18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
knihovnik 22.12.2009 9:56

Re: Kremlíkův článek jako příklad demagogie.

ne o divergenci jste nemluvil, o ni jste blabolil. Vy nejste schopny si cokoliv prirodovedneho vubec nastudovat a natoz pochopit. Znalost anglictiny (o niz po shlednuti vasich vyplodu taky pochybuju) nestaci.

Mirek Šejna 22.12.2009 9:55

Karle22

řeší se tady něco podobného, jako s Vámi budou řešit policisté, až Vám při řížení automobilu naměří v krvi 1 promile alkoholu. Tak bezvýznamná hodnota alkoholu se Vám může změnit v celoživotní průšvih, pokud s tímto malým promilem způsobíte těžkou autonehodu.

vita 22.12.2009 9:53

No, pořád mi vychází, že jakž-takž spolehlivá data

máme za posledních 150 let. Z Klementina déle - ale to je výjimka.

Nejen data o teplotě, ale i o zalednění Arktidy, pobřežním ledu Antarktidy, rozsahu velkých horských ledovců atd. máme jen z období Malé doby ledové a postupné relaxace z ní. Tu snad nebude popírat nikdo.

Podívat se na trend z doby, kdy se otepluje z mimořádného ochlazení - a děsit se "ono se otepluje!", je blbost srovnatelná se strachem z jarního nebo dopoledního ohřívání.

Karel 22 22.12.2009 9:53

Re: Budu neustále opakovat...

Oni se nevrhali pod koňská kopyta, ale několik jich úmyslně zranili. A ten sběratel byl málem zmrzačen. Všichni ti ochránci v zájmu ochrany přírody jsou schopni mrzačit a ničit - nejenom koně, ale i lidi. Tolik vysvětlení pro ty, kterým připadá můj příspěvek složitý. :-)

Mirek Šejna 22.12.2009 9:50

Re: pane Kremlíku

Takže ještě jednou pro méně chápající:

Jestliže sám Moberg vyhodnotil dlouhodobou průměrnou odchylku teplot středověkého klimatického optima číslem 0°C, a tou nulou je myšlena průměrná teplota na severní polokouli v letech 1961-1990, pak to klimatické optimum zas tak výrazně teplé nebylo. Bylo stejně teplé, jako roky 1961 až 1990. Poslední desetiletí máme na severní polokouli odchylku +0,6°C nad tímto obdobím.

para 22.12.2009 9:49

Re: Budu neustále opakovat...

Je zajímavé jak jsou pro někoho sběratelé brouků asociačně spojeni s těmi co se vrhají pod konská kopyta.;-)

Ivan 22.12.2009 9:48

Re: Nejsem ochlazovač ani oteplovač

Zase jeden prosťáček? Oteplení klimatu zeměkoule, které by mohlo mimo jiné způsobit také to, že by přestal fungovat Golfský proud (taky uvažovaný možná scénář) by pak  (pro prosťáčky nepochopitelně)  způsobilo prudké ochlazení velké části Evropy (na klima odpovídající severním oblastem Kanady).

Argumentovat proti naměřenému trendu momentálními mrazy v části Evropy by bylo k smíchu, pokud by to nebylo k pláči. Předpokládal bych i u zvídavého desetiletého dítěte lepší uvažování.

L.Metelka 22.12.2009 9:47

Re: Dodatek

Zase špatně. Jak Vy to děláte?

U toho Vašeho "šumu", složeného třeba z 10 rekonstrukcí, jsou celkem jasně patrné změny střední hodnoty a často i variability...

Karel 22 22.12.2009 9:47

A já myslel, že díky oteplování se zvětšil výpar z oceánů...... :o)

A co se CO2 týká - jeho množství v atmosféře se neustále mění. Teď připadá na 1.000.000 molekul vzduchu 387 molekul CO2. Co se tady vlastně řeší?

para 22.12.2009 9:46

Re: Dodatek

1. Bývá příznačné, že ti co se jim honí hlavou srovnávání s fašismem ho sami mívají v krvi.

2. Penězovody v Čechách nabyly rozšíření tak velkého, že pojem "tunel" se stal pomalu celosvětovým. Bylo by dobré zas se držet vyčíslování. Naše dálnice i dráha jsou oproti okolním státům cca o 40% předražené a nějak se s tím nedá nic dělat. Zastánci volného trhu zde pojednou tyto metody ignorují a penězovody tak podporují ve velkém. Je veřejným tajemstvím, že korupčnost neklasá ba naopak a to i schvalování státního rozpočtu. Za tímto masivním zneužíváním pozic pak sotva jsou mantry zelené a falše hokejistů.... To si Karell22 spíš zas něco namlouvá analogicky bodu 1.

L.Metelka 22.12.2009 9:45

Re: Simulace

Ano. Ale databáze naměřených dat jsou něco jiného, že?

Mirek Šejna 22.12.2009 9:42

Re: Dotaz na oteplovače

ačkoli jsem odpůrcem boje proti skleníkovým plynům, musím Vás upozornit, že narozdíl od CO2 a metanu vodní pára v atmosféře nepřibývá.

Ivan Nový 22.12.2009 9:42

Re: Dodatek

Ne je to šum, statistické rozdělení je obdoba paranoi, hledáte v signálu něco, co tam není. když se budete dívat upřeně na zrnící obrazovku analogové televize, po chvíli tam uvidíte záblesky obrazců, či barevných skvrn. Ty tam však nejsou, složil je váš mozek.

vita 22.12.2009 9:41

Re: a ja toho Bilaka slysim

Na hrubý pytel nepatří fajnová záplata.

A Biľak (ve vašm podání) měl naprostou pravdu - akorát to vracení přišlo o dvacet a něco let později. Co to je v historii...

Ivan 22.12.2009 9:40

Re: Kremlíkův článek jako příklad demagogie.

Právě Kremlíkův článek je příkladným provedením postupů používaných Lysenkem a Lepešínskou. Viz jiný diskuzní příspěvek. Lysenko a Lepešínská používali Kremlíkovu demagogii vypočítanou na působení na méně důvtipné jedince nechápající složitější souvislosti. Proto Lysenko zdůvodňoval vyšší dojivost krávy skladníka tím, že si skladník může nakrást krmivo. Jak jednoduché a pochopitelné vysvětlení pro prosťáčky. Hned je všechno jasné.

Karel 22 22.12.2009 9:40

Re: Budu neustále opakovat...

Tohle mi připomnělo činnost "ochránců zvířat", kteří před pár lety protestovali proti Velké Pardubické. Jedná se podle nich o týrání koní. Když přijela dělat pořádek policie, tak ti IDIOTI zranili šutry několi policejních koní. ;-O

Ivan Nový 22.12.2009 9:39

Re: Simulace

No selektivní paměť je třeba ve shodě s fuzzy logikou. Jak vás napadají vaše vlastní nápady, no přes selektivní a asociativní paměť. Jak googlujete, no přes selektivní paměť, google je totiž implementace takové selektivní paměti, google vyhledává na základě "emocí", obsahu stránek do podrobnosti nerozumí, jen "emočně" zpracovává odkazy a jejich vzájemné zřetězení.

L.Metelka 22.12.2009 9:39

Re: Dodatek

Ano, nezávislý je jen ten, koho Vy určíte za nezávislého.

Ale oapkuji - jde tady o to, co je a co není správně. Máte k tomu nějaké vlastní informace nebo jen ty vyčtené a pečlivě vyfiltrované podle výsledku?

Mirek Šejna 22.12.2009 9:38

pane Kremlíku

nepište sem hlouposti.

Astrofyzikové a IPCC tvrdí, že variabilita sluneční činnosti je v rozmezí plus mínus 0,1%. To je ale úplně něco jiného, než jste napsal Vy.

Jestliže je sluneční konstanta 1365 W/m2 a kolísá v rozmezí 1363 ,5 až 1366,5 W/m2. Tak si tu variabilitu můžete přepočítat.

Kremlik 22.12.2009 9:38

Re: Je čas začít bojovat proti švindlům

To spise IPCC mate verejnost a snazi se bagatelizovat vliv "space weather" na nasi atmosferu. Coz je podle mne lumparna.

Ivan 22.12.2009 9:37

Re: Dodatek

Kdysi jeden z bolševických hlavounů v SSSR, Ždanov, demogogicky zkritizoval sovětské vědce za to, jak v těžkých poválečných dobách zkoumají změnu barvu očí mušky drozofily ke které došlo během blokády Leningradu místo toho, aby bádali, jak zvýšit sklizeň obilí. Zabil tím na dlouhá léta rozvoj genetiky, která před tím byla v SSSR na bezkonkurenční světové špičce.

Kremlíkův článek je podobnou demagogií. Je vypočítán, že bude působit na prostoduché, kteří složitější souvislosti nechápou a nejsou schopni pochopit. Se Ždanovem taky diskuze nebyla možná, každý přece chápal, že zkoumat barvu očí mušky je nesmysl. (Ve skutečnosti se bez toho zkoumání o zvyšování zemědělské produkce nedalo ani uvažovat. To ale prosťáčci nepochopí.)

Závěry Kremlíka, které dělá z několika slov vytržených z kontextu si nezadají se skvělým závěrem bolševické novinářky v padesátých letech. Ta kritizovala v zemědělských novinách zemědělce za nedostatek okurek nakládaček. Na poli viděla dost velkých okurek a kdyby je zemědělci včas sklízeli ještě dokud jsou malé, bylo by nakládaček dost.  (Tento přístup je mimochodem typický pro propagandisty na psu.)  Netušila, že jsou okurky nakládačky a okurky salátovky a že to není ve velikosti okurek. Obdobně Kremlík nechápe, že naměřená data se podrobují různému zpracování a že to s falšováním nijak nesouvisí.

L.Metelka 22.12.2009 9:37

Re: Dodatek

šum, který má jisté vlastnosti, jisté statistické rozdělení,...

Kremlik 22.12.2009 9:36

Re: Dodatek

Vy si z nas pane Metelka delate srandu. V clanku vyse jsem vam jasne vysvetlil, ze vsechny tyto analyzy delali Mannovi lide, lide z CRU (Climategate). Briffa (Jamal), Jones (ten co ted odstoupil), Crowley (ten toho s kamaradem Mannem taky spoustu publikoval). Jak to, ze to nevite? Jste vubec ten klimatolog Metelka, nebo jenom nejaka blondyna, co si dala stejny nick?... Deset rekonstrukci, ktere delal jeden zkompromitovny tym, nemohu pokladat za 10 nezavislych ruznych rekonstrukci, sorry.

wbgarden 22.12.2009 9:35

Budu neustále opakovat...

Druhý odkaz na záslužnou jistě činnost ekopošuků zde a lépěji: text

Karel 22 22.12.2009 9:34

A je to tady

Ano - tak to je. Grafy nám neukazují skutečnost, ale REKONSTRUUJÍ SE. (Y)

honzak 22.12.2009 9:34

Re: Kremlíkův článek jako příklad demagogie.

Váňo, spoj se s Nikolou Amperovičem Zimou a založte si agenturu na uvádění románových příběhů an pravou míru. To je vaše parketa! A do názvu se dejte T.D: Lysenka a tu kotrmelínu Lepešínskou!

Kremlik 22.12.2009 9:33

Re: Kremlíkův článek jako příklad demagogie.

Analýze "tricku" a problemu divergence jsem venoval svuj jiny blog. Go and see.

Ivan Nový 22.12.2009 9:33

Re: Dodatek

Nebo-li, 10 špatných rekonstrukcí klimatu dá dohromady šum.

Kremlik 22.12.2009 9:33

Re: Pan Kremlík zbytečně přitvrzuje - že by mu chyběli argumenty?

Pokud najdete clanky, ktere jsou vice vecne a vice plne dat, cisel a bibliografie, tak vam gratuluji. Moje zavery, jakkoli se vam nelibi, jsou podlozeny studiem.

L.Metelka 22.12.2009 9:32

Re: Je čas začít bojovat proti švindlům

Variabilita příkonu slunečního záření na Zemi v rámci 11-letého cyklu je dokonce ještě menší než 0,1%. Pletete si variabilitu s celkovým vlivem...;-D