28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ZW 25.2.2008 20:11

Re: Re: Re: co je cílem "snižování emisí CO2"?

Když to berete takhle, tak opravdu k ničemu. Carpe diem! Po nás potopa!

Pavel 25.2.2008 13:57

Konečně odborný článek,

vždycky když nás někdo straší, měli bychom se ptát s Cicerem "Komu to slouží?"  Evropský ekofašismus je otevřeně založen na strachu, snad proto, že se neumí ubránit terorizmu, který je skutečnou hrozbou a tak to maskuje hrozbou virtuální. A pan Gore už vesele kšeftuje s teplým vzduchem . . .

Lada 25.2.2008 12:53

Perfektni!

Podobny nazor jsem ziskal jiz pred lety po precteni Lomborgovy knihy Skepticky ekolog. Jeste ze mame prezidenta, ktery alespon trochu rozumi ekologii a klimatologii.  

V.Jedlička 25.2.2008 12:37

Konečně kvalifikovaný článek.

Nezbývá než poděkovat a souhlasit.

Dědek 25.2.2008 12:37

Pišvejcův koeficient.

Pro méně zasvěcené: je to číslo kterým libovolně upravíme výsledek zíkaný tak abychom dostali výsledek žádaný!:-D

Michal 25.2.2008 12:40

Re: Pišvejcův koeficient.

A jeho rodná sestra se jmenuje bulharská konstanta.

Jenik 25.2.2008 16:44

Re: Re: Pišvejcův koeficient.

My jsme používali Melíškovu konstantu (označení M). Je to číslo, které přičteme či odečteme, nebo kterým vynásobíme či vydělíme obdržený výsledek, abychom dostali požadované číslo.

pf 25.2.2008 12:26

snazivci zase argumentuji 'omylem' globalniho ochlazovani

coz je opravdu komicke. Ono se opravdu ochlazovalo v dusledku produkce aerosolu majicich puvod v emisich SO2 ( SO2 -  H2SO3 oridace  na H2SO4 tvrici kondenzacni centra. A samozrejme emise pevnych castic.

Diky legislative se emise SO2 v minulych desetiletich drasticky omezily.

Ladislav N. 25.2.2008 12:33

Re: pf IP: 129.11.76.xxx

 ;-D - Co vy hned všechno nevíte... Takže legislativa nám ovlivňuje klima? ;-D

ravalpindii 25.2.2008 16:49

Re: Ladislav N. IP: 83.240.52.xxx

A co argument? Nemate?:-D

pf 25.2.2008 12:15

no dobra snaha

takze: pri vyrobe cementu ci vapna se samozrejme do atmosfery uvolni vice CO2, nez je zpetne reabsorbovano. Jednoduse proto, protoze se v tech pecich musi necim a hodne topit.

2. autor odvazne mini. ze emise CO2 budou klesat, protoze mnozstvi fosilnich paliv se bude vycerpavat. Opet naprosto blba degogie. Fosilnich paliv je dostatek na mnoho set let a projekce spotreby a rustu CO2 koncentrace jsou neoddiskutovatelne.

Naivni predstavy autora o efektu zvyseni teploty a CO2 koncetrace na vynosy plodin mohou byt trosku sejdrem viz treba:  http://jxb.oxfordjournals.org/cgi/content/abstract/43/7/959

50 lete zasoby ropy jsou opet kravina. Bjon Lombork, kterym se autor zastituje je velkym zastancem obnovitelnych zdroju energie, dokonce si mysli, ze obnovitelne zdroje budou domonantni  v energeticke bilanci.

No a argumentovat beletrii ??? - minen Klaus A Crichton.

Ladislav N. 25.2.2008 12:39

Re: no dobra snaha

Jenomže ty vaše "obnovitelné zdroje energie" jsou v ČR hlavně zdrojem neobnovitelných dotací do kapes zelených vykuků, kteří tyto dotace prosadili. Elektřiny vyprodukují zanedbatelně málo (kromě vodních elektráren) a na vlastní existenci si ani nevydělají... ;-P

Fyzika a matematika je holt velkým nepřítelem Zelených...

MF 25.2.2008 13:54

Re: no dobra snaha

Protože v podstatě nikdo nic neví, bylo by lepší přestat blbnout. Nakonec jsem četl že nikdo ani pořádně neví jak vzniká nafta a dokonce se vyskytly názory že se obnovuje.

Ladislav N. 25.2.2008 21:08

Re: MF IP: 194.228.7.xxx

;-D z čeho?

Jura Jurax 25.2.2008 11:45

No, na dvě položené otázky

totiž Jaké je odborné vzdělání politiků, kteří o omezování kysličníku uhličitého rozhodují? 

a Jaké je vzdělání těch, kteří bezmyšlenkovitě podporují jejich názory?  bych odpověď měl. Žádné nebo humanitní.

I.Laengsfeld 25.2.2008 11:28

Jedna obecna geologicko-klimaticka poznamka

Polozili jste si nekdy otazku, proc jsou sedimentarni horniny velmi casto vrstevnate,  a to nejen

ve skalach pod Barrandovem, ci v karpatskem "flysi"? Ty jednotlive  vrstvy jisteze  neodpovidaji "letum"  ci nejakym jinym prirozenym periodam,   diskontinuity  mezi nimi neodpovidaji (vetsinou, nemluvim   o hranicich ruznych souvrstvi)  vyraznym  geologickym udalostem... Cemu odpovidaji?  No prece - zmenam klimatu behem doby usazovani prislusneho  souvrstvi. Ne kazda geologicka doba mela tak stabilni klimat jako  kridove obdobi  (pro ty, co namitnou jako protipriklad treba  ty prazske  opuky)

qwert 25.2.2008 10:47

rád bych věděl, ja souvisí s cenou vody

skutečnost, že kde kdo od vodáren a kanalizací si vozí záď ve služebním offroadu za 1-2 miliony. Jo, jo ty mezní náklady mohou být skutečně různé, a nikoli mezní.

Ladislav N. 25.2.2008 10:52

Re: rád bych věděl, ja souvisí s cenou vody

Asi se s takovým autem jezdí líp do terénu, kde je nutno něco vykopat a opravit, než s obyčejným osobním autem. ;-P

Petr Benes 25.2.2008 10:59

Re: Re: rád bych věděl, ja souvisí s cenou vody

jo, jo, ony ty rozvody vody a kanalizace jsou predevsim v tezkem horskem terenu. ;-D

Ladislav N. 25.2.2008 11:06

Re: offroad

Zkuste vjet osobním autem do 10 cm vrstvy rozmáčené hlíny... Ach jo, diskutovat o takových banalitách se závistivci, kteří jezdí ještě Š 105/120, asi moc smyslu nemá... ;-P

Petr Benes 25.2.2008 11:33

Re: Re: offroad

jiste zavist, vsichni ostatni, co jezdi ve 120 jsou socky , cista logika. ;-D ted Lado jsi na sebe prozradil, co jsi nai nechtel. ;-) mimochodem 105 a 120 je v terenu skvela, nechces to zkusit? pomer cena/vykon nejpriznivejsi siroko daleko. ;-P

Ladislav N. 25.2.2008 11:36

Re: Re: Re: offroad

Jo, ale jenom když jede... ;-D

Jura Jurax 25.2.2008 11:48

Re: Re: Re: offroad

No, jezdil jsem Š-120 přes deset let - ale že by byla extra dobrá do terénu .... 8-o 

honzak 25.2.2008 12:09

Re: Re: Re: Re: offroad

měl jsem 3 škodovky (100, 120 a 125), s tou poslední jezdí ještě syn. V terénu a na sněhu se osvědčily jak díky principu zadního náhonu, tak i možností použít uzávěrku diferenciálu (ruční brzda).

fousek 25.2.2008 12:25

Re: Re: Re: Re: Re: offroad

Ano kdyby se porovnavali jen osobni auta s hnanou jednou napravou tak by skodvka mela dobrou prujezdnost, ale uz jakekoliv jine auto ktere ma 4x4 ji strci do kapsy a opravdu skodovka by stejne nevyjela rozmoklejsi polni cestu, o tom ze by se dostala k plynovodu uprostred pole nemuze byt ani rec

vita 25.2.2008 13:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: offroad

Opravdu si nejsem jist tím, že qwert měl na mysli dělňasy opravující cokoli v poli...

fousek 25.2.2008 13:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: offroad

Ja sem reagoval jen na skodovky vs. off-roady. To ze sefove jezdi drahejma autama je zvyk rekl bych po celem civilizovanem svete

qwert 25.2.2008 17:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: offroad

Opravdu si nejsem jist, zda udávané mezní náklady, jakožto odůvodnění neustálého zdražování vodné a stočného, hjsou opravdu mezní.  Ony ty nablýskané offroady mají často průjezdnost v terénu horší než stará V3S...

tony 25.2.2008 10:25

+ a -

Když kladu s +znamínkem, že s oteplováním se sníží nutnost vytápění, měl bych uvést se znaménkem - zvýšené využívání klimatizace.

Ladislav N. 25.2.2008 10:28

Re: klimatizace v létě

Klimatizace v létě má jednu výhodu - lze ji napájet přímo ze slunečních článků...  Bez  přerozdělování peněz vybraných  na daních... ;-P