29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr 18.1.2010 19:13

Re: Proč je Globální oteplování nebo chcete-li Globální změna klimatu tak aktuální?

je pravda, že ve vašich mnoha slovech jako od absolventa humanitního gymplu je obtížné najít něco podstatného, tak až budete mít něco konkrétního, s čím by se dalo polemizovat, ozvěte se.

Mgr. Milda 18.1.2010 19:09

Re: Sluneční vítr (proud magneticky nabitých částic)?

ve smyslu permanentního magnetu zaručeně nikoliv, stejně tak nejde o elektrostatické náboje. V té teplotě, která na povrchu Slunce působí, jsou veškeré efekty zatraceně dynamické, vše je v pohybu. Takže všechna pole jsou pole dynamická, daná pohybem částic a spektra jsou mohutně rozšířená Dopplerovým efektem, ten je způsoben právě tím hektickým pohybem všeho v té plasmě. Plasmu si můžete představit jako přehřátý plyn, směs atomů a elektronů, ve které veškeré částice mají teplotou získanou velkou energii.

Pete Brich 18.1.2010 19:08

Že máte empirickou nebo vědeckou zkušenost s uléháním do postele, jsem nevěděl. Pak se omlouvám, princip předběžné opatrnosti je v tomto případě nonsens.

V úctě PB.

libienski 18.1.2010 19:07

Re: Celý váš příspěvek je pln násilí vyplývajícího z principu předběžné opatrnosti

Jistě:-) ale je to stejné  násilí, kterým mě stát nutí platit daně, pojištění.

libienski 18.1.2010 19:04

Re: A v tom je to "jádro pudla"

Naštěstí se pohybuji ve společnosti lidí obývajících lidská obydlí, která se projektují v horizontu zhruba stovky let. Nežijí v zemljance ani v bunkru a nejsem idiot, abych si na starou ratejnu nad spadnutím lepil izolační obložku a když, tak holt asi opravím a tím i prodloužím předpokládanou životnost celého domu. Vaše myšlenkové pochody bych chápal, kdybyste byl členem nějakého státního či samosprávného orgánu, tam jsou jistě zcela na místě:-)

Pete Brich 18.1.2010 19:04

Celý váš příspěvek je pln násilí vyplývajícího z principu předběžné opatrnosti

PB

libienski 18.1.2010 19:00

Re: libienski, nevylézejte z postele! Vycházejte z principu předběžné opatrnosti. Dokonce do ní ani neuléhejte! Protože v posteli umírá nejvíce lidí!

Občane Brichu! Zatímco u dopravních nehod, šíření epidemií apod. se řídíme principem přežití, tedy nedělám to, o čem vím, že je nebezpečné empiricky, pak u GMO žádnou empirickou ani vědeckou zkušenost nemám - proto je ta opatrnost předběžná - nevím jaká rizika mi mé chování může přinést v budoucnu. Již z tohoto důvodu je aplikace principu předběžné opatrnosti na uléhání do postely prostým nonsensem!

Sýček 18.1.2010 18:58

Re: Proč je Globální oteplování nebo chcete-li Globální změna klimatu tak aktuální?

A opět blbost. O ničem takovém nepíši, ale stojí vám to za to, abyste se pokusil svou představu vyvrátit. Máte jistě dojem, že úspěšně. Jde však jen o váš mylný výklad toho co jsem napsal. Takže znovu a lépe.

Sýček 18.1.2010 18:54

Re: A v tom je to "jádro pudla"

No vidíte, pokud je návratnost investice do zateplení čtyřicet let a životnost domu třicet let, nejedná se o úsporu, ale o plýtvání.

libienski 18.1.2010 18:53

Re: Přírodní zákony jsou nezávislé na vůli člověka, páro. Předběžná opatrnost je výmysl člověka k ovládání jiných lidí.

Například předběžnou opatrností vůči GMO neovládá nikdo nikoho, je to dobrovolné rozhodnutí naprosté většiny evropanů toto žrádlo nekonzumovat! Stejně tak se můžu rozhodovat budu-li třídit odpad nebo nebudu a předběžnou opatrností tedy ovládám pouze sám sebe. Rozhodnou-li politici, že používání fosilních paliv v sobě nese také jiné náklady, než jejich vytěžení, distribuci a prodej pak je zcela přirozené, že tyto náklady se do jejich cen započítají.

libienki 18.1.2010 18:49

Re: Bc vědče

Souhlasím, že pořád něco odhadujeme. Stejně tak se v ekonomických výhledech ohledně energií "trefujeme" do jejich budoucích cen, u prasečí chřipky do míry její nebezpečnosti. NIcméně dlouhodobý pokles cen energií by mohla přivodit jen opravdu dlouhá globální recese a i přesto je pravděpodobné, že ceny energií by se nikdy nevrátily na úroveň let 80. Také konečností zásob fosilních paliv jsme si plně vědomí, jen odhadujeme, kdy bodu 0 dojde....

Pete Brich 18.1.2010 18:48

To ovšem platí jen pro energie z konkurence schopných zdrojů.

PB

ironik 18.1.2010 18:48

Doporučuji malý operativní zákrok.

Pevné sešití úst na delší dobu

Pete Brich 18.1.2010 18:45

Přírodní zákony jsou nezávislé na vůli člověka, páro. Předběžná opatrnost je výmysl člověka k ovládání jiných lidí.

PB

libienski 18.1.2010 18:44

Re: Proč je Globální oteplování nebo chcete-li Globální změna klimatu tak aktuální?

Průměrný čtenář neviditelného psa se jistě domívá, že člověk s tím nemá nic společného a naopak za to mohou zvířata, která nějak víc tlakují do výfuku:-)

Pete Brich 18.1.2010 18:43

libienski, nevylézejte z postele! Vycházejte z principu předběžné opatrnosti. Dokonce do ní ani neuléhejte! Protože v posteli umírá nejvíce lidí!

PB

Petr 18.1.2010 18:42

Re: Proč je Globální oteplování nebo chcete-li Globální změna klimatu tak aktuální?

Celkem málo, sopky ročně emitují asi tak 100x-150x méně CO2 než je roční produkce lidstva ze spalování fosilních paliv, ani větší výbuchy nejsou výjimkou. Ty způsobí spíš ochlazení, krátkodobě, popílkem a SO2.

libienski 18.1.2010 18:41

Re: A v tom je to "jádro pudla"

Jím přiměřeně buráků, solím méně neb mi slané příliš nechtuná a ruce si myji před jídlem a pak taky obvykle, když se vy.eru, jdu š.kat nebo jídlo připravovat. V autě se předběžně opatrně poutám bezpečnostním pásem, třídím odpad. Příjde mi to prostě  odpovědnější než se nepoutat, netřídit odpad a vařit či š.kat s posranýma rukama:-) P.S.

Nevšiml jsem si, že by jakékoli investice např. do izolací veřejných budov přinášely větší náklady, než úspory získané snížením nákladů na provoz těchto budov. Píšete nesmysly.

Petr 18.1.2010 18:39

Re: Proč je Globální oteplování nebo chcete-li Globální změna klimatu tak aktuální?

Ale blbost. Přírodní cirkulace sice existuje, ale podle rostoucích koncentrací CO2 můžete odhadovat, že má najednou posledních 150 let nějakej další podstatnej zdroj... a podle izotopů C se dá i poznat odkud.

Pete Brich 18.1.2010 18:33

Proto chce Roko, aby 13. důchody platil ČEZ!

PB

libienski 18.1.2010 18:33

Re: Bc vědče

Dle představ rozumně uvažujících lidí  se pouze vyrovnají celkové společenské náklady na výroby jednotlivých druhů energie. Nejvýhodnější by měla být samozřejmě ta nikdy nevyrobená - tedy investice do úspor. Váš "relativní" pokles cen energie vzhledem k roustoucí produktivitě jejich výroby a využití  je opravdu velmi "relativní", protože pak pak nutíte své čtenáře ke krkolomné úvaze o ceně energie, kterou spotřebovává. Ta je sice relativně levnější vzhledem k rostoucí produktivitě výroby a využití, ale také relativně stále dražší, vzhledem k příjmům té  naprosté většiny obyvatelstva, která na růstu produktivity výroby energie jaksi neparticipuje:-)

Pete Brich 18.1.2010 18:31

Když už to musí povinně vykupovat, tak proč by si nepřilepšil.

PB

para 18.1.2010 18:26

Re: Bc vědče

Ale chceteli reakci na Váš příspěvek mám za to, že se mýlíte v tom, že "nikdo neumí odhadovat..." Ty odhady se naopak udělat často dají, mají museji.... , mají ale vždy charakter předpovědi pravděpodobnostní.  Odhad je totiž vlastně našim denodením chlebem založeným na zkušenosti a na víře v pokračování. Čím na delší dobu odhad děláme tím menší bývá pravděpodobnost úspěchu. Každý večer uléháme s vírou, že zítra zas vstanem... jdem na autobus s odhadem jak ho stihnout.... bereme hypotéky a vedle rozboru i odhadujem kdy a jak je splatíme... bereme si někoho a vedle zkoušky... odhadujem, že to vyjde...  Asi tak.

Pete Brich 18.1.2010 18:24

A už je to venku. Teď se toho chytí Bursík a zelená Liška a Dusík nás přivede k bezživotí!

J. Krásenský 18.1.2010 18:20

Re: Proč je Globální oteplování nebo chcete-li Globální změna klimatu tak aktuální?

No to je taky klamná představa. To že "CO2" možná přetrvá  v atmosféře  určitý čas není způsobené "nadbytkem", ale cirkulací. Není to nic, co by nás mělo znepokojovat.

huhu 18.1.2010 18:19

Re: Proč je Globální oteplování nebo chcete-li Globální změna klimatu tak aktuální?

kolik CO2 vychrlila při svém výbochu v 90. letech filipínská sopka Pinatubo ?

Pete Brich 18.1.2010 18:18

Ještě že se to nedozvěděl Lysenko!

PB

J. Krásenský 18.1.2010 18:16

Re: Proč je Globální oteplování nebo chcete-li Globální změna klimatu tak aktuální?

A to je přesně ta blbost, kterou ti "tvůrci nového pořádku" stále opakují. Není tomu tak. Stejně jako nevstoupíš do téže řeky dvakrát, nemůžete aplikovat náš vývoj na ostatní svět. To je logická chyba, hůře logický klam.

Pete Brich 18.1.2010 18:14

Skeptik je informovaný optimista.

Pb

para 18.1.2010 18:14

Re: Bc vědče

To byla reakce nikoli na Vás ale na pana Nového co dává do kladby tzv předběžnou opatrnost a další totalitou mu zavánějící aspekty. Sám se přitom často projevuje totalitním způsobem.