26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VÁLKA: K vyjádření Henryho Kissingera v Davosu

Respektovaný „starý pán“ (*1923), bývaly US ministr zahraničí, letos v Davosu osobně nebyl, účastníky oslovil prostřednictvím videokonference. Rozhovor s ním vedl Klaus Schwab, zakladatel a šéf Světového ekonomického fóra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Bric 28.6.2022 16:14

Svatá prostoto, každému není z hůry dáno, to vím, ale že tohle můžete napsat, když stačí si představit sebe v situaci obětí ruské agrese a odpovědět si na úplně primitivní otázku : " Seděl bych u televize, když by přišli cizinci se zbraněmi a jen řekl Helejte, kuci, koukám na Prostřeno , nedělám problémy. Znásilněte mi klidně ženu, dceru, jen pak v ložnici zhasněte...a dveře stačí přibouchnout .

Chce se mi zvracet !

R. Bric 28.6.2022 16:14

Svatá prostoto, každému není z hůry dáno, to vím, ale že tohle můžete napsat, když stačí si představit sebe v situaci obětí ruské agrese a odpovědět si na úplně primitivní otázku : " Seděl bych u televize, když by přišli cizinci se zbraněmi a jen řekl Helejte, kuci, koukám na Prostřeno , nedělám problémy. Znásilněte mi klidně ženu, dceru, jen pak v ložnici zhasněte...a dveře stačí přibouchnout .

Chce se mi zvracet !

R. Bric 28.6.2022 16:05

Zvláště pokrytecké je vyjádření toho člověka na pozadí jeho nezměrných zkušeností v mezinárodní politice ve službách největšího četníka, zvláště smutná je ta skutečnost, že byl poradcem řady zemí po pádu železné opony a hlavně, jeho současná exhibice je, dle mého vnitřního přesvědčení až zvrhle bizarní a nechutná ...., protože se jedná o příslušníka národa, který ...

Vlastně, to by se musel ozvat nějaký spravedlivý mezi národy a tuhle skvrnu na židovském národě pojmenovat...

P. Král 30.5.2022 6:55

"...znovu-vybudování Ukrajiny jako moderní vyspělé nezkorumpované demokratické země..."??? ;-D;-D;-D

P. Král 30.5.2022 6:50

R^

Přesně, šílená doba. Pandemie infantilizace západních intelektuálů.

V. Podracký 29.5.2022 21:49

Stále opakované strašení, že Rusko má na to nás ohrožovat. Když nedobude ani Kyjev. Když dostane území, dostane prý chuť na další. Naprostý nesmysl, uvažování malého dítěte. Putin s obrovským vypětím zachrání Krym a dosáhne nezávislosti donbaských republik. A to se souhlasem místního obyvatelstva, protože jsou to Rusové a k Ukrajině vlastně patří jen zvůlí někdejších komunistických pohlavárů.

V. Čermák 29.5.2022 19:29

Tak jelikož se Kissinger obrací k Ukrajině, tak si spíše uvědomuje hloupost Ukrajiny. Já bych to ale nazval spíše Naivitou a Velikášstvím loutky Zelenského, a následně i loutkovodičů z USA...;-DRv

B. Rudolf 29.5.2022 13:57

Bylo by dobře číst to, na co reagujete, o trochu pozorněji. Protože jsem tam napsal, že

"nejlepší zárukou bude, když teď (Rusové)dostanou pořádnou nakládačku. ... A druhá kvalitní záruka bude, když Ukrajina utuží své spojení se Západem a díky tomu (za této podmínky) bude mít přístup ke kvalitním zbraním."

I. Širůček 29.5.2022 10:28

Spíše si uvědomuje hloupost Ruska. Německo se v 38mém obrátilo (přirozeně naprosto neupřímě) na Evropu, aby získalo podporu - Rusko věřilo, že všechno zvládne samo.

I. Širůček 29.5.2022 10:23

To je spíše vaše přesvědčení. Já studuji historii, na rozdíl od vás, a to i z ruských dokumentů.

J. Vágner 29.5.2022 10:22

Henry Kissinger má za sebou život, v kterém si byl vědom z plna hrdla. Proč tak přizdvihl válkychtive svazáky všech zemí světa? Protože jim sděluje, že si svým 20 letým hloupým dobrodružstvím na Ukrajině vyrobili místo jednoho opravdu vážného a sílícího soupeře, který jim dřív nebo později bude chtít zakroutit krkem, Číny, zbytečně druhého, který ji v tom teď, přestože to je proti jeho dlouhodobým zájmům, bude s gustem a surovinami z celé Sibiře podporovat.

I. Širůček 29.5.2022 10:20

Chá, chá! © Hurvínek

I. Širůček 29.5.2022 10:13

"Prioritou Ukrajiny by mělo být získání takových bezpečnostních záruk, které zajistí, že Rusové se hodně dlouho o něco podobného nepokusí." - toť nejkrásnější nadějě, bohužel - jen naděje. Historie nás učí, že Rusové jsou nejlepšími žáky Macchiavelliho...

B. Rudolf 29.5.2022 7:31

Myslím si, že je docela dobře možné, že pan Kissinger má pravdu v tom, že když to dobře dopadne, tak Ukrajina z územního hlediska obnoví stav před 23. únorem nebo jiný stav tomuto blízký.

Ale za nešťastné považuji mluvit o tom v době, kdy Ukrajina zoufale čeká na dodávky zbraní ze Západu (přímo od USA), přičemž pomalu ale jistě ztrácí pozice. Aby došlo aspoň ke stavu, o kterém pan Kissinger mluví, bude ještě muset proběhnout hodně bojů a to s velmi kvalitními zbraněmi v rukou Ukrajinců.

Prioritou Ukrajiny by mělo být získání takových bezpečnostních záruk, které zajistí, že Rusové se hodně dlouho o něco podobného nepokusí. A obávám se, že nejlepší zárukou bude to, když teď dostanou opravdu pořádnou nakládačku. Samozřejmě že pouze na Ukrajinském území. A druhá kvalitní záruka bude, když Ukrajina utuží své spojení se Západem a díky tomu (a za této podmínky) bude mít přístup ke kvalitním zbraním.

Další prioritou Ukrajiny by mělo být znovu-vybudování Ukrajiny jako moderní vyspělé nezkorumpované demokratické země. Myslím si, že to bude ještě těžší než porazit Putina. Myslím si ale, že to bude možné. Ukrajinci přece neumírají za to, aby po stažení ruských vojsk, svými vlastními chybami dopustili, aby znovu žili v zemi zaostalé a zkorumpované. Budou mít šanci i toto změnit.

M. Vaněk 28.5.2022 22:04

Kanadský generál a američtí důstojníci budou v tichosti vyměněni. Ale spekuluje se o monsterprocesu, kdy budou k trestu smrti odsouzeni všichni, ale nakonec se to bude týkat jen žoldáků (i těch z čr), a jako projev dobré vůle budou důstojníci s plnou parádou a ostudou propuštěni. No, uvidíme.

M. Vaněk 28.5.2022 22:04

Kanadský generál a američtí důstojníci budou v tichosti vyměněni. Ale spekuluje se o monsterprocesu, kdy budou k trestu smrti odsouzeni všichni, ale nakonec se to bude týkat jen žoldáků (i těch z čr), a jako projev dobré vůle budou důstojníci s plnou parádou a ostudou propuštěni. No, uvidíme.

M. Vaněk 28.5.2022 21:49

Proč se ztrapňujete? Dohledejte si francouzký dokument Donbass, a zvláště počátečním sekvencím věnujte velmi velkou pozornost - možná vám dojde, co za fašistickou svoloč vládne na Ukrajině.

A. Renjascu 28.5.2022 21:42

Novorossijsk je pro Čecha určitě přijatelnější název než Nové Rusko, jak se oblast jmenovala do bolševické revoluce, ale pokud chcete používat termín Nové Rusko, tam to určitě není problém. Můžeme také místo názvu Ukrajina používat původní název Malé Rusko v protikladu k velké Rusi, Bílé Rusi, Červené Rusi či Černé Rusi, ale bude to zbytečně matoucí.

Přilepení Krymu k Ukrajině nemělo s přístupem po souši nic společného, ale jednalo se o politickou úlitbu, která v praxi neměla žádný význam, protože to stále byl Sojuz. Význam to začalo mít až když se začalo mluvit o vzniku Ukrajiny a proto Krym ihned uspořádal referendum s požadavkem na oddělení od ukrajinské oblasti, ale tak jak to bylo zvykem, tak na to v Sojuzu nebrali ohled a po půl roce dovolili ukrajinské oblasti se osamostatnit a založit vlastní stát s podmínkou trvalé neutrality což Ukrajina stvrdila ve své preambuli. Hned poté Krym opět usiloval o referendum, ale Ukrajina mu v tom zabránila, ale to už bylo řečeno mnohokrát

B. Rudolf 28.5.2022 20:48

Ono se nám to odsud snadno kritizuje.

Ale vzpomeňte na naše poslední prezidenty: V. Klaus a M. Zeman. Já nevím, jak vy, ale já chovám k oběma hluboké opovržení. K nim ještě můžeme přidat minulého premiéra pana Babiše a koneckonců se nám může udělat špatně i při vzpomínce na Klausovy a Zemanovy vlády.

No a vzhledem k tomu, že Ukrajina byla před svou samostatností součástí Sovětského svazu, dovedu si představit z jakého dezolátu tam začínali. Podstatné je to, že jsou za svobodu své země ochotni obětovat životy jenom proto, aby se začlenili do party ňoumů EU, ale přece jen do party demokratické a nenásilné.

B. Rudolf 28.5.2022 20:42

Nevím, co přesně máte na mysli. Já osobně mám obavy z velmi pravděpodobného budoucího spojenectví Ruska a Číny. Ale myslím si, že se tomu stejně nedalo zabránit.

P. Dvořák 28.5.2022 19:11

Ano cílená snaha vyprovokovat Kreml, aby osvobodil ruskojazyčné Ukrajince z otroctví. :-(

Ještě jste mohl napsat, že to USA napadly Rusko, aby ho mohly obsadit a ekonomicky vysát.

Jen nám zkuste vysvětlit, proč osvoboditelskou ruskou armádu nevítali Ukrajinci květinami, ale molotovovými koktejly. Rv

P. Dvořák 28.5.2022 19:03

Všimněte si, že pan Renjascu používá také pojmenování "Novorosijsko". S tím u nás přišli už v r. 2008 proputinovští zaprodanci a mapu s touhle vyznačenou oblastí umístili na wikipedii. Agrese se tedy připravovala už tehdy. A bylo potřeba vytvořit nějaký základ.

Na starých mapách je část této oblast nazvána Nové Srbsko, viz http://www.nebakov.cz/obrazky/rusko1762.jpg

Nějaký "zeměpisec" v komentáři tvrdil, že Novorosijsko je správné, protože v Praze je ulice Novorosijská. Že Novorossijsk je město úplně jinde, mu ušlo.

Krym byl k Ukrajině přilepen v r. 1954 zcela logicky, protože přístup po souši byl z území Ukrajinské SSR.

P. Dvořák 28.5.2022 18:44

Kdežto žoldáci ze Sýrie a Čečny budou vyznamenáni.

A. Renjascu 28.5.2022 18:35

... krátkou eskapádu v roce 1917...

A. Renjascu 28.5.2022 16:50

No a vy víte o někom, kdo dostal kriminál za použití slova válka. Já zatím vím, že v souvislosti s nevhodným použitím slov o Rusko ukrajinském konfliktu jsou stíhání lidé v ČR.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/policie-ruska-agrese-ukrajina-rusko_2203211752_kth

A. Renjascu 28.5.2022 15:30

Nesmysl, protože ukrajinský "nikdy" nebyl a nechtěl být. To, že se v rámci vnitřního územního uspořádání SSSR administrativně připojil k neexistující Ukrajině na tom nic nemění. Krym uspořádal referendum o odtržení od ukrajinské části SSSR už půl roku před vznikem samostatné Ukrajiny, ale žel na toto referendum nebyl brán ohled. Další referendum chtěl uspořádat po vzniku samostatné Ukrajiny, ale Ukrajina tomu vždy zabránila s tím, že někdy v budoucnosti bude, což se nikdy nestalo. Nejsem příznivcem dělení či odtrhávání jednotlivých částí států a byl jsem i proti rozdělení ČSFR (dnes se po letech musím omluvit Klausovi i Mečiarovi, že to dopadlo jak to dopadlo a ne hůře) i proti rozbití Jugoslávie i proti ukradení Kosova Srbsku, ale žel Ukrajina svou stupidní a překonanou národnostní politikou svou šanci propásla. I když je "moderní" (jiná až na krátkou eskapádu v roce 2017 nikdy ani nebyla) v podstatě bolševický produkt vytvořený bolševiky Leninem, Stalinem a Chruščovem, kteří k původní Ukrajině přilepily Novorossijsk, Krym, Halič, Volyň, Bukovinu a Podkarpatskou Rus, tak měla aspoň malou šanci (zkušenosti s ČSFR ukazují, že spíše nepatrnou) tento stát v této nesourodé podobě udržet, ale místo cesty federativního uspořádání nesourodých a odlišných částí tohoto státu zvolila cestu násilné ukrajinizace. Poslední šancí byly Minské dohody, které nakonec odmítla kvůli utkvělé představě o unitárním státě. Výsledek bylo, že se některé části postavily na zadní (zkoušela to i Podkarpatská Rus, ale mimo Lidovek o tom nikdo moc nepsal), využily Kosovský precedens a vyhlásily samostatnost v souladu s rozhodnutím mezinárodního soudu, který při projednávání odtržení Kosova konstatoval, že pokud se některá část chce odtrhnout, tak mu v tom centrální vláda nemá bránit. Poté opět po vzoru Kosova požádaly tyto části o ochranu jednu z velmocí. Západ se zřejmě domníval, že věci jako Kosovo se mohou odehrát jen v jejich prospěch a nepočítal s tím, že to bude využito v jeho neprospěch.

R. Polášek 28.5.2022 15:20

Jen houšť s tou technikou. Čím víc jim toho tam Ukrajinci rozbijou, tím hůře bude russák dávat russkou armádu dohromady a tím déle budeme mít jistotu, že nějaký další chorý ruský mozek po Putinovi nebude chtít denacifikovatz i Střední Evropu. Teda chtít asi bude, pokud bude putinovská imperialistickofašistická propaganda fungovat i po Putinovi. Ale nebude to moct udělat...:-)

R. Polášek 28.5.2022 15:14

Na Krymu převažovalo tatarské etnikum, to byla tatarská enkláva.

Až nějak do roku 1942 nebo 44, kdy je Stalin nechal hromadně deportovat do pouští střední Asie nebo na Sibiř. Teprve potom tam začalo převládat sovětské etnikum, které se v rocě 1993 vznikem samostatné Ukrajiny rozdělilo na Ukrajinské etnikum a Ruské etnikum.

R. Polášek 28.5.2022 15:10

Tak asi k tomu tématu patří v Russku šířené články, jak zrovna britští a maročtí nacističtí žoldnéři utlačují poctivé ruské občany, střílejí je, mučí, okrádají je o ledničky, televizory, počítače a notebooky, trenýrky a ponožky, elektrokoloběžky a elektroskútry a na ukrajinských poštách to posílají domů svým rodinám. Takže je potřeba vymyté russácké mozky uklidnit, že za toto budou potrestáni.

R. Polášek 28.5.2022 15:03

Přesně tak.

Hlavní chyba Ukrajiny byla ovšem v tom, že 10 - 15 let si tam libovali v poruském marasmu jen přežívat, nechat oligarchy vládnout a nic nedělat . Měli se snažit v době, kdy Rusko ještě nemělo plán, jak se Ukrajiny zase zmocnit, se zaštítit vstupem do NATO a do EU. Teď to Ukrajince bude stát desítky tisíc mrtvých vojáků a dalších desítky tisíc mrtvých civilistů a stejně nakonec mohou klidně spadnout pod Russáky.