28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L.Metelka 22.3.2008 20:27

Re: Re: Re: pane Metelko, je dojemné, jak se vyhýbáte zásadnímu problému

Pokud jde o příčinu změn, to je opravdu problém klimatologický. Jaký efekt mohou mít různá opatření, to už není jen klimatologie, ale i věc dalších oborů. Klimatologové sami nemohou analyzovat dopady změn klimatu v různých oblastech hospodářství. To je snad jasné. No a rozhodování o tom, která z těch opatření jsou ekonomicky optimální,  je jasně práce pro ekonomy...

I.L. 22.3.2008 20:28

Re: Re: Re: pane Metelko, je dojemné, jak se vyhýbáte zásadnímu problému

O tom prece rozhoduje Vaclav Klaus, ne? Prece byste to nenechal na hloupych klimatolozich.

SelskýRozum 22.3.2008 20:17

Re: pane Metelko, je dojemné, jak se vyhýbáte zásadnímu problému

Pláčete na špatném hrobě. Jen vám pan Metelka dokázal, že klimaskeptici ignorují fakta, která znají a že jejich argumentace je falešná, tak vztekle vytáhnete jiné otázky. Připomíná mi to velmi silně argumentování náboženských fanatiků. Na pravdě jim nezáleží, kdyby si ji připustili, tak se jim zboří svět.

Vaše otázky, tentokrát regulérní, musí směřovat na ekomony, tak, jak vám pan Metelka vysvětloval tento týden v jiném jeho článku. Běžte si článek přečíst, ať se pořád neopakujete.

quetzal 22.3.2008 20:53

Re: Re: pane Metelko, je dojemné, jak se vyhýbáte zásadnímu problému

In January 2008, environmental scientist professor Delgado Domingos of  Portugal, the founder and director of the Numerical Weather Forecast group, announced publicly that he considered CO2 related climate fears to be‘dangerous nonsense.’ Domingos, who retired in 2006, has more than 150 published articles in the research fields of Thermodynamics, Numerical Methods in Fluid Mechanics and Meteorological Forecast. ‘There are measurable climate changes but there is also an enormous manipulation in reducing everything to CO2 and equivalents. The main gas producing the green house effect is water vapor. The present alarm on climate change is an instrument of social control, a pretext for major businesses an political battle. It became an ideology, which is concerning,’ Domingos said…

dál viz: http://www.spectator.co.uk/melaniephillips/550481/

the-mammoth-global-warming-scam.thtml

M.Lapin 22.3.2008 20:59

Re: Re: Re: pane Metelko, je dojemné, jak se vyhýbáte zásadnímu problému

Pozrite sa ešte raz na tento obrázok: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Atmospheric_Transmission.png , H2O má globálne 65% podiel na skleníkovom efekte (GHE), CO2 má 25% podiel, za polárnym kruhom je ale podiel CO2 a CH4 spolu na GHE vyše 65%, lebo je tam málo vodnej pary.

quetzal 22.3.2008 21:28

dík za odkaz + jedna technická poznámka Lapine

1. což jen dokládá nejednoznačnost situace - CO2 se může podílet menší měrou, ale může to být klíčová složka při překročení nějaké prahové hodnoty, které neznáme. Problém je ale v tom, že se mému neodbornému oku jeví, že toho více nevíme než víme. Proto mne pokřik ekologistů tak irituje.

2. když nerozdělíte odkaz na menší části, tak část textu zmizí mimo rámeček a nedá se číst pokud si ho nepřenesete jinam ...

M.Lapin 22.3.2008 21:36

Re: dík za odkaz + jedna technická poznámka Lapine

Kľúčovou zložkou sú CO2 a CH4 preto, že sa zvyšujú oveľa viac ako H2O

Ich význam je veľký v polárnych oblastiach, ktoré majú zásadný význam

v celom klimatickom systéme Zeme. Môžu naštartovať nevratné procesy.

S tým textom je to čudné, predtým to tak nebolo.

Šnek 22.3.2008 19:21

Pane Metelko.

Chcete opravdu dokazovat nějaké globální oteplování na hodnotách posledních třiceti let?

To se vám přece samotnému musí zdát trochu uhozené.

Poslední doba ledová trvala 100000 let.

Holocén, doba ve které žijeme a kdy je nám teplo, trvá už 10000 let.

A teď přijdete vy, s vaším třicetiletým globálním oblbováním. Nestydíte se?

L.Metelka 22.3.2008 19:26

Re: Pane Metelko.

Přečtěte si ten článek celý a trochu se zamyslete. Píšete nesmysly a jen se shazujete...

Mard 22.3.2008 20:50

Re: Re: Pane Metelko.

Za to vy si myslíte že píšete rozumné věci. Na základě vašich zatím nepotvrzených teorií si naivkové přezují na letní pneu a pak se těžce zraní při bouračce na dálnici. Vy se neshazujete, ale uvrhujete lidi do zkázy. Nevím co je lepší!

L.Metelka 22.3.2008 20:54

Re: Re: Re: Pane Metelko.

;-D

Kdo si přezouvá gumy podle "globálního oteplování" je vůl...

Že Vy jste taky přezul?

Mard 22.3.2008 21:03

Re: Re: Re: Re: Pane Metelko.

Ne, protože profesionálním popíračům reality ze zásady nevěřím. Nebavím se o chování lidí jako jste vy nebo já. Oba máme dost fištrónu abychom dovedli posoudit relevanci argumentů protistrany. Ale když Váš slyší nějakej Franta Vyskoč tak si myslí že zima už nikdy nebude a že zimní gumy už nikdy nebude potřebovat. V tom je problém. Vy zamlčujete že změna o 0,3C nebo 0,4C za mnoho desetiletí je zcela nepodstatná a změnu klimatu nelze zpozorovat. Vy kreslíte obraz tak, jako kdyby tady měly nastat celoroční vedra. Kdybych mi měla v bytě stoupnout teplota o pro Vás neuvěřitelných 0,1C ročně, tak bych si toho ani nevšiml, to mi věřte!

L.Metelka 22.3.2008 21:10

Re: Re: Re: Re: Re: Pane Metelko.

Pokud je Franta Vyskoč nesvéprávný, nemá co řídit auto.

Pokud je svéprávný, tak snad registruje, že je pořád ještě zimní počasí. Tak se podle toho má zařídit.

čtenář zdrojů 22.3.2008 21:16

Marde,

pokud nějaký vůl přezouvá ze zimních na letní gumy počátkem března jen proto, že se globálně otepluje, tak opravdu není svéprávný. I v době globálního oteplování platí v českých nížinách, že se přezouvá až koncem dubna.

Mard 22.3.2008 21:23

Re: Marde,

V tomto s Vámi plně souhlasím. Nicméně skutečně bych nevylučoval že může existovat hodně lidí, kteří na základě myšlenek pana Metelky a jeho podobným se domnívají, že od poloviny března už mrznout nebude! Víte, myšlenkám na fašizmus také nejdříve začali tleskat lidé s nízkou inteligencí, co trávili nejvíce času nad pivem v hospodě.

EW 22.3.2008 23:45

Re: Re: Marde,

Ano, existuji - zrovna loni skoro touhle dobou se dve sice zkusene, ale propagandou patrne zcela zblble polarnice vydaly ukazovat svetu i skolni mladezi, jak rozmrza Arktida.

 S omrzlymi paznehty je museli letecky dopravit zpet...pritom mely holky s sebou i neopreny, aby jako mezi tema krama mohly plavat. A mely i satelit, aby mohly skolni mladezi telemostem ukazovat ty topici se ledni medvedy...jojo, to byla ukazka vitezstvi ideologie nad zdravym rozumem a vlastni zkusenosti.

SelskýRozum 22.3.2008 20:26

Re: Pane Metelko.

Šneku, máte naprostou pravdu, že kdyby šlo o o přírodní oteplování jako tomu bylo před mnoha tisíci lety, tak na 30-leté řadě nic neuvidíte. Takže přeci jen nejde o přírodní úkaz, že? Ještě můžeme doufat, že nějaké dočasné přírodní jevy k oteplování přispěly a že v nejbližších letech poleví, aby měli lidé více šancí se způsobem využívání fosilních paliv něco udělat.  Možná ještě poděkujeme arabům, že nám ropu prodávají za ceny 50-násobně překračující produkční náklady.

Mard 22.3.2008 20:51

Re: Re: Pane Metelko.

Aha, pane selský rozume, takže teď se nám neotepluje příroda ale co? Otepluje se jen v mozcích některých lidí?

S.T.K. 22.3.2008 18:39

To ZEPHIR

Ano, je to mnohem složitější. Dokonce složitější, než Zephire dokážete představit - nejde jen o vědu ale i o politiku - v poslední době hlavně o tu.

Co jsem chtěl říct je to, že obě strany této války používají naprosto stejných, ultimativních a slabě podložených/nepodložených argumentů k dokazování naprosto opačných závěrů. A protože je tu už diskuze obou pánů představitelů bojujících stran dlouho, je  zatočená téměř v kruhu a konce v dohledné době nemá. Nenamlouvejme si, že něco opravdu bezpečně víme. Je to jen takový ping-pong argumentů a sebezviditelňování aktérů. Proto Rv.

ZEPHIR 22.3.2008 20:28

Re: Nenamlouvejme si, že něco opravdu bezpečně víme

Já si to nenamlouvám a svoje stanovisko jsem již uvedl, např. zde a zde.

Bedřich 22.3.2008 18:31

Je to úplně jednoduché

Pokud tyto dohady zůstanou pouze v teoretické rovině tak dobře. Stejně jako se mohou astronomové dosyta hádat o problematice černých děr.

Pokud ale na základě oteplování začnou prosazovat opatření za miliardy, tak je potřeba je všemi prostředky zastavit.

quetzal 22.3.2008 18:52

Re: Je to úplně jednoduché

přesně tak ;-€

Šnek 22.3.2008 19:24

Re: Re: Je to úplně jednoduché

Ano, všechny Metelky musíme začít lynčovat. Chtějí nás totiž obrat o naše prachy. Myslím to vážně, nehecuju.

L.Metelka 22.3.2008 19:29

Re: Re: Re: Je to úplně jednoduché

Asi jste se inspiroval u svých soudruhů, tím, co tu dělali v 50.letech, že?

Mard 22.3.2008 20:53

Re: Re: Re: Je to úplně jednoduché

Šneku?!? Vám asi přeskočilo, ne? Součástí demokracie je to, že si každý může hlásat co chce, i kdyby to byla blbost, což je případ popleteného Metelky. Spíše by stačilo, aby lidé kteří rozdělují naše daně, dávaly peníze na prospěšnější účely, než na plat pro pseudovědce. Zadarmo to hlásat nebude, klidně si na to vsadím!

Jaka 22.3.2008 19:24

Re: Je to úplně jednoduché

R^R^R^

kirast 22.3.2008 18:23

Tohle snad nebude mít konec.

Tohle už je hra na nervy. Pan Metelka do úmoru otáčí problém tam, kde problém není. Protože je to vysoce vzdělaný muž, skoro jistě to nedělá nevědomky (to už by asi byl v péči psychatrů). Takže buď si léčí ješitu, anebo vsadil všecko na budoucí obchod s odpustky a už si leští kliku u nejvýhodnější kanceláře. Ani jedno ho ovšem vůbec nešlechtí.

Mard 22.3.2008 20:55

Re: Tohle snad nebude mít konec.

Je to typický parazit na rozpočtových penězích. kdyby hlásal že se nic neděje, tak by dostal míň, než když hlásá že se blíží katastrofa. Až se dokáže že se katastrofa neblíží, tak se bude hrdě mlátit do prsou, že jen díky jeho pracem se to dokázalo tak přesně. Odporné!

čtenář zdrojů 22.3.2008 21:11

Re: Re: Tohle snad nebude mít konec.

Sdělte nám tu, kdy a kde Metelka tvrdil, že se blíží katastrofa. Opravdu se na ten odkaz těším. Pokud námsem ten odkaz nedáte, pak doufám, že se za tyto Vaše debilní žvásty Metelkovi omluvíte.

Mard 22.3.2008 21:31

Re: Re: Re: Tohle snad nebude mít konec.

Chcete říci, že pan Metelka tvrdí, že se nic neblíží, že k rapidnímu vzestupu teplot nedochází?!? Tak asi mluvíte o jiném panu Metelkovi než já. Pan Metelka je známý hlásač dojmu, že došlo ke změně klimatu, která se projevuje nebývalým vzestupem teplot. To by byla katastrofa, pokud si to neuvědomujete. Skutečnost je taková, že se klima nezměnilo, jen došlo ke zcela zanedbatelnému vzrůstu teplot a to jen na severní polokouli. Nehodlám se mu omlouvat, naopak se na něj hněvám, že blbne lidem hlavu a vytváří dojem že skutečně jde o nějaký vážný problém!