29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme bojovat s klimatem?

Po tom, co někteří politici a manažeři ukradli Gretě Thunbergové její dětství, už nemají alarmisté s klimatem slitování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Šír 8.2.2020 14:42

Nováku, nelžete, články o neefektivnosti LED (ostatně, nepsal jste je sám?) byly, popíraly se údaje o jejich životnosti, popíralo se porovnání s tepelnými žárovkami, z nichž vyplývala jejich výhodnost.

M. Šejna 8.2.2020 14:42

pane Mucho,

nejkomičtější jsou diskutéři Vašeho formátu, kteří si myslí, že si někdo něco myslí, a pak s tím, co si podle nich někdo myslí, hrdinně polemizují.

Nepletu si kompaktní zářivky s LEDkami. Já jsem si tehdy nakupoval LEDky místo žárovek, abych ušetřil. A všichni se mi tehdy smáli, že neumím počítat, protože LEDka se nevyplatí, když je tak drahá. Drahá byla (tehdy 8W LED žárovka kolem 300 kč, jako náhrada edisonku 60W).

Dnešní LEDky mají spotřebu 10-krat menší. Jsou to většinou LEDky typu filament.

H. Paculová 8.2.2020 14:35

Vodíková technologie není ekologičtější variantou syntetických paliv. Prostudujte si alespoň ten odkaz z článku: Tedy si plánované „dosažení klimatických cílů“ kromě elektromobility žádá i další řešení.

Klikněte na to řešení.

H. Paculová 8.2.2020 14:30

Ten vynález z Itálie - pořád jen ta slavná "studená fúze". :-)

J. Mucha 8.2.2020 14:28

Nejednalo se tenkrát o kompaktní zářivky s elektronickým předřadníkem ("úsporky"). Nevíte, jak je to s jejich prodeji dnes? Vlastně asi těžko, když si je pletete s LED svítidly. Ty sice tehdy také byly, ale dražší a s nižší svítivostí. A můžeme se jen dohadovat, o kolik by byly dnes levnější, pokud by zde žádný zákaz prodeje žárovek nebyl.

H. Paculová 8.2.2020 14:27

V případě některých diskutérů tu jen házíte chrách na zeď. Komu není zhůry dáno, tomu holt není pomoci...;-)

H. Paculová 8.2.2020 14:19

ČEZ od března zdražuje cenu elektřiny ve své základní produktové řadě, do níž spadá většina domácností. Běžná domácnost tak musí počítat se zdražením o bezmála osm procent. Tedy oproti dosavadní situaci si za elektřinu připlatí ročně o více než tisícikorunu více. S takovým zdražením elektřiny ani ČNB ve svých prognózách nepočítala. To je jeden z důvodů, proč nakonec může být inflace v jarních měsících ještě vyšší, až poblíž hodnoty čtyř procent.

A o tom, že zdražování elektřiny bude nadále pokračovat, snad nikdo nepochybuje.

L. Novák 8.2.2020 14:14

No co, bude mít fotovoltaickou střechu, ne? ;-D EU

H. Paculová 8.2.2020 14:12

Není nad elektrický traktor !:-)

V. Petr 8.2.2020 13:47

Vy chcete, aby se "lidé uskrovnili," protože to odpovídá Vaší ideologii. A pro toto ideologické východisko hledáte zdůvodnění!

L. Novák 8.2.2020 13:44

Problémů kolem provozu elektromobilů bude mnohem víc, "méně CO2" je zcela nepodstatnou složkou, byť zelenorudou propagandou vynášenou do médií zcela bez znalostí podrobností jako hlavní cíl...

V. Petr 8.2.2020 13:43

Stále očekávám, kdy zelení prohlásí za hodné ochrany třeba virus AIDS či koronavirus! Zasluhují si ochranu úplně stejně, jako kůrovec...

V. Petr 8.2.2020 13:41

Pro obnovu lesů je především nutná maximální ochrana kůrovceRv.

V. Petr 8.2.2020 13:40

Boj proti zlému CO2 nemá se životním prostředím NIC SPOLEČNÉHO!

V. Petr 8.2.2020 13:40

To celé je další ukázka nepřátelství Bruselu vůči lidem! O nic jiného, než utiskování obyvatelstva ve jménu pomatené rudozelené ideologie tady totiž NEJDE!

V. Petr 8.2.2020 13:38

No, ale až budeme mít elektřinu z OZE, "příslušně" se zdraží. Nezapomeňte ovšem na to, že polovinu ceny benzinu tvoří daň! Pokud se přejde na "elektromobilitu," bude muset stát zatížit provoz elektromobilů podobnou daní, protože nevěřím, že by se té dabě vzdal!

P. Dvořák 8.2.2020 12:46

Myslíte veškeré práce provádět výhradně pomocí elektromobilů a dalších zařízení, které na uvedení do jakéhokoliv pohybu, resp. při vykonávání práce neprodukují CO2??

L. Novák 8.2.2020 12:45

Jak zelenorudého blba "Rada" dostat do léčebny pro duševně vyšinuté...

P. Rada 8.2.2020 12:38

Vždy velely a dál velet budou přírodní zákony a zákonitosti.

Životadárnost je o respektu života vůči nim.

P. Rada 8.2.2020 12:32

Vtípky a posměšky na to zřejmě máte.

Zkuste také předvést jak obnovit lesy, vodohospodářství, bonitu půd a další pozoruhoddná a životadárná pozitiva krajiny která je naší domovinou.

P. Rada 8.2.2020 12:29

Pane Kotasi lidstvo (homo s,s.) se opravdu min. celých předešlých 60tis let klimatu přispůsobovalo migrováním v tlupách o stovkách jediinců a při celkvé četnosti několik set tisíc.

Civilizace všude na planetě nezávisle na sobě vznikly až když se klima ustálilo po výkyvech poslední doby ledové na optimu celých 5000 §et při kolísání úrovně +-0.5C globálně.

Teprve za tolik tisíciletí totiž lesy vyprosukovaly tolik úrodné půdy, že na nich lidé mohly po jejich vypálení "trvale" hospodařit. Začlo být tedy efektivnější se trvale usadit a zakládat pevné osady, pevná obydlí, tvrze.... To vedlo k rozvoji specializací a tím k celkovému civilizačnímu rozvoji.

S touto idylkou klimatického optima je dnes konec - už jsme +. zatím C a s gradientem cca 100x větším než na konci poslední doby ledové. Ztrátu bonity půd věsměs ignorujeme protože dominantně ji kompenzujeme ggrochemií a tak nežijeme s přirozené úrodnosti půd ale vastně s těžby nerostných surovin a ze zneužívání setrvačných vlastností systému.

Souhlas že "uskrovnit se musíme" - v tomto směru ale právě alarmuji, že navíc už dlouho nežijeme na trvale udržitelném principu a že narostlé dluhy jsou i při jen uskromění (zpomalení trendu) i tak zkázonosné.

Š. Hašek 8.2.2020 12:28

Opravdu někdo soudí, že Jourová bude řídit/je schopna štelovat klima nad štrasbruselí (a tedy zabrání, aby sem i něco fouklo od Petrohradu, Kalkaty, z Číny)?

Zázračná to žena! A já myslel, že nejvíc všemu rozumí jistý Cimrman.

L. Novák 8.2.2020 12:24

;-D Greténi všech zemí, spojte se! "Rada" tomu bude velet... :-P

I. Schlägel 8.2.2020 12:18

Cenu určuje mimo jiné hlavně poptávka v kombinaci s regulačním úřadem poplatným politickým a lobistickým tlakům. Na stabilní ceny po zavedení elektro"mobility" bych nevsadil ani svoji ojetinu. Jistě, cena se dá zadotovat. Z peněz cizích lidí, co ještě jsou schopni a ochotni platit politikům výpalné.

L. Novák 8.2.2020 12:17

Další blb, který má potřebu hlásat zelenorudou ideologii. "Rada"... Rv

V. Církva 8.2.2020 12:17

Tak jistě, nemůžeme vše jen negovat. Elektromobilita nějak fungovat může. Jenže 1) Nelze to uspěchat a jen buzerovat výrobce automobilů, v USA je třeba taková struktura elektřiny, že Tesla vyrobí víc CO2 než dieselové BME 2) Je třeba si uvědomit, že evropská osobní auta znečišťují ca 2 procenta světových CO2. Tak jestli se nezaměřujeme na to méně podstatné, vzhledem k nákladům. 3) Místo oleje budou baterie, i ty budou potřebovat nějakou recyklaci.

Jen bych apeloval právě na to okamžité rozšiřování elektrické sítě i elektráren. V našich podmínkách pak větrníky ani přehrady nejsou dostatečné, navíc drahé řešení. Bude se muset ještě na pár desetiletí zkusit jádro.

L. Novák 8.2.2020 12:15

Šejno, přestaňte blábolit o problematice, které nerozumíte. Žádné články o neefektivnosti LED tady nebyly a nikdy jsem nic podobného nikde nečetl.

Věnujte se demagogii v propagaci socialismu a ne*erte se do elektrotechniky. Za blba už jste i tak...8-o

I. Schlägel 8.2.2020 12:14

Uhlí a ropa patří pod zem, lithium a měď nad zem!!! Republice více píce, to je naše agitace. Čest práci, soudruzi!;-D;-D;-D

L. Novák 8.2.2020 12:11

Nesmysl. Ceny elektřiny vyletí nahoru a z přípojek pro domácnosti trvá dobíjení auta nízkým výkonem příliš dlouho, nehledě na nedostatečnou kapacitu elektráren.

M. Šejna 8.2.2020 12:10

O tom, že s klimatem nelze bojovat a že je potřeba se adaptovat, tady píšu už přes 10 let.

Přesto jsem tady považován za hnusného alarmistu. ;-)