21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

BUDOUCNOST: Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku

Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistické plánované ekonomiky. Popišme si ho. Na jeho počátku stojí ideologie ochrany klimatu. Nikoliv ochrana klimatu jako taková, ta je potřebná. Ale ideologie kolem ní vybudovaná. Automobilová doprava je jeden z hlavních škůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 26.12.2022 23:38

Už teď se v Německu uvažuje, že elektromobily budou vybaveny zařízením, které umožní dálkově regulovat jejich nabíjení. Proč asi? To, že na nabíjení elektromobilů bude málo elektřiny, muselo být každému soudnému člověku jasné od samého počátku. Teď to EU v čele s Německem ještě "vylepšuje" idiotským vypínáním stabilních zdrojů elektrické energie. Lákání lidí na elektromobilitu je jasně předem promyšlený trik, jak lidi zbavit (auto)mobility. Jen mi přijde, že se soudruzi odkopávají poněkud předčasně, protože jim na tu elektromobilitu skočilo zatím jen zanedbatelné procento lidí....

P. Skřivan 26.12.2022 23:25

Autorovo IQ nedovoluje pochopit, že to nerozhodla EU. To je celosvětový vývoj. EU jen nechce, aby jí ujel vlak. Samozřejmě myšlenkovým lenochům v Česku, co zatím ani nestihli pochopit, že kondenzační kotel není nejefektivnější model řešení vytápění, to celkem nemá cenu vysvětlovat.

L. Novák 26.12.2022 22:44

A vy jo? 8-o

L. Novák 26.12.2022 22:35

S vašimi hlubokými neznalostmi tady melete o vodíkových autech. Tak si jedno kupte a dejte nám vědět, jak se vám s ním jezdilo a kolik to stálo. :-P

L. Novák 26.12.2022 22:32

A víte něco o výrobě a ceně vodíku? Asi sotva. Jinak byste tady neplácal vodíkové nesmysly. Rv

L. Novák 26.12.2022 22:26

Určitě neslyšel. Ten je jen zelenej a EU blbej. :-)

P. Diviš 26.12.2022 22:10

Slyšel jste někdy pojem"dlouhý pochod institucemi"?

V. Braun 26.12.2022 21:27

Jak chcete spekulace o budoucnosti uvádět na pravou míru? Jsem zvědav jakou metodu mi doporučíte.

V. Braun 26.12.2022 21:24

Zrovna na dedině to nabíjení doma v garáži nebývá problém. A na dojíždění max pár desítek km denně do práce a na nákup postačí i dojezd elektromobilů z druhé ruky.

V. Braun 26.12.2022 21:16

Ha, ha, aktivisté zakazují kde co? Máte to nějak popletene.

P. Dvořák 26.12.2022 19:53

Najděte si popis Toyoty Mirai. A podívejte se na nádrže na vodík. Nádrž na vodík byla zkonstruovánu už před 30 lety. Ono jde udělat všechno. Někdo to umí, někdo brblá, že to nejde.

P. Dvořák 26.12.2022 19:49

Napište, co jsem napsal špatně a doložte to ověřitelnými podklady.

P. Dvořák 26.12.2022 19:47

A zkusil jste natankovat v r. 1925?

L. Novák 26.12.2022 19:25

Sdílení (čehokoliv hmotného) je rozmělněním osobní odpovědnosti a zpětné vazby na vlastní peněženku. U tak drahého výrobku, jakým je elektromobil, jsou tato rizika enormně vysoká. :-/

J. Majzlík 26.12.2022 19:22

Máte to marné, tvrdé jádro obhájců NZO se do přímého střetu s nesmlouvavými technologickými fakty nepustí, neboť strach ze ztráty pocitu ideologické nadřazenosti jim to nedovolí.

L. Novák 26.12.2022 19:10

Ne, jenom jsem přidal info. ;-)

L. Novák 26.12.2022 19:07

Pak to samozřejmě mohlo být výhodné, protože auto si kvůli tak málo najetým kilomentrům pořídí jenom lidé s přebytkem kupní síly a jeho provoz je spíš projevem luxusu, který si mohou dovolit. ;-)

Z. Lapil 26.12.2022 19:01

Píšu snad něco jiného?

Z. Lapil 26.12.2022 19:00

Máte pravdu. Proto jsem rozsah jízd ve svém příspěvku přesně specifikovat. Mate-li zájem, můžete si to přečíst pořádně.

L. Novák 26.12.2022 18:58

...a tady ještě poslední měsíc v detailu:

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/24.11.2022/26.12.2022/today/

L. Novák 26.12.2022 18:53

Rozdíl přece jenom je. Německo provozuje díky zelenému fanatizmu NEJHLOUPĚJŠÍ ENERGETICKOU POLITIKU NA SVĚTĚ, která nakonec i celou EU stáhla do energetické krize, jak vidíme v posledních dvou letech. České vlády se zatím jenom snaží, abychom Německou dohnali... :-P

Tato fakta je potřeba každou hodinu tlouct do PRÁZDNÝCH HLAV ZELENÝCH IGNORANTŮ:

Porovnání výkonu OZE v energetické soustavě Německa (výroba el. energie) v době nejvyšších hodnot slunečního záření v roce oproti současné době, kdy naopak výkon slunečního záření je minimální a vítr fouká málo (v obou porovnávaných časových intervalech)...

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/15.06.2022/27.06.2022/today/

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/20.11.2022/26.12.2022/today/

Je zcela evidentní, že ELEKTROMOBILY i v Německu JEZDÍ převážně NA UHLÍ!!:-P

L. Novák 26.12.2022 18:36

To ale rozhodně neznamená, že jezdit taxíkem je levnější, než vlastnit auto. Pokud jste jezdil málo a měl "svého" taxikáře za výhodnou cenu, mohlo to být výhodné v dané situaci. Otázkou je, co přesně znamená to "opakovaně". :-P

Z. Lapil 26.12.2022 17:39

V druhé půlce 90.let jsem opakovaně jezdil taxíkem, 6km na nádraží nebo z nádraží. Cenově to proti vlastnímu autu používáním ve stejném rozsahu (každý všední den jedna jizda) vycházelo srovnatelné při ceně 250 000 za auto s vydrží 10 let, benzín a vše ostatní zdarma. Neboli naprosto jednoznačně ziskově.

Z. Lapil 26.12.2022 17:29

Problem: takovými sdílenými auty jsou taxiky. Kolik procent cesty ujedou naprázdno? Budiž porovnano s fixnimi náklady na stojící auto. Ale možná to vyjde, nevím. Možná i ekologicky, totiž že naprázdno spáleného benzínu je min, než energie použité k výrobě stojícího auta.

Jiný příklad. Naše rodina vlastní tři auta pro tři lidi. Na vesnici. Protože jsme škudlilové, vozíme se navzájem, kdykoliv je to možné. Což znamená, je mi líto, skoro nikdy. Protože, i když dva mame za bezneho dne shodný cíl, buď jeden jak druhý jedeme tam, přes den má auto volno, a večer zpátky, nebo ráno jedeme spolu, ale večer se musí jedno auto otočit. Neboli tak i tak jedou auta 2+2 cesty, ale v případě sdílení jede jeden z ridicu 1+1cestu místo toho, aby seděl doma dělal si svoje.

L. Novák 26.12.2022 17:26

Němci to taky vědí. Ale vládnou jim ZELENÍ SOCIALISTÉ (eufemizmus pro zelené komunisty):

Elektromobily jsou politický podvod. Za 20 let se probudíme a bude to ještě horší. Německý dokument mluví jasně

https://www.autozive.cz/dokument-nemecke-televize-rekl-pravdu/

Z. Lapil 26.12.2022 17:10

Jo. Takže já si mám pořídit 4x dražší auto jen proto, abych místo fosilniho paliva získával pohybovou energii z plynu, který získám z elektřiny, kterou získám, mnoho let ještě, z fosilniho paliva.

Nepřipadá vám to padlé na hlavu?

Z. Lapil 26.12.2022 17:06

Mezi námi a Němci nevidím extra rozdil, leda že v posledních několika letech nahrazují existující jaderné zdroje nové budováním OZE a plynu (ostatni fosilni, predpokladam). Upřímně - vám připadá nějak zvlast ekologické zahodit starou funkční věc a místo toho postavit novou? Zvlášť když jak jádro, tak OZE má provozní produkci CO2 blízkou nule? Tedy když OZE zrovna funguje, plyn má samozřejmě produkci CO2 MNOHEM větší, než jádro.

P. Diviš 26.12.2022 16:06

Zajímavé je, kolik pošetilců ji vítá. Asi z toho něco mají.

P. Diviš 26.12.2022 15:51

Společný jmenovatel, snaha vnutit lidem to, co nechtějí, pod záminkou "pokroku".

P. Diviš 26.12.2022 15:50

Existují i půjčovny, které vám auto přivezou a dá se i zanechat na různých místech. Levné to ovšem není.

Údajně se to, nejezdíte-li hodně, i vyplatí, ale pro mne to má tolik nevýhod, že o tom ani neuvažuji.