21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

BUDOUCNOST: Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku

Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistické plánované ekonomiky. Popišme si ho. Na jeho počátku stojí ideologie ochrany klimatu. Nikoliv ochrana klimatu jako taková, ta je potřebná. Ale ideologie kolem ní vybudovaná. Automobilová doprava je jeden z hlavních škůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 26.12.2022 15:48

Klidně si sdílejte, ale nevnucujte to těm, kteří nechtějí.

P. Diviš 26.12.2022 15:47

Je to jednoduché: Pokud někdo potřebuje dopravu a z nějakého důvodu mu nevyhovuje ta hromadivá, potřebuje auto. A dovede si spočítat náklady a užitek. Zatím to, i přes všechny dotace a zvýhodňování elektrohraček, poskytují auta se spalovacími motory.

Klidně si sdílejte, ale neblábolte o neznalostech těch, kteří dávají přednost svému autu, dostupnému tehdy a tam, kde je třeba.

Vývoj, jako vždy, by se měl řídit lidskými potřebami a nikoliv ideologiemi. Ano, a ty potřeby se poznají na tom, co si lidé za své peníze kupují.

P. Diviš 26.12.2022 15:42

Bez dotací a jiných podpor to stále j͇s͇o͇u͇ jen zajímavé a drahé hračky.

O tom, k͇d͇e͇ ͇v͇z͇í͇t͇ a jak používat ten vodík ani nemluvě.

P. Diviš 26.12.2022 15:38

Rado, vy ... , stačí, že blbnete do zelena, do ekonomiky se raději nepouštějte.

P. Diviš 26.12.2022 15:37

Nic pěkného, ale nezapomínejte, že i na tom mají Němci svůj podíl viny, ve své snaze ovládnout Evropu, zpočátku dokonce s podporou SSSR.

L. Novák 26.12.2022 15:06

Jistě. Můžete být e-shop-holik a každou drobnost si nechat přivézt za nemalý poplatek domů. To jste ale v naprosté menšině, pro většinu je takový postup nehospodárný. "Sdílení" je utopická představa zelených komunistů. Nic jiného.

L. Novák 26.12.2022 14:58

"Bez problémů" ? ;-D No, musel jste si auto předem objednat, pak se do vzdálené půjčovny nějak dopravit, převzít vozidlo a vyřídit administrativní úkony s tím spojené, atd. atd. A nakonec ještě zaplatit tučnou sumu za půjčení a ujeté kilometry. A při vrácení si zase zajistit odvoz z půjčovny do místa bydliště. :-P

Vlastní (osobní) automobil před domem nebo v garáži je ale o něčem úplně jiném. Jiná kvalita. Tedy - bývala...

F. Kusák 26.12.2022 14:54

Zase Vaše volba a Vaše potřeba. Někdo jiný má zase jiné představy. Která je ta lepší? No ta, co vyhovuje Vám. Já zase, když vysloveně nemusím, pak si vše objednávám v eshopu. Dělám to tak mnoho let a jsem s tím navýsost spokojen. Nakupovat mě unavuje, ale někdo nakupuje rád, např. moje žena. To je přeci otázka osobní volby.

Z. Lapil 26.12.2022 14:51

Úplně nejjednodušší, je přemýšlet, kdy a jak daleko pojedu.

Mmch, vůbec si nejsem jist, že je levnější garážovat vlastní agregát a jednou za rok ho vytáhnout z garáže, než si ho jednou za ten rok půjčit a o fixní náklady se tak podělit se spoustou úplně cizích lidí.

L. Novák 26.12.2022 14:50

Ty nejsi "polovzdělaný" ani "ekologický"... Ty jsi NEVZDĚLANÝ (a v tomto stadiu demence už nevzdělatelný) FANATIK KOPÍRUJÍCÍ STÁLE DOKOLA STEJNÉ NESMYSLY, BLÁBOLY A LŽI.

Individuum s totálním ideologickým výplachem dutiny lebeční a fanatickou oddaností své víře.Rv!!

F. Kusák 26.12.2022 14:46

Ano, mnohokrát a bez problémů.

L. Novák 26.12.2022 14:36

No, v Německu tví ZELENÍ SOUDRUZI už zakazují kde-co a dokonce už se přilepují k silnicím a ničí obrazy v galeriích, aby upoutali pozornost. A hlavně - vládnou! Komunisti jenom změnili barvu, jinak se chovají úplně stejně. Takže to tam funguje stejně, jak píšeš. :-P

L. Novák 26.12.2022 14:32

ZEKLENÝ IDIOT Rada už zase LŽE a DEZINFORMUJE...Rv!!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

P. Kopecký 26.12.2022 14:31

Plánovaná cesta do pekel horoucích.

P. Rada 26.12.2022 14:20

Můžete se v posuzování mobility mýlit už jen proto, že porovnáváte dlouhodobě neudržitelé s nedořešeným.

Základem dnes narostlých dopravních problému může totiž být s pricipu neúnosně vysoká dopravní zátěž daná už tím, jak byly dříve architektonicky odděleny oblasti bydlení odděleně od zaměstnání, školství, rekreace atd. To v idealistické víře, že postuopně stále efektivnější doprava jednou vše dořeší.

Pokud jde o fanatismus v tom můžete mít kus pravdy ale pravdu lze posouzovat na věcnostech. Zkuste proto ony "polovzdělané ekologické fanatiky a konkrétní případy jmenovat" - jinak jde spíše jen o vágní pomluvu.

P. Rada 26.12.2022 14:02

Odkdy se zatvrzelý energetický konzervativizmus hájený s až dětskou vzdorovitostí považují za měřítko chytrosti?

Pravdivější pohled je, že Němci s diverzifikvanějším energetickým mixem oproti Čechům dokáží produkovat při stejné spotřebě energií násobně velké měrné HDP.

Zločinné bylo silové totalitní uspořádání které v Česku vydrželo až do sametu. V energetice bylo založené na rabování neobnovitelných zdojů a přetěžování přírodního prostředí imisemi. To žel u nás přetrvává doposud.

Porovnejme si vývoj energetického mixu za posledních 20 let u nás a dalších evropských zemích:

https://faktaoklimatu.cz/infografiky/elektrina-na-osobu-eu

https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/cista_mobilita_seminar/$FILE/OPZPUR-18_Siemens-20180413.pdf

J. Vrabec 26.12.2022 13:38

Tak asi jak v Česku 40 let mávali na průvodech a volali se Sovětským svazem na věčné časy a se vzájemně udávali. Perfektní národ. :-)

K. Křivan 26.12.2022 13:34

Oni ti Němci jsou opravdu hloupí. Jejich houpostí je poslušnost. Poslouchali císaře, poslouchali fýrera, ........ teď poslouchají zločince z Bruselu.

J. Vrabec 26.12.2022 13:17

Audi macht bei E-Autos Ernst: Produktion komplett umgestellt

Že se ti hloupý Němci nepoučí od Čechů ;-D;-D

J. Urban 26.12.2022 13:04

Nevim, jak to bude za 50 ci za 100 let. Ale dnes v zadnem pripade na elektromobilitu nemame. Ideologicke rozhodnuti z Brusele na tom nic nezmeni. Neni lithium, neni med, neni uhlik, neni hlinik. O energii ani nemluve. Budeme-li se snazit to vse v dostatecnem mnozstvi vytezit - bez ohledu na cenu, tak to zase bude ekologickych katastrof, mesicnich krajin...ale treba ne v Evrope, ale v Africe ci v Asii, a tam se to prece v Bruseli nepocita:-(

L. Novák 26.12.2022 12:56

Nadšený výkřik podobný komunistickým svazákům z 50. let o rychlé cestě ke komunizmu. :-P

L. Novák 26.12.2022 12:54

Ty sám jsi BLBEC, který stále dokola LŽE A DEZINFORMUJE . Tvoje "zelená" DEMAGOGIE už je na NP pověstná, provozuješ ji tady snad 20 let...Rv!!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

L. Novák 26.12.2022 12:49

Sdílení je nesmysl, který z hlediska vysokých nákladů na provoz a rizik s ním spojených nemůže fungovat v masovém měřítku. Půjčoval jste si někdy auto v půjčovně? :-P

L. Novák 26.12.2022 12:47

Henry Ford ovšem dokázal hromadnou výrobou snížit výrobní náklady tak, že si auto mohl dovolit každý, kdo pracoval a měl jistý příjem, z něhož mohl provoz automobilu platit. To ale u dnešních elektromobilů nedokázal nikdo a ani v budoucnu nedokáže ze známých důvodů, které jsou publikovány stále dokola.

K. Křivan 26.12.2022 12:46

Jezdit po městě autem, smysl dává. Pokud jedete jednou za týden nakoupt. Ten plný vozík totiž autobusem neodvezete. Neodnesete ho ani k autobusu ani od zastávky k vašemu domu. Chůze, autobus, vlak, to je jen pro mladé zdravé. Ne pro staré.

F. Kusák 26.12.2022 12:41

"Sdílení" přeci není nějaký komunizmus, kdy všechno je všech. Je to byznys, který někdo poskytuje a také na něm vydělává. Jen je to mnohem efektivnější z hlediska využití a Vy se o danou věc nestaráte, jen ji využíváte, a to právě tehdy, když ji potřebujete. Nic zvláštního, pouze dnešní elektronická doba poskytuje mimořádné možnosti. Ale zase, musí to být Vaše volba, chcete-li mít vlastní spalovák, pak to plně záleží na Vás. To zdůrazňuji!

L. Novák 26.12.2022 12:40

A znovu P. Dvořák a jeho ;-O KECY Z NEZNALOSTI. Místo aby hledal a četl, píše nesmysly... Rv

K. Křivan 26.12.2022 12:39

Elektromobil vyrobil své emise už v elektrárně. Pkud nebyla vodní nebo atomová.

L. Novák 26.12.2022 12:38

Vlastnosti takového ;-O BLBce zde vykazuješ a předvádíš ty sám už snad 20 let... a tvůj stav se rapidně zhoršuje. :-)

F. Kusák 26.12.2022 12:31

No, vymýšlíte argumenty i tam, kde nedávají smysl. Jistě, že reklama ovlivňuje lidské chování, jinak by nebyla. Ale jistě také víte, že i reklama smysl dává tak, jako marketing obecně. Není to nic zavrženíhodného ani tajemného, i když také působí na naše podprahové vnímání a emoce. Nicméně, pokud se chce někdo rozhodnout koupit si elektromobil a není zrovna v situaci, že neví co s penězi, pak většina racionálně uvažujících lidí začne počítat a zjišťovat si potřebné informace. Nebo ne? Pokud to neděláte, a o tom silně pochybuji, tak už od Vás nikdy nic číst ani nebudu. A cena elektromobilů neustále klesá. Je to podmínka, má-li se překročit onen Rubikon spotřeby. Je to patrné třeba na elektrokolech, které se prodávají výborně. Samozřejmě, že to souvisí s možnostmi výroby a distribuce elektřiny, takže to chce normální inovační cyklus. Podobně se kdysi rozvíjela i klasická motorizace na počátku minulého století. Stručně řečeno, mně dává smysl elektromobilita, vyspělá hromadná doprava a bezemisní získávání elektřiny, např. v jaderných elektrárnách s efektivním a rozumným doplněním obnovitelnými zdroji podle regionu. U moře vítr, na jihu třeba fotovoltaika apod. Samozřejmě, že existují i další možnosti, jak získávat elektřinu, jen to ještě zdaleka není k dispozici v praktické podobě. Lidská tvořivost je nekonečná. Měli bychom se ale rychle zbavit získávání elektřiny spalováním fosilních paliv, je to principiálně ten nejhorší způsob. Jenže právě tam, díky polovzdělaným ekologickým fanatikům, se zase vracíme.