22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

BUDOUCNOST: Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku

Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistické plánované ekonomiky. Popišme si ho. Na jeho počátku stojí ideologie ochrany klimatu. Nikoliv ochrana klimatu jako taková, ta je potřebná. Ale ideologie kolem ní vybudovaná. Automobilová doprava je jeden z hlavních škůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 24.12.2022 19:53

Agent StB "Akát" Pivoda jenom dokáže za*rat diskuse nesmysly, podobně jako Rada nebo Kostelanský...Rv

R. Polášek 24.12.2022 19:49

Tak nejvíc záleží na tom, jak daleko marxistická zelená věrchuška bude schopna a ochotna chtít dojít. A pokud to dojde do fáze, že ždímáním financí z kapes občanů vznikne až zelená evropská oligarchie, dále závratně bohatnoucí na těch zelebných dotovaných brusleských výmyslech, může to klidně jet dál už jenom samospádem do totální zelení diktatury. Něco trochu podobného jako v Německu když stárnoucí Hindenburg vytáhl v demokratických volbách za pačesy Hitlera nahoru a ten ho potom po volbách převálcoval a uchvátil vládu nad Německem. Stejným způsobem si mohou budoucí zelení oligarchové v EU chtít pojistit své zelenými nesmysly nakradené majetky a budoucí zisky

L. Novák 24.12.2022 19:48

Zásadním problémem pohybu s akumulátorem je jeho hmotnost a vlastnosti (např. omezení kapacity v zimě). Celou hmotnost akumulátoru je nutno vozit s sebou, což vyžaduje výdej energie navíc při rozjezdu a brždění, příp. vzletu do vzduchu. A to jsme se ani nezmínili o rizicích požáru samovznícením nebo při dopravních nehodách. Hořící elektromobil se musí ponořit na řadu dní do kontejneru s vodou... O recyklaci taky zatím nebyla zmínka. ;-) ZELENÁ PROPAGANDA problémy elektromobility záměrně skrývá...

R. Polášek 24.12.2022 19:40

R^R^

Ještě je brzo. Ještě spousta lidí zeleným nesmyslům věří včetně těch, na které tato zelená chudoba v následujících časech dopadne.

Bohužel to spadne až tehdy, až ta zelená chudoba na nás dopadne dost totálně a až to většina lidí osobně dost tvrdě pocítí.

Zatím pořád ještě na palubě většina lidí tančí, i když už do podpalubí proudem teče a ti pracující dole v tom plavou a začínají se topit.

L. Novák 24.12.2022 19:38

... a tou rukou, kterou si pak navzájem nepodávají. ;-)

J. Herodek 24.12.2022 19:37

Lithiové baterie představují šedesát let starou, vytěženou technologii, téměř na limitě svých možností. Ještě tam úplně není, ale moc nechybí. Víc energie do ní není možné teoreticky dostat, pokud ještě platí fyzika.

Víme, že např. benzín má asi 100x vyšší energetickou hustotu nežli lithiová baterie. Tedy na 10 litrů benzínu potřebujeme ekvivalentně asi tunu lithiové baterie. Ovšem. Účinnost moderního spalovacího motoru je přibližně poloviční oproti motoru elektrickému. Tedy na kýbl benzínu potřebjeme asi půl tuny baterie. Pokud tedy chceme udržet jakž takž praktičnost městského, rodinného vozítka s nádrží na dva kýble benzínu, jsme na tuně lithia.

Tuhle masu elektrického auta neustále akcelerujeme a brzdíme. Rekuperace? Uváděných 70% není v reálu pravda, nebo lépe, je to "ideologická pravda". Pokud se vrátíme ke skutečnosti, je to asi 35%.

Namítnete: "No a co? Tak máme trabanty, co váží 2 tuny! V čem je rozdíl? Máš problém se setrvačností, či plošnou zátěží při jízdě mimo zpevněnou vozovku? Nebo tak něco?"

Nevím. Je to o ekologii a ekonomice? To každý vlastník osobáku v EU bude mít před barákem tunu lithia na osm let? A není to jen o lithiu. Je to o dalších kovech, co kutají "ekologicky" všude, jen ne v Evropě a komunistická, patologicky nenažraná Čína nám to pak prodává.

No a protože tihle lidičkové, co před základními fakty z nějakého, mně pořád neznámého důvodu, stále zavírají oči, vznikají různé bizarnosti, jako třeba dopravní letadla a drony s praktickou výdrží 12 min. Nebo SUV vážící 5 tun s ideologickým dojezdem 500km do absolutního vybití atp.

Pokud můžete, půjčte si na den pro ilustraci rozdílu mezi praktickým a ideologickým dojezdem, například Teslu3 a uhánějte po D1 více než 110. Zvažte velmi dobře bod návratu při rychlosti mírně vyšší než povolená. Můžeme pak konstatovat, že rychlost změny odstínu barvy zeleného pokrytce je přímo úměrná čtverci rychlosti elektrického auta.

Nesmysl se jmenuje lithium.

L. Novák 24.12.2022 19:36

Alternativní cesta vývoje (zatím jen hypotetická) je, že se EU rozpadne nebo její marxistická zelená věrchuška bude smetena nespokojeností obyvatelstva (viz např. nedávné protesty v Holandsku proti nesmyslnému omezování chovu dobytka) a nebo dojde k zásadní změně v uspořádání EU tak, aby zbytečně lidem nezasahovala hloupými direktivami do běžného života a věnovala se jen omezenému počtu činností a rozhodování.

R. Polášek 24.12.2022 19:33

Je to tak. Za komunistů, když nebyl toaleťák, tak bylo aspoň Rudé právo a spousta dalších prorežimních plátků.

Ale dneska chytrým mobilem si zadek nevytřeš.

J. Sinnreich 24.12.2022 19:32

Nomadi v pousti to delaji oblaskem.

R. Polášek 24.12.2022 19:25

A proto za 20 - 40 let v Evropě bude po některých automobilkách, jako WW, Renault, Pegueot, Citroen , Fiat atd dávno veta a na místě některé z nich, třeba v Německu ve Wolfsburku či jak se ústředí WW jmenuje, bude obrovská moderní automobila Toyoty. A jinde třeba evropské pobočky čínských a možná taky indických automobilek.

M. Pivoda 24.12.2022 19:18

Karle Šebesto, zde raději (preventivně) skrytý jako Prokop Diviš.

- Svět je řízen politiky, kteří se chtějí přihřát na každé události. Nejen v EU.

- Politici na celé planetě Zemi volí administrativní metody řízení, protože nic jiného neumí. Nejen v EU.

Získal jsem vědeckou hodnost v oboru Teorie řízení.

R. Polášek 24.12.2022 19:17

Co to melete za bláboly? Jakou "forsáž" to že evropští výrobci aut zapnuli? ;-D;-D8-o

Evropské automobilky jsou dimenzovány na to, že 80 procent evropské populace si koupí auto, ti bohatší dokonce až 2 - 3 auta, takže zhruba na každého evropana připadne +- jedno auto. Jenže to platí pro levná auta se spalovacím motorem, kdy levné auto pro chudé stojí - stálo nové 200 - 300 tisíc Kč a drahé větší auto pro ty bohatší tak 500 - 600 tisíc Kč. příapdně v přepočtu za paltný kurz v eurech. A to dnes už neplatí ani pro auto se spalovacím motorem, ty už jsou tak 2 - 3 x dražší a tak už dnes, až dojezdí své stávající auto, nebude mít na nové minimálně dalších 20 % , neboli evropský trh s auty je už dnes zmenšený o minimálně asi pětinu. A až budou auta se spalovacími motory ve šrotu, což se bude brzo dít díky zvyšování nároků třeba na emise Bruselí na technických kontrolách, první auta budou technickými kontrolami odstavována už 5 let po datu výroby auta a 10 let po datu výroby při běžném ježdění vydrží jen velmi malá část aut se spalovacím motorem, budou levná auta - elektromobily stát 1 - 2 milióny,a drahé 5 - 10 miliónů. Na taková auta bude mít maximálně tak 10 - 15 % obyvateltva, takže evropský automobilní trh se zcvrkne na asi pětinu původní velikosti. A podobně se budou muset scvrknout evropské automobilky. Krachy továren a propouštěním zaměstnanců.

A to ani nemluvím o Číně, Indii a koneckonců i tom Rusku, kde bude práce díky nízkým mzdám odhadem tak 10x levnější než v EU. Takže elektroauto i s bruselskými vymyšleninami a s bruselským uhlíkovým clem bude levnější odhadem o pětinu až polovinu než auta evropských automobilek vyráběná v EU a pro EU.

L. Novák 24.12.2022 19:16

https://oenergetice.cz/akumulace-energie/baterie-versus-jine-zdroje-energie-nejen-pohon-vozidel-2-cast

Viz také klíčová slova a vyhledávače, např. "calorific value" apod.

L. Novák 24.12.2022 19:03

https://oenergetice.cz/akumulace-energie/baterie-versus-jine-zdroje-energie-nejen-pohon-vozidel-1-cast

V. Mokrý 24.12.2022 18:45

A dělá to dobře, bude mít náskok.

L. Novák 24.12.2022 18:41

Vy ŽÁDNÉ ZNALOSTI NEMÁTE. Jste jenom zeleně indoktrinovaný bezmozek plácající nesmysly nazdařbůh. Rv!!

L. Novák 24.12.2022 18:35

A v první řadě taky přírodovědně vzdělané lidi, kteří svému oboru rozumí a nemelou nesmysly v rozporu s fyzikálními zákony, jako veškerá "zelená klientela" zavěšená na ZELENÝ KLIMATIZMUS. Viz představitelé vlády jako Fiala s Jurečkou a spol., kteří jdou odevzdaně a iniciativně na ruku negramotným představitelům EU/EK (berte to od vrchu, všechno jen profesní funkcionáři bez přírodovědného vzdělání)...Rv!!

J. Pallas 24.12.2022 18:32

Díky za upřesnění.

L. Novák 24.12.2022 18:28

Samozřejmě. Protože to není žádný idiot nepolíbený přírodovědnými znalostmi, fyzikou počínaje.

L. Novák 24.12.2022 18:26

Zelený hlupák Kostelanský zřejmě netuší, co je to ENERGETICKÁ HUSTOTA akumulátoru a o kolik řádů je nižší, než energetická hustota např. ropných paliv. To je jeden ze základních principů, jehož využitím se dá snadno porovnat energetická nesmyslnost masové a povinné elektromobility a pohybu jakéhokoliv stroje, ať už jezdí po zemi, po hladině vody nebo létá ve vzduchu... ;-)

J. Sinnreich 24.12.2022 18:25

Prezident koncernu Toyota, pan Akio Toyoda prohlasil, ze nuceny prechod na elektroauta je slepa ulicka. Toyota bude dale vyvijet auta se spalovacimi motory, hybridy i dalsi technologie (syntheticka paliva, vodik).

L. Novák 24.12.2022 18:19

Ty nejsi nositel žádného použitelného vědění, jenom plácáš bludy a nesmysly a propaguješ Elona Muska. :-P

L. Novák 24.12.2022 18:16

"CHOVAT SE EKOLOGICKY" je jenom BLÁBOL ZELENÝCH KOMUNISTŮ, kteří si ekologii ukradli do svého ideologického slovníku, ale ve skutečnosti se ekologicky sami nechovají. Nařízená / VYNUCENÁ ELEKTROMOBILITA naopak vede k obrovskému PLÝTVÁNÍ VZÁCNÝMI ZDROJI a s klimatem jeho změnami nehne ani co by se za nehet vešlo. O ekologicky katastrofických podmínkách, za nichž se tyto suroviny těží a zpracovávají, ani nemluvě. O vynucených dopravních nákladech (globálně) a vysoké energetické náročnosti jakbysmet...

Bez masívního využití fosilníc zdrojů by se tzv. "ZELENÁ" ENERGETIKA včetně elektromobility nehnula z místa. Do budoucnosti je sama NEUDRŽITELNÁ, pokud urychleně nezačneme budovat jadernou energetiku jako základní zdroj energie pro celý vyspělý průmyslový svět.!!

A. Jaroš 24.12.2022 17:54

Kamarád co umřel na covid mi prozradil recept na chybějící toaleťák, byl to latiník a jeho návod je tento, ale neručím za přesnost: Si tibi charta deest , digitis expurga foramen (když ti chybí papír, vytři si zadek prstem)

P. Diviš 24.12.2022 17:38

... za elektromobilitu, ovšem.

P. Diviš 24.12.2022 17:37

Jeden z důvodů, proč jsem se nedal na politiku. Musel bych kecat pitomosti pitomcům, pokud bych chtěl mít nějaký vliv a mně to prostě nejde.

P. Diviš 24.12.2022 17:34

Zaplať pánbůh někdo, kdo má "ánunk", kde jsou technické limity.

Příjemné svátky přeji.

P. Diviš 24.12.2022 17:33

Technologický pokrok vyžaduje svobodu a peníze. Obého v EU ubývá, viz třeba GMO.

P. Diviš 24.12.2022 17:31

EU ovšem není klasická tržní ekonomika, Pepíku montovno. Můžete si koupit jen to, co vám soudruzi a soudružky povolí.

V. Mokrý 24.12.2022 16:48

Tak jest !