby to kosilo jen "nevýdělečně činné". No asi nás brzy přejde humor. J.L.

P. Grigar 9.2.2020 10:03

.. oni to tak nějak šikovně odkláněli k problematice zajištění bezpečnosti takového zařízení před nějakým úmyslným poškozením zvenčí. Objekt velikosti dvou velkoprostorových kontejnerů. Marginální problémy světového významu.. ;-D

J. Lukavsky 9.2.2020 10:01

"jak sami přiznávají, cílem poplatku je i snížení spotřeby masa" no docela by mě zajímalo, jak potom zajistí organické hnojení. To je první krok k vylepšení půdní struktury, zlepšení vsakování vody atd. A bez dobytka to asi nepůjde. Lidský hnůj se musí kompostovat, není vhodný pro přímé hnojení. A separát z ČOV asi nenahradí všechno. No je to přesně podle "mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždy". J.L. end

P. Grigar 9.2.2020 9:52

..zřejmě jde o vylepšený projekt Energy Catalyzer. V r.2008 byla odmítnuta jeho mezinárodní patentová přihláška s odůvodněním , že „porušuje obecně přijímané zákony fyziky a zavedené teorie“. Uvidíme.. kdysi slovutná královská akademie z podobných důvodů odmítala lokomotivu Rocket.

J. Lukavsky 9.2.2020 9:52

"Stále očekávám, kdy zelení prohlásí za hodné ochrany třeba virus AIDS či koronavirus! Zasluhují si ochranu úplně stejně, jako kůrovec..." no jen abyste neměl pravdu! Ta nová pandemie může vyřešit velmi elegantně a ekologicky největší současný problém - přemnožení lidstva. Španělská chřipka zabila víc lidí nežli celá 1. sv. válka. Problém je, kdo do toho spadne! J.L. end

J. Lukavsky 9.2.2020 9:42

"Pokud se elektromobil, SOLÁRY, VĚTRNÍKY, ŘEPKA... prosadí přirozenou cestou v konkurenci, nic proti tomu" Ano máte pravdu. To platí ale i v politice. Družstva byla dávno před bolševiky, ale dobrovolná a oboustranně výhodná. Až potom se začalo tlačit na pilu! A podle toho to dopadlo. Zajímavé je, že v NDR, která se tvářila jako Rudá bašta znárodnili jen velké banky, továrny, ale hospody, živnostníci,sedláci atd. zůstali soukromí! Já byl docela překvapen, když jsem poprvé do NDR přijel. Prostě symbol NDR "ředvička" navrch rudá, uvnitř bílá. Proto také NDR docela prosperovala ekonomicky. J.L. end

L. Vrána 9.2.2020 9:39

Nikdo nezná budoucnost, protože onen časoprostor prostě ještě neexistuje. Naše úvahy o tom, co se stane, jsou mimořádně omezené. Ten Váš inovační guru předpověděl třeba několikanásobné epidemie koronavirů? Ta třetí se zatím pěkně zmáhá.

Takže, aby nebylo vše úplně jinak. Třeba jednou s "disruptivních inovací" není elektromobilita Homo sapiens, ale chronické pandemie smrtících respiračních RNA virů. Aby přeživší sapienti časem neobnovovali stáda koní a velbloudů.

P. Grigar 9.2.2020 9:33

..inu, on je přece taky machrem přes aerodynamiku, jak nám prokázal v případě větrolamů, které dle jeho mínění nezpomalují proudění vzduchu. ;-D

L. Novák 9.2.2020 9:26

Bojovat je potřeba proti lidské blbosti a nekompetentnosti, fanatizmu přelévajícího se do nového zelenorudého náboženství. Ty jsi, "Rado", ukázkový zástupce této agresívní skupiny řízené odkudsi z Greenpeace, a tvé stále dokola opakované nesmysly a lži by na webu, kde dohlížím na korektní diskusi, dostaly BAN. Už by sis tam se svou zeleno-rudo-magorskou propagandou ani neškrtnul! !!

P. Grigar 9.2.2020 9:23

..zkuste namísto vědeckého konsensu přijít s vědeckým argumentem, který by dokázal potvrdit teorii dominantního antropogenního vlivu na G.W. Einstein dokázal svou teorii podložit počty a dokonce predikoval důkazy, které se potvrdily až vědeckým pozorováním desítky let po jeho smrti. Ve srovnání s tím jsou vámi omílaná konsensuální vědecká usnesení prostými kydy chudáků, neschopných vlastní myšlenky. Souručenství hlupců.

L. Novák 9.2.2020 9:15

Blbečku, je mnoho lidí, kteří jsou na světě podstatně déle jako ty, zažili už leccos včetně komunistického běsnění tolik připomínajícího vás, dnešní zelené magory a klimaalarmisty. Že ty jsi něco neviděl, neslyšel, nečetl na fakebooku, ještě neznamená, že to neexistuje nebo si to někdo vymyslel.

P. Hatina 9.2.2020 9:11

Bohužel, i to je dosti hrubé zjednodušení.. Protože, se zde zapomíná na postupnou změnu pracovních a tím i společenských zvyklostí. Jinými slovy, právě ta hromadná veřejná doprava byla (a dosud je) výhodná pro masové přesuny obyvatel jedněmi, stanovenými směry v očekávaných časových intervalech. Do velkých ohromných fabrik, úřadů, průmyslových center, masových zdravotních zařízení, ale taky masových unifikovaných škol, kulturních zařízení, atd.

Což tedy ale právě dnešní generace odmítají a požadují maximální individualizaci v rozvoji jedince, ten si má vybírat - "dle svého zájmu a schopností čím se chce zabývat, co do místa i času. A potom je tedy pro něj osobní auto naprostou nezbytností.. /A pro dnešní starší generace doporučuji si vygooglovat termín sandwich generation - výsledek je tentýž.

Tudíž, je v tom plíživý paradox, dnešní (i eko)-aktivisté) si jedněmi argumenty zakazují to co druhými požadují..

Mimochodem, což se ale týká i těch omezení na dálnicích - když své aktivity rozšíří i do vzdálenějších měst, tak náhle zjistí, že i jim by se ta rychlejší jízda hodila,,

P. Grigar 9.2.2020 9:11

..jděte do kytek i s vaším pojmem ekologického dluhu. Ta zelená banda mi dluží za loňský rok 2368Kč, které mi vyfakturoval dodavatel el. energie jako podporu obnovitelných zdrojů. Kdybych měl možnost si jako zákazník vybrat, jestli takovou elektřinu chci, solární baroni by chcípli hlady a to vaše rudozelené teoristické hnutí s nimi. A vaši vůdcové by museli začít makat.

L. Novák 9.2.2020 9:09

Pablb a zelený komunista "Rada" plakátuje a plakátuje, aby nás odtud všechny svými choromyslnými žvásty vyhnal...

Táhni do pudele, magore! Rv !!

P. Grigar 9.2.2020 8:45

..ano, svým způsobem máte pravdu, jsem postižen minulou dobou. Mým postižením je paměť. Pamatuji si velmi dobře, jak zatočili komunisti s mnoha lidmi, kteří odmítli jakoukoli spolupráci s nimi. Bez ohledu na vzdělání, s vysokoškolským diplomem šli do dolů, do kravína, k lopatě. Buďte rád, že vás komunisti nějak přehlédli a mohl jste své vzdělání využívat k vlastnímu prospěchu.U lopaty by vám nebylo k ničemu a po listopadu 1989 by pro vás Harvard byl jen prázdným pojmem.

P. Hatina 9.2.2020 8:42

No, ono se to dá spíše definovat tak, že technologické změny začínají současně s tím ideologickými, ovšem probíhají mnohem rychleji,takže se taky mnohem dříve projeví jejich společenské nedostatky , čímž zpětně destruují ty souběžně běžící ideologické. |Jako příklad, nástup minulé? průmyslové revoluce je spjat s nástupem kapitalismu, resp, tedy demokracie. Ovšem, už na konci 19.století se ukázala její silná negativa (jak ostatně popsal pan Marx), vedoucí v řádě států ve 20.století k nástupu totalitních systémů.

Nebo - a jinak, rychlé technokratické změny v rámci perestrojky prakticky zničily ostatní reformy pana Gorbačova pro zavedení právního státu v SSSR - ten pokus prakticky během několika let zkrachoval do chaosu,,,

No a jak dnes i řada racionálně uvažujících politiků vidí, tak dnešní eko-průmysl se silně prodražuje a komplikuje - a je nadále udržitelný jen s mohutnou masovou propagandou, ale hlavně s mohutnou státní podporou, jak finanční tak ale i legislativní a tím i donucovací což se ale lidem - právě v demokracii už přestává líbit.....

P. Grigar 9.2.2020 8:34

..pane Pivodo, vy mě lekáte. Tohle postrádá slušnost i argumentaci. U vás jev nebývalý. Něco se děje?

P. Rada 9.2.2020 8:31

"Existenční problémy" začíná mít především celek biosféry. Lidé chytračí s životem na ekologický dluh. Lesy se konkrétně u nás rozadají a prakticky nikdo tomu nedokáže zabránit, druhová rozmanitost kesá, některé druhy se naopak přemnožují a ilustrují nerovnováhu světa ve kterém žijeme.

https://www.databazeknih.cz/knihy/vek-nerovnovahy-411202

Lidé kteří jsou dnes už více jak na obnovitelné přírodní zdroje vázáni na neobnovitelné suroviny ženoucí průmysl a obchod to zatím tolik nepocitují jako lesníci, zemědělci či vodohospodáři... Je však otázkou času a technologičnosti jak dlouho bude narůstající disproporce životaschopná. Celá společnost přitom už dlouhodobě (celosvětově od roku 1970) žije na ekologický dluh.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ekologick%C3%A1_stopa

Tento dluh se ale do finančí nákladovosti pravidelně nezapočítává a tak se paradoxně dál děje, že mnohým rostou platy.... - ačkoliv jako celek dlouhodobě civilizační životaschopnost už ztrácíme s rostoucím rizikem kolapsu. To přesto, že momentálně ještě vykazujeme např historicky enormní HDP.

https://www.vice.com/en_us/article/8xwygg/the-collapse-of-civilization-may-have-already-begun

https://ourfiniteworld.com/2019/01/09/2019-world-economy-is-reaching-growth-limits-expect-low-oil-prices-financial-turbulence/

P. Grigar 9.2.2020 8:28

..to se v případě pana Brauna snažíte zbytečně.

P. Grigar 9.2.2020 8:25

.. podařilo se jim vypíchnout základní problém elektromobility.. a pobavili mě velmi. R^

H. Paculová 9.2.2020 8:11

R^:-)

H. Paculová 9.2.2020 8:10

Diskutuje se tu o omezení rychlosti na dálnicích. Vy píšete: "už ani tou stovkou se leckde často nedá jet". O kterých evropských dálnicích píšete a jak často po nich každý týden tou stovkou jezdíte?

P. Rada 9.2.2020 7:57

Spotřeba energie (pohoných hmot) je úměrná dynamice jízdy a míře valivého a serodynamckého odporu - vše rozpočteno na osobo či tunokilometry.

Už dnes přitom žije i pan Langer ve společnosti zhruba půlrok na ekologický dluh který průběžně narůstá už id roku 1970 a to přes veškerý technologický pokrok.

Dlužníci sice mohou tvrdit, že vše jednou vrátí ale poč jim jen věřit? Solidní by bylo vše doložit jakýmsi splátkovým kaendářem a pod.. Do té doby by jim rozumný věřitel (který chce dlužníka podržet), měl legislativně vytyčovat meze např omezováním nadbytečné spotřeby. Ta je vázána třeba i na rychlost vozidel a obecně na jejich nedomyšleném využívání.

Přednost před rychlostními libůstkami nerozvážných až nezodpovědných dlužníků s neekonomickým efektem, by ve společnosti která chce být úspěšná, měly proto dostat celkově efektivnější dopravní systémy.

P. Hatina 9.2.2020 7:52

Mimochodem stejně jako v románu Přetížení , z roku 1979, který napsal Hailey.

Ovšem a hlavně bych vyjádřil obdiv panu Neffovi za jeho povídku Největší vodvaz v dějinách svangu z roku 1985. To co tehdy tak hrůzně popsal o vlivu masových médií, (a ten závěr je skutečně brutální), se dnes v plném smyslu uskutečňuje...

H. Paculová 9.2.2020 7:44

Takže potvrzujete, že rychlost byla omezena opravdu kvůli emisím.

O těch adaptivních tempomatech si může každý přečíst článek na iDNES:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/adaptivni-tempomaty-dopravni-zacpy-test-cvut.A200105_183507_automoto_vok

P. Hatina 9.2.2020 7:42

Je to všechno pravda, leč on možná není logicky správný předpoklad že ".. že v posledních letech i u nás výdělky mladších a vzdělanějších lidí rostly rychleji.. a sociologové zde hovoří o tzv. mileniálech, tedy o generaci, která,....atd..Protože to je spíše příliš paušální a pro někoho výhodný výklad do médií. Ovšem, když půjdeme do hloubky, tak zjistíme že i západní zdroje (BBC) připouštějí, že tito už začínají mít existenční problémy -a o takové "pracanty" přestává být na pracovním trhu zájem - a pokud ano, tak spíše (díky jejich argumentačním schopnostem) tak na provizi. Což sice na začátku vypadá skvěle, ovšem velice rychle pak propadají depresem. Když za podobné "argumenty" za které jim dosud společnost tleskala je posílají oslovení zákazníci do .....;-D

V. Braun 9.2.2020 7:33

Inu podíval jsem se na to tvrzení o Nizozemsku. Ano, snižují tam rychlost na 100 km/h, ovšem kvůli emisím NOx, proto to také platí jen přes den, v noci, kdy je menší provoz a celkové emise jsou nižší platí původní rychlost 130 km/h. Takže pan Wágner neví co mluví, když to dává do souvislosti s klimatem.

Ještě doplním, že pan Wágner dále pokračuje jakýmsi podivným výpadem proti adaptivním tempomatům v autech. Z osobní zkušenosti mohu takový tempomat jen doporučit, reaguje spolehlivě a to i v hustém provozu, a to mám už starší auto takže ty dnešní na tom budou ještě o něco lépe.

V. Braun 9.2.2020 7:23

Takže jste si ten argument zřejmě vymyslel.

J. Vintr 9.2.2020 0:46

Odchází mi právě ledky, které jsou ve zcela otevřených svítidlech, takže přehříváním to asi nebude. Ale máte pravdu, že hodně zlevňují. Otázka je jestli právě ty nejlevnější nedosahují deklarované životnosti.

M. Šejna 9.2.2020 0:18

Já jsem si kupoval LEDky z ekonomických důvodů.

Bolševici si kupovali zářivky před 50 lety, aby byli pokrokoví