17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

BUDOUCNOST: Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku

Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistické plánované ekonomiky. Popišme si ho. Na jeho počátku stojí ideologie ochrany klimatu. Nikoliv ochrana klimatu jako taková, ta je potřebná. Ale ideologie kolem ní vybudovaná. Automobilová doprava je jeden z hlavních škůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ferenc 25.12.2022 7:34

Nejde o boj proti elektromobilitě. Nechť se zkoumá a vyvíjí, třeba i se státní podporou, a nechť se prodává tomu, kdo ji chce. Prodeje a užívání už by podporu mít neměly. Tyto podpory už jsou součástí stanovených plánů, aby ty byly dodrženy. A těch plánů je hodně, kolik procent kde už bude kdy jezdit elektroaut... Lze se dočísti např. zde: https://svethospodarstvi.cz/komentare/nemecke-plany-s-elektromobilitou-jsou-iluzi/?fbclid=IwAR33xpezROnAJ9F-OkmDu65rl4Gnm3Dz5XauHClBt6IwT2okiqM71P6aGcw

J. Kostelanský 24.12.2022 8:48

Tedy k těm dotacím: Nikdy nikdo neřekl, že dotace zde budou na furt, jak to překrucují elektrofobové. Naopak, dotace na elektrovozy - na rozdíl od dotací do zemědělství - byly VŽDY myšleny jako dočasné podpůrné opatření pro rozběh výroby a prodeje. S tím, že se budou postupně snižovat, až zcela skončí. Snižování dotací neznamená nic jiného, než že elektromobilita roste a potřebnost dotací klesá. Ve světle snižování dotací by měli elektrofobové jásat. Ale ne, oni i to budou kritizovat. Jak jsem napsal výše, ani z voza, ani na vůz.

Článek podle mně však má význam, a to velký. Je plný nahrávek na smeče, kterými se dá pěkně strefovat do nesmyslů elektrofobů. Za tohle dávám autorovi R^. ;-D

Už se těším na další podobné články...

P. Trojan 24.12.2022 9:29

Dotace do zemědělství nebyly myšleny jako trvalé? Možná nebyly, ale staly se trvalými. V tom je právě záludnost evoluce společnosti. Každé opatření celospolečenského významu má své důsledky - zamýšlené a nezamýšlené a žije svým životem nezávisle na úmyslech aktérů. A působí v čase. Pokud např. jednou zavedete nějaký dotační titul, těžko se ruší. Pokud jednou vznikne nějaká instituce (financována z veřejných rozpočtů), brání se zrušení. Dotace do zeleného průmyslu se zruší, až nastane panika při financování vládních dluhopisů napříč Evropou a zasáhne i Německo, a peníze prostě nebudou k dispozici. Jedině to nás snad přiměje k tomu, abychom pochopili, že dostatek levné energie je jediný cíl, který dává smysl.

J. Kostelanský 24.12.2022 11:41

To je těžké diskutovat s lidmi, co mají problém porozumět elementárnímu textu... Zkuste si zjistit, co ve větě znamená slovní spojení "na rozdíl od" :-)

"Naopak, dotace na elektrovozy - na rozdíl od dotací do zemědělství - byly VŽDY myšleny jako dočasné podpůrné opatření pro rozběh výroby a prodeje."

R. Langer 24.12.2022 12:31

Aha, a jak jste přišel na to, že dotace do zemědělství byly od začátku myšleny jako trvalé? To je fakt zajímavý předpoklad. ;-D

P. Diviš 24.12.2022 12:43

Frantíci to tak chtěli a chtějí. Aby jim zbytek EU dotoval jejich bouřící se zemědělce.

J. Ošlejšek 24.12.2022 9:36

Teda to musí být extra materiál co kouříte...Až Vám jednou klesne hladina to bude rána.

J. Ošlejšek 24.12.2022 9:39

Teda, to musí být extra materiál co kouříte... Až Vám někdy v budoucnosti klesne hladina to bude rána.

L. Novák 24.12.2022 9:43

;-D R^

P. Diviš 24.12.2022 9:41

Dotace jsou v͇ž͇d͇y͇ prostředek, jak lidem vnutit něco, co by za plnou cenu nechtěli.

Strefujete se pěkně, ale do vlastní nohy.

P. Vychodil 24.12.2022 10:50

Pán bůh ve své velkorysosti dává právo na život i naprostým imbecilům...

M. Smutný 24.12.2022 12:12

Pan Kostelanský ve své zelené indoktrinaci nechápe jednu zásadní věc: dotace nejsou prostředkem, ale objektem a jediným cílem zelené dotační lobbistické mafie přisáté na cecíky veřejných peněz. Už 22 let Němci dotují své občasné zdroje energie a budou v tom pokračovat, protože jinak se ideologická sázka na zelené světlé zítřky zhroutí. Politický tlak na pokračování podpory EV bude pokračovat, přinejmenším v podobě tvrdého sankcionování spalovacích aut. No a nyní Německo produkuje nejvíce energie z uhlí za mnoho a je ze svým podílem OZE na mixu ve výši 68 % emisně špinavé skoro jako Polsko. Přitom má jedinou možnost dozdrojovat posléze uhlí dováženým LNG, který je vinou zaoceánské dopravy už skoro pro planetu stejně emisní jako uhlí. Jako všechny systémy dotovaného přerozdělování bídy se i zelený neomarxismus zhroutí, ovšem doplatí na to krvavě většina ze 450 milionů obyvatel EU, kromě zelené oligarchie, která mezitím rychle emigruje, aby nevisela na lampách. Tak totiž obvykle končí strůjci všech revolucí včetně dnešní zelené.

R. Polášek 24.12.2022 8:36

On to nebude rozvoj plánovití socialistické ekonomiky, ale rychlá degradace a úpadek původně špičkové evropské ekonomiky.

Třeba zrovna v těch elektromobilech je našlápnuto na minimálně úpadek evropských automobilek nebo rovnou jejich krach, protože například čínské automobilky už umí dokonalejší a levnější elektromobily, pokud do nich nemusí zabudovávat ty předepsané bruselské nesmysly. Na kterých musí bazírovat evropské automobilky.

Čínské automobilky nyní díky válce na Ukrajině obsazují ruský automobilní trh a západními automobilkami opuštěné ruské továrny. Po válce, až skončí protiruské sankce, tam už budou pevně usídleny a protože ruské mzdy i celkové výrobní náklady budou po válce velmi nízké, zahltí levnými elektromobily evropský trh. EU si nepomůže ani když zavede uhlíková cla, protože tím vyvolá obchodní válku, která zdraží všechno zboží.

J. Kostelanský 24.12.2022 9:03

S tím krachem evropských automobilek máte sice pravdu, ale s důvody jste jaksi zcela mimo. V jedné jediné větě si dokážete protiřečit: A hned alespoň ve dvou úrovních: R^ :-)

"čínské automobilky už umí dokonalejší a levnější elektromobily, pokud do nich nemusí zabudovávat ty předepsané bruselské nesmysly. "

První protiřečení: jaké bruselské nesmysly nemusí do svých elektrovozů zabudovávat čínské automobilky? Vždyť sám píšete, že vyrábějí dokonalejší a levnější elektrovozy. I to je mimochodem důvod, proč prodeje evropských výrobců v Číně padají - na čínské poměry jsou evropští výrobci zoufale pomalí při zavádění technologických inovací. A to zejména u elektrovozů.

Druhé protiřečení: pokud čínské automobilky chtějí prodávat na trzích EU, tak jejich vozy musí splňovat stejné předpisy jako auta domácích výrobců. Tak jaká pak výhoda pro Čínu?

Jen hledáte omluvu pro neschopnost evropských výrobců. Ještě že je Brusel doslovně dokopal alespoň k nějaké aktivitě na poli elektrovozů. Jinak by teď musely kupovat licence od čínských výrobců... :-)

Pokud by evropští výrobci aut nezapnuly "forsáž" při přechodu na elektromobilitu, čekal by je stejný osud jako evropské výrobce mobilních telefonů, zejména Nokie. Kdo dnes vyrábí mobily v Evropě? :-) Všechno se dělá v Číně a dalších zemích jihovýchodní Asie.

L. Novák 24.12.2022 9:51

;-O ;-D KOMUNISTICKÁ TOTALITNÍ ČÍNA spěje k ZELENÉMU KOMUNIZMU, kde elektromobily jezdí na elektřinu z uhlených elektráren a kde mohutně rozšiřují arzenál stabilních zdrojů el. energie, které logicky MUSÍ být základem každé vyspělé energetické soustavy v zemi s miliardou obyvatel... Jednoduše proto, že zakladat energetiku vyspělé průmyslové země na Občasných Zdrojích Energie je nesmysl a Číňané to samozřejmě dobře vědí. :-P

R. Polášek 24.12.2022 19:17

Co to melete za bláboly? Jakou "forsáž" to že evropští výrobci aut zapnuli? ;-D;-D8-o

Evropské automobilky jsou dimenzovány na to, že 80 procent evropské populace si koupí auto, ti bohatší dokonce až 2 - 3 auta, takže zhruba na každého evropana připadne +- jedno auto. Jenže to platí pro levná auta se spalovacím motorem, kdy levné auto pro chudé stojí - stálo nové 200 - 300 tisíc Kč a drahé větší auto pro ty bohatší tak 500 - 600 tisíc Kč. příapdně v přepočtu za paltný kurz v eurech. A to dnes už neplatí ani pro auto se spalovacím motorem, ty už jsou tak 2 - 3 x dražší a tak už dnes, až dojezdí své stávající auto, nebude mít na nové minimálně dalších 20 % , neboli evropský trh s auty je už dnes zmenšený o minimálně asi pětinu. A až budou auta se spalovacími motory ve šrotu, což se bude brzo dít díky zvyšování nároků třeba na emise Bruselí na technických kontrolách, první auta budou technickými kontrolami odstavována už 5 let po datu výroby auta a 10 let po datu výroby při běžném ježdění vydrží jen velmi malá část aut se spalovacím motorem, budou levná auta - elektromobily stát 1 - 2 milióny,a drahé 5 - 10 miliónů. Na taková auta bude mít maximálně tak 10 - 15 % obyvateltva, takže evropský automobilní trh se zcvrkne na asi pětinu původní velikosti. A podobně se budou muset scvrknout evropské automobilky. Krachy továren a propouštěním zaměstnanců.

A to ani nemluvím o Číně, Indii a koneckonců i tom Rusku, kde bude práce díky nízkým mzdám odhadem tak 10x levnější než v EU. Takže elektroauto i s bruselskými vymyšleninami a s bruselským uhlíkovým clem bude levnější odhadem o pětinu až polovinu než auta evropských automobilek vyráběná v EU a pro EU.

K. Vomáčková 25.12.2022 1:13

Vymyšlenosti si automobilky vymýšlejí samy. Mohou se tvářit, že my nic, to ta banda v Bruseli, ale mohou pak prodávat dráž a hlavně tím likvidují konkurenci. Kdo si může dovolit investovat miliardu do vývoje nového modelu? Tata nano stály 1300dolarů, to by se asi tolik fóbií u nás neprodalo, kdyby sem mohla taková auta.

M. Šurgot 24.12.2022 8:18

Nejen to.

Pirati v Praze ukazali, kam to vsechno pujde i v chudsich zemich, kde obcane nejen ze nemaji na elektroauta, ale uz nemaji ani na soucasna mala auta, nacpana drahymi technologiemi.

Budovani cyklostezek na ukor automobilove dopravy a k tomu nemoznost provozovani pokutovanych spalovacich aut nas vrati o stoleti zpatky, kdy nasi pradedove jezdili do prace a za dalsimi nutnymi pojizdkami na kolech.

Ve verejne hromadne doprave se vratime do casu socialismu, tedy nasich dedu a otcu, kdy byl problem se ve spicce vecpat do tramvaje nebo autobusu a ve vlacich se stalo v ulickach i dlouhe hodiny na dalkovych tratich a v autobusech mezi sedadly....

Pricemz zapadni Evropa, mysleno cela Evropska Unie ( Evropa konci na Uralu ) je uz davno krasnym zelenym uzemim, ktere neprodukuje ani 10% procent exhalaci a odpadu.

A jak ukazala posledni klimaticka konference v Egypte, nejvetsi znecistovatele planety odmitaji sebemrskacskou ekologickou politiku Evropy a nejen ze se jim nechce cistit sve zdroje znecisteni, jeste pozaduji obrovske uplatky po Evrope....

V. Mokrý 24.12.2022 8:28

R^R^

!

J. Rejzek 24.12.2022 9:21

Budování cyklostezek , leží mnoha lidem v žaludku. Nikdo se však nepodivuje nad tím, že se budují nové tělocvičny, stadiony, hřiště a jiná sportoviště. Zcela nedávno se lid obecný pohoršoval nad tím, že nemáme u nás rychlobruslařský stadion. Taková ostuda. Cyklostezky, jsou sportovní zařízení jako každé jiné a nebudují se na úkor ničeho. Budují se pro lidi , stejně jako fotbalové stadiony.

P. Diviš 24.12.2022 9:44

Pokud "se" něco buduje za peníze lidí, kteří to nechtějí, je něco špatně. Cokoliv.

J. Rejzek 24.12.2022 12:15

Já například nemusím mít stadióny a přitom neodsuzuji to, že se staví i za moje peníze. Například.

R. Langer 24.12.2022 12:35

Moc nových stadionů za veřejné peníze se v poslední době fakt moc nevybudovalo.

P. Diviš 24.12.2022 12:45

Nepopírám, že existují lidé, kteří ten princip nechápou. Na jeho správnosti to nic nemění.

V. Mokrý 24.12.2022 10:51

Jde o to,

kde a jak se ty cyklostezky budují, nebo i o to, co všechno je označeno za cyklostezky, bez souhlasu/povolení vlastníků pozemků !!

M. Krátký 24.12.2022 6:58

Vystoupit z EU a to co nejdříve !!!!!!

V. Mokrý 24.12.2022 7:14

!!R^

J. Novak 24.12.2022 8:01

Ano.

V. Novak 24.12.2022 6:51

Ale jak tím zatopíme Putinovi!

TO by vás mělo hřát!!!

V. Mokrý 24.12.2022 7:14

;-D