30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

BUDOUCNOST: Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku

Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistické plánované ekonomiky. Popišme si ho. Na jeho počátku stojí ideologie ochrany klimatu. Nikoliv ochrana klimatu jako taková, ta je potřebná. Ale ideologie kolem ní vybudovaná. Automobilová doprava je jeden z hlavních škůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 28.12.2022 13:19

Špinavé tajemství elektrických aut nemá řešení, detaily odhalují všechny reálné dopady

Elektromobily sice umí přeměnit elektrickou energii v kinetickou velmi efektivně, všechno ostatní je ale problém. Jako by nestačily patálie se samotnou výrobou elektřiny, jsou tu ještě vzácné kovy, jejichž těžba a zpracování jsou jedna velká katastrofa. ...

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/spinave-tajemstvi-elektrickych-aut-nema-reseni-detaily-odhaluji-cele-realne-dopady/

L. Novák 28.12.2022 1:34

To bylo asi tím, že na Měsíci a jiných planetách sluneční soustavy spalovací motory nefungují, neb tam chybí kyslík i zásoby fosilního paliva. :-P

V. Kolman 28.12.2022 0:06

|Nejefektivnější model vytápění e-mobilu není v žádném případě elektrické topení, ale starý poctivý "bufík" na fosilní paliva (LPG, diesel.....), který využívá přímo energii paliva, bez trapné odbočky elektrárna-nabíječka-akumulátor-topení, s prachbídnou účinností a se Sofiinou volbou v koloně na dálnici při -20°C, zda mrznout, ale dojet do cíle, nebo sedět v teple, ale s nutností zavolat si odtah;-D;-D;-D

V. Kolman 27.12.2022 23:53

ELEKTŘINA???

Což použít jako zdroj energie jaderný reaktor?. Zkoušelo se to už před cca 70. roky. Olověné stínění radioaktivního záření by nemuselo(?) být těžší, nežli sada akumulátorů a dojezd by byl na hony vzdálen i dojezdu "spalováků";-D;-D;-D

V. Kolman 27.12.2022 23:48

Na Měsíci elektromobil astronaut Eugen Cernan už úspěšně provozoval a najel s ním desítky kilometrů!!

V. Kolman 27.12.2022 23:39

Zpátečníci a nedoukové!

My jasnovidci víme, že e-mobil je pouhý "Cimrmanův úkrok vlevo" a že budoucnost patří šlapacím automobilním vozům - též "šlapákům". Pro seniory a neduživé jedince bude povolen pomocný e-motor o příkonu max. 500W- tedy jakési elektrokolo, ovšem kapotované a se 3, nebo 4. koly.

Plánované ekonomice to půjde jenom k duhu;-D

M. Pivoda 27.12.2022 22:01

Modulární reaktory sice "vycucají" méně energie při štěpení uranu, ale pozor: jeden velký reaktor je určitě lepší vojenský cíl, než mnoho malých.

L. Novák 27.12.2022 21:59

Asi takhle, že? ;-D

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/28.11.2022/28.12.2022/today/

M. Pivoda 27.12.2022 21:57

Člen Komunistické strany Kelnar, který se (po listopadu 1989) cítil být udáván. Ha.

S takovou hovadinou může přijít jen Magor L. Novák.

L. Novák 27.12.2022 21:55

Jasně. To už jsme taky v minulém století slyšeli. Netřeba nám polovodiče, počkáme si na celovodiče. A aktivisté jako ty vytrubovali "Sláva komunismu! Ať žije KSČ! :-P Jenom jste změnili barvu z rudé na zelenou...

P. Skřivan 27.12.2022 21:45

Na větrníky, kogenerace, přílivy a příboj jste jaksi pozapomněl. :-) O tom, že přebytky generuje i jádro asi také.

To nebude řízení v řádu dní, ale vynechání špiček za den. Čili 20 hodin to pojede a 2x2 hodiny ne.

P. Skřivan 27.12.2022 21:41

Většina pivního národa nechápe, že prostě spalovací motor patří do minulého století. Elektromobil je výrobně méně náročný a budoucnost má elektřina. Např. a také proto, že se pohnuly ledy u modulárních reaktorů, takže jaderná elektrárna nebude nově tak náročná a složitá jako byla.

P. Skřivan 27.12.2022 21:39

Proč ? Vy nevíte, že už dnes a bez zákazu, je každé auto nějaký druh hybridu ? :-)))

L. Novák 27.12.2022 21:31

Jasně. Komunismus bude dobudován v roce 2000 a rozdělovat se bude podle zásady „Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb“.

A teď se běž vyčůrat a zpátky do klece!!!:-P

L. Novák 27.12.2022 21:23

http://kelnar.aspone.cz

M. Pivoda 27.12.2022 21:20

Na Marsu budou ale jezdit jen elektromobily. Nikoliv naše auta se spalovacím motorem.

Inovátor Elon Musk to dobře ví.

L. Novák 27.12.2022 21:20

Hromadné dálkové ovládání (HDO)?

Docela se těším, až zeleným idiotům HDO umožní dobíjet elektromobily jenom ve dnech s intenzivním slunečním zářením v létě dvě hodiny kolem poledne, kdy bude vysoký přebytek el. energie z fotovoltaiky, a pak už nic. A v zimě zákaz dobíjení celý den. :-P

M. Pivoda 27.12.2022 21:17

Dnes žádná propagace schopností StB?

L. Novák 27.12.2022 21:13

Zakázat auta se spalovacími motory může jen IDIOT.!!

L. Novák 27.12.2022 21:11

Elektromobily jsou politický podvod. Za 20 let se probudíme a bude to ještě horší. Německý dokument mluví jasně :-P

https://www.autozive.cz/dokument-nemecke-televize-rekl-pravdu/

L. Novák 27.12.2022 21:10

Ty a "zdravý rozum"? ;-D Vyloučeno!!!

M. Pivoda 27.12.2022 20:42

Co nás učí zdravý selský rozum?

Že do ekonomických výpočtů (o elektromobilitě) musíte zahrnout všechny náklady, tzn. pracovat s úplnými náklady. Teprve pak ty ekonomické výpočty dostávají smysl.

Bohužel musím přiznat, že musím výhradně spoléhat na experty na možné negativní důsledky globálního oteplování. Tzn., nejsem expert na největší položku nákladů v ekonomických propočtech elektromobility.

Babo raď!

P. Skřivan 27.12.2022 19:13

Pane Vintře, pojem HDO z dob socialismu jste někdy slyšel ? Asi ne, protože jinak byste neplácal. To je jasné, že velcí spotřebitelé budou podléhat nějaké regulaci a cenou bude regulován odběr. Není na tom nic k nepochopení a ani nic moc nového.

P. Skřivan 27.12.2022 16:43

Obávám se, že vývoj jde rychleji, než globalista myslí. LiION akumulátor nevymyslel globalista. Pokusy o elektromobilitu byly i dříve, leč Pb, NiCd nebo NiMH akumulátory ji prakticky nešlo realizovat. Došlo tedy jen k tomu, co se tu chystalo mnoho let. V podstatě od počátků automobilismu. Však první vozidlo, které překonalo 100km/h byl elektromobil. Ne auto na páru a ne na benzin.

Ještě v roce 1990 nebyly ani akumulátory, ani elektronika nutná pro hybrid nebo elektromobil, což je hybrid bez přídavného spalovacího zdroje. Od doby, kdy se prakticky přestala používat klasická trafa na 50Hz, což není tak dlouho, je ale viditelně i ta pulzní a dostatečně levná elektronika. Hybrid je jen logický a nevyhnutelný důsledek.

J. Jurax 27.12.2022 12:02

No, nebývá problém, tedy pokud nechcete wallbox, ten už musí být schvalován, jestli jej síť utáhne.

A vesnický plebs si za těžké prachy bude kupovat elektroojetiny ... zkuste tohle moudro říct na dědině v hospodě a budete rád, když místní to pochopí jenom jako sice hodně blbý, ale přece jenom vtip.

J. Jurax 27.12.2022 11:46

Ano. Souhlas.

P. Rada 27.12.2022 10:26

Pokud jedu na kole ... tak si docela cením, když potkávám více elektromobilů. Pokud na to zbohatlíci mají - necht je jim umožněno šetřit ovzduší společného pří-městského prostředí.

Hromadné promenádování-se miliardkrát prakticky jen jedné osoby v několika-tunové plechovce zabírající cca desítku metrů čtverečních ... však považuji ve stále lidnatějším světě s omezenými zdroji za neudržitelnost. V tomto ohledu se několikatunová osobní mobilita projevuje jako jedna z největších zvráceností doby anejvíce to městům kde je těžké už jen zaparkovat, dávají najevo uživatelé offroadů.

Problém přílišných disproporcí vzhledem k prostředí důsledně neřeší jen násobně menší provozní spotřeba a prakticky nulové lokální imise elektrovarianty. Na počátku rozvoje osobní mobility před půlstoletím totiž stál všestraně přehnaný technologický optimismus a na něj navozující nedomyšlená dopravně náročná urbanizace obytných aglomerací oddělených od infrastruktury... Dnes se proto hledají podstatně lépe sladěné energeticko-dopravní městské koncepce:

..."Důležitou vizí nové městské části, která vzniká na 240 hektarech, bylo to, aby to její obyvatelé měli všude blízko – do práce, do obchodu, na procházku, relaxaci u jezera, k městské hromadné dopravě. Soukromá auta jsou v plánu čtvrti odsunuta na vedlejší kolej do vyhrazených podzemních garáží."...

https://www.svetchytre.cz/a/iQFyq/v-seestadt-aspern-by-chtel-zit-kazdy

L. Novák 27.12.2022 9:28

Plány Německa a EU na totální elektromobilizaci jsou co? Jen obyčejnou fantasmagorií, která může být zajištěna pouze totalitním státním režimem. A EU/EK taky tak postupuje... Rv!! Zatím nás tím dostali jen do ENERGETICKÉ KRIZE. Rv

L. Novák 27.12.2022 9:17

Kdo si koupí auto s vyšeptanou baterkou z druhé ruky za půl milionu a nejistotou, kdy ta baterka definitivně klekne?

J. Vintr 26.12.2022 23:48

Ano, to nerozhodla EU (v jejím vedení ani není nikdo s IQ větším než má vařená brambora, a tudíž ani nemůže o ničem rozhodovat). EU jede podle notiček, které jí napsali takzvaní globalisté, což je skupina lidí, kteří si hrají na majitele této planety. A jejich cílem je vyhubit většinu lidské populace a ten zbytek zbavit veškerého majetku. Nijak se tím ani netají. Jen neříkají, jak rychle a jakým způsobem toho chtějí dosáhnout.