Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Kdo potřebuje globální oteplování?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZW 25.2.2008 20:11Re: Re: Re: co je cílem "snižování emisí CO2"? Když to berete takhle, tak opravdu k ničemu. Carpe diem! Po nás potopa! |
Pavel 25.2.2008 13:57Konečně odborný článek, vždycky když nás někdo straší, měli bychom se ptát s Cicerem "Komu to slouží?" Evropský ekofašismus je otevřeně založen na strachu, snad proto, že se neumí ubránit terorizmu, který je skutečnou hrozbou a tak to maskuje hrozbou virtuální. A pan Gore už vesele kšeftuje s teplým vzduchem . . . |
Lada 25.2.2008 12:53Perfektni! Podobny nazor jsem ziskal jiz pred lety po precteni Lomborgovy knihy Skepticky ekolog. Jeste ze mame prezidenta, ktery alespon trochu rozumi ekologii a klimatologii. |
V.Jedlička 25.2.2008 12:37Konečně kvalifikovaný článek. Nezbývá než poděkovat a souhlasit. |
Dědek 25.2.2008 12:37Pišvejcův koeficient. Pro méně zasvěcené: je to číslo kterým libovolně upravíme výsledek zíkaný tak abychom dostali výsledek žádaný! |
Michal 25.2.2008 12:40Re: Pišvejcův koeficient. A jeho rodná sestra se jmenuje bulharská konstanta. |
Jenik 25.2.2008 16:44Re: Re: Pišvejcův koeficient. My jsme používali Melíškovu konstantu (označení M). Je to číslo, které přičteme či odečteme, nebo kterým vynásobíme či vydělíme obdržený výsledek, abychom dostali požadované číslo. |
pf 25.2.2008 12:26snazivci zase argumentuji 'omylem' globalniho ochlazovani coz je opravdu komicke. Ono se opravdu ochlazovalo v dusledku produkce aerosolu majicich puvod v emisich SO2 ( SO2 - H2SO3 oridace na H2SO4 tvrici kondenzacni centra. A samozrejme emise pevnych castic. Diky legislative se emise SO2 v minulych desetiletich drasticky omezily. |
Ladislav N. 25.2.2008 12:33Re: pf IP: 129.11.76.xxx - Co vy hned všechno nevíte... Takže legislativa nám ovlivňuje klima? |
ravalpindii 25.2.2008 16:49Re: Ladislav N. IP: 83.240.52.xxx A co argument? Nemate? |
pf 25.2.2008 12:15no dobra snaha takze: pri vyrobe cementu ci vapna se samozrejme do atmosfery uvolni vice CO2, nez je zpetne reabsorbovano. Jednoduse proto, protoze se v tech pecich musi necim a hodne topit. 2. autor odvazne mini. ze emise CO2 budou klesat, protoze mnozstvi fosilnich paliv se bude vycerpavat. Opet naprosto blba degogie. Fosilnich paliv je dostatek na mnoho set let a projekce spotreby a rustu CO2 koncentrace jsou neoddiskutovatelne. Naivni predstavy autora o efektu zvyseni teploty a CO2 koncetrace na vynosy plodin mohou byt trosku sejdrem viz treba: http://jxb.oxfordjournals.org/cgi/content/abstract/43/7/959 50 lete zasoby ropy jsou opet kravina. Bjon Lombork, kterym se autor zastituje je velkym zastancem obnovitelnych zdroju energie, dokonce si mysli, ze obnovitelne zdroje budou domonantni v energeticke bilanci. No a argumentovat beletrii ??? - minen Klaus A Crichton. |
Ladislav N. 25.2.2008 12:39Re: no dobra snaha Jenomže ty vaše "obnovitelné zdroje energie" jsou v ČR hlavně zdrojem neobnovitelných dotací do kapes zelených vykuků, kteří tyto dotace prosadili. Elektřiny vyprodukují zanedbatelně málo (kromě vodních elektráren) a na vlastní existenci si ani nevydělají... Fyzika a matematika je holt velkým nepřítelem Zelených... |
MF 25.2.2008 13:54Re: no dobra snaha Protože v podstatě nikdo nic neví, bylo by lepší přestat blbnout. Nakonec jsem četl že nikdo ani pořádně neví jak vzniká nafta a dokonce se vyskytly názory že se obnovuje. |
Ladislav N. 25.2.2008 21:08Re: MF IP: 194.228.7.xxx z čeho? |
Jura Jurax 25.2.2008 11:45No, na dvě položené otázky totiž Jaké je odborné vzdělání politiků, kteří o omezování kysličníku uhličitého rozhodují? a Jaké je vzdělání těch, kteří bezmyšlenkovitě podporují jejich názory? bych odpověď měl. Žádné nebo humanitní. |
I.Laengsfeld 25.2.2008 11:28Jedna obecna geologicko-klimaticka poznamka Polozili jste si nekdy otazku, proc jsou sedimentarni horniny velmi casto vrstevnate, a to nejen ve skalach pod Barrandovem, ci v karpatskem "flysi"? Ty jednotlive vrstvy jisteze neodpovidaji "letum" ci nejakym jinym prirozenym periodam, diskontinuity mezi nimi neodpovidaji (vetsinou, nemluvim o hranicich ruznych souvrstvi) vyraznym geologickym udalostem... Cemu odpovidaji? No prece - zmenam klimatu behem doby usazovani prislusneho souvrstvi. Ne kazda geologicka doba mela tak stabilni klimat jako kridove obdobi (pro ty, co namitnou jako protipriklad treba ty prazske opuky) |
qwert 25.2.2008 10:47rád bych věděl, ja souvisí s cenou vody skutečnost, že kde kdo od vodáren a kanalizací si vozí záď ve služebním offroadu za 1-2 miliony. Jo, jo ty mezní náklady mohou být skutečně různé, a nikoli mezní. |
Ladislav N. 25.2.2008 10:52Re: rád bych věděl, ja souvisí s cenou vody Asi se s takovým autem jezdí líp do terénu, kde je nutno něco vykopat a opravit, než s obyčejným osobním autem. |
Petr Benes 25.2.2008 10:59Re: Re: rád bych věděl, ja souvisí s cenou vody jo, jo, ony ty rozvody vody a kanalizace jsou predevsim v tezkem horskem terenu. |
Ladislav N. 25.2.2008 11:06Re: offroad Zkuste vjet osobním autem do 10 cm vrstvy rozmáčené hlíny... Ach jo, diskutovat o takových banalitách se závistivci, kteří jezdí ještě Š 105/120, asi moc smyslu nemá... |
Petr Benes 25.2.2008 11:33Re: Re: offroad jiste zavist, vsichni ostatni, co jezdi ve 120 jsou socky , cista logika. ted Lado jsi na sebe prozradil, co jsi nai nechtel. mimochodem 105 a 120 je v terenu skvela, nechces to zkusit? pomer cena/vykon nejpriznivejsi siroko daleko. |
Ladislav N. 25.2.2008 11:36Re: Re: Re: offroad Jo, ale jenom když jede... |
Jura Jurax 25.2.2008 11:48Re: Re: Re: offroad No, jezdil jsem Š-120 přes deset let - ale že by byla extra dobrá do terénu .... |
honzak 25.2.2008 12:09Re: Re: Re: Re: offroad měl jsem 3 škodovky (100, 120 a 125), s tou poslední jezdí ještě syn. V terénu a na sněhu se osvědčily jak díky principu zadního náhonu, tak i možností použít uzávěrku diferenciálu (ruční brzda). |
fousek 25.2.2008 12:25Re: Re: Re: Re: Re: offroad Ano kdyby se porovnavali jen osobni auta s hnanou jednou napravou tak by skodvka mela dobrou prujezdnost, ale uz jakekoliv jine auto ktere ma 4x4 ji strci do kapsy a opravdu skodovka by stejne nevyjela rozmoklejsi polni cestu, o tom ze by se dostala k plynovodu uprostred pole nemuze byt ani rec |
vita 25.2.2008 13:07Re: Re: Re: Re: Re: Re: offroad Opravdu si nejsem jist tím, že qwert měl na mysli dělňasy opravující cokoli v poli... |
fousek 25.2.2008 13:55Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: offroad Ja sem reagoval jen na skodovky vs. off-roady. To ze sefove jezdi drahejma autama je zvyk rekl bych po celem civilizovanem svete |
qwert 25.2.2008 17:37Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: offroad Opravdu si nejsem jist, zda udávané mezní náklady, jakožto odůvodnění neustálého zdražování vodné a stočného, hjsou opravdu mezní. Ony ty nablýskané offroady mají často průjezdnost v terénu horší než stará V3S... |
tony 25.2.2008 10:25+ a - Když kladu s +znamínkem, že s oteplováním se sníží nutnost vytápění, měl bych uvést se znaménkem - zvýšené využívání klimatizace. |
Ladislav N. 25.2.2008 10:28Re: klimatizace v létě Klimatizace v létě má jednu výhodu - lze ji napájet přímo ze slunečních článků... Bez přerozdělování peněz vybraných na daních... |