29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr 18.1.2010 14:22

Re: Co se vypari navic,

Ano. Ale ne nutně tam, kde se to vypaří... A té rostlině, co potřebuje tu vláhu, je voda někde nahoře, nebo v následném přívalovém dešti, taky celkem houby platná.

para 18.1.2010 14:13

Re: Reakce...

Mechanismů jak něco může působit na okolí lze hypotetizovat hodně. Já o vlivu sluneční činnosti na Zemi vůbec nepochybuji a mám za to, že spolu se mnou většina soudných. Podstatné rozdíly jsou ale v MÍŘE tohoto vlivu a hodnocení této otázky se pan Kremlík stále vyhýbá. Taková polární záře od nahodilého plasmoidu který se trefí do dráhy zemské je sice za polární noci nádherná podívaná ale energeticky jsou to i v takovýchto specielních případech jen sotva tisíciny energií které nese celkový sluneční tok. Podobně velká gesta dělá pan Kremlík četností článků v rubrice věda ale fakticky tím nemění nic na platnosti přírůstku oteplení od skleníkového efektu cca 2.3W/m2 kdežto od celkového kolísání sluneční činosti jen cca desetiny W/m2. Tento velký energetický rozdíl je podstatou problému v přízemní vrstvě atmosféry. Ve stratosféře a ionosféře nabývá dynamika Slunečního vlivu na síle a stává se i dominantní proto, že se tam uplatnuje vliv nejkratších vlnovývh délek zážení který právě nejvíce kolísá. Škoda že pan Kremlík ignoruje i běžně dostupné údaje a svou energii utrácí hlavně demonstrací svého neporozumění podstatě problému. Na druhou stranu je od něj pěkné, že zde své své jméno dává v šanc k tomuto typu diskusí.

L.Metelka 18.1.2010 14:12

Re: Kdyz jsme tak u tech korelaci a kauzalit,

Zkuste do toho zamontovat třeba PDO...

i.h. 18.1.2010 14:12

Co se vypari navic,

to zase spadne - navíc. Vy jste zrejme zastance teorie, ze co se vypari, uz nikdy nespadne.

L.Metelka 18.1.2010 14:11

Re: Reakce

ad 1) Pokud je mi známo, tak ani Svensmark ještě nepopsal ten mechanismus, jak funguje za podmínek reálné atmosféry a při stavech, při kterých může docházet ke kondenzaci vodní páry. Že mu vznikla kondenzační jádra je pěkné, ale jednak kondenzačních jader je i ve velice čistém vzduchu tolik, že stačí ke zkondenzování veškeré vodní páry, která je v tom vzduchu obsaženaa také to testoval při relativních vlhkostech do 90%, což rouhodně není stav, za kterém kondentuje vodní pára.

ad 3) Vliv CO2 na teploty NENÍ zdůvodňován nebo popisován žádnými korelacemi, to si asi něco pletete...

i.h. 18.1.2010 14:11

No, to jsem

sam zvedavej ...

i.h. 18.1.2010 14:10

Vy neumite

pocitat do desiti, resp. odecitat ?

Petr 18.1.2010 14:09

Re: Jo, fantazie

To teda byl vskutku hodnotný argument... Co říkáte na to, že vzestup teploty o stupeň vyžaduje na stejnou půdní vlhkost o 100mm srážek ročně víc? A že by se v těch teplejších krajích mohly srážky přetrhnout, že...

Petr 18.1.2010 14:07

Re: Lze vybrat i jine roky

klidně, tak řekněme... od 1988?

i.h. 18.1.2010 14:06

Ostatne, proc si nevybrat zrovna

1998 ? Prece oteplovaci tenkrat rikali, ze to je zcela normalni rok a ted uz budou teploty stoupat porad takhle rychle ?

i.h. 18.1.2010 14:02

Lze vybrat i jine roky

a stejne to tak vyjde. Zkuste si to.

Kremlik 18.1.2010 14:02

Predpovedi

Al a El pisi, ze klima reaguje na geomagneticke udalosti se zpozdenim 5-7 let. To ze teploty kolem roku 2008 moc neklesaji, ale jen stagnuji ma na svedomi vyrazne geomagneticke maximum uprostred jinak slabeho 23. cyklu (kolem roku 2003).

Solarni minimum z let 2006-2009 se projevi za 5-7 let. Maximum 24 cyklu (ktere asi bude dost slabe) se zase projevi az az 5-7 let.

Zaver: cekejte drasticke ochalzeni kolem roku 2013, pak nepatrne otepleni kolem roku 2016

i.h. 18.1.2010 14:01

Jedna korelace je ovsem jasna a nezpochybnitelna,

se stoupanim "globalni teploty" od roku 1850 stoupa i "globalni blahobyt" lidstva jako celku, vyjadreny nejlepe prumernou delkou doziti, ktera stoupla nekde od 40 let na skoro 80 (v zemich civilizace zalozene na praci). Pravdepodobne tam bude i nejaka ta kausalitka. Jinymi slovy, globalni oteplovani je pro lidstvo zrejme blahodarne.

Petr 18.1.2010 13:58

Re: Kdyz jsme tak u tech korelaci a kauzalit,

když si jako počáteční rok vyberete čistě náhodou zrovna rekordně teplý 1998 tak ano, ovšem to je demagogie a ne statistika.

i.h. 18.1.2010 13:57

Jo, fantazie

polovzdělanců, to je tóčo ...

Petr 18.1.2010 13:57

Re: Jen bych dodal,

Nepleťte si pojem časopis a blog; takový blog si může psát kdokoli, kdo se pod něj neumí podepsat. Časopisy se kupují v trafice a na netu si je nepřečtete.

Dotyčný Svensmarka zřejmě ani nepochopil (každopádně neuvádí, kde to tvrdí), že magnetické pole Země klesá už vám tady vysvětlili jiní.

i.h. 18.1.2010 13:55

Kdyz jsme tak u tech korelaci a kauzalit,

jak je to vlastne mozne, ze "globalni teplota" uz 10 let stagnuje (nebo velmi mirne klesa, nebo velmi mirne stoupa, podle zdroje a presvedceni autora), ackoliv antropogenni produkce CO2 (tuny/rok) behem techto 10 let neustale stoupa (chtelo by se mi rict exponencialne, ale ono je to o neco min), a stejne tak stoupa (pomaleji nez exponencialne) koncentrace CO2 v atmosfere, a zhruba linearne stoupa rychlost pribyvani CO2 v atmosfere. Rekl bych, ze za tech poslednich 10 let nemame VUBEC ZADNOU korelaci CO2-teplota, nebo se snad mýlím ? A kdyz neni korelace, muze byt i kauzalita ?

para 18.1.2010 13:54

Re: Co si nevymyslí fuf

Karlosi té vody bude s vyší teplotou ve vzduchu více ale zároven se o trochu změní celková cirkulace atmosféry. Takže se stále častěji bude stávat, že srážky spadnou jinde - na severní polokouli právě v severských oblastech a více v zimě a naopak jih Evropy bude vysychat. Za tímto chodem stážek se ale nebude posouvat výška slunce nad obzorem ani půdní typ. Zimní holomrazy budou severněji hrozit jako dřív. Výsledkem bude časem pokles produkce v zemědělství. To časem znamená u nás cca za desítky let. Ten proces ale půjde dál stovky let. A stovka let to je tak doba na kterou plánujem život domu, rozvoj kanalizační, silniční a železniční sítě....zalesnění.... Je toho dost co se bude muset změnit a biotopy dynamiku změn leckde nestihnou sledovat. V členité krajině Čech bude zřejmě přispůsobení snažší ale ale svět je dnes malý.

Kremlik 18.1.2010 13:53

Reakce

Zatim jsme se v diskusi dovedeli nekolik veci

a) Pan Metelka nezna mechanismus, jak by slunecni vitr mohl pusobit na Zemi. To je jako bych ja popiral existenci televizoru. Princip jejich funkce taky neznam a postavit je nedokazu.

b) V clanku mam chybu. Ma tam byt "proud elektricky nabitych castic" ne magnetickych. Omluva. Na Psu bohuzel neni mozne publikovat corrigenda

c) Korelace pry neni dukaz priciny. To je mi ale zajimave. Proc to neplati i pro CO2. Geomagnetismus koreluje s teplotami 130 let. CO2 koreloval s teplotami jen v letech 76-98. Ze by dvoji metr? Kdyz uz mam v ruce jenom korelace, mel bych si vybrat aspon tu silnejsi.

knihovnik 18.1.2010 13:36

Re: pekne kremliku

ano vypada to ze za skolou jste byl jako doma.

Kremlik 18.1.2010 13:35

Re: Pane Kremliku .. dekuji za odkza na zdroje

a) Kazdy autor, ktery chce, aby mu otiskli clanek MUSI napsat, ze veri v posvatny CO2. To je jako drive vedec musel povinne citovat nekde v textu Marxe.

b) Uz jsem vam rikal, ze nemuzete brat vazne zahlazene grafy. Podivejte se na nezahlazeny.

Karlos 18.1.2010 13:30

Co si nevymyslí fuf

S nárůstem teplot naroste výpar, ano. Jenomže vypařená voda se musí někde znovu objevit, že ano, a proto během teplejších období více prší. Ta vypařená voda se neztratí. A co se týče organizace EPA, ta je důvěryhodná v otázkách změn klimatu asi jako panel IPCC. Není to ani měsíc, co zařadila CO2 na seznam "znečišťujících látek".

Tokamak 18.1.2010 13:28

Re: Definice

Vím, že asi OSLA moc neberete, ale v článku je uveden i zdroj, celkem zajímavé

http://www.osel.cz/index.php?clanek=4664

L.Metelka 18.1.2010 13:27

Re: pekne kremliku

Správně. Elektřina nebo magnetismus - vždyť je to vlastně jedno... :-)

Maznak 18.1.2010 13:23

Re: jednoduché shrnutí?

Myslím si, že není vůbec průkazné že je nějaký malér a že v něm lítáme. Na některých místech se věci mění k horšímu, jinde zas k lepšímu... a jak bude vypadat klima za 50, 100 let zcela určitě nikdo neumí zodpovědně předpovědět, i když se tak třeba tváří. Jako vždy, rána přijde z nějaké strany odkud ji nikdo nečekal.

i.h. 18.1.2010 13:21

Vy jste dojemný,

prectete si neco z mikrobiologie, abyste neblábolil úplné nesmysly.

GoGo 18.1.2010 13:21

Re: pekne kremliku

Myslím, že díky magneticky nabitým částicím se můžeme vybavovat na Netu nebo čumět na TV. Dokonce jejich tok má i označení jako záření ALFA.

Ale rád se nechám poučit. Za školou jsem byl docela často.

i.h. 18.1.2010 13:20

Ale ja o tom neco vim,

a to, co vim, mi rika, ze CO2 koncentrace ve vzduchu rostliny limituje, a zvyseni koncentrace limitujiciho substratu vede k zvyseni yieldu, evtl. urychleni rustu (to jsou dve ruzne veci, jak jiste vite). Samozrejme se pak muze nekdy narazit na jinou limitaci, resp. narazi se na ni vzdycky. Zkuste si to overit malym experimentem, kdyz mi neverite, a pouzijte treba rasy, aby to bylo rychle a lacine.

L.Metelka 18.1.2010 13:18

Re: Vašku

ad c) V 1. polovině 20. století se skutečně trochu uplatnilo zvyšování sluneční aktivity, odhady se pohybují kolem 0,1 až 0,2 st.C.

Ludva 18.1.2010 13:04

Re: Jen bych dodal,

Máte pravdu, bylo to v časopise Věda a technika s odvoláním na knihu Dána Henrika Swensmarka.