29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
krmič 12.3.2008 12:41

Re: Re: Re: Diletant Cikrt

To je naprosto přesné! Mám podobné zkušenosti. Ovšem důležité je si u doktora nestěžovat ani na nepatrné bolesti nebo ztěží poznatelné zhoršení stavu. V tom okamžiku vás doktor žene na řadu dalších vyšetření a chce vás VIDĚT mnohem častěji!

Oldřich S. 12.3.2008 12:41

Re: Re: ... Re: Poplatky u lékařů

Pane doktore jste na omylu. Opravdu vámi vybrané poplatky jsou nezdaněné.Ovšem když se zvedá hrubý roční příjem asi o 120-150000Kč podle počtů pacientů tak to je slušný nárůst. To žádný živnostník který platí stejné daně jako vy nemá. Jestli vám ještě zdrav poj. napíše zprávu pro daňové účely tak máte super servis bez starostí. Mimochodem kapitační platba za pacienta se od 1.1.20008 zvedla.

Vocílka 12.3.2008 12:40

Re: Re: Re: Re: Řešení našeho zdravotnictví

Částku za kterou je bude pojišťovna ochtna pojistit.

H.K. 12.3.2008 12:40

Re: Re: Beznadějně nemocný pacient.

Máte pravdu. V okresní nemocnici leží lidé v komatu, kteří jsou na umělém dýchání, a pokud je nezklátí nějaká infekce tak mohou přežívat dlouhou dobu. Kdo rozhodne o tom, koho odpojita koho na umělém dýchání ponecht? Pokud se na financování nebude podílet i rodina pacienta, tak je to neřešitelné. Beznadějně nemocný je i člověk, který má roztroušenou sklerozu.

Antonín Hrbek 12.3.2008 12:37

Re: Re: Re: Zásadní stanovisko

Pokud je pojištění státem nařízeno jako povinné, je to v podstatě daň. Podle mé představy je základní možností povinné pojištění (s výrazně sníženým pojistným) + dobrovolné připojištění. O tom, že ministertvo zdravotnictví a stávající pojišťovny nejsou ochotny zamezit plýtvání prostředků v zdravotních zařízeních a lékárnách je zbytečné mluvit. Také povinnost zdravotních pojišťoven uzavírat smlouvy prakticky se všemi lékaři a proplácet léky prakticky všem lekárnám je nesmysl. Měly by uzavírat smlouvy s těmi nejlacinějšími. Proč uzavírat smlouvu s nemocnicí, u které příjde operace slepého střeva na 7.000 Kč, když je nemocnice, která je to schopna kvalitně udělat za 4.000 Kč? V USA jsou např. všechny operační zákroky přesně spočítáne např. v Diagnosis-Related System. Nakoupil jsi drahé nevyužité přístroje bez diagnostického nebo léčebného efektu a nevejdeš se do limitu? Sorry!

NP 12.3.2008 12:36

Re: Re: Re: Řešení našeho zdravotnictví

Takže děti i penzisti třeba takovou částku jako je nejlacinější povinné ručení u auta?

NP 12.3.2008 12:33

Re: Re: Řešení našeho zdravotnictví

Prosil bych praktický příklad? Pacient, obvodní lékař v obci a okresní nemocnice. Kde je v tomto systému to lacinější zařízení. Může být operace žlučníku drahá i laciná? 

Vocílka 12.3.2008 12:33

Re: Re: Řešení našeho zdravotnictví

Přece oni sami a ve výši dohodnuté s pojišťovnou.

Ladislav N. 12.3.2008 12:32

Re: Re: Řešení našeho zdravotnictví

A nejspíš by se ani nemohlo stát, že pacient nemůže najít dentistu k trvalému přihlášení, poněvadž všichni mají "přeplněno" a pojišťovny odmítají proplácet vyšší částky na jednoho lékaře. Takže pacient je socialistickým systémem "bezplatného" zdravotnictví nahnán do situace, kdy musí lékaři-dentistovi zaplatit za výkon hotově, mimo systém zdravotního pojištění.

Vocílka 12.3.2008 12:31

Re: Re: Řešení našeho zdravotnictví

To je jednoduché - součásti pojistky by byla cenová úroveň zdravotní péče i léků. Kdo by chtěl péči nebo léky nad úroveň své pojistky připlatil by si.

NP 12.3.2008 12:30

Re: Řešení našeho zdravotnictví

Za současné " státní pojištěnce" bude to komerční pojištění platit kdo? A v jaké výši?

Alfons 12.3.2008 12:28

Cikrte, Cikrte,

jak hluboko jsi klesl !! ;-€

Ladislav N. 12.3.2008 12:28

Re: Beznadějně nemocný pacient.

Potíž je v tom, rozhodnout, komu peníze dát a komu ne. Jistě víte, že udržovat dlouhodobě při umělém životě např. člověka s nenávratně poškozeným mozkem neschopného jakékoli reakce na okolí, je z hlediska nákladů naprostá finanční katastrofa. Až ty peníze budete mít, utrácejte z vlastní kapsy.

Vocílka 12.3.2008 12:27

Re: Řešení našeho zdravotnictví

Ano, pokladenský systém by mnoho problémů vyřešil. Pojišťovna by byla smluvním partnerem pacienta a ne lékaře. Je pravděpodobné,že podle druhu pojistky by pojišťovna omezovala možnost pacienta vybírat si zdravotní zařízení obdobně jako u havarijního pojištění auta. Pacient by pak měl na výběr mezi lacinějším zařízením, nebo nutností si připlatit.

H.K. 12.3.2008 12:26

Re: Normální lidi

Vy jste hov..do.

H.K. 12.3.2008 12:25

Re: Řešení našeho zdravotnictví

Kdo bude rozhodovat o tom, jak drahé léky a p. budou použity u konkrétního pacienta?

Ladislav N. 12.3.2008 12:24

Re: Re: Re: Zásadní stanovisko

Ale to není povinné ručení "za automobil", ale povinné pojištění pro případ způsobení škod někomu jinému provozem automobilu. Neplatí se podle výše příjmu (daň) ale podle kubatury auta a četnosti a výše způsobených škod (pojistné).

"Zdravotnictví zadarmo" je nesmysl a nevyžaduji je já, ale socialisté s komunisty a některými dalšími exoty. ;-)

Pojištění má definovánu pevnou částku placenou pravidelně a výši náhrad v případě "pojistné události". Daň je naopak závislá na výši příjmu, z něhož je odvozována.

"Díry" ve financování zdravotnictví jsou právě proto, že máme systém "bezplatné zdravotní péče" (a politické partaje, pro něž je neměnným "výdobytkem socialismu"), pacient nemá ani tušení, jaké výkony a za kolik peněz naúčtuje zdravotnické zařízení pojišťovně. Regulační funkce poplatků je jasná a je zbytečné je znovu rozvádět - viz níže.

Bláboly o "náměstkovi sponzorovaném farmaceutickým průmyslem" si nechejte od cesty, diskutovat k takovým nesmyslům je ztráta času. Exministr zdravotnictví ČSSD Rath žije s partnerkou, která farmaceutickou firmu řídí.... ;-P

H.K. 12.3.2008 12:20

Beznadějně nemocný pacient.

V neposlední řadě je třeba vzít v úvahu i psychickou stránku pacienta, jeho důvěru v lék, důvěru lékaře i zvyklosti. To vše má výrazný vliv na objektivní účinnost léku. Máte pravdu. Co s tím, ale chcete dělat, to jste nenapsal. Je potřebné umožnit každému, aby si mohl na takový lék případně připlatit.

Udržovat při životě zcela beznadějně nemocné pacienty tím, že se jim ordinují nesmírně drahé léky, které jejich situaci nezlepší, maximálně ji o něco prodlouží. Vy si troufáte rozhodovat o tom kdo je beznaděljně nemocný? Hrát si na PANA BOHA o dost odvážné. Někteří takoví jsou už kriminále. Je nějaká definice toho, kdo je beznadějně nemocný?

Antonín Hrbek 12.3.2008 12:16

Re: Re: Re: Re: Zásadní stanovisko

Marně se Vám snažím vysvětlit, že každé testování čehokoliv je jen omezenou výpovědí o všech jeho vlastnostech, třeba i nekvantifikovatelných nebo dokonce nepopsatelných, z nichž některé mohou mít i velký význam.

Pokud se domníváte, že daň je jenom to, co je vázáno na příjem pacienta, tak si laskavě račte v základní učebnici ekonomie přečíst, jaké různé daně mohou být. Tzv. regulační poplatek má ve skutečnosti charakter státem nařízené spotřební daně, zvyšující daňovou zátěž. Budou ji platit ti, kteří návštěvu u lékaře a léky skutečně potřebují. Administrace regulačních poplatků přijde jen VZP na nejméně 260 mil. Kč.

Jak se pozná v obchodě lékař? Platí desetikorunami a dvacetikorunami.

Pro Vaši informaci - arctg je funkce v intervalu 0 nekonečno monotónně rostoucí k limitní hodnotě pí/2. Ve vzorečku má význam regulačnmí složky velikosti slevy na ceně balení léku . U léku za 100 Kč činí sleva za každé balení 8,52 Kč, u léku za 1000 Kč činí sleva za každé balení 23,25 Kč.

RomanL 12.3.2008 12:14

Mám silný pocit,

že autor věří na homeopatika... ;-P

katango 12.3.2008 12:12

Re: ... Re: Poplatky u lékařů

Zdravotní pojišťovny snížily úhrady lékařům.Čili těch 30 Kč ve své podstatě platí pan Oldřich zdravotní pojišťovně,lékaři z nich mnoho nezbude a nejspíš bude rád,když na tom nebude hůř než loni.VZP sleduje uhrazené poplatky ( lékař zapíše zvláštní kód,který znamená,že pacient zaplatil ) .Měla by pak rozesílat lékařům přehled pro daňové účely,kolik na poplatcích vybrali.Takže se nejedná o nezdaněné peníze.To nejlepší nakonec : nebude - li lékař vykazovat výběr poplatků či nebude - li je vybírat a vyskazovat,hrozí mu pokuta 50.000 - i opakovaně.Leda že by nevybíral a vykazoval,čili by poplatky platil ze svého a ještě je danil.Tak pitomí snad my lékaři ejsme,i když  ekonomicky pitomí jsme dost.Proto taky zdravotnictví ještě funguje.

.Hawk. 12.3.2008 12:08

Re: ... Re: Poplatky u lékařů

U ambulantních specialistů může být 30 Kč poplatek brán jako jistá kompenzace případného snížení počtu pacientů, protože tito lékaři jsou placeni za výkony

U praktických lékařů pro dospělé je poplatek v kažém případě příjmem lékaře navíc. Za pacienty dostává kapitační platbu, která se oproti r.2007 ještě nepatrně ZVÝŠILA. Pojišťovna lékaři zvlášť hradí  provedené preventivní prohlídky .

Ladislav N. 12.3.2008 12:07

... Re: Léky

Ovšem ne všichni lékaři se s vědeckými metodami zcela ztotožňují. A to už je byznys. Kdysi jsem si vyslechl rozhovor tří lékařů, specialistů, o zavedení "homeopatik". Shrnutí: "Když to lidé chtějí, tak jim to zajistíme. A hotovo....";-)

Mě žádný výrobce nemotivuje a ani mi neplatí přednáškové dny. Vaše přirovnáni kulhá na obě končetiny. ;-P

vltava 12.3.2008 12:07

Kromě záporné motivace

Kromě záporné motivace je smyslem poplatků dodat peníze zdravotníkům rychle. Zdravotní pojišťovny jsou totiž trvale ve zpoždění plateb. Proto si usnadnily situaci a hodily část plateb na občana. To je také důvod proč se platí i v nemocnicích, aby aspoň nějaké peníze byly hned na elektřinu, prádelnu atd...

Oldřich S. 12.3.2008 12:02

Re: ... Re: Poplatky u lékařů

Reagujete velice podivným způsobem.Jako politik který neví nic a odvádí řeč jiným směrem.Ve skutečnosti se však nedivím,když chcete trochu hájit svoje předešlé názory.Pane Ladislave z toho vyplývá že podnikání nemá býti zvýhodňováno na ůkor druhých.

prouky 12.3.2008 12:01

Řešení našeho zdravotnictví

Už je to v diskuzi jako reakce na nějaký příspěvek, který končí přibližně: Co navrhujete? Tedy -

Navrhuji následující řešení:

Zdravotnictví je plně hrazená služba. Vyjímají se pouze stavy, kdy o sobě nebo potřebné službě nemůže pacient odpovědně rozhodnout - bezvědomí, masivní krvácení, omamující bolest a pod. Zde nastupuje společnost a hradí se ze společenských prostředků, tedy z daní.

Pro zaplacení plně hrazené služby se člověk může/musí pojistit. Lékař/zařízení vystaví účet, pacient zaplatí, pojišťovna proplatí. Při větších platbách je použit jiný mechanizmus - krycí dopis pojišťovny, virtuální účet pacienta u pojišťovny ap.

Pokud na to někdo nemá, není to problém zdravotnictví, ale problém sociální a řeší se v sociální oblasti.

zz 12.3.2008 11:55

Re: Re: Zásadní stanovisko

Podle Vás je daní i povinné ručení za automobil? Také je každý majitel platí po celý život, aniž by někdy boural a čerpal. Pojištění jako takové - ať již zdravotní nebo jakékoliv jiné je založeno na kolektivním shromažďování prostředků a jejich solidárním přerozdělením ve prospěch těch, kteří to potřebují. Problémem je jejich dobrovolnost či povinnost. Byl byste pro to, aby se zdravotní pojištění přesunulo do oblasti dobrovolnosti (jako v USA) a kdo na to nemá ať oslepne, případně zemře. Neustále opakujete nesmysl o zdravotnictví zadarmo. Copak je zadarmo? Není hrazeno námi všemi na principu pojištění a solidarity? Uznávám, že peněz ve zdravotnictví je nedostatek. Myslíte ale, že to vyřeší poplatky zůstávající v kapsách lékárníků? Jakákoliv reforma mající za cíl řešení nedostatku financí by měla začít ucpáním děr, kterými peníze mizí (např. zamezením vykazování neprovedených výkonů) a teprve potom zvýšením poplatků. Reforma prováděná ministrek, který byl v minulosti sponzorován farmaceutickým průmyslem je pro mne nevěrohodná od samého počátku.

Ladislav N. 12.3.2008 11:51

Re: Re: Re: Re: Poplatky u lékařů

Samozřejmě, ale při daném rozložení politických sil je důslednějši a hlubší reforma financování zdravotnictví nemožná. Přitom nejvíc na "reformu" nadávají ti, co žádnou nechtějí a nepřipustí. :-)

Ladislav N. 12.3.2008 11:49

Re: Re: Re: elektronická zdravotní karta

Ale ten projekt byl dobrý a levný (hodnoceno zahraničními specialisty). ... "namastit kapsu"? ... Julínek to rozhodně nebyl.

MUDr Jiří Kilian 12.3.2008 11:43

Re: Re: Re: Poplatky u lékařů

ale je, ukazuje, že reformní kroky nejsou dostatčené a patřičné.