29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Budeme bojovat s klimatem?

Po tom, co někteří politici a manažeři ukradli Gretě Thunbergové její dětství, už nemají alarmisté s klimatem slitování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 9.2.2020 18:58

Statistika vyrobených a prodaných automobilů Tesla v roce 2019.

https://www.statista.com/statistics/715421/tesla-quarterly-vehicle-production/

https://www.statista.com/statistics/502208/tesla-quarterly-vehicle-deliveries/

V tržní ekonomice, zákazník má vždycky pravdu!

J. Jurax 9.2.2020 18:58

Ale kuš ... podniky nereagují tržně, nýbrž pod tlakem legislativy vzniknuvší na přání zelených magorů a prosazené nevzdělanými tupými politiky, kterážto legislativa hrozí likvidačními pokutami. Ve jménu obecného blaha samozřejmě.

Máte za to, že tohle je trh?

Z. Lapil 9.2.2020 18:56

Tu mám taky rád.

K. Wágner 9.2.2020 18:55

Ano, jak píšu v článku, až díky nové generaci baterií dojde k cenové paritě mezi auty se spalovacími motory a elektromobily, kdy bude pak záležet jen na zákazníkovi, jaký typ pohonu si on zvolí.

Ale vadí mi, že všechno chtějí kvůli CO2 úředníci EU nesmyslně uspěchat. Pak se tu také totiž naskýtá jedna zásadní otázka: co našich současných více než 5 milionů aut se spalovacím motorem?

Jak je chcete rychle odstranit z našich silnic, aniž by se jejich majitelé proti tomu bouřili?

Jinak hybridní automobily typu plug-in (do zásuvky) mohou vypouštět do ovzduší až třikrát více CO2, než se uvádí v testech. V reálném provozu proto mohou být škodlivější než lehčí benzinová vozidla:

https://techfocus.cz/doprava/1840-hybridni-automobily-vypousteji-dle-studie-trikrat-vice-oxidu-uhliciteho-nez-naznacuji-oficialni-udaje.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

J. Jurax 9.2.2020 18:52

Ano.

Jenže platící zákazník tohle přání většinově nevyslovil. Protože by ho mj. musel zaplatit.

To přání vyslovují jen zelení magoři a v jejich vleku jsoucí potróblí politici, kteří legislativně tlačí výrobce i spotřebitele do elektromobility.

Jezdíte elektromobilem?

Z. Lapil 9.2.2020 18:49

" Ona je i přímo limitovaná jeho maximální koncentrace v atmosféře a to na směšně nízké hodnotě v řádu desetin promile."

To slyším prvně, takže prosím - jak a čím? Děkuji.

P. Grigar 9.2.2020 18:32

..no jo, ale vykládejte něco takového technickým analfabetům.

P. Grigar 9.2.2020 18:24

.. demagogem jste vy, pane Rado i se svým tvrzením ".. na silnicích není k hnutí i v celém okolí k dýchání..". Toto platí pouze pro některé úseky některých komunikací v některých lokalitách. Vaše paušalizace je ukázkovým projevem demagogie.

P. Grigar 9.2.2020 18:19

.. v tržní ekonomice budou existovat dotace ekologicky čisté dopravy? Zajímavé pojetí.

J. Vintr 9.2.2020 18:18

To se mýlite. Oxid uhličitý je součástí oběhu, který jednak spočívá v jeho vázání fytoorganismy, jednak se zúčastní různých chemických reakcí, jednak je absorbován různými látkami, například mořskou vodou. Míra této absorbce závisí na jeho koncentraci v atmosféře, takže vůbec nehrozí že by "ten plynojem někdy praskl". Ona je i přímo limitovaná jeho maximální koncentrace v atmosféře a to na směšně nízké hodnotě v řádu desetin promile. Spalováním fosilních paliv můžou tohle lidé ovlivnit jen zanebatelně a dočasně.

Z. Lapil 9.2.2020 17:58

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_ochlazov%C3%A1n%C3%AD

M. Pivoda 9.2.2020 17:56

Budeme bojovat s klimatem?

Ne. Budeme uspokojovat zákaznické potřeby.

J. Vintr 9.2.2020 17:53

Nejde jen o problém technických vlastností baterií. Hlavním problémem je nedostatek energie, kterou je nutné do nich nacpat. Dosavadní zdroje neposkytují trvale přebytek výkonu, spíš brzy nebudou stačit. OZE můžou sloužit nanejvýš jako doplněk klasických zdrojů a neřeší nedostatek nenergie při špičkovém odběru a nepříznivých povětrnostních podmínkách. Takže elektromobily by byly bezproblémové jedině tehdy, kdyby se jejich majitelé smířili s tím, že budou jezdit jen občas, když bude dostatek elektrické energie.

M. Pivoda 9.2.2020 17:48

Pokud platící zákazník snad vyjádří své přání, že chce ekologicky čistou dopravu, bude ji mít.

V tržní ekonomice zákazník má vždycky pravdu!

J. Vintr 9.2.2020 17:43

Uhlík mizí průběžně z biosféry například v podobě organických zbytků mořského života, které končí v sedimentech na oceanském dně. To se na více místech podsouvá pod pevninské desky, takže jediný přirozený návrat malé tohoto uhlíku zpátky do oběhu je sopečná činnost. Člověk spalováním fosilních paliv prokazuje biosféře užitečnou službu, protože vrací do oběhu část životodárného uhlíku, který by jinak zůstal navěky pohřbený v zemských hlubinách. Bránit tomu je vrchol stupidity.

Z. Lapil 9.2.2020 17:36

Jedním z opravdu mohutných zdrojů elektřiny je blesk. Podobně jako energii ze Slunce ho nikdo neumí pořádně těžit.

Z. Lapil 9.2.2020 17:31

Podotýkám, že většinu kraválu dělají pneumatiky.

Poslední dobou se na silnice začal pokládat jakýsi tichý asfalt a funguje to. Viz kolem centra Černý most při příjezdu od Mladé Boleslavi, tam i v zavřeném autě při 80km/h slyšíte zásadní rozdíl.

Z. Lapil 9.2.2020 17:16

Protentokrát se pana Rady zastanu.

Stav CO2 v atmosféře není jednou provždy daný, ale funguje jako jakýsi "průtokový plynojem". Dokud je přítok roven odtoku je situace stabilní. Pokud je přítok byť jen nepatrně větší, jednou ten plynojem praskne.

Nepokouším se věštit katastrofu, jen upozorňuju na Einsteinovo "Jedna může být velice mnoho".

J. Lukavsky 9.2.2020 16:40

"do systému biosféry sestavené s 550GtC lidstvo přidává ročně 10GtC je krajním hazardem" no pokud se kalkulačka neplete tak je to 1,8%. To mi nepřipadá jako "krajní hazard". Pokud to není máněno jako ironie. Statisticky je to nevýznamné. Evropa přidává z toho 10% = 0,18%.....J.L. end

V. Petr 9.2.2020 16:39

Např., za stav dálniční sítě odpovídají zelení. A i v Praze Piráti, odnož to zelených, vytváří umělé překážky, které způsobují dopravní zácpy. Záměrně ruší parkoviště a pak se odvolávají na "nedostatek ploch k parkování..."

V. Petr 9.2.2020 16:36

Realitou Německa je náhrada jádra uhlím s perspektivou přechodu na drahé a zcela nespolehlivé větrníky!

A v minulosti přechod na "direktivně řízenou ekonomiku," moudře řízenou samotným Fuhrerem, Prvním dělníkem svého národa...

P. Rada 9.2.2020 16:33

Demagogíí je, že nezbytnou regulaci za situace kdy na silnicích není k hnutí i v celém okolí k dýchání... označujete za zločinné.

Právě zločinci nerespektují svobodu souseda ... a chovají se jen úzce sobecky - zločinně.

V. Petr 9.2.2020 16:31

Cenu elektřiny v Německu a ve Francii!

V. Petr 9.2.2020 16:29

Temelín se zaplatil 2x, Dukovany dokonce NĚKOLIKRÁT. Žádný nucený odkup za násobky tržních cen k tomu nepotřebují! A porovnejte cenu elektřiny u nás a ve Francii.

Podmínkou udržitelného života je "pověšení zelených na větrníky!"

V. Petr 9.2.2020 16:25

Trhle, tesp ZLOČINNĚ se chovají vlády, které brání lidem v používání normálních automobilů. Apollo tam nepleťe! Apollo byl založen na normálnách základech a přinesl očekávané výsledky. Nikdo nechtěl předělat Saturm V na biopaliva...

M. Pivoda 9.2.2020 16:04

Téměř 250 diskusních příspěvků lze považovat za úspěch Wagnerova článku! Kvantitatativně velmi působivé, ale akutek utek.

Vězte, že v tržním prostředí, ve kterém se dnes nacházíme, probíhá velká inovace, zvaná elektromobilita, vcelku normálně.

Dnes přece nejde o realizaci amerického projektu Apolo. Inovace Apolo (a s ní spjaté poznání nového světa) probíhala dle státního plánu, postup neurčovaly tržní síly.

Ano, ten americký státní plán byl vyprovokován někdejším ostrým konkurenčním střetem tábora socialismu s ideologicky nepřátelským kapitalismem. Ale následnou realizaci amerického programu Apolo, zejména první přistání na Měsíci, neměly v kompetenci tržní síly.

Neraďte tedy dnes podnikům, co by měly s elektromobilitou dělat, a jak. Ony se chovají tržně! Nepožadujte, aby se chovaly trhle!

P. Rada 9.2.2020 15:57

Přejít na "atom" je Vaše často opakovaná demagogie.

Pokud nabídnu dokonalý, nezneužitelný fůzně kvantový jaderný zdroj - sluneční svit - ohrnujete nad tím nos.

Pokud by pro Vás někdo vystavěl štěpnou JE3+ generace, zadlužil se přitom invrestičně s možná i nesplatitelně na celou generaci a více - považoval by jste takový investiční hazard za pokrok?

Nestačí Vám, že prakticky všechny dnes stavěné JE jsou prodělečné?

https://www.diw.de/documents/publikationen/73/diw_01.c.670581.de/dwr-19-30-1.pdf

P. Rada 9.2.2020 15:50

"Pokrok" je proces který vede obecně k efektivnějšímu. Např. udržitelnějšímu životu který tak získá čas na svůj další rozvoj..

Součastná devastace zdrojů kdy konkrétněji do systému biosféry sestavené s 550GtC lidstvo přidává ročně 10GtC je krajním hazardem který mírní jen dočasná akumulační kapacita oceánů a kýženým pokrokem by tedy bylo tento hazard alespon zmírnit.

Technický pokrok neřeší zdaleka vše. Pokud např zbudujete technicky dokonalou stavbu jako obydlí i produktivní prostor s nulovými imisemi CO2 a skvělou ekonomikou k tomu - ale v zápětí se za uspořené i vydělané vydáte letadlem na líbivé cesty po všech atrakcích světa .... tak v úhrnu může dojít ještě k vyšším škodám na životním prostředí. Bez soudnosti, morálky a s toho plynoucí schopnosti jednat celkově odpovědně nemusí mít tech pokrok sám o sobě kladný efekt.

P. Hatina 9.2.2020 15:50

Btw, kéž by šlo jen o to "jak budou nemajetní občané cestovat do zaměstnání, pro nákupy, do škol, atd!... Ono jde totiž o to, že ani všichni podnikatelé a živnostníci nejsou multimilionáři, a ani ty instituce (školy, úřady, zdravotní zařízení) nemají nafukovací rozpočty, dokonce třeba ani záchranka nemá peníze na rozhazování.. a co třeba hasiči???A jestli tihle všichni budou muset přejít na předražené elektromobily, tak to s touhle společností pěkně zacvičí..

P. Hatina 9.2.2020 15:39

No ano, to je v podstatě totéž, i Česká pošta má v tomto vytvořené, pro ní efektivní trasy, kudy se přepravuje masově nejvíc zásilek (tedy třeba jedna třídírna zásilek pro celé město.)

Zatímco, pokud Vy požadujete dodání zásilky na 300 metrů, tak toto skutečně není efektivní způsob. Sice si to můžete odnést sám, nebo si na to můžete objednat messengera - ale to Vás příjde odhadem tak 5x dráž a energeticky to výjde taky (v přepočtu na tu jednu zásilku) mnohem hůř..