Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
BUDOUCNOST: Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L. Novák 25.12.2022 12:23ZELENÝ DEBIL RADA a SVOBODA jsou dva antagonistické protipóly. To je z jeho fanatických výplodů za těch 20 let, co tady zasírá komentáře svými bludy, zcela samozřejmé... Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti https://www.nelez.cz/ |
L. Novák 25.12.2022 12:20Elektromobily jsou politický podvod. Za 20 let se probudíme a bude to ještě horší. Německý dokument mluví jasně https://www.autozive.cz/dokument-nemecke-televize-rekl-pravdu/ |
P. Rada 25.12.2022 11:48Problém nezvládnuté "svobody" odjakživa tkvěl v excesech s přebujelé lidské chtivosti, která neznala při obchodování mezí slušnosti. Mnozí si prostě dovolovali a dodnes amorálně dovolují povyšovat trh na nejvyší společenskou hodnotu. Potýkal se s tím už Ježíš: ....."Udělal si z provazů bič a všechny z chrámu vyhnal, i s ovcemi a dobytkem, směnárníkům rozházel mince, stoly zpřevracel. Tak dramatické ba téměř skandální to bylo, když Ježíš vstoupil v předvečer velikonočních svátků na rozlehlé nádvoří jeruzalémského chrámu. Ano – slyšíme dobře – Ježíš drží v ruce karabáč a ten karabáč obrací proti stánkařům prodávajícím náboženské předměty poutníkům. Pulty se hroutí, ovce a kozy bečí a mečí, prodavači nadávají, hromady mincí se válejí po kamenné dlažbě, davy poutníků zachvacuje panika. A Ježíš mává rukama a křičí: Pryč s tím odtud! Nedělejte z domu mého Otce tržiště!" |
K. Křivan 25.12.2022 11:44Nebo likvidace bruselských a domácíchh šílenců. |
Z. Lapil 25.12.2022 11:14Ale to není argument proti hybridu, to je argument proti administrativním omezování využití možnosti techniky. Mimochodem - hlídat dostatečnou kapacitu zdroje musíte odjakživa, on ani ten orající vul nefunguje bez krmení věčně. |
Z. Lapil 25.12.2022 11:05Jak, neměli přístup všichni? Doufám, že nechcete argumentovat tím, že za místo se platilo nejspíš odjakživa, kapsáře zavirali do satlavy a někteří to měli i přes les. |
L. Novák 25.12.2022 10:25Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti https://www.nelez.cz/ |
L. Novák 25.12.2022 10:24Ty jsi první ze zelených idiotů, kdo tady jásá nad likvidací volného trhu s čímkoliv a zaváděním direktiv EU/EK a české vlády. Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti https://www.nelez.cz/ |
P. Rada 25.12.2022 9:41"Volný trh" chiméra opravdu byla už proto, že na "tržiště" zpravidla neměli volný přístup všichni. Chimérou spíše je: --- "Zastánci direktivně řízené ekonomiky musí jásat". --- Svoboda je totiž už od Spinozy poznaná nutnost. Nutností reálného života je respektovat přírodní zákony a zákonitosti včetně kvantových jevů které se promítají do zásadně velkých nejistot budoucího vývoje. Dlouhodobě direktivně plánovat proto už s fyzikálních principů nelze. |
P. Rada 25.12.2022 9:25"Volná soutěž" pod tím si lze představit co? Typuji, že porovnávání podle libosti - tedy bez pravidel? Jak jinak si představit porovnávání trvale NEUDRŽITELNÉHO s dnes NEDOŘEŠENÝM? Příklad specifikace podmínek. Která auta v podmínkách slunné Kalifornie či jihu Evropy mohou denno-denně, rok za rokem ujet se dvěma osobami cca 50km bez toho, že by bylo nutné tankovat nebo se připojit k rozvodné el. síti? https://www.hybrid.cz/aptera-solarni-elektromobil-s-dojezdem-1600-km-ktery-nemusite-nabijet-jde-do-prodeje/ Mezi elektromobily naopak už konkrenci pro tento specifiký případ nalést lze: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/lightyear-solarni-panel-valmet-elektromobil.A221201_111955_automoto_fdv Tyto dvě novější varianty přitom už mají předka který dokázal objet prakticky celý svět: https://www.hybrid.cz/solar-taxi-dokoncilo-cestu-kolem-sveta/ |
V. Mokrý 25.12.2022 8:21
|
V. Mokrý 25.12.2022 8:20
|
T. Kohout 25.12.2022 8:14Ani virtuálně? Nebo alternativně? Nebo nějakým jiným novodobým objevem? (Uvidíme) |
T. Kohout 25.12.2022 8:03Zastánci direktivně řízené ekonomiky musí jásat. Nějaký "volný trh" byla chiméra. |
J. Ferenc 25.12.2022 7:34Nejde o boj proti elektromobilitě. Nechť se zkoumá a vyvíjí, třeba i se státní podporou, a nechť se prodává tomu, kdo ji chce. Prodeje a užívání už by podporu mít neměly. Tyto podpory už jsou součástí stanovených plánů, aby ty byly dodrženy. A těch plánů je hodně, kolik procent kde už bude kdy jezdit elektroaut... Lze se dočísti např. zde: https://svethospodarstvi.cz/komentare/nemecke-plany-s-elektromobilitou-jsou-iluzi/?fbclid=IwAR33xpezROnAJ9F-OkmDu65rl4Gnm3Dz5XauHClBt6IwT2okiqM71P6aGcw |
P. Neubauer 25.12.2022 6:15Na toto je jediná cesta, krach EU nebo útek od šílenců |
M. Smutný 25.12.2022 1:34Od 1. ledna nebude prodej plug-in hybridů v Německu vůbec dotován, protože podle zelené ideologie to je podvod. Od roku 2025 každý takový vůz bude muset mít dle euro 7 software, který donutí auto po rozpoznání městského provozu přepnout výlučně na baterii. I když vám dojde elektřina, autu software městě nedovolí přepnout na spalovací motor a je nutno auto odstavit, zřejmě na nakladači odvést k nejbližší nabíječe. Co to asi udělá se zájmem o auta řízená takto "velkým bratrem"? |
M. Smutný 25.12.2022 1:27Ovšem asi jste byl v USA před 30 lety, dnes americké univerzity ovládá zelené levičáctví, LGBT komunity, black life matters a všechny podobné ideologie. Kdo je proti, není pedagogem a není studentem. |
K. Vomáčková 25.12.2022 1:13Vymyšlenosti si automobilky vymýšlejí samy. Mohou se tvářit, že my nic, to ta banda v Bruseli, ale mohou pak prodávat dráž a hlavně tím likvidují konkurenci. Kdo si může dovolit investovat miliardu do vývoje nového modelu? Tata nano stály 1300dolarů, to by se asi tolik fóbií u nás neprodalo, kdyby sem mohla taková auta. |
L. Novák 25.12.2022 0:03EU rozšíří emisní povolenky. Nově budou zahrnovat dovoz železa, oceli a hnojiv Vyjednavači členských států Evropské unie a Evropského parlamentu se v noci na úterý dohodli na zavedení takzvaného uhlíkového cla, které mají při dovozu do EU platit dodavatelé železa, oceli nebo hnojiv. Nástroj je navržen jako doplněk unijního systému emisních povolenek a má srovnat cenu emisí pro zahraniční výrobce s tou uvalenou na společnosti v EU. ... https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/eu-rozsiruje-emisni-povolenky-nove-budou-zahrnovat-dovoz-zel/r~9b0f26c67ac711ed8b4e0cc47ab5f122/ Emisní povolenky by bylo nejlepší ZRUŠIT. Jsou holým nesmyslem ženoucím zdražování energií a všeho zboží do výšin... |
L. Novák 24.12.2022 23:14Všude tě vyhodili, to už známe. Elektromobily jsou ve vývoji 140 let (viz odkaz níže). A ještě nedokázaly ve VOLNÉ SOUTĚŽI trumfnout auta se spalovacími motory. A ani nedokážou. |
Z. Lapil 24.12.2022 22:29Všimněte si: psal jsem buď o pohybu na drátech, nebo - mene zretelne - o velmi omezeném akčním rádiu se solidním zázemím. Historka: vymýšleli jsme vylepšení pro nabijarnu akuvoziku v mlekarne v Plzni, konkrétně tekoucí vodu pro případ, že by se nějaký nešťastník polil kyselinou. Z několika důvodů nebylo možné udělat odpad - samostatném nebylo kudy a vymyslet čerpadlo a spoléhat, že bude fungovat, když se spustí jednou za buhvijak dlouho, to se nám nechtělo. Nakonec jsme vyprojektovali obyčejný kýbl s tím, vyplachovani kyseliny z očí a bůhví odkud je záležitost natolik nouzová, že u toho stejně bude spousta cákání, a nějaké mokré nohavice navíc už tolik neznamenají. Proč to vlastně píšu? Asi jako ukázku, že technologie (myti) nakonec musí dostat přednost před předpisem (voda nesmí vytect na podlahu). |
Z. Lapil 24.12.2022 22:02Určitě, i když debatovat na téma "ale jen za těchto podminek" bychom mohli dlouho. Určitě se při jistém zjednodušení shodneme v tom, že technika vyřeší (skoro) všechno kromě administrativních příkazu a omezení. |
Z. Lapil 24.12.2022 21:44Hybrid je skvělý ve městě a obecněji při jízdě brzda - plyn. Při pravidelně jízdě řekněme po dálnici je tam ten elektromotor v podstatě navíc. Připomínám, že desetiletimi vyzkoušené hybridy jsou dieselelektricke lokomotivy. Neboli opět nečekaná zpráva pro mladé a nevzdelane: nihil novum sub solem". Fascinující novinky nejsou fascinující novinky, nýbrž dávno vymyšlené technologie, pro které se (konecne) našlo využití, často jednoduše tím, že technický pokrok dospěl k dostatečně efektivnímu vynálezu. Viz da Vinciho létání - technologie, která nějakých 400 let čekala na dostatečně lehký a výkonný motor. Elektromobil taky "jen" čeká na lehkou účinnou baterií. Zatím se dočkal jen zakonu a dotaci; takže sice funguje, ale pajdá na obě nohy. |
M. Josovič 24.12.2022 21:10Velmi dobře jste to vystihl. Už tedy skončeme s EK a EU. Jinak nás úplně zničí. |
P. Diviš 24.12.2022 20:58Nesmysl, ale výnosný. Těm správným, pochopitelně a na befehl. |
K. Vomáčková 24.12.2022 20:15Brzo asi není, jistě se zde nalézají lidé, kteří si pamatují, jak to tenkrát bylo se zakládáním JZD. A zatím v Holandsku se kvuli ideologii střílí do zemědělců, kteří nechtějí poslouchat. |
K. Vomáčková 24.12.2022 20:04Na zažranou špínu pomůže Áriec! nebo tak nějak to bylo |
M. Pivoda 24.12.2022 19:59https://claytonchristensen.com/books/the-innovators-dilemma/. Dle této knihy jsem učil MBA studenty v Praze v předmětu Inovace. Studenti tedy dostali kritickou znalost včas. Nicméně magory jsem nedokázal v Česku zlomit. Nejsem super-superman. |
M. Pivoda 24.12.2022 19:53Předpověď příchodu elektromobilů dobře a časově nezvykle přesně, je popsán v knize z roku 1997. (The innovator's dilemma, Book by Clayton Christensen). |