8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

PETICE: Války nezačínají nedorozuměním a nekončí porozuměním

Stalo se, že vznikla petice Za mír a spravedlnost, pod kterou je podepsána nemalá část českého intelektuálního disentu, ale také mainstreamový levicový liberál Matěj Stropnický, který se ji vydal obhajovat do Rozstřelu na iDnesu, a dokonce i vyslovený progresivista Daniel Veselý, jenž patří do úplně jiného sektoru české politické scény.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Grundmann 19.1.2023 9:24

Ano, jsou. Žil jsem mezi nimi 20 let na Západě a mohu potvrdit, že jsou mnohem hloupější, než si průměrný Čech umí představit. ;-D

P. Hák 19.1.2023 9:23

Myslíte, že progresivisté jsou až takoví idajoti?

Jinak se nehádám.

P. Hák 19.1.2023 9:22

Ta opevněná hranice by byl ještě docela dobrý konec.

P. Hák 19.1.2023 9:21

O tom se diskutovat nesnažím, mne zajímalo, jak myslí pan Kechlibar tu větu.

J. Ganaur 19.1.2023 9:20

Zajděte k psychiatrovi, máte v hlavě guláge.Nedokážete rozpoznat skutečné psychopaty.:-P

P. Hák 19.1.2023 9:17

" nikdy jsem neměl pocit, že by obyčejní Rusové nějak strašně Západ nenáviděli"

Souhlasím. Ale část Západu, provládní česká média, se je ze všech sil snaží přesvědčit, že Západ nenávidí je.

Co si asi může myslet ruský čtenář, který umí česky a nahlédne do diskuzí? Co byste si myslel Vy na jeho místě?

M. Grundmann 19.1.2023 9:14

Dokument hovoří v samém začátku o nutnosti světovlády USA. O Rusku se pak hovoří jako o potenciální hrozbě, která by mohla tuto světovládu ohrozit. Reincorporace Ukrajiny je považována za hrozbu pro USA, protože by posílila mocensky Rusko. Ukrajina jako taková USA vůbec nezajímá, USA vadí posilování Ruska.

I. Schlägel 19.1.2023 9:09

Klacky se světová válka vést nedá. Maximálně nějaká regionální.

I. Schlägel 19.1.2023 9:07

Pro soudruha Stropnického a jeho ideové spolupachatele je to příliš složitý a příliš realistický text.

J. Kulheim 19.1.2023 9:05

Zatím každá válka někdy skončila. Historie ukázala, že je lepší se dohodnout před válkou než po tom, až znesváření sousedé pohřbí své mrtvé. Je to lepší pro mrtvé, ale zejména jejich rodiny. I tato válka skončí. Pokud by současný válečný konflikt probíhal mezi Ukrajinou a Ruskem, tak by skončil dávno nebo, pokud by byly dodržovány dohody, tak by ani nezačal. Zatím pohřbívají své syny jenom rodiče Ukrajinců a Rusů. Má nějaký ukrajinský nebo ruský rolník zájem zabít jeden druhého? V jejich zájmu to není. Chtějí jenom slušně žít.

Jenomže, válka na Ukrajině není konfliktem mezi Ukrajinou a Ruskem. Jsou tady třetí strany, které mají svoje zájmy. Američané a Češi vozí na Ukrajinu zbraně. Pan Fiala řekl, že jsme ve válce. To si nemyslím. Válečný konflikt jenom podporujeme. Ve válce budeme, až poleze Rusům tlusté do tenkého.

V. Novak 19.1.2023 9:04

Až na tu Sibiř - tu kyjevská neobanderovská věrchuška nemá.

J. Vintr 19.1.2023 8:59

Západ si už celá desetiletí systematicky ničí ekonomiku a "sankce proti Rusku" to jen zrychlily. V tom, že Západ ukončí válku kvůli ekonomickému vyčerpání, je v postatě jediná naděje, že to neskončí jaderným konfliktem. Budeme sice strašně chudí, ale zůstaneme možná naživu.

K. Kubů 19.1.2023 8:57

To všechno jsou Vaše interpretace nebo pokřivené formulace toho, co je v dokumentu napsáno. Zcela konkrétně, v dokumentu se nepíše o "nebezpečí ... propojení Ruska s Běloruskem a Ukrajinou". Píšou tam o nebezpečí "začlenění" (reincorporate) těchto samostatných států zpět do Ruska. A to z pohledu stability v Evropě nikoliv z pohledu dosažení jakýchsi světovládných cílů USA. Jinými slovy již před 30 lety doktrína předpokládala snahy Ruska o obnovení původního rozsahu impéria a dopad těchto snah na mírové uspořádání v Evropě.

J. Vintr 19.1.2023 8:48

Politici jsou idioti. Vždycky vyvolávají války s představou, že budou probíhat stejně jako ta předešlá. V té první vůbec nebrali v úvahu novou úroveň dělostřelectva a vývoj automatických střelných zbraní, v té druhé zase vývoj letectva a v té třetí, kterou se snaží rozpoutat zase atomové zbraně. Bohužel možná díky tomu dojde k naplnění toho proroctví, že ctvrtá světová válka se povede dřevěnými klacky...

A. Schneefelderová 19.1.2023 8:47

Bojovat se zřejmě bude do chvíle, dokud nepřijde nějaká úspěšnější Valkýra z vlastních řad.

Pak už se to nějak upytlikuje za trochu Krymu tochu poklidu.

L. Beneš 19.1.2023 8:46

Před několika dny čtenář zde uvedl zajímavý komentář. Dovoluji si ho opět sem vložit:

Sdělení č. 3/2022 Sb. m. s. Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 1. února 2022 bylo v Praze podepsáno Ujednání mezi Ministerstvem obrany České republiky a Ministerstvem obrany Ukrajiny o spolupráci v oblasti poskytování léčebné péče raněnému vojenskému personálu Ukrajiny. Víme o tom někdo něco z medií? Jak mohla vláda ČR vědět 1/2 2022, že dojde k nějaké masivní vojenské operaci na Ukrajině a v tichosti podepsala tento dokument s Ukrajinou? A nechystala tedy opravdu Ukrajina v kooperaci s NATO invazi na Donbas a Krym jak tvrdí Rusko stejně jak nyní potvrdila německá a francouzská strana, že Minské mírové dohody jim sloužily jen k tomu vyzbrojit Ukrajinu k válce s Ruskem? Tento podepsaný dokument z 1/2 2022 by tomu odpovídal - vojenská reakce Ruska na tyto kroky byla spuštěna 24/2 2022. Tudíž měsíce dopředu vláda ČR dobře věděla, co se tam bude dít a co se chystá - pokud v tichosti podepsala tento dokument. Toto je docela velká mediální bomba, nemyslíte? A zřejmě i kvůli tomu zde nyní chybí některé léky - hlavně na bolest a dává vysvětlení to, že byl spuštěn portál pro pomoc ukrajinským uprchlíkům již den před 24/2 2022 a nyní si vláda ČR půjčuje v EU další miliardové dotace pro ukrajinské občany zde v ČR a na podporu války na Ukrajině.

J. Vintr 19.1.2023 8:40

Je docela pravděpodobné, že někdo už dávno rozhodl o účasti NATO v tomto konfliktu (a tím i o jeho rozšíření do Evropy). My, Slováci a Poláci budeme obětováni první. Možná právě proto se ti, kteří kteří fakticky ovládají to, co se u nás děje, snaží dosadit do čela země lampasáka, řízeného z centrály NATO....

L. Beneš 19.1.2023 8:35

Vždyť na Donbas dopadaly dělostřelecké granáty již dávno před 24. 2.22. Létaly ve směru otáčení Zeměkoule.

L. Beneš 19.1.2023 8:33

Jak si mohou petenti dovolit požadovat ukončení bojů a nastolení míru na Ukrajině, když přece ten konflikt nám přináší příležitost zničit konečně tu říši zla a zakroutit krkem kremelským zločincům, kteří by si chtěli udržet nadvládu nad tak velkým územím s tolika přírodními poklady. Proto musíme bojovat, Ukrajinci svojí přítomností na bojišti, my a naši spojenci vyprazdňováním našich arzenálů a snižováním životní úrovně našeho obyvatelstva. Kolik to bude stát životů? Jak by řekla Madeleine: Bude jich hodně, ale bude to stát za to! Vždyť naši GI’s tam neumírají.

K. A. 19.1.2023 8:32

Taky si myslím, že právě tento požadavek devalvuje petici ze všeho nejvíc.

J. Vintr 19.1.2023 8:31

Kecy. Vůbec nic takového by se na Ukrajině nestalo. K tomu by naopak došlo, kdyby se pod vládu Kyjeva opět dostaly východní regiony.

K. A. 19.1.2023 8:31

Autor ten pojem použije všehovšudy dvakrát a nikoliv ve významu, který by zahrnoval všechny lidi odlišného názoru na konflikt. Rusofilové jistě existují, ale autor tak neoznačuje autory petice, kterou v článku kritizuje. Slušně argumentuje a nemluví nikde o umlčování, takže myslím, že svému postoji na obranu svobody slova dostál.

J. Vintr 19.1.2023 8:28

Řešení je bohužel na těch psychopatech, kteří jsou ochotní vyvolat jadernou válku. Ještě dodám, že se v žádném případě nejedná o Rusy.

Z. Lapil 19.1.2023 8:27

Tak.

Z. Lapil 19.1.2023 8:27

Zkusím do těch vod nahlédnout.

Nejprve technicky: Rusko je Ukrajině sousedem a dokonce leží povětšinou na její závětrné straně, takže použití jaderných zbraní na Ukrajině je rizikem i pro Rusko. Rizikem, ne katastrofou.

Vojensky vidím jako šanci salámovou metodu: Ukrajině pomáhat tak, aby žádný jednotlivý počin nezavdal Rusům příčinu. Což asi znamená VELMI dlouhodobý zamrzlý konflikt, protože to vlastně znemožňuje nějakou fatální porážku Ruska. Porážku Západu si nepřipouštím, protože je - ekonomicky i prostorově - o dost větší.

Možná to celé dopadne na způsob války korejské: příměří a fest opevněná horká hranice na desítky let bez náznaku řešení.

B. Rudolf 19.1.2023 8:26

Pokud z mírových výzev k válce na Ukrajině vypustíte všechny triviální nebo nepodstatné informace, zůstane vám pouze jediné: A to požadavek na ukončení dodávek zbraní Ukrajině.

To by asi ukončení války skutečně urychlilo. Ale za jakou cenu? Popravy a deportace "neloajálních Ukrajinců" na Sibiř a další podobné akce. A kromě toho vysoce nebezpečný precedens: Že útočná dobyvačná válka se vyplácí. A že ten, kdo má jaderné zbraně si může dovolit cokoliv.

J. Vintr 19.1.2023 8:25

Problém není v tom, že by Rusi (včetně Putina) nenáviděli Západ, ale v tom, že Západ Ruskem pohrdá a teď se k tomu pohrdání přidala i uměle vyvolaná a živená nenávist. Cíl západu je zcela nereálný. Porazit a podrobit si Rusko. Pokud se Západ tohoto cíle sám nevzdá, skončí to jadernou apokalypsou, která zničí nás svět. Bohužel na západě vládnou psychopati.

K. A. 19.1.2023 8:23

Dobrá argumentace, škoda té rozvleklosti ve vyjmenování historických příkladů. Souhlasím s autorem, že petice za mír a spravedlnost je naivní. Ale palec nahoru bych dal i za to, že autor její autory neuráží, ale věcně argumentuje R^R^

M. Grundmann 19.1.2023 8:22

Ukrajincům to Američani neudělají, protože Ukrajina je jednou z priorit zahraniční politiky USA a jejich mocenské doktríny. Afghánistán byl pouze pokusný králík amerických progresivistů, kteří zde zkoušeli převychovat místní obyvatelstvo a vnutit jim feminismus. O nic jiného v této zemi nešlo.

J. Kindl 19.1.2023 8:21

Karel Havlíček Borovský o Rusku.I spřátelili se hned a sbratřili s námi, považujíce se však za starší bratry, za poručníky naše. Ruští panslavisté totiž dle svého pošetilého smýšlení o nás se domnívají, že bychom rádi pod jejich vládou stáli! A pevně jsou přesvědčeni, že jednou všechny slovanské země v moci své míti budou!!“