30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

BUDOUCNOST: Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku

Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistické plánované ekonomiky. Popišme si ho. Na jeho počátku stojí ideologie ochrany klimatu. Nikoliv ochrana klimatu jako taková, ta je potřebná. Ale ideologie kolem ní vybudovaná. Automobilová doprava je jeden z hlavních škůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 25.12.2022 9:25

"Volná soutěž" pod tím si lze představit co? Typuji, že porovnávání podle libosti - tedy bez pravidel? Jak jinak si představit porovnávání trvale NEUDRŽITELNÉHO s dnes NEDOŘEŠENÝM?

Příklad specifikace podmínek. Která auta v podmínkách slunné Kalifornie či jihu Evropy mohou denno-denně, rok za rokem ujet se dvěma osobami cca 50km bez toho, že by bylo nutné tankovat nebo se připojit k rozvodné el. síti?

https://www.hybrid.cz/aptera-solarni-elektromobil-s-dojezdem-1600-km-ktery-nemusite-nabijet-jde-do-prodeje/

Mezi elektromobily naopak už konkrenci pro tento specifiký případ nalést lze:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/lightyear-solarni-panel-valmet-elektromobil.A221201_111955_automoto_fdv

Tyto dvě novější varianty přitom už mají předka který dokázal objet prakticky celý svět:

https://www.hybrid.cz/solar-taxi-dokoncilo-cestu-kolem-sveta/

L. Novák 25.12.2022 10:25

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

V. Kolman 25.12.2022 14:41

A co nehlučné a nesmrdící ""ješterky" v továrních halách?

E-mobil je jedna věc a na druhém konci řady pohonu automobilů je "spalovák".

Oba (a více - viz auta na vodík) automobily mají právo na život, ale je neštěstím se je snažit násilím "nacpat" do jedné škatulky a vnucovat je lidem.

To tu ostatně napsali už i jiní.

P. Diviš 25.12.2022 15:09

Jestli chcete se svým autem jen rejdit v nějaké hale nebo po nádraží, tak si elektromobil pořiďte. Ale nenuťte ho těm, kdo potřebují spolehlivou dopravu odněkud někam.

V. Kolman 25.12.2022 15:56

Naprosto s vámi pane Diviši souhlasím, ostatně - napsal jsem prakticky totéž výše.

J. Majzlík 26.12.2022 10:03

Z průběhu litých a nesmlouvavých půtek mezi mistry kordu, na str. NP i jiných dvorcích probíhajících je možno nabýti dojmu, snad ne zcela neopodstatněného, že se nám meritum věci poněkud ztrácí v prachu šermířskými souboji zvířeném. Rozeznati zde spojence od protivníka jen dle barvy pláště a třesku jeho kordu či výkřiků téměř nemožno.

J. Majzlík 26.12.2022 10:07

Pardon. . . i na jiných . .

R. Langer 26.12.2022 5:55

Jo, a podle toho jsi taky dopadla, ty naše malá hloupoučká UI, když jsi propagovala takové kraviny. Holt, předběhla jsi dobu. ;-D

J. Herodek 24.12.2022 19:37

Lithiové baterie představují šedesát let starou, vytěženou technologii, téměř na limitě svých možností. Ještě tam úplně není, ale moc nechybí. Víc energie do ní není možné teoreticky dostat, pokud ještě platí fyzika.

Víme, že např. benzín má asi 100x vyšší energetickou hustotu nežli lithiová baterie. Tedy na 10 litrů benzínu potřebujeme ekvivalentně asi tunu lithiové baterie. Ovšem. Účinnost moderního spalovacího motoru je přibližně poloviční oproti motoru elektrickému. Tedy na kýbl benzínu potřebjeme asi půl tuny baterie. Pokud tedy chceme udržet jakž takž praktičnost městského, rodinného vozítka s nádrží na dva kýble benzínu, jsme na tuně lithia.

Tuhle masu elektrického auta neustále akcelerujeme a brzdíme. Rekuperace? Uváděných 70% není v reálu pravda, nebo lépe, je to "ideologická pravda". Pokud se vrátíme ke skutečnosti, je to asi 35%.

Namítnete: "No a co? Tak máme trabanty, co váží 2 tuny! V čem je rozdíl? Máš problém se setrvačností, či plošnou zátěží při jízdě mimo zpevněnou vozovku? Nebo tak něco?"

Nevím. Je to o ekologii a ekonomice? To každý vlastník osobáku v EU bude mít před barákem tunu lithia na osm let? A není to jen o lithiu. Je to o dalších kovech, co kutají "ekologicky" všude, jen ne v Evropě a komunistická, patologicky nenažraná Čína nám to pak prodává.

No a protože tihle lidičkové, co před základními fakty z nějakého, mně pořád neznámého důvodu, stále zavírají oči, vznikají různé bizarnosti, jako třeba dopravní letadla a drony s praktickou výdrží 12 min. Nebo SUV vážící 5 tun s ideologickým dojezdem 500km do absolutního vybití atp.

Pokud můžete, půjčte si na den pro ilustraci rozdílu mezi praktickým a ideologickým dojezdem, například Teslu3 a uhánějte po D1 více než 110. Zvažte velmi dobře bod návratu při rychlosti mírně vyšší než povolená. Můžeme pak konstatovat, že rychlost změny odstínu barvy zeleného pokrytce je přímo úměrná čtverci rychlosti elektrického auta.

Nesmysl se jmenuje lithium.

L. Novák 24.12.2022 19:48

Zásadním problémem pohybu s akumulátorem je jeho hmotnost a vlastnosti (např. omezení kapacity v zimě). Celou hmotnost akumulátoru je nutno vozit s sebou, což vyžaduje výdej energie navíc při rozjezdu a brždění, příp. vzletu do vzduchu. A to jsme se ani nezmínili o rizicích požáru samovznícením nebo při dopravních nehodách. Hořící elektromobil se musí ponořit na řadu dní do kontejneru s vodou... O recyklaci taky zatím nebyla zmínka. ;-) ZELENÁ PROPAGANDA problémy elektromobility záměrně skrývá...

J. Majzlík 26.12.2022 19:22

Máte to marné, tvrdé jádro obhájců NZO se do přímého střetu s nesmlouvavými technologickými fakty nepustí, neboť strach ze ztráty pocitu ideologické nadřazenosti jim to nedovolí.

P. Diviš 24.12.2022 20:58

Nesmysl, ale výnosný. Těm správným, pochopitelně a na befehl.

J. Sinnreich 24.12.2022 18:25

Prezident koncernu Toyota, pan Akio Toyoda prohlasil, ze nuceny prechod na elektroauta je slepa ulicka. Toyota bude dale vyvijet auta se spalovacimi motory, hybridy i dalsi technologie (syntheticka paliva, vodik).

L. Novák 24.12.2022 18:28

Samozřejmě. Protože to není žádný idiot nepolíbený přírodovědnými znalostmi, fyzikou počínaje.

V. Mokrý 24.12.2022 18:45

A dělá to dobře, bude mít náskok.

R. Polášek 24.12.2022 19:25

A proto za 20 - 40 let v Evropě bude po některých automobilkách, jako WW, Renault, Pegueot, Citroen , Fiat atd dávno veta a na místě některé z nich, třeba v Německu ve Wolfsburku či jak se ústředí WW jmenuje, bude obrovská moderní automobila Toyoty. A jinde třeba evropské pobočky čínských a možná taky indických automobilek.

L. Novák 24.12.2022 19:36

Alternativní cesta vývoje (zatím jen hypotetická) je, že se EU rozpadne nebo její marxistická zelená věrchuška bude smetena nespokojeností obyvatelstva (viz např. nedávné protesty v Holandsku proti nesmyslnému omezování chovu dobytka) a nebo dojde k zásadní změně v uspořádání EU tak, aby zbytečně lidem nezasahovala hloupými direktivami do běžného života a věnovala se jen omezenému počtu činností a rozhodování.

R. Polášek 24.12.2022 19:49

Tak nejvíc záleží na tom, jak daleko marxistická zelená věrchuška bude schopna a ochotna chtít dojít. A pokud to dojde do fáze, že ždímáním financí z kapes občanů vznikne až zelená evropská oligarchie, dále závratně bohatnoucí na těch zelebných dotovaných brusleských výmyslech, může to klidně jet dál už jenom samospádem do totální zelení diktatury. Něco trochu podobného jako v Německu když stárnoucí Hindenburg vytáhl v demokratických volbách za pačesy Hitlera nahoru a ten ho potom po volbách převálcoval a uchvátil vládu nad Německem. Stejným způsobem si mohou budoucí zelení oligarchové v EU chtít pojistit své zelenými nesmysly nakradené majetky a budoucí zisky

L. Novák 25.12.2022 0:03

EU rozšíří emisní povolenky. Nově budou zahrnovat dovoz železa, oceli a hnojiv

Vyjednavači členských států Evropské unie a Evropského parlamentu se v noci na úterý dohodli na zavedení takzvaného uhlíkového cla, které mají při dovozu do EU platit dodavatelé železa, oceli nebo hnojiv. Nástroj je navržen jako doplněk unijního systému emisních povolenek a má srovnat cenu emisí pro zahraniční výrobce s tou uvalenou na společnosti v EU. ...

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/eu-rozsiruje-emisni-povolenky-nove-budou-zahrnovat-dovoz-zel/r~9b0f26c67ac711ed8b4e0cc47ab5f122/

Emisní povolenky by bylo nejlepší ZRUŠIT. Jsou holým nesmyslem ženoucím zdražování energií a všeho zboží do výšin...

R. Polášek 25.12.2022 12:35

Ještě mnohem větší problém je to uhlíkové clo. Neexistuje žádná reálná možnost, jak pro firmy mimo jurisdikci EU stanovit pro nějaký produkt skutečné reálné emise CO2. Emise CO2 a z nich vyplývající uhlíkové clo tedy bude stanovováno odhadem neboli v reálů politicky podle toho, jak se příslušným úředníkům EU bude líbit ten který stát a ta která jeho firma. Případně jak ten který stát či firma nějak uplatí Brusel, třeba pronásledováním nevhodných lidí, třeba odpůrců zeelných nesmyslů. Nebo jak ten který stát či firma uplatí konkrétní úředníky a politky v Bruseli.

Vyvolá to obrovskou korupci, osobní i politickou anebo to vyvolá tvrdé obchodní války, které přinesou nakonec vysoká cla na skoro všechno, bez ohledu na emitovaný CO2

J. Karza 24.12.2022 15:27

Deficitní centrálně plánovaná ekonomika reálného socialismu bude nejspíš vypadat jako ostrov blahobytu ve srovnání s tím, co chystá EU. Není-li hajzlpapír, je to mrzuté, ale jsou i alternativní způsoby vytírání řiti. K nedostatku energie v místě a čase ale žádná alternativa neexistuje.

A. Jaroš 24.12.2022 17:54

Kamarád co umřel na covid mi prozradil recept na chybějící toaleťák, byl to latiník a jeho návod je tento, ale neručím za přesnost: Si tibi charta deest , digitis expurga foramen (když ti chybí papír, vytři si zadek prstem)

J. Sinnreich 24.12.2022 19:32

Nomadi v pousti to delaji oblaskem.

L. Novák 24.12.2022 19:38

... a tou rukou, kterou si pak navzájem nepodávají. ;-)

R. Polášek 24.12.2022 19:33

Je to tak. Za komunistů, když nebyl toaleťák, tak bylo aspoň Rudé právo a spousta dalších prorežimních plátků.

Ale dneska chytrým mobilem si zadek nevytřeš.

T. Kohout 25.12.2022 8:14

Ani virtuálně? Nebo alternativně? Nebo nějakým jiným novodobým objevem? (Uvidíme)

R. Polášek 25.12.2022 12:40

Tak virtuálně si můžete vytírat zadek třeba nonstop, ale jak to jen jednou nezvládnete v reálu, tak budete nosit posrané trenýrky.

Tady jaksi reálno vítězí nad virtuální realitou a internetem či sociálními médii.;-D

V. Chrastina 24.12.2022 15:21

Byla by to sranda, kdyby to nebyl děsuplný fakt. EU se stává hrobařem evropské ekonomiky. Měli bychom EU pohřbít, než tento zkorumpovaný neomarxismem prolezlý moloch pohřbí nás. Dosud máme svoje armády, tak hurá na Brusel, vysmejčit ten zpropadený Augiášův chlívek!![>-]

V. Mokrý 24.12.2022 16:48

Tak jest !

R. Polášek 24.12.2022 19:40

R^R^

Ještě je brzo. Ještě spousta lidí zeleným nesmyslům věří včetně těch, na které tato zelená chudoba v následujících časech dopadne.

Bohužel to spadne až tehdy, až ta zelená chudoba na nás dopadne dost totálně a až to většina lidí osobně dost tvrdě pocítí.

Zatím pořád ještě na palubě většina lidí tančí, i když už do podpalubí proudem teče a ti pracující dole v tom plavou a začínají se topit.