29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme bojovat s klimatem?

Po tom, co někteří politici a manažeři ukradli Gretě Thunbergové její dětství, už nemají alarmisté s klimatem slitování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 8.2.2020 17:07

Inu, upozorňují-li ekologové, činí to, za co pobírají plat.

Ekologové arciť obecně nejsou totožní s klimaalarmisty, zelenými magory, gretény, ekoteroristy a prosazovači Green Dealu. To jsou ti alternativloss blbečkové. Byť mezi těmito blbečky semtam i ekologové můžou být.

M. Pivoda 8.2.2020 17:01

Jako občan má Karel Wagner právo se vyjádřit k čemukoliv. Zde se vyjadřuje jako laik k problematice inovací. A ještě do toho plete klima.

Vězte, že vývoj elektromobility probíhá normálně. Pandemie, větší válečný konflikt, nebo nebo něco podobného by ten dosavadní vývoj mohlo narušit, ale jinak to vše zatím postupuje dobře.

Jako učitel předmětu Inovace připomenu, že průnik elektromobilů do hlavního trhu zákazníků správně předpověděl americký inovační guru C. M. Christensen ve své knize z roku 1997. Moji studenti se o tom dozvěděli včas, ale je to zřejmě velké překvapení pro většinu zde diskutujících, i pro autora článku.

Nemám zde v diskusním příspěvku dostatečný prostor pro detailní korekturu názorů v článku uvedených. Zareaguji jen na typický kritický problém: Proč se na budoucnost, ptáte expertů na minulost?

Karel Wagner píše: "...Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody, v našich sdělovacích prostředcích již prohlásil, že se „praktická neudržitelnost elektroaut“ ukáže během dvou let. ... "

Moje předpověď je jiná. Totiž, že za dva roky po Vratislavovi Kulhánkovi už ani pes neštěkne.

J. Jurax 8.2.2020 17:01

Ano, "cena jedné kWh z domácí zásuvky se pohybuje mezi 2,60 až 5 kč. Pokud bude majitel elektromobilu používat auto denně na jízdu do práce, stačí mu domácí nabíjení a provoz elektromobilu se mu vyplatí.".

Jenže majitel elektromobilu musí mít možnost dobíjet ze své zásuvky. U desetipatrového paneláku to může být trošku problém. A taky nesmí dojíždět moc daleko.

A bude-li díky masám elektromobilů stoupat spotřeba elektřiny, jak dlouho se udrží Vámi uvedené ceny? A když stát díky masám elektromobilů přijde o spotřební daň z paliv takto ušetřených, navalí nejspíš tuhle daň na elektřinu. A zároveň ovšem bude muset elektroauta dotovat, aby si je někdo koupil. Dokonalé!

Rozdíl ceny mezi elektro a klasickým autem téže třídy se zaplatí - pokud by se dobíjelo výhradně levně ze zásuvky doma - za cca 200 000 ujetých kilometrů. Pravda, záleží nakolik bude cena dotována. A taky z čeho se na ty dotace bude brát. A jestli si to lidi nechají líbit ...

V. Petr 8.2.2020 16:50

Ostatně soudím, že EU musí být zrušena a ČTV zprivatizována!

V. Petr 8.2.2020 16:49

Ano, pak se možná dostaneme spotřebou i pod úroveň potravinových přídělů, které našim dělníkům poskytoval soudruh Heydrich...

V. Petr 8.2.2020 16:45

R^R^R^

S. Pavuk 8.2.2020 16:42

Nové technológie používajú najprv armády. Ak sa do výzbroje začnú zavádzať tanky na elektrický pohon, bude to signál aj pre civilný sektor. Keďže to tak nie je, radil by som s tým blbnutím počkať.

L. Novák 8.2.2020 16:40

Vím, že se o zdrojích tohoto druhu píše/mluví už několik let. Potíž je ovšem jinde. Zkuste vyhlásit, že v nějakém městě umístíte "malou jadernou elektrárnu" a pár týdnů počkejte, až zelení magoři zorganizují první protestní akci s pozadím v Greenpeace... Schválení takového projektu úřady EU v běžné české [>-] praxi mi přijde téměř utopické... ;-)

J. Jurax 8.2.2020 16:39

Ano.

Green Deal blbečků z brusele zajisté obnoví lesy, vodohospodářství, bonitu půd a další pozoruhodná a životadárná pozitiva krajiny, která je naší domovinou.

Jak se ostatně již osvědčilo a nadále osvědčuje na fofrnících, solárních panelech a biopalivech týmiž blbečky nám již oktrojovaných. Řepka je tak krásně žluťoučká, není-liž pravda?

J. Krásenský 8.2.2020 16:25

R^

L. Novák 8.2.2020 16:25

Vy si nejspíš pletete LED náhrady žárovek s dříve vnucovanými kompaktními zářivkami, které byly propagandou nazývány "úsporky" ("úsporné žárovky" či zářivky) a současně byly zakázány žárovky.

Tam jsem (nejenom já) skutečně výhrady měl. Je nutno rozlišovat o co se jedná a znát odlišnou fyzikální podstatu jejich funkce i technické parametry.

V. Bok 8.2.2020 16:25

No, pane Rada, s tim by se dalo souhlasit bez vyhrad. Ale na to ekologové nemyslí. A pole bez organického hnojení .. copak to jde? Co by se stalo za par let. Když i ted uz jsou pole jako mlat a vodu nedrží a ziviny jsou dodavany ve velkem? Vite, ze strojena hnojiva davame v davce dvojnásobné nez ti komousi a tim vlastne jeste zijeme z jejich dob?

V. Bok 8.2.2020 16:19

No. V nasich podminkach se spotrebuje na vyrobu bionafty cca stejné množství te prave, špinavé. Ale dotace delaji zazraky, ze. Vsak fotovoltaikům se taky vyplácelo prisvecovat, nez je zacali kontrolovat.

L. Novák 8.2.2020 16:17

Daň z vytápění pevnými palivy už má vláda připravenou k předložení parlamentu....

V. Bok 8.2.2020 16:16

Mala komplikace tu ovsem je. Ta baterie vazi přibližně 500 az 700 kilo. A asi byste byl nadseny, kdyby místo vaší nove by vam tam zasunuli nejakou 5 let starou, tesne pred koncem zivotnosti. A baterie dnes predstavuje vice jak polovinu ceny auta... Tak co. Mam vam prat taková řešení??

L. Novák 8.2.2020 16:13

Mám podobnou zkušenost (po 3 letech zavedení), nicméně užitek z náhrady žárovek je zcela nesporný. Spotřeba elektřiny klesla na méně než 25% původní výše, zásadním způsobem klesla nutnost pravidelné výměny spálených žárovek (na schodišti v bytovém domě s častým a krátkým světelným cyklem doba života žárovek ani zdaleka nedosahuje tabulkové hodnoty 1000 h), což je významná nákladová položka. Takže ekonomická výhodnost je snadno prokazatelná a navíc při výměně LEDek za nové jsem za cenu před 3mi roky (cca 90 Kč/ks) koupil téměř tři nové. Takže cena LEDek je už velmi blízko ceně klasických žárovek.

No a ještě dodám, že LED mají klasický "nešvar" výkonových polovodičových součástek, tzn. když je zavřete do malé skleněné nevětrané baňky, významně to zkrátí dobu života kvůli přehřívání elektroniky i LED čipu. ;-)

L. Novák 8.2.2020 15:53

Tak já ti to vysvětlím pěkně polopaticky. Příkladem budiž třeba zelenými idioty do zákonů prosazené a vnucené přidávání tzv. biopaliv do ropných paliv. Prý je to to pravé ořechové EKO BIO. Jenomže vyšlo najevo to, co už se vědělo před vynuceným přidáváním MEŘO a etanolu do tekutých paliv, že 1) jejich produkce je drahá a zvyšuje spotřebu ropných paliv, 2) vede k devastaci zemědělské půdy a dalekosáhlým důsledkům na přírodu i člověka, 3) vede k poškozování motorů a škodám, které by bez jejich přidávání nevznikly 4) vede k likvidaci deštných pralesů s cílem maximalizovat pěstování třtiny a dalších technických plodin 5) celkový užitek z jejich zavedení je spíše záporný, ale vzhledem k tomu, že se vytvořil průmysl žijící z dotací a zpracování "biopaliv", nelze jejich hloupé direktivní zavedení zrušit, protože ... blabla ... a navíc to vyžaduje Evropská Unie a státem přijaté závazky dosažení podílu biopaliv pod finančními sankcemi EU... ;-)

No a s těmi elektromobily je to jako přes kopírák...

J. Vintr 8.2.2020 15:49

Nejde o zakazování oponentů, ale o zrušení diktatury alarmistů, kteří žádnou oponenturu nepřipouštějí.

V. Petr 8.2.2020 15:45

Komunisté byli iracionální magoři, stejně jako zelení, jejich nové převtělení. Zelení jsou ovšem daleko horší!

V. Petr 8.2.2020 15:44

Vtip ke v tom, že je třeba v životním prostředí řešit úplně jiné věci, než zlý CO2!

V. Braun 8.2.2020 15:25

Myslím že kombinace adaptace a současně opatření ke zmenšení negativních vlivů člověka na přírodu je vhodnější cesta.

V. Braun 8.2.2020 15:21

Jasně, zakažme oponenty a bude ráj na zemi. Jen se divím, že to za komunistú nefungovalo.

V. Braun 8.2.2020 15:19

Tak na jednom místě autor říká, že se nepřipouštějí alternativy a najinem, ze i ekologové upozorňují na úskalí elektroaut. Zajímavá kontradikce.

K. Wágner 8.2.2020 15:13

Pane Rado, přestaňte mne poučovat. Děkuji.

K. Wágner 8.2.2020 15:12

Zelení a socialisté hodlají v europarlamentu prosadit daň z masa, údajně na pokrytí environmentálních nákladů hospodářských zvířat. Ovšem jak sami přiznávají, cílem poplatku je i snížení spotřeby masa a posun k rostlinné stravě. Pokud by byla zavedena, pak by daň z masa měla do roku 2030 snížit spotřebu kuřecího o 30%, vepřového o 57% a hovězího masa o 67%. ;-)

K. Wágner 8.2.2020 15:08

K těm zdrojům energie. V případě nových technických řešení a rychlejšího vývoje technologií je přínosem vojenské využití. V článku je odkaz na společnost Carbon Engineering, a pokud na něj kliknete, dostanete se ke všeobecným informacím, kde je pak odkaz na vojenské využití - Malé jednotky umístěné kdekoli. Tam je pak „Abychom je dramaticky snížili, chce naše armáda nasadit malé jaderné reaktory.“ Pokud kliknete na ty reaktory, dostanete se na text o malých modulárních reaktorech (SMR). Ty reprezentují nový vývoj cenově dostupných elektráren, které vyrábí elektřinu pomocí malého modulárního reaktoru. Podobně ale už uvažuje i Společnost pro průmyslovou technologii Rolls-Royce, která vede konsorcium, jež hodlá roku 2029 začít instalovat malé modulární reaktory (SMR) ve Velké Británii, ke postaví 10 až 15 takovýchto malých elektráren. Každý jejich reaktor má vyrábět 440 MW elektřiny (najde na netu), což podle Rolls-Royce stačí i pro město jakým je Leeds.

J. Vintr 8.2.2020 15:07

Tak třeba to s tou proklamovanou životností LED zarovrk nebude tak docela pravda. Zhruba před dvěma lety jsem vyměnil všechny žárovky v domě (cca 50 ks) za ledky a už mi jich zhruba deset odešlo. Kdybych spočítal ekonomiku jejich provozu, tak by to proti klasickým žárovkám asi neobstálo.

J. Vintr 8.2.2020 14:57

"Elektromobilita" je z hlediska možnosti výroby elektřiny a přenosové kapacity rozvodné sítě udržitelná jen za předpokladu, že se vlastnictví elektromobilů příliš nerozšíří. Toho se nejlépe dosáhne drastickým zdražením elektrické energie. Zatím jen ve veřejných nabíjecích stanicích, ale časem nepochybně dojde i na elektřinu pro domácnosti. To ovšem vyvolá nepředvídatelnou řetězovou reakci, protože zdražení elektřiny se promítne do všech oblastí lidského života a do všech ekonomických aktivit.

J. Vintr 8.2.2020 14:51

Prvním opatřením k nápravě by bylo vyběhnout se všemi klimaalarmisty a okamžitě zrušit všechna ta stupidní opatření, která jsou zdůvodňována "bojem proti změně klimatu".

J. Mucha 8.2.2020 14:46

Vloni jsem zaznamenal nápad stanovit paušální měsíční platbu za elektřinu podle příkonu jističe. Nevzpomínáte si na podrobnosti? Jen si pamatuji, že okolo toho byla spousta protestů a nakonec od toho distributoři ustoupili. Pro dobíjení elekrických posouvadel si s nízkým příkonem nevystačíte; ale v případě většího rozšíření počítejte, že se toto navýšení paušálu tentokrát konat bude.