23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ZEPHIR 12.11.2007 2:24

Re: Re: Riziko nekontrolovatelného šíření GMO v Evropě

BT toxin v biologickým zemědělství ale nevstupuje do rostlinnejch pletiv, naopak zůstává na povrchu, kde může působit ve větší koncentraci ještě před vstupem škůdce do rostiny. Protože se taky rychlejc odbourává v půdě, nehrozí, že se bude na poli vyskytovat i po odvezení sklizně. Bohužel po použití GMO na poli zůstávaj kořeny a stonky, který ale obsahujou pestic v nízkejch koncentracích, takže se na něm můžou škůdci pocvičit a získat odolnost.

Zákon o značení GMO potravin se netýká označování všech vstupů potravního řetězce. Takže pořád klidně můžete na trhu prodávat maso krav, který celek život žraly GMO sojový pokrutiny.

Fafa 12.11.2007 4:02

Zephire:

jak to budete delat u odrud vzniklych mutacemi diky ozareni osiva? Bude na chlebu napsano "Vyrobeno z radioaktivniho obili." ;-P

Zephir 12.11.2007 16:07

Re: Zephire:

Bude chipovaný a na každým chipu bude informace, že obilí bylo ozářený. Ty chipy můžou bejt menší, než zrnko písku, klidně ho můžete sníst spolu s chlebem. I vaše hovínko pak obsahovat informaci, že bylo kdysi ozářený. Paráda.

ZEPHIR 12.11.2007 2:32

Re: Re: Riziko nekontrolovatelného šíření GMO v Evropě

Jinak rezistence na BT toxiny už dávno vznikla, z tohodle hlediska budou GMO plodiny, kde zabudování toxinu a otestování jeho biologický nezávadnosti určitou dobu trvá vždycky o několik let pozadu za ekologickejma aplikacema BT-pesticidů.

Z určitýho hlediska jde říct, že BT-kukuřice jde na trh až v době, kde je známo, že na ni vznikla rezistence, čili jde o jistej podfuk. Tím dvojnásob je nesmyslný je nutit takový potraviny potom jíst lidi. Viz např. článek na Oslu zde: http://www.osel.cz/index.php?clanek=3071

ZEPHIR 12.11.2007 0:45

Studie provedená francouzským ústavem CRIIGEN

popisuje výsledky krmných pokusů s GM kukuřici firmy Monsanto na laboratorních potkanech. Vyzvedává 60 významných rozdílů mezi potkany krmenými po poměrně krátkou dobu 90 dní GM kukuřicí a těmi, kdo po stejně dlouhé období konzumovali konvenční kukuřici. První skupina vykazovala rozdíly ve velikosti ledvin, mozku, srdce a jater, jakož i významné váhové rozdíly. Může jít o příznaky toxicity, které ale nebyly prozatím hlouběji prozkoumány. 1) Kukuřice firmy Monsanto známá jako linie NK 603 je odolná vůči herbicidu Roundup téže firmy. Tato GM plodina, již od roku 2004 v Evropě schválená k dovozu coby potravina a krmivo, je nyní i v ČR pokusně pěstována a plánuje se její komerční pěstování.

Ani Monsanto, ani vědecký výbor, kterému byly předloženy výsledky krmných pokusů, se nepozastavili nad rozdíly mezi testovanou a kontrolní skupinou laboratorních zvířat. Naopak, smetli výsledky ze stolu tvrzením, ze jsou rozdíly „ biologicky nevýznamné“. Jedná se již o druhý případ tohoto druhu: Jiná kukuřice firmy Monsanto, linie MON 863, byla předmětem vědecké studie publikované v březnu 2007. Také tato plodina vykazovala známky toxicity pro játra a ledviny potkanů krmených už po době pouze 3 měsíců.

http://www.springerlink.com/content/02648wu132m07804/?p=d30bc1e184b3411f80c60965ce00df0a&pi=18

 

Ve skutečnosti se zdá, že vše z čeho EU při svým rozhodování vychází sou studie, který provedlo Monsanto, čili producent GMO kultivarů samotné. CRIIGEN o tom takto výslovně píše.

IS 12.11.2007 1:11

Re: Bursík je zastaví vlastním tělem ?

Nebo snad kromě povyku něco zelení podnikají?

ZEPHIR 12.11.2007 1:16

Re: Re: Bursík je zastaví vlastním tělem ?

Nevím co Zelení podnikaj, podle mě se staraj převážně o svý koryta jako každej, kdo se dostane do vlády, ale prosadit značení výrobků podle obsahu GMO produktů, použitejch při výrobě by zkusit mohli. Zálohování PET lahví k ekologickejm opatření samozřejmě nepatří.

Fafa 12.11.2007 7:46

Re: Studie provedená francouzským ústavem CRIIGEN

tak jsem se podival na tu Vasi studii. Vylucovani fosfatu a sodiku do moci je u studie dlouhodobeho efektu diety naprosto pochybenym kriteriem ledvinne toxicity. Pro zajimavost u lidi se vylucovani sodiku do moci vetsinou snizuje u vegetarianu.   

ZEPHIR 12.11.2007 19:17

Re: Re: Studie provedená francouzským ústavem CRIIGEN

zzz

ZEPHIR 12.11.2007 0:42

Současný schvalování GMO probíhá podivně

,že o něm ministerstvo ani vedení GMO neuvolňuje žádný relevantní podklady je taky logický. Tahle záležitost od počátku smrd průšvihama, současně se v ní točej veliký prachy. Úředníci nemaj zájem vystavovat svou kariéru zbytečnýmu riziku, veřejná kontrola tudíž chybí. Proto jsou materiály o rozmístění GMO a odborný studie k dispozici všude možně, jen ne na úřadech, který je zpracovávaj. Proč např. ministerstvo zemědělství nezveřejňuje plochy osetý GMO plodinama? Proč tuhle činnost za něj dělá GreenPeace? Jak si má potom odborná veřejnost zjišťovat souvislosti, když sou tyhle informace tajený? http://www.greenpeace.cz/archiv/pestovani-kukurice-2007-1.jpg

ZEPHIR 12.11.2007 0:40

Značné riziko i pro klasické zemědělství

 představujou stále rozšířenější GMO kontaminace. Je to podobný jako s penicilínem v zubních pastách: v okamžiku, kdy se začnou osívat plodiny kontaminovaný GMO produkci, začnou se jejich škůdci učit toleranci na jejich pesticidy. V brzký době tak můžeme mít vypěstovaný celý čeledě rezistentních škůdců a klasický zemědělství pude spolu s GMO do kytek. Když firmy nabízející GMO osivo zakazujou zemědělcům z ně dělat vlastní výsevy, koledujou si jen o to, že ten zákaz budou porušovat a přimíchávat ho k normálním osivům, aby "ušetřili". Škůdci si s podprahovou koncentrací toxinů poraděj a získaj na ni rezistenci, pak logicky přestanou fungovat i běžný přípravky. Kontaminace geneticky modifikovanou rýží stála 1,2 miliardy dolarů. Z tohoto důvodu Evropská komise řekla „Ne“ geneticky modifikované rýži

http://www.greenpeace.cz/?x=2055079

http://www.greenpeace.cz/registr/

Vlado 12.11.2007 1:02

Re: Značné riziko i pro klasické zemědělství

Ano, už víc jak polovina obyvatel USA trpí nemocemi z geneticky modifikovaných potravin, ale zločinecké vládě se to stále daří tajit. Obezita Američanů je sváděna na hamburgry z McDonalda a přitom je zcela jasné, že geny podporující nadměrný vzrůst kukuřice a sóji se už přenesly do lidských těl a indukují tloušťku nezávisle na způsobu stravování lidí.  Velká většina volné přírody v Americe je zasažena přenosem genů z kukuřice a sóji, ve vlhkých oblastech proto lesy usychají a pouště se naopak zelenají porostem geneticky modifikované vegetace. USA se dnes již ekonomicky hroutí pod škodami, které přinesly nezodpovědné genetické modifikace. Naštěstí Greenpeace zachrání Evropu a nakonec i zbytek světa.

ZEPHIR 12.11.2007 1:07

Re: Naštěstí Greenpeace zachrání Evropu

Moje argumenty sou logický a podpořený vedeckými studiemi. Nevytvářejte politického nepřítele, tohle s Greenpeace nemá co dělat. Na epidemii obezity ve spojení s GMO zatím nikdo nenarazil, ale je divná jedna věc: zatímco se kvalita ovzduší a životního prostředí díky ekologizaci průmyslovejch výrobních závodů zřetelně zlepšuje, počet alergií neklesá, naopak se zvyšuje.

Šumavák 12.11.2007 1:19

BuĎte se svými argumenty opatrný!

Zatím se zdá, že kvůli "ekologizaci průmyslovejch výrobních závodů" a zlepšování ovzduší dochází k tomu globálnímu oteplování!!

Ve vzduchu chybí  prach, který rozptyluje a zachycuje sluneční záření, takže ho více projde k zemi, prach, který působil jako kondenzační jádra a staral se o pravidelné deště, chybí dusík, takže je třeba hnojit moře močovinou....atd.

ZEPHIR 12.11.2007 1:38

Re: Naštěstí Greenpeace zachrání Evropu

Samozřejmě že právě snížení obsahu aerosolů v ozduší je to, co pomahá snižit  kondenzaci vodních par v horních vrstvách atmosféry. Ne nadarmo se za příčinu globálního oteplování považuje i zvýšená sluneční aktivita, která funguje podobně. Takže ekologizace výrob skutečně pomahá zlepšovat i situaci vyvolanou globálním oteplováním.

IS 12.11.2007 1:10

Re: Re: Proto UFOni unášejí Američany

Nyní je to jasné, že GMO do USA zavlekli ET a sledují výsledek pokusu.

ZEPHIR 12.11.2007 1:14

Re: Proto UFOni unášejí Američany

Gobels kdysi pojmenoval Čechy jako smějící se bestie. Do určitý míry je to pravda, česká povaha se udržuje v průměrnosti tím, jak se snaží všechno neustále zlehčovat.

Blbě žertovat o Ufonech možná pro vás vypadá pořád líp, než chrčet úplný hovadiny, ale ve skutečnosti je to totéž.

červotoč 12.11.2007 7:53

Re: Re: Proto UFOni unášejí Američany

Zephyre s tím Gobelsem jste si to trochu v zápalu boje o lepší příští trochu poplet ale nevadí.Ve všem podstatném jste si velice blízcí.:-(

Zephir 12.11.2007 15:58

Re: Re: Proto UFOni unášejí Američany

Výraz "smějící se bestie (lachende Bestien)" bývá připisován Reinhardu Heydrichovi, od něhož ho převzal K.H.Frank, ale skutečným autorem je velmi pravděpodobně Josef Goebbels, říšský ministr propagandy.

Šumavák 12.11.2007 1:23

Re: Značné riziko i pro klasické zemědělství

ano, zde s Vámi souhlasím !

GMO s vyššími výnosy a menšími finančními a pracovními nároky jasně ohrožuje klasické zemědělství.Stejně jako kombajny cech sekáčů a telegraf Ponyexpres!

Je třeba rozbíjet stroje, které berou lidem práci !!!

Je třeba ničit plodiny, které jsou výkonnější !

ZEPHIR 12.11.2007 1:39

Re: Re: Značné riziko i pro klasické zemědělství

Gobels kdysi pojmenoval Čechy jako smějící se bestie. Do určitý míry je to pravda, česká povaha se udržuje v průměrnosti tím, jak se snaží všechno neustále zlehčovat.

Blbě žertovat o strojích beroucích práci možná pro vás vypadá pořád líp, než chrčet úplný hovadiny, ale ve skutečnosti je to totéž

Ladislav N. 12.11.2007 1:54

Re: ZEPHIR IP: 85.160.45.xxx

Ty jsi blbec, který jenom kopíruje připravené texty pořád dokola. Tohle nemá smysl číst... ty náš malej českej zelenej Goebbelsi! On taky tvrdil, že tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou. Tak toho se drž, to je Goebbelsův odkaz takovým, jako jsi ty!!;-P

ZEPHIR 12.11.2007 2:00

Re: Re: ZEPHIR IP: 85.160.45.xxx

Pokud na mě nekdo opakovaně zkouší ty samý postupy, dočká se ode mě úmyslně téže reakce, jde o prinicp obehraný desky. Protože tyhle rádoby vtipný bonmoty jsou ve skutečnosti pokusem o psychologickej útok a manipulaci čtenáře, aniž do debaty přinášej věcný argumenty.

Šumavák 12.11.2007 2:01

Zephire, s tím , že moderní, výkonnější GMO

ohrožují klasické zemědělství jste si ovšem začal Vy!

O "chrčení hovadin" ani nemluvě!

ZEPHIR 12.11.2007 2:16

Re: Zephire, s tím , že moderní, výkonnější GMO

Já sem to ale zdůvodnil. Už dnes jsou asijský trhy zaplavený klonama GMO produkty, protože rákosníci sou vychcánci a ani je nenapadne platit Monstanto za jeho GMO supersemena. V důsledku to ovšem vede k tomu, že se GMO produkty rychle pomíchaj z těma normálníma, prostě difundujou. Ale od určitý prahový koncentrace fungicid nebo naopak Roundup ochranná látka nepůsobí tak jak má, ale naopak zvyšuje imunitu. Proč vám dnes nikdo v lékárně nedá penicilínovej preparát bez předpisu? Po válce se penicilín dával i do zubních past, ukázalo se ovšem, že je to nejrychlejší způsob, jak vypěstovat rezistentní kmeny baktérií.

Takže ze zaprcování pesticidu přímo do GMO produktu nemam žádnou radost - jednak to člověku může přímo škodit, na straně druhý si tím pěstujeme nový generace škůdců. který budou příležitost získat imunitu. Třeba tím, že budou ožírat zbytky kukuřice a siláže rozptýlený na poli.

Šumavák 12.11.2007 10:10

Nojo čéče, ale to jste neměli

brojit a zakazovat DDT a travex !!!

A kde jsme dnes už mohli být !

volkswagen 12.11.2007 11:58

Re: Re: Zephire, s tím , že moderní, výkonnější GMO

Roundup je totální herbicid... Jak teda souvisí gen s ochranou proti plísním s totální likvidací všeho zeleného to nevím :-)

IS 12.11.2007 0:33

Berzinova demagogie - stažené oříšky

Brezina demagogicky uvádí kontaminaci mykotoxiny. Jejich obsah se kontroluje u všech potravin a nedávno i u nás byly staženy z trhu jakési oříšky a  mandle (žádné GMO) vzhledem k velkému obsahu aflatoxinu. Ten si může každý docela dobře pořídit i doma, jestliže vlašské ořechy nevhodně uloží v teplu a vlhku. Konec konců mykotoxiny obsahuje i plesnivý chleba. Mykotoxiny jsou obecným problémem potravin, není to specialita GMO.

Fafa 12.11.2007 1:28

To IS,

no prave. Je to problem u vsech potravin, ale nejvic u tzv. organickych, protoze se nesmi pouzivat nektere antimykoticke preparaty.

ZEPHIR 12.11.2007 1:52

Re: To IS,

GMO s BIO vůbec nesouvisí, i GMO produkt může obsahovat dodatečnou chemii, ale taky nemusí. Problém určitejch druhů GMO je ale v tom, že je obsahuje vždy, protože že pesticid stává integrální součásti rostliny. . V geneticky modifikovaný kukuřici je BT-toxin příměs, je to jako kdybysme jedli pesticid zamíchanej přímo do jídla.

Kdybysem vzal BT-pesticid a přímo z pytle ti zamíchal ho do talíře s kukuřičnou kaší, asi by si na to poulil oči. No a přesně teď Monsanto a lidi, který jeho produkty propagujou lidi nutí jíst..:-/ Bakteriální toxin je možná pro člověka z toxikologickýho hlediska neškodnej, pořad jde ale o látku, se kterou bylo lidský tělo zvyklý odjaživa bojovat - je to protein anaerobní půdní baktérie, podobně jako třeba tetanus. Neni divu, že je náš imunitní systém totálně zmatenej, když tuhle látku obdrží v gramový koncentraci v kukuřičnejch lupíncích. Chemický přípravky sou sice sajrajty, ale aspoň se drží na povrchu a jde je umejt nebo oloupat.