16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L.Metelka 18.1.2010 11:06

Re: Definice

Poněkud se mýlíte. Není dosud prokázané, že by tyto jevy měly vliv na oblačnost, protože ani Svensmark, pokud vím, dosud neprovedl experimenty, které by tento vliv prokázaly pro reálnou atmosféru za podmínek, kdy v ní může vznikat oblačnost.

PetrK 18.1.2010 11:00

Výborný příspěvek, kde autor nepopírá

vliv člověka na klima, ale zasazuje tvrdé K.O. zeleným šílencům - viz jejich reakce podobně prdění krav a ovcí. Nedivil bych se, kdyby chtěli každému nasadit prdoměr a podle toho nás pak zpoplatnit.

JaS 18.1.2010 10:55

Re: Vzít si, co se hodí,

Samozřejmě!

knihovnik 18.1.2010 10:55

Re: Falešný a prázdný index IHV

Clovek, ktery ovlada dialektiku s tim nema problem.

Tokamak 18.1.2010 10:54

Re: Definice

Já jsem ale nic nevyvozoval spíše jsem se ptal. Že mají oba jevy na tvorbu oblačnosti vliv je snad prokázané, jaký přesně však není kvantifikované a tudíž s tím modely zatím nepočítají, alespoň podle pana Metelky.

Třeba u té sluneční aktivity je nutné počítat třeba i s tím, že její intenzita zase ovlivňuje intenzitu kosmického záření ...

knihovnik 18.1.2010 10:53

Re: Vašku

koukam ze jste opravdu nehezky hnidopich.

Mistr kremlik se snazi odhalit globalni alarmisticke spinuti, ale spiklenci jsou priserne rafinovani a jejich odhalovani je jako loupanbi cibule: Odloupnete jednu lez a za ni je dalsi lez. a pak jeste dalsi lez. Neni divu, ze Kremlik trochu tape.

Marek 18.1.2010 10:53

jednoduché shrnutí

Ať se otepluje a nebo ochlazuje, ať nastupuje další doba ledová nebo ne, člověk v tom procesu hraje zanedbatelnou roli.

Ale někdo holt chce neustále poroučet větru dešti...inu když to někomu sype

gerontusinza 18.1.2010 10:53

Samozřejmě že nemáte pravdu......Re: Definice

vazba přílivu a odlivu v oceánech je jednoznačně prokázaná skutečnost ať se vám líbí či ne...... a teď si představte, kdyby "někdo vypočítal že se Měsíc neustále přibližuje k Zemi.... zatím se tvrdilo že se vzdaluje cca 6cm /rok     ........  a co potom slapová vlna až uletí? ( pokud ovšem k celé logice "úletu" nedojde postupným klesáním hladiny moří ......)  je to asi jako s "vědeckým"  výpočtem zániku Atlantidy.... a to se prosím považuji za atlantologa....

peak 18.1.2010 10:53

Falešný a prázdný index IHV

Na jeho zavedení včetně zmanipulování jeho hodnot před rokem 1957 a popírání jeho zásadního nárůstu v první polovině 20. století, se zásadním způsobem účastnil nějaký pan Edward W. Cliver z AFRL.

Jedna z autorit, o kterou pan Kremlík opírá svůj článek, je Edward W. Cliver z AFRL.

Asi je to dvojitý agent.

knihovnik 18.1.2010 10:49

pekne kremliku

jen ty MAGNETICKY nabite castice svedci o tom ,ze jste nedaval pozor ani v obecne, kdyz vam pancitelka ukazovala magnet.

A nebo byly ve slunecnim vetru objeveny castice nesouci magneticky monopol? Tak to by opravdu bylo na Nobela!

Mirek Šejna 18.1.2010 10:45

Vašku

jestli má Kremlík ve všem pravdu, pak problém s logickým myšlením bude nejspíš u Vás.

Kremlík tady napsal už asi 10 článků, ve kterých nejprve vyvracel tvrzení, že se otepluje. pak připustil, že se otepluje, ale prý jen díky vysoké aktivitě Slunce. Poté napsal článek, že aktivita Slunce klesá, ale že globální teploty na to prý budou reagovat se zpožděním. Pak napsal, že klimatologové lžou a podvádějí (konkrétně CRU). Poté napsal, že vědci už upozornili, že globální oteplování se zastavilo. Jenže toto zastavení "objevili" jen vědci z CRU, kteří prý lžou a podvádějí. Dnes vyrukoval Kremlík s magnetickou aktivitou, která nám ale nějak předbíhá globální teploty. A navíc ta magnetická aktivita funguje jen tak, že  když aktivita roste, rostou i teploty, zatímco když klesá, tak pro změnu teploty taky rostou.

Mgr. Milda 18.1.2010 10:39

Re: Sluneční vítr (proud magneticky nabitých částic)?

jsou to samozřejmě vysoce  ionizované atomy, t.zn. jejich elektrony ve vnějších slupkách se v té teplotě volně pohybují. Pohybem intů a elektronů vzniká magnetické pole, které zase naopak tento pohyb usměrňuje. Jedno s druhým úzce souvisí. Protože mezi Sluncem a Zemí je vakuum, mohou se částice pohybovat bez překážky velmi daleko, extrémní teploty na povrchu Slunce jim dodaly velkou kinetickou energii.

VašekIV 18.1.2010 10:38

Re: Pan Kremlík se snaží

Jak chceš regulovat sluníčko?

Mirek Šejna 18.1.2010 10:38

Re: Jak jste prisel na to,

V magnetickém poli slunce se nevyznám stejně jako se nevyzná Kremlík. Narozdíl od Kremlíka ale netrvrdím, že magnetická aktivita Slunce ovlivňuje teplotu zemského klimatu. V posledních letech magnetická aktivita výrazně klesla, teploty ale neklesly. Takže pokud Kremlík tvrdí, že silná magnetická aktivita planetu otepluje a slabá ochlazuje, pak problém s vysvětlením bude mít Kremlík a nikoli já. Kremlík se to tady snaží okecat tím, že klima prý reaguje na magnetickou aktivitu s desetiletým zpožděním. Ale ani toto tvrzení mu nějak nevychází.

VašekIV 18.1.2010 10:37

Re: Až bude Kremlík na CT vyšetření, taky nebude chtít vyhlazovat data?

Je to ale dost problém, prokázat nesmyslnost Kremlíkovy logiky, iž proto, že má téměř ve všem pravdu.

REX 18.1.2010 10:37

Pan Kremlík se snaží

Pan Kremlík ná zde předkládá známe skutečnosti z fyziky a astronomie. Ovšem to stejně devastaci prostředí nezastaví. Jinými slovy. Jestli nám na konci bude teplo nebo zima nebo  zdali nám k tomu ovce a krávy budou pšoukat nám už bude fuk.

Ivan 18.1.2010 10:34

Re: Definice

To, že dva jevy nastávají ve stejnou dobu nebo mají dokonce i podobné opakování (geomagnetická aktivita se v korelaci s klimatem měří teprve několik desetiletí) nikterak neznamená, že jevy spolu nějak souvisí. Souvislost jevů se ve vědě prokazuje poněkud jinak. Naivní představa pověrčivé báby, která vyvozuje z toho, že se její hodiny zastavily (zastavují se každý den) zrovna když někdo umřel (občas prostě někdo umře) znamená, že to hodiny oznamovaly, se ve vědě nepoužívá.

fuf 18.1.2010 10:32

Re: Prdící Kremlík

Nikoliv jedinym, ale jednim z tech ktere nejsou v primem rozporu se stavem poznani - ktery si muze kazdy vyzjistit v odborne literature, pokud ovsem ma zajem.

(Vedecka literatura nejsou blogy)

JH 18.1.2010 10:31

Pne Šejno, nemáte pravdu

že Kremlik začíná blbnout! Blbne už dávno!  :-)  To, že někdo nezná základní pojmy a logika mu nic neříká, nemůže nastat teprve nyní. Je to asi dáno jeho IQ.

Ivan 18.1.2010 10:30

Až bude Kremlík na CT vyšetření, taky nebude chtít vyhlazovat data?

Příspěvky, které poukazují na naprostou nesmyslnost Kremlíkovy logiky jsou psem cenzurovány.

Petr 18.1.2010 10:27

Re: Jen bych dodal,

Uvádět k citacím pramen vás nenaučili?

I když chápu, za citaci z pochybného nepodepsaného blogu bych se taky styděl:

http://veda-technika.blogspot.com/2009/04/kosmicke-zareni-klimaticke-zmeny.html

Tokamak 18.1.2010 10:23

Definice

Nemohl by zde někdo definovat, co to přesně ta geomagnetická aktivita je? :) Podle mého laického názoru jde o intenzitu interakce zemského magnetizmu a proudu částic ze Slunce?

Zajímavé také je, že vlastní magnetické pole Země dost výrazně oslabuje cca o 10 % za 150 let, může to spolu souviset? Každopádně zvýšení sluneční aktivity a snížení magnetismu Země by měly mít na oblačnost stejný dopad.

miki 18.1.2010 10:21

Re: Prdící Kremlík

buďto záměrně nebo z hlouposti sis článek špatně vyložil a zařadil ses do zástupu alarmistů s jediným a "správným" názorem na problém

Mirek Šejna 18.1.2010 10:19

Re: No, jak spravne rikate,

mechanismům moc nerozumí, ale články o  údajných důkazech a kauzalitach a korelacích v klimatu mu tady vycházejí obden.

Chris Kelvin 18.1.2010 10:12

Re: Uprimne receno

Pokusím se Vám svá sdělení zjednodušit:

I mezi takovými poměrně jednoduchými a statisticky silně závislými jevy, jako je rakovina plic a kouření, neexistuje jednoznačná.... jak Vy říkáte kauzalita. A na zjištění mechanismů se pracovalo velmi dlouho, usilovně a zdaleka nejsme na konci.

A Vy byste chtěl u nějaké podobné, ne příliš statisticky podložené hypotézy, týkající se tak složitého systému, hned hledat (nebo dokonce vyvracet) mechanismy!

Zapomeňte na vše, co jsem napsal, i na to, co jste napsal Vy (chytat za slovíčka umím také). A jenom trošku popřemýšlejte. Nežijeme v jednoduchém a snadno pochopitelném světě.

i.h. 18.1.2010 10:11

Jak jste prisel na to,

ze pan Kremlik je pro me vedeckou autoritou, to je vase tajemstvi. Nebo vam to nakukal Metelka ? Vy se taky vyznate v tom magnetickem poli Slunce ? Jaka je jeho aktualni intenzita ve vzdalenosti 2 AU od Slunce smerem k Jupiteru, vite ?

vicenzo 18.1.2010 10:08

Re: Prdící Kremlík

Jakej problém? Problém tady má Kremlík a pak nějakej i.h., a furt se dožadujou aby ho za ně někdo řešil :-)))

Mirek Šejna 18.1.2010 10:07

Re: Uprimne receno

Hájek coby nula ve výzkumu rakoviny je vám lhostejný, ale Kremlík coby nula ve výzkumu klimatu je pro vás vědeckou autoritou číslo jedna.

miki 18.1.2010 10:04

Re: Prdící Kremlík

v čem máš problém?

fuf 18.1.2010 10:02

na klima ma vlic ledasco

Jak ovlivnuje Slunce klima se vi, da se to spocitat, strcit do modelu a overit. Pokud chce nekdo prijit s teorii ze magneticka pole maji vyznamny vlic, tak by to musel ukazat stejne dukladne, jako vsichni ostatni.

Psat splasene blogy a ukazovat na korelace neni metoda vedecke argumentace, a proto neni duvodu. aby L. Metalka nebo jakykoliv jiny vedec bral splasene bloggery vazne.

Nicmene je dulezite obor popularizovat, coz je duvodem proc se zapojovat do debaty a ukazovat lidem se zajmem se o veci neco doszvedet DUVERYHODNE popularni zdroje, a ctivou primarni literaturu. Prave pod clanky splasenych bloggeru jako pan Kremlik.