14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
sociolog 30.5.2007 12:00

Re: Milý a vážený pane presidente,

Pane doktore. Ocekavate od narcisty "neosobni podjeti". Pak ovsem si nemate s psychiatrii dost co do cineni!

sociolog 30.5.2007 11:58

Re: Re: Drzost

Napr. G. Sachs zaujima presne opacne ekonmicke stanoviskko nez nase hlava statu. CIm driv zacneme financovat obnovitelne zdroje, tim levneji nas to prijde. Jako dukaz prinase relativne kratkou dobu od "objevu" skodlivych vlivu plynu napr. v lednickach ci vonavkach k jejich globalnimu zakazu a nahrazkou plynu ozonu neskodlivych.

Tehdy jeste kLaus v prognostaku resil jine probemy zadane jedinou stranou, nez aby tuto akci sabotoval coby "NGOistickou".

Ladislav N. :-))) 30.5.2007 11:57

Re: Dá nám stát více svobod a menší daňové zatížení

A jak vy chcete čelit klimatickým jevům? Koupit si větší deštník nebo slunečník? ;-P

sociolog 30.5.2007 11:52

Re: Re: kLaus porodil mys

Cetl a je mi dalsim dukazem, ze jestlie je neco nevedecke, tak je to ekonomie, ktera dodnes nedokazala vytvoril ani jednu prognozu, ktera by se potvrdila.

Ekonomie predstavuje i dnes urcity filosoficky nazor na svet, ktery by se mohl brat vazne, kdyby se jeho autor netvaril coby vedec, a jeste k tomu tak vztekle narcistne. Nikoliv udajny "ekologismus", voz je neologismus nasi hlavy statu, nybrz "ekonomismus" predstavuje nejvetsi nebezpeci pro nasi planetu. Propadl mu nejen Smith ale i Marx. Zivot se na penize zredukovat neda.

sociolog 30.5.2007 11:48

Re: Re: kLaus porodil mys

Tim, ze pochopit nechcete, ze Vam nedochazi, jak extremni posice doklada nas pan prezident i touto posledni svou knihou (ma snad tolik volna vedle sveho tenisu?) jste potvrdil mou zakladni tezi (viz nahore)

qwert 30.5.2007 11:46

Dá nám stát více svobod a menší daňové zatížení

Dá nám stát více svobod a menší daňové zatížení abychom mohli lépe čelit případným (očekávaným, hypotetickým) klimatickým jevům? NEDÁ !!!

Proto je nutno vše popřít a tvrdit, že se nic neděje.

sociolog 30.5.2007 11:45

Re: Za prezidentem - na straně svobody od ci k?

Svoboda v Klausove pojeti s a s nim i v pojeti vetsiny diskutujicich je pojimana jako narcistni "svoboda od". Kalus se osoobodil od sve sovbody byt ceskym prezidenntem a a zaujima extremni nazory, ktere hlkave statu zkratka neprislusi.

Ovsem podstatou prave svobody je "rozhodnuti k". Zazivat nejteplejsi zimu a jaro od pocatku mereni a tise si libovat, ze NAS v ceske kotline to nijak rusit nemusi, tedy uzivat si svobody od ... solidarity s jiz postizenymi zememi, to neni pristup, ktery by nasi zemi ve svete prinasel obzvlastni sympatie. I kdyz i to je obyvatelum nasi kotliny v podstate vurst...

Narcista je diagnoza pro cloveka, ktery "svobodu k" bytostne odmita. Totalitarismus, ktery nas vsechny ovlivnil, obzvlast doba normalizace, nam tuto patologickou svobodu vstepoval od detstvi a tak vypada i nase dnnesni mysleni.

Von 30.5.2007 11:43

Re: Re: Nic nového pod Sluncem

Pan Metelka je jeden - tedy středního věku, a proč ho považuju za mladého jsem už vysvětlil /pro jistotu bez vykřičníků - mám stejně" mladou" dceru/ .

KTE 30.5.2007 11:42

Re: Nenahraditelný Klaus

Četl jste knihu, o které se tu diskutuje?

Von 30.5.2007 11:41

Re: Nic nového pod Sluncem

Rychlá oprava - Člověk se na klimatické změny zatím vždy zdárně ADAPTOVAL, tedy se AKLIMATIZOVAL a zdá se ......

KTE 30.5.2007 11:41

Re: Václav Klaus je odborník

Četl jste knihu, o které se tu diskutuje?

KTE 30.5.2007 11:40

Re: jidáš

Četl jste knihu, o které se tu diskutuje?

i.h. 30.5.2007 11:39

Re: Nic nového pod Sluncem

Helejte se, je pan doktor Metelka "mladej a ohnivej", jak jste ondyno vykladal vy, nebo "studoval pred 25 lety", jak vykladal on ? Nebo jsou dva ?

KTE 30.5.2007 11:39

Re: V,Klaus

Četl jste knihu, o které se tu diskutuje?

KTE 30.5.2007 11:38

Re: Vždycky jsem si myslel,

Četl jste knihu, o které se tu diskutuje?

Von 30.5.2007 11:38

Nic nového pod Sluncem

Je to možná klišé, ale je až k nevíře, jak zastánci té či oné strany nemohou najít společnou řeč. Přitom jen TROCHU tolerantní člověk musí najít na obou stranách relevantní názory, byť samozřejmě protichůdné! Už by bylo načase, abychom konečně přišli na to, že jsme JEN lidé, a že KAŽDÝ náš zásah do přírodních jevů je třeba zvážit ne dvakrát, ale nejméně pětkrát. Každopádně je třeba přírodu šetřit, ale určitě NE za každou cenu! Člověk se na klimatické změny zatím vždy zdárně a zdá se, že i nyní by to měla být jeho zcela přirozená reakce !!

KTE 30.5.2007 11:37

Re: kLaus porodil mys

Četl jste knihu, o které se tu diskutuje?

KTE 30.5.2007 11:35

Re: Drzost

Četl jste knihu, o které se tu diskutuje?

sociolog 30.5.2007 11:35

Re: Zelená propaganda funguje podobně, jako každá jiná.

Jakkoliv s Vami jinak souhlasim, tak nevim, co jste tim chtel rici.

Je snad na zavadu, ze hollywoodsti herci primeli svym vystoupenim Bushe, aby vcera prohlasil, ze v Darfuru se kona jiz nekolik let genocida a ze pri 200 000 mrtvych se musi zacit jednat, i kdyby to melo Cinu nastvat? Netyka se zmena klimatu i popovych hvezd? Je snad vzdychani nad "vodou zivou" o tolik uprimejsi, nez vyzva nad zamysleni nad nasi budoucnosti? Je snad radost, kterou projevuji kLausove nad teplickem v nasi kotline, ospravedlnitelna faktem, ze Benatky a mnohe tichomorske staty zmizi zaroven s anglickym pobrezim nenavratne v hlubinach oceanu? Jakou praci dal kLaus k vypoctu nasledku stehovani narodu, ktere zmena klimatu jiz dnes nuti k riskantnim plavbam pres Stredozemni More, takze dokonce tradicne tolerantni Italie se stava xenofobni?

To, ze se tema oteplovani dostalo i na pop scenu, by obdivovatelovi Madony (vzpominam na Vase prispevky z jejiho CD na tmto webu pred asi 2 roky, nebot to byl jiny Ladislav N?) snad nemelo tak vadit. Mne to v kazdem pripade nevadi, i kdyz Madonu primo nenavidim.

Dušan Streit 30.5.2007 11:34

Za prezidentem - na straně svobody

Klimatolog, politolog a kosmolog, to jsou kategorie, ve kterých je věda až na druhém místě, přičemž na prvním místě stojí ideologie. Proč tomu tak je? Jsou to natolik složité systémy, jejichž chování nedokáže nikdo modelovat, a proto jejich interpretaci určuje osobnost vykladače. I kdyby se tisíckrát zaštiťoval odbornými termíny, vždy na počátku je nějaký předsudek - vydávaný za nezpochybnitelný axiom - a na jeho konci je situace, kdy takto složité systémy se mohou chovat zcela neočekávaně, protože trendy jsou latentní do té doby, než poslední kapka přeteče, lavina se utrhne, k čemuž stačí pak i příslovečné zamávání motýlích křídel. Tento zvrat se neřídí přáním ani očekáváním člověka - může se vyjevit zcela paradoxně, na druhé straně, když ke zvratu, kterému se odborně říká bifurkace nebo fázový přechod, dojde, člověk s tím už nic neudělá.

Proto jsem na straně pana prezidenta. Neznamená to, že bychom neměli přírodu chránit. Ale "chránit" ji způsobem jako "ekologové", kteří brání třeba rekultivaci těžbou vydrancovaných území, protože se ta zabydlel nějaký vzácný mlok, je protismyslné. Ano, příroda si vždy poradí. Že to bylo na úkor tyranosaurů a dalších vyhynulých druhů - to je prostě evoluce. Vezměme si, jak dnes glorifikujeme přírodní scenérie, které vznikly vždy nějakou katastrofou: sopky, zemětřesení, zlomy, dopady meteoritů. Kdyby nebylo katastrof, neměli bychom co obdivovat a navíc bychom mohli jako živočišný druh skončit někde uprostřed potravního řetězce ještěrů.

Pan prezident se za nás bere o lidskou svobodu. Nemyslím si, že ta kohorta byrokratů třeba v Bruselu něco s regulací složitých systémů zmůže (viz ekologická daň z plynu). Zemědělské plodiny by měly krmit lidi, ne auta. Výroba takto "ekologických" produktů vyžaduje více energie, než ušetří. Užitek z toho všeho mohou mít jen sociální inženýři a parazitující spřízněné subjekty. Nedopusťme, aby se módní stala takto pojatá ekologie, nýbrž svoboda!

KTE 30.5.2007 11:32

Kolik lidí to četlo?

Docela by mě zajímalo, jaký podíl zde diskutujících lidí tu Klausíkovu knihu opravdu četlo. Já to ještě nečetl, ale po shlédnutí téhle diskuse nejspíš přečtu...

Petr 30.5.2007 11:31

Re: kLaus porodil mys

Nezbývá mi, než s Vámi souhlasit. Opravdu mi nedochází jakou újmu Klaus způsobil našemu státu ve světovém měřítku. Stejně tak nechápu jaké klima ve světě vytváří. To ale pochopit nechci, protože jste to nemohl myslet vážně.

Al 30.5.2007 11:31

Re: Souhlas

Jsem pesvědčen, že na současné úrovni technologie (a ta se dotacemi a vyhazováním peněz spíš "zmrazí") - spotřeba fosilních zdrojů rapidně zvýší. Výstavba (několikanásobně dotovaná) nesmysů jako alternativní zdroje energie (OZE - větrníky, solární články, biolíh, bionafta...), které několikanásobně cvíce enrgie spotřebují než vyrobí je typická (viz závazek EU a la Merkelová 20% do 2020...)!

V kombinaci s přetrvávajícím socialismem a novými zelenými ideology (zákaz energie z atomu, zákaz GMO, koncepty zemědělství vedoucí k návratu do středověku a smrti hladem, nenávist k technologickému pokroku a k lidstvu obecně)  ... to nevidím až tak optimisticky.

Pokud se něco nestane - a VK je jedním z těch osobností, které jsou ve světě slyšet - tak to je konec úspěch západní civilizace, kerá nejspíš předá brzo štafetu Číně...

kdokoli 30.5.2007 11:25

Re: Super ekonom, natož president,

Pracovník pracuje a zaměstnanec je zaměstnán - cítíte ten jemný rozdíl ;-) ?

kdokoli 30.5.2007 11:23

Re: kLaus porodil mys

Vždycky jsem podezříval sociology z vědecké neserióznosti, sklonů k sociálnímu inženýrství, ohrožování lidských a občanských práv a levičáckých tendencí. Váš příspěvek je důkazem.

kdokoli 30.5.2007 11:21

věda a "věda"

Ono je bohužel snazší a výnosnější dělat "vědu" na mediálním a politickém jevišti - či spíše manéži, než se držet poctivých a korektních vědeckých metod v tichu a anonymitě pracovny za pár korun. Klaus boduje.

Petr 30.5.2007 11:17

Re: Je to kouzlo nechtěného?

Pěkně jste ukázal, co dovede udělat věta vytržená z kontextu. Kdo si přečte článek bez předpojatosti, mohl by pochopit , co o výběru informací chtěl autor sdělit chtěl autor sdělit.

Ladislav N. :-))) 30.5.2007 11:17

Re: ........diskutující zelený aktivista.

...... od něhož nemůžete očekávat znalosti druhů zvířat v rozsahu, aby pochopil předchozí příspěvek. ;-P

LM 30.5.2007 11:16

Re: Metelka NENI klimatolog

;-D;-D;-D

Pepa Jetel 30.5.2007 11:15

Re: Re: Re: Pro enviromentalisty je typické...

Neplatí.