30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

BUDOUCNOST: Co nás učí elektromobil? Plánovanou ekonomiku

Dosavadní proces je učebnicovým příkladem rozvoje socialistické plánované ekonomiky. Popišme si ho. Na jeho počátku stojí ideologie ochrany klimatu. Nikoliv ochrana klimatu jako taková, ta je potřebná. Ale ideologie kolem ní vybudovaná. Automobilová doprava je jeden z hlavních škůdců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kostelanský 24.12.2022 11:46

Já již mám takovou povahu - téměř vždycky jít proti proudu. To bude asi tím, že nezvyknu automaticky přijímat většinový názor, ale snažím si udělat svůj vlastní. Je mi zcela cizí filosofie "raději se mýlit s davem než být s pravdou sám".

NP jde proti proudu. A já jdu proti proudu protiproudního NP.

Celkem pak chápu, že někdo nemusí mít zcela jasno o mém směru... Pozor. Tohle je nahrávka na smeč. Tak ji nepropásněte. :-)

V. Mokrý 24.12.2022 12:08

:-);-)

R. Langer 24.12.2022 12:25

Proti proudu jít můžete, ale budete pak za blbce, obzvlášť když je vidět, že vaše vzdělání v oboru je naprosto mizivé a melete prakticky samé nesmysly. :-P

J. Kostelanský 24.12.2022 16:35

Od experta, za jakého se vy sám pasujete, bych čekal i něco konkrétního. Tak jako já jsem konkrétně uvedl, co se mi v článku nelíbí, a také se to snažil vysvětlit. Vy dokážete jen urážet. Na to netřeba žádné znalosti.

L. Novák 24.12.2022 18:41

Vy ŽÁDNÉ ZNALOSTI NEMÁTE. Jste jenom zeleně indoktrinovaný bezmozek plácající nesmysly nazdařbůh. Rv!!

P. Diviš 24.12.2022 12:34

Mně zajímá jen realita. Propagovat pitomost, jen abych byl proti, to mi nejde.

P. Sura 24.12.2022 14:24

Ale proč ta zbytečná skromnost? Ono by Vám to šlo, jen nevidíte důvod dělat ze sebe vola ..... ;-)

P. Diviš 24.12.2022 17:37

Jeden z důvodů, proč jsem se nedal na politiku. Musel bych kecat pitomosti pitomcům, pokud bych chtěl mít nějaký vliv a mně to prostě nejde.

F. Kusák 24.12.2022 10:09

Elektromobilita je přeci úžasná věc. Mně vůbec nevadí, spíše naopak. Jen to nesmí být buď a nebo. Každý ať si zvolí, co mu vyhovuje. Že se z elektromobilů dělají přetechnizovaná a předražená monstra, je věc jiná. Obvykle potřebujete vozítko s dojezdem tak maximálně 150 km. Třeba do práce nebo na nákup. Já v žádném případě nezatracují ani spalováky. Jejich užitné vlastnosti jsou zcela jiné. Co mně ovšem vadí, jsou jakékoliv dotace a úřední manipulace. Chci být svobodný a mít možnost volby. Ale pro nás v Česku, kde neumíme postavit kvalitní silniční a dálniční síť, kde chybí dobré vlakové spoje, kde metro v Praze musejí plánovat idioti a dodnes nemáme moderní propojení mezi letištěm a městem, se bavit o samoříditelných systémech, mně přijde doslova absurdní.

V. Mokrý 24.12.2022 10:47

O TOM TO JE

momentálně - buď a nebo, bohužel !!

P. Diviš 24.12.2022 11:14

Svobodně byste si zvolil to, co je pro vás výhodné. Což nelze dopustit! :-P

Z. Lapil 24.12.2022 11:29

Moje řeč. Jedině že mně vychází dojezd 100km. Ale myslím tím dojezd opravdu zaručený, s nějakou tou frontou v mrazu do kopce, takže možná nám to vychází stejně.

P. Diviš 24.12.2022 12:37

Za předpokladu rodinného domku s garáží. V činžáku to nefunguje a navíc, bylo by nutno shánět jinou dopravu pro delší jízdy.

A to vše jen dokud jsou daně nastaveny pro elektromobilitu. Daní se spalovací, elektromobily mnohem méně (spotřební daň). Co až spalovací motory zmizí, domníváte se, že se státy bez peněz ze spotřební daně obejdou?

P. Sura 24.12.2022 14:25

Neobejdou, ale přejmenují ji a zvednou....

P. Diviš 24.12.2022 17:38

... za elektromobilitu, ovšem.

Z. Lapil 24.12.2022 22:02

Určitě, i když debatovat na téma "ale jen za těchto podminek" bychom mohli dlouho.

Určitě se při jistém zjednodušení shodneme v tom, že technika vyřeší (skoro) všechno kromě administrativních příkazu a omezení.

V. Kolman 24.12.2022 14:18

R^R^R^

L. Novák 24.12.2022 10:07

Pravěk elektromobility i její moderní budoucnost. Elektrická auta existují už 140 let

Po roce 2035 už se v Evropě nebudou smět prodávat nová auta poháněná ničím jiným než elektřinou. Přitom ještě před patnácti lety tvořily elektromobily naprosto minoritní část světových prodejů. A přesto jde o jeden z nejstarších druhů pohonu automobilů. ...

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/foto-tak-vypadal-pravek-elektromobility/r~ab9c4b9e2f5511ed9ae20cc47ab5f122/

L. Novák 24.12.2022 10:15

GREEN DEAL a zelená ideologie v rozporu s fyzikou

Pod lupou: Konflikt na Ukrajině odhalil obrovský energetický nepořádek (diskuse expertů - videozáznam)

Pojem Green Deal vyvolává už dlouho rozporuplné reakce. Pro jednu skupinu představuje naději v podobě využívání výhradně bezemisních zdrojů energie, jiní zase vnímají zelenou dohodu pro Evropu jako ideologii, která Evropu nenávratně poškodí. Emotivní diskuze nad tímto tématem proběhla i mezi hosty pořadu Pod lupou, kterými tentokrát byli europoslanec Ondřej Knotek (ANO), bývalý šéf společnosti Pražská plynárenská Pavel Janeček a prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví Jiří Nouza. ...

https://www.e15.cz/video/pod-lupou/pod-lupou-konflikt-na-ukrajine-odhalil-obrovsky-energeticky-neporadek-1394337

L. Novák 24.12.2022 11:13

Glosa: Pozor na "dobré nápady". Elektromobilisté jsou teď na ně obzvlášť citliví

Ty tři zprávy z poslední doby spolu zdánlivě nesouvisí, dohromady však majitelům bateriových aut slibují neutěšenou budoucnost. Navíc přicházejí v době nízkých teplot, kdy si někteří kladou otázku, zda se s nákupem elektroauta neunáhlili. ...

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/cim-starsi-elektromobil-tim-drazsi-baterie-trh-s-nahradnimi/r~9ef28d1a703f11ed8980ac1f6b220ee8/

R. Langer 24.12.2022 12:27

Jo jo, a nejlepší jsou ty pohádky o slevňování akumulátorů při jejich masové výrobě. ;-D

Z. Lapil 24.12.2022 11:40

Což o to, elektromotor má spousty skvělých vlastnosti. Na místě!!! má skvělou ucinnost, je cisťounky, nepotřebuje spojku, běží tam i zpátky... Takže strčit ho do samohybu se docela nabízí.

A když si vzpomenete na tramvaje a trolejbusy, veškerou hlubokodulni dopravu včetně pohyblivých pasu, skladové vozíky včetně "jesterek" na nádražích v době, kdy ČSD vozily poštu...

P. Sura 24.12.2022 12:28

V tom je právě to nepřekonatelné kouzlo hybridů, kde spalovací motor slouží především k dobíjení baterky a k vykrývání výkonových špiček.

Z. Lapil 24.12.2022 21:44

Hybrid je skvělý ve městě a obecněji při jízdě brzda - plyn. Při pravidelně jízdě řekněme po dálnici je tam ten elektromotor v podstatě navíc.

Připomínám, že desetiletimi vyzkoušené hybridy jsou dieselelektricke lokomotivy.

Neboli opět nečekaná zpráva pro mladé a nevzdelane: nihil novum sub solem". Fascinující novinky nejsou fascinující novinky, nýbrž dávno vymyšlené technologie, pro které se (konecne) našlo využití, často jednoduše tím, že technický pokrok dospěl k dostatečně efektivnímu vynálezu.

Viz da Vinciho létání - technologie, která nějakých 400 let čekala na dostatečně lehký a výkonný motor. Elektromobil taky "jen" čeká na lehkou účinnou baterií. Zatím se dočkal jen zakonu a dotaci; takže sice funguje, ale pajdá na obě nohy.

M. Smutný 25.12.2022 1:34

Od 1. ledna nebude prodej plug-in hybridů v Německu vůbec dotován, protože podle zelené ideologie to je podvod. Od roku 2025 každý takový vůz bude muset mít dle euro 7 software, který donutí auto po rozpoznání městského provozu přepnout výlučně na baterii. I když vám dojde elektřina, autu software městě nedovolí přepnout na spalovací motor a je nutno auto odstavit, zřejmě na nakladači odvést k nejbližší nabíječe. Co to asi udělá se zájmem o auta řízená takto "velkým bratrem"?

Z. Lapil 25.12.2022 11:14

Ale to není argument proti hybridu, to je argument proti administrativním omezování využití možnosti techniky.

Mimochodem - hlídat dostatečnou kapacitu zdroje musíte odjakživa, on ani ten orající vul nefunguje bez krmení věčně.

L. Novák 25.12.2022 16:12

Aha, takže si bude muset do města vozit ještě malý benzínový generátor Honda, jako v tom proslulém videoklipu s majitelem Tesly, co si musel pěšky odskočit k pumpě pro benzín, aby mohl rozjet vybitou Teslu a dobít něco energie z malého generátoru... :-P

Z. Lapil 25.12.2022 18:55

Z toho bych strach neměl. Přeci jen existuje něco jako plánování

a třeba do vesmíru se létá troj nebo kolikastupňově.

Ale predevsim: v krajích, kde vás z mejdanu odvezou za prislusniu částku úplně cizí lidi ve vašem vlastním autě, lze očekávat, že ekdo s takovou pohotovostní nabíječkou bude čekat na telefonu.

L. Novák 25.12.2022 23:28

;-D ... To se to nabíjení pěkně prodraží... ;-) Není jednodušší nakonec s sebou vozit tu mini Honda elektrocentrálu na dobití a minimální dojezd a k tomu pětilitrový kanystr benzínu? :-P

Z. Lapil 26.12.2022 14:51

Úplně nejjednodušší, je přemýšlet, kdy a jak daleko pojedu.

Mmch, vůbec si nejsem jist, že je levnější garážovat vlastní agregát a jednou za rok ho vytáhnout z garáže, než si ho jednou za ten rok půjčit a o fixní náklady se tak podělit se spoustou úplně cizích lidí.