19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

VÁLKA: K vyjádření Henryho Kissingera v Davosu

Respektovaný „starý pán“ (*1923), bývaly US ministr zahraničí, letos v Davosu osobně nebyl, účastníky oslovil prostřednictvím videokonference. Rozhovor s ním vedl Klaus Schwab, zakladatel a šéf Světového ekonomického fóra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Bric 28.6.2022 16:05

Zvláště pokrytecké je vyjádření toho člověka na pozadí jeho nezměrných zkušeností v mezinárodní politice ve službách největšího četníka, zvláště smutná je ta skutečnost, že byl poradcem řady zemí po pádu železné opony a hlavně, jeho současná exhibice je, dle mého vnitřního přesvědčení až zvrhle bizarní a nechutná ...., protože se jedná o příslušníka národa, který ...

Vlastně, to by se musel ozvat nějaký spravedlivý mezi národy a tuhle skvrnu na židovském národě pojmenovat...

V. Podracký 29.5.2022 21:49

Stále opakované strašení, že Rusko má na to nás ohrožovat. Když nedobude ani Kyjev. Když dostane území, dostane prý chuť na další. Naprostý nesmysl, uvažování malého dítěte. Putin s obrovským vypětím zachrání Krym a dosáhne nezávislosti donbaských republik. A to se souhlasem místního obyvatelstva, protože jsou to Rusové a k Ukrajině vlastně patří jen zvůlí někdejších komunistických pohlavárů.

P. Král 30.5.2022 6:50

R^

Přesně, šílená doba. Pandemie infantilizace západních intelektuálů.

J. Vágner 29.5.2022 10:22

Henry Kissinger má za sebou život, v kterém si byl vědom z plna hrdla. Proč tak přizdvihl válkychtive svazáky všech zemí světa? Protože jim sděluje, že si svým 20 letým hloupým dobrodružstvím na Ukrajině vyrobili místo jednoho opravdu vážného a sílícího soupeře, který jim dřív nebo později bude chtít zakroutit krkem, Číny, zbytečně druhého, který ji v tom teď, přestože to je proti jeho dlouhodobým zájmům, bude s gustem a surovinami z celé Sibiře podporovat.

I. Širůček 29.5.2022 10:28

Spíše si uvědomuje hloupost Ruska. Německo se v 38mém obrátilo (přirozeně naprosto neupřímě) na Evropu, aby získalo podporu - Rusko věřilo, že všechno zvládne samo.

V. Čermák 29.5.2022 19:29

Tak jelikož se Kissinger obrací k Ukrajině, tak si spíše uvědomuje hloupost Ukrajiny. Já bych to ale nazval spíše Naivitou a Velikášstvím loutky Zelenského, a následně i loutkovodičů z USA...;-DRv

R. Bric 28.6.2022 16:14

Svatá prostoto, každému není z hůry dáno, to vím, ale že tohle můžete napsat, když stačí si představit sebe v situaci obětí ruské agrese a odpovědět si na úplně primitivní otázku : " Seděl bych u televize, když by přišli cizinci se zbraněmi a jen řekl Helejte, kuci, koukám na Prostřeno , nedělám problémy. Znásilněte mi klidně ženu, dceru, jen pak v ložnici zhasněte...a dveře stačí přibouchnout .

Chce se mi zvracet !

R. Bric 28.6.2022 16:14

Svatá prostoto, každému není z hůry dáno, to vím, ale že tohle můžete napsat, když stačí si představit sebe v situaci obětí ruské agrese a odpovědět si na úplně primitivní otázku : " Seděl bych u televize, když by přišli cizinci se zbraněmi a jen řekl Helejte, kuci, koukám na Prostřeno , nedělám problémy. Znásilněte mi klidně ženu, dceru, jen pak v ložnici zhasněte...a dveře stačí přibouchnout .

Chce se mi zvracet !

B. Rudolf 29.5.2022 7:31

Myslím si, že je docela dobře možné, že pan Kissinger má pravdu v tom, že když to dobře dopadne, tak Ukrajina z územního hlediska obnoví stav před 23. únorem nebo jiný stav tomuto blízký.

Ale za nešťastné považuji mluvit o tom v době, kdy Ukrajina zoufale čeká na dodávky zbraní ze Západu (přímo od USA), přičemž pomalu ale jistě ztrácí pozice. Aby došlo aspoň ke stavu, o kterém pan Kissinger mluví, bude ještě muset proběhnout hodně bojů a to s velmi kvalitními zbraněmi v rukou Ukrajinců.

Prioritou Ukrajiny by mělo být získání takových bezpečnostních záruk, které zajistí, že Rusové se hodně dlouho o něco podobného nepokusí. A obávám se, že nejlepší zárukou bude to, když teď dostanou opravdu pořádnou nakládačku. Samozřejmě že pouze na Ukrajinském území. A druhá kvalitní záruka bude, když Ukrajina utuží své spojení se Západem a díky tomu (a za této podmínky) bude mít přístup ke kvalitním zbraním.

Další prioritou Ukrajiny by mělo být znovu-vybudování Ukrajiny jako moderní vyspělé nezkorumpované demokratické země. Myslím si, že to bude ještě těžší než porazit Putina. Myslím si ale, že to bude možné. Ukrajinci přece neumírají za to, aby po stažení ruských vojsk, svými vlastními chybami dopustili, aby znovu žili v zemi zaostalé a zkorumpované. Budou mít šanci i toto změnit.

I. Širůček 29.5.2022 10:13

"Prioritou Ukrajiny by mělo být získání takových bezpečnostních záruk, které zajistí, že Rusové se hodně dlouho o něco podobného nepokusí." - toť nejkrásnější nadějě, bohužel - jen naděje. Historie nás učí, že Rusové jsou nejlepšími žáky Macchiavelliho...

B. Rudolf 29.5.2022 13:57

Bylo by dobře číst to, na co reagujete, o trochu pozorněji. Protože jsem tam napsal, že

"nejlepší zárukou bude, když teď (Rusové)dostanou pořádnou nakládačku. ... A druhá kvalitní záruka bude, když Ukrajina utuží své spojení se Západem a díky tomu (za této podmínky) bude mít přístup ke kvalitním zbraním."

P. Král 30.5.2022 6:55

"...znovu-vybudování Ukrajiny jako moderní vyspělé nezkorumpované demokratické země..."??? ;-D;-D;-D

K. Křivan 28.5.2022 13:40

Zahraniční žoldnéři z Maroka a Británie, kteří bojovali na Donbasu, mohou dostat trest smrti. Oznámil to v pátek podle ruské agentury TASS hlavní vyšetřovatel úřadu generálního prokurátora neuznané Doněcké lidové republiky Viktor Gavrilov.

Proč jenom Maroko a Britanie ?

R. Polášek 28.5.2022 15:10

Tak asi k tomu tématu patří v Russku šířené články, jak zrovna britští a maročtí nacističtí žoldnéři utlačují poctivé ruské občany, střílejí je, mučí, okrádají je o ledničky, televizory, počítače a notebooky, trenýrky a ponožky, elektrokoloběžky a elektroskútry a na ukrajinských poštách to posílají domů svým rodinám. Takže je potřeba vymyté russácké mozky uklidnit, že za toto budou potrestáni.

P. Dvořák 28.5.2022 18:44

Kdežto žoldáci ze Sýrie a Čečny budou vyznamenáni.

M. Vaněk 28.5.2022 22:04

Kanadský generál a američtí důstojníci budou v tichosti vyměněni. Ale spekuluje se o monsterprocesu, kdy budou k trestu smrti odsouzeni všichni, ale nakonec se to bude týkat jen žoldáků (i těch z čr), a jako projev dobré vůle budou důstojníci s plnou parádou a ostudou propuštěni. No, uvidíme.

M. Vaněk 28.5.2022 22:04

Kanadský generál a američtí důstojníci budou v tichosti vyměněni. Ale spekuluje se o monsterprocesu, kdy budou k trestu smrti odsouzeni všichni, ale nakonec se to bude týkat jen žoldáků (i těch z čr), a jako projev dobré vůle budou důstojníci s plnou parádou a ostudou propuštěni. No, uvidíme.

M. Vaněk 28.5.2022 9:47

"Respektovaný"? Pane autore, vy evidentně netušíte, že tento zločinec patří za mříže stejně jako většina administrativy USA, která má na svědomí skoro 30 milionů obětí válek jimi rozpoutaných na celém světě za posledních 70 let.

M. Grundmann 28.5.2022 0:54

Pokud by v roce 1938 Německo hrozilo válkou Československu kvůli vůli Československa vstoupit do NATO, pan Henry Kissinger by nám určitě poradil, abychom do NATO nevstupovali. Československo by to určitě s radostí udělalo. Žádný Mnichov by nebyl potřeba.

A. Renjascu 27.5.2022 23:39

Žel pokud autor nepíše o dění v Izraeli, tak se velmi často mýlí. Vytahovat události osmdesát let staré a přirovnávat je k těm dnešním, abychom dehonestovali názorového oponenta nemusí být tím nejšťastnějším řešením. Ukrajinci nejsou Židé, Rusové nejsou Němci a dokonce ani dnešní Rusko není tehdejším Německem. Německo má se "svými" více než sedmdesáti miliony obětí k Rusko přeci jen nekutečně daleko. Rusové na rozdíl od Němcké touhy (koneckonců i Ukrajinské) vyhladit všechny Židy neusilují o naprosté vyhlazení Ukrajinců, ale vedou s Ukrajinou válečný konflikt, jakých bylo za poslední roky po světě desítky a nikdo se nad nimi zas tak moc nepohoršoval. Přirovnávat ztrátu pohraničí ČSR e ztrátě Krymu či částí Novorosijska je taktéž nesmysl. Zatímco české pohraničí bylo součástí českých zemí přes tisíc let, tak Ukrajina oblast Krymu či Novorosijska mimo posledních několik let nikdy nevlastnila. Navíc tyto části po celou dobu společné existence s Ukrajinou usilovaly o referendum buď o osamostatnění či aspoň o autonomii. Ukarjina po celou svou krátkou existenci provozovala stupidní národnostní politiku, která spoléhala na poukrajinštění neukrajinských částí Ukrajiny ačkoliv tento model byl překonán již ve dvacátém století. Výsledkem bylo nepřiměřené árodnostní pnutí a opdtržení Doněcka a Luhansku od Ukrajiny přesně po vzoru Kosova jehož dotržení bylo posvěceno mezinárodním soudem. Také další postup se inspiroval odtržením Kosova od Srbska, když tyto odtržené části požádaly o vojenskou pomoc některou z velmocí. Žel Kissinger na rozdíl od mnohých čte situaci dobře a tuší, že s přibývajícím časem může Ukrajina již jen ztratit. Nakonec může dojít k rozpadu tohoto státu s tím, že si některé části "osvojí" jeho sousedé...

J. Lukavsky 28.5.2022 7:49

"vedou s Ukrajinou válečný konflikt" Tak pozor, za tohle je 15 let natvrdo.... Rusko vede pouze a jedině "Speciální vojenskou operaci". Je nutno nazývat věci správně! PS: co se vlastnictví Krymu týče, tak nejdříve patřil Řecku (Kolchida), pak Tatarům, pak Osmanům, od Kateřiny Veliké (původem Němka) Rusku. Ukrajině byl přilepen něco jako když se u nás pošupovala hranice Moravy aby to z jedné vsi měli blíže na okres a do špitálu, administrativní záležitost. J.L. end

A. Renjascu 28.5.2022 8:34

Hrajete si se slovíčky. Válka v a proti Afghánistánu byla nazvána operace Trvalá svoboda, válka proti Srbsku byla nazvána operace Spojenecká síla,.. Pokud jde o Krym, tak není klíčové, kdo všechno jej v historii vlastnil, ale to, že posledních čtvrt tisíciletí to bylo Rusko, že tam převažovalo dominantně ruské etnikum a že Ukrajině de facto patřilo jen cca dvacet let, přičemž ještě před vznikem samostatné Ukrajiny Krym usiloval o odtržení a uspořádal první referendum ještě před vznikem Ukrajiny. Přesto na to nebyl brán ohled a zůstal jen nenaplněný slib Ukrajiny, že jim někdy v budoucnu referendum povolí...

P. Pospisil 28.5.2022 8:51

Bohapustě lžete. Ruský nebyl ani poslední, ani čtvrt tisíciletí.

Ruský byl pouze 171 let, posledních 68 let je ukrajinský.

A. Renjascu 28.5.2022 15:30

Nesmysl, protože ukrajinský "nikdy" nebyl a nechtěl být. To, že se v rámci vnitřního územního uspořádání SSSR administrativně připojil k neexistující Ukrajině na tom nic nemění. Krym uspořádal referendum o odtržení od ukrajinské části SSSR už půl roku před vznikem samostatné Ukrajiny, ale žel na toto referendum nebyl brán ohled. Další referendum chtěl uspořádat po vzniku samostatné Ukrajiny, ale Ukrajina tomu vždy zabránila s tím, že někdy v budoucnosti bude, což se nikdy nestalo. Nejsem příznivcem dělení či odtrhávání jednotlivých částí států a byl jsem i proti rozdělení ČSFR (dnes se po letech musím omluvit Klausovi i Mečiarovi, že to dopadlo jak to dopadlo a ne hůře) i proti rozbití Jugoslávie i proti ukradení Kosova Srbsku, ale žel Ukrajina svou stupidní a překonanou národnostní politikou svou šanci propásla. I když je "moderní" (jiná až na krátkou eskapádu v roce 2017 nikdy ani nebyla) v podstatě bolševický produkt vytvořený bolševiky Leninem, Stalinem a Chruščovem, kteří k původní Ukrajině přilepily Novorossijsk, Krym, Halič, Volyň, Bukovinu a Podkarpatskou Rus, tak měla aspoň malou šanci (zkušenosti s ČSFR ukazují, že spíše nepatrnou) tento stát v této nesourodé podobě udržet, ale místo cesty federativního uspořádání nesourodých a odlišných částí tohoto státu zvolila cestu násilné ukrajinizace. Poslední šancí byly Minské dohody, které nakonec odmítla kvůli utkvělé představě o unitárním státě. Výsledek bylo, že se některé části postavily na zadní (zkoušela to i Podkarpatská Rus, ale mimo Lidovek o tom nikdo moc nepsal), využily Kosovský precedens a vyhlásily samostatnost v souladu s rozhodnutím mezinárodního soudu, který při projednávání odtržení Kosova konstatoval, že pokud se některá část chce odtrhnout, tak mu v tom centrální vláda nemá bránit. Poté opět po vzoru Kosova požádaly tyto části o ochranu jednu z velmocí. Západ se zřejmě domníval, že věci jako Kosovo se mohou odehrát jen v jejich prospěch a nepočítal s tím, že to bude využito v jeho neprospěch.

A. Renjascu 28.5.2022 18:35

... krátkou eskapádu v roce 1917...

J. Lukavsky 28.5.2022 9:09

No otázka: Kolik let kriminálu dostal v USA ten kdo nepoužil výraz "Operace trvalá svoboda", ale válka v Afghanistánu? Když kobyla dodělává - nejvíc kope. Mě dosti fascinuje hodnota té vojenské techniky co leží na Ukrajině jako šrot. Za to by si polovina Rusů koupila auto, zařídila byt a ještě jela na dovolenou do zahraničí. Ale Evropa to Rusku zaplatí. J.L. end

R. Polášek 28.5.2022 15:20

Jen houšť s tou technikou. Čím víc jim toho tam Ukrajinci rozbijou, tím hůře bude russák dávat russkou armádu dohromady a tím déle budeme mít jistotu, že nějaký další chorý ruský mozek po Putinovi nebude chtít denacifikovatz i Střední Evropu. Teda chtít asi bude, pokud bude putinovská imperialistickofašistická propaganda fungovat i po Putinovi. Ale nebude to moct udělat...:-)

A. Renjascu 28.5.2022 16:50

No a vy víte o někom, kdo dostal kriminál za použití slova válka. Já zatím vím, že v souvislosti s nevhodným použitím slov o Rusko ukrajinském konfliktu jsou stíhání lidé v ČR.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/policie-ruska-agrese-ukrajina-rusko_2203211752_kth

R. Polášek 28.5.2022 15:14

Na Krymu převažovalo tatarské etnikum, to byla tatarská enkláva.

Až nějak do roku 1942 nebo 44, kdy je Stalin nechal hromadně deportovat do pouští střední Asie nebo na Sibiř. Teprve potom tam začalo převládat sovětské etnikum, které se v rocě 1993 vznikem samostatné Ukrajiny rozdělilo na Ukrajinské etnikum a Ruské etnikum.

P. Dvořák 28.5.2022 19:03

Všimněte si, že pan Renjascu používá také pojmenování "Novorosijsko". S tím u nás přišli už v r. 2008 proputinovští zaprodanci a mapu s touhle vyznačenou oblastí umístili na wikipedii. Agrese se tedy připravovala už tehdy. A bylo potřeba vytvořit nějaký základ.

Na starých mapách je část této oblast nazvána Nové Srbsko, viz http://www.nebakov.cz/obrazky/rusko1762.jpg

Nějaký "zeměpisec" v komentáři tvrdil, že Novorosijsko je správné, protože v Praze je ulice Novorosijská. Že Novorossijsk je město úplně jinde, mu ušlo.

Krym byl k Ukrajině přilepen v r. 1954 zcela logicky, protože přístup po souši byl z území Ukrajinské SSR.