15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vasekpasek 28.5.2007 2:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

Zajímavé je ovšem to, že v jiných zemích systém, kde si každý platí pojištění dle vlastního rozhodnutí, funguje a zkuste si zjistit, kolik lidí si toto pojištění opravdu platí. Právě příklad pojistného je krásný a moc se vám povedl

Vasekpasek 28.5.2007 2:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

No tak teď vás s dovolením chytnu za slovíčko. Má první otázka položená 398 občanům náhodně odloveným ve městě byla, jestli by souhlasili s 0 % daněmi (bez jakýchkoliv důsledků, ať si to přeberou sami, mají přece rozum). Výsledek jsem již zveřejnil. Za dva dny jsem se odhodlal znovu, ulovil dalších 254 lidí a zeptal se jich, jestli by souhlasili s vyšším zdaněním bohatých (bez podrobností typu kdo je bohatý atd). 142 lidí bylo pro. To je velmi pozoruhodné a s mém závěru stálo, že lidé se rozhodují podle momentální situace, podle své vlastní peněženky, též na základě emocí a zásadně iracionálně.

zdeněk 28.5.2007 2:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

Tím mám na mysli že je rozdíl na něco odpovědět na ulici a pak to realizovat. Každý je pro trest smrti, sám by jej ale málokdo vykonal.

zdeněk 28.5.2007 2:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

Otázka je jestliže by daňový polatník měl takovou možnost(odhlásit se ze zdravotního pojištění, důchodu) jestli by toho využil. V případě že by to udělal, systém by jej nemilosrdně nechal zemřít hlady či chcípnout na ulici, kdyby neměl peníze. myslím že lidí co by systém opustilo by nebylo až zas tak moc...

MILA 28.5.2007 2:03

Re: Vondro Vondro .....

jo ten radar v cesku bude hroooozne chranit US, mas kourunu? jestli ano, jdi do papirnictvi a kup si mapu sveta, nebo si ji vygugluj, mrkni se na ni  a pak si po sobe tu blbost precti

Martin 28.5.2007 2:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

obcan ma informace, ale vse zalezi na tom jak se co formuluje to u referenda vi i male dite

kdyz budete u radaru formulovat otazku treba v stylu chcete radar i kdyby odmitnuti znamenalo ze zradite spojence, ublizite malym detem a utrhnete muskam nozicky, tak bude to mit jinou hodnotu nez jina otazka

podle mne se ty skupiny neprekryvaji, ono ty skupiny jsou minimalne 90 procenty obcanu

doporucim vam jinou anketu, zeptejte se jestli se ma vice zdanit nejbohatsi :-D

Vasekpasek 28.5.2007 2:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

Jo, věděl jsem, že budete mou anektu zpochybňovat:) No dělal jsem jí osobně, lovil jsem lidi na ulici. Nicméně i taková otázka na internetu má s případným referendem velmi podobné znaky. Je to podobné jako u průzkumů veřejného mínění

MILA 28.5.2007 2:01

Re: Americký radaqr v Čechách

kdyz jses tak pro souziti s Ruskem - proc nejedes past kozy tam?8-o

zdeněk 28.5.2007 2:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

takové ankety mám nejraději, někdo dá otázky na internet a pak z toho napíše seminárku. Nebo jste to dělal jinak? Takhle je to totiž strašně neobjektivní.

Vasekpasek 28.5.2007 1:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

Informace? Informace snad každý má ne? Občan přece není hloupý, to jsou vaše slova. Mimochodem jste v předchozím příspěvku psal cosi o skupině, která chce zdanit bohaté a pak taky o skupině, která chce služby. Asi aby tyto skupiny byly dvě a opticky to převýšilo tu imaginární skupinu, která si vyleje asfaltku před barák. Nicméně podle mě se vaše dvě skupiny shodují nebo přinejmenším překrývají

zdeněk 28.5.2007 1:59

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

Ptal jste se proč USA válčili s Hitlerem když nemuseli. Odpověděl jsem že Hitler sám je napadl. To je logické. Západní civilizace? Pokud vím, Usáma sám vyjmenoval země které napadne pokud se nestáhnou z Iráku a ČR mezi nimi nebyla. Navíc se mě zdá že celý radar je spíše proti rusku než proti Usámoj či Iránu. Otázka Usámy je vůbec složitá, souhlasím s tím že jeho cílem je asi dobýt celý svět, ale na to teď opravdu nemá. Bude na to mít až zde bude dost muslimů, čemuž nahrává volná imigrační politika EU. Na toto téma ovšem diskuse není.

Martin 28.5.2007 1:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

to referendum vypada tak, ze lidem se rekne chcete platit dane ano ne a nic vic ? jake informace jste poskytl lidem v ankete ?

Vasekpasek 28.5.2007 1:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

Tak si takovou anketu udělejte a uvidíte, jak dopadnete. Já si jí totiž v rámci své semestrálky udělal a výsledky byly fascinující. Daně a pojistné nechtělo platit 354 lidí z 398.

zdeněk 28.5.2007 1:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

nebo jinak proč ty své poslance nejmenujete doživotně?

Vasekpasek 28.5.2007 1:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

Ne, naprosto ne. Svobodné volby jsou o tom, že si lidé volí své zástupce, kteří za ně budou 4 roky (popř. jinou dobu, to je ale jedno) rozhodovat. Referendum je o tom, že lidé rozhodují speciálně o jednom zákoně.

Požadavkem referenda tedy výsledky svobodných voleb popíráte spíš vy

Martin 28.5.2007 1:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

je to nesoulad, protoze by k nulovym sazbam nedoslo, jedna cast obcanu by chtela sluzby, jina by chtela zdanit bohate a zustalo by jen promile tech co si mysli jak si se vsim nejlip poradi sami a vylejou si pred barakem i svoji asfaltku

Vasekpasek 28.5.2007 1:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

kdežto Usáma (prosím nechytat za slovíčko, myslím to obrazně) západní civilizaci válku nevyhlásil, takže jsme vlastně v pohodě

zdeněk 28.5.2007 1:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

"o, že si masa neuvědomuje důsledek svého rozhodnutí, je obecně známé, každý hlasuje, jak jemu osobně se to hodí"

Na toto jsem reagoval. jestliže tvrdíte že lidé nejsou schopni nést důsledky svého rozhodnutí, nepopíráte tím svobodné volby parlamentních stran?

Vasekpasek 28.5.2007 1:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

takže jsme se dostali k tématu, o kterém diskutujeme výše:)

Vasekpasek 28.5.2007 1:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle mého je zase referendum nutnost, nikoli možnost

To za prvé nemůžete dokázat a za druhé jsem ještě žádné takové rozhodnutí neuvedl a vy už víte, že další vláda jej může korigovat. Co třeba přijetí eura? Co vstup do NATO? To jsou naprosto dlouhodobá rozhodnutí a jsem zvědav, jak by je nějaká vláda korigovala. A bylo referendum?

Vasekpasek 28.5.2007 1:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No jistě skeptiku

:) Dál to nehodlám komentovat, jak jsem psal na začátku, na pohádky opravdu, ale opravdu nevěřím

Vasekpasek 28.5.2007 1:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

Nezlobte se, ale tuhle myšlenku jsem dost přesně nepochopil... Prosím ještě jednou a lépe

sam 28.5.2007 1:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle mého je zase referendum nutnost, nikoli možnost

byly o věcech, které mohla následující vláda korigovat. Toto rozhodnutí je na věčné časy a nikdy jinak. Pokud tu budou, nikdo je už nevykáže.

sam 28.5.2007 1:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No jistě skeptiku

promi%nte, říkáte blaf. Nepřesvědčil US prezidenta, přesvědčil firmy, že je to dobrý job za peníze daňových poplatníků. A ty už prezidenta přesvědčily samy. :-)

zdeněk 28.5.2007 1:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

To ovšem znamená že podle vás jsou volby na nic a dopadá to stejně jako kdyby se zvolil diktátor? Nebo jaký je podle vás rozdíl mezi volbami a referendem?

Vasekpasek 28.5.2007 1:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podle mého je zase referendum nutnost, nikoli možnost

A kde berete tu jistotu, že zrovna tady to tak je. Najdu vám desítky, stovky, tisíce politických rozhodnutí, které byly dlouhodobé a referendum o nich vypisováno nebylo a nikoho to netrápí

Vasekpasek 28.5.2007 1:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No jistě skeptiku

No tak nejdřív říkáte, že politici jsou stejní jako občané a pak mi předkládáte tvrzení politika, že o něčem přesvědčil USA prezidenta. Promiňte, ale to by se vám, jako obyčejnému občanu, asi nepovedlo. Považuji to za blaf, to je celý můj komentář

Vasekpasek 28.5.2007 1:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

No správně:) Právě, že nesoulad to samozřejmě není. Protože přeci jen je tu stále většina pracujích nad nepracujícíme a i ti v nejmenším pásmu si velmi dobře uvědomují, že 0% je méně, než 12%. A i oni by radši neplatili daně žádné, než malé. To, že si masa neuvědomuje důsledek svého rozhodnutí, je obecně známé, každý hlasuje, jak jemu osobně se to hodí

zdeněk 28.5.2007 1:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No jistě skeptiku

http://82.208.32.80/art/34334.html

sam 28.5.2007 1:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas

o krátkodobých ne. O dlouhodobých vždy.