29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alfred 4.7.2007 13:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

A kdyby hospodští svá restaurace nazvali "kuřácká restaurace, putyka nebo kuřárna s možností občerstvení", tak by už byli nekuřáci spokojení a navštěvovali by restaurace a hospody ze zákona nekuřácké? Sám jsem nekuřák, mám sice právo neumřít hlady ale možnost realizovat je v každém podniku kde se mi zamane nevyžaduju.

withson 4.7.2007 13:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

do podniku, který by se profiloval jako kuřárna bych nešel určitě. Ono by ale stačilo, aby se v restauracích, kde nabízejí polední menu, v době platnosti tohoto menu nekouřilo. To v návrhu zákona bylo, ale v zájmu nevím čeho to bylo vypuštěno. Byl by pro kuřáky takový problém v době obědů si v místech podávání obědů nezapalovat? Slibuju, že jim tam pak nepolezu až si to tam budou chtít zakouřit, nebo budu držet ústa. Debata je i o tom, nakolik si kuřáci uvědomují jak to nekuřákům může vadit.

nik 4.7.2007 14:10

Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

Kdo dal McDonaldu právo zakazovat kouření?

markus 4.7.2007 11:25

Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

withsone, pletete si pojmy s dojmy. v clanku neni rec o zavislotech jakehokoliv druhu, ale o zasahovani statu do vlastnickych prav. to co popisujete vy je vas odpor k jedne z mnoha lidskych zavislosti, kterych je na svete nepocitane. mozna jste tak neprijemny proto, ze k obsahu clanku jako takovemu nemate argumenty. proto tady s jinymi porad dokola omylate, ze koureni je odporne n;souhlas], ale o koureni jako takove tu nejde.

withson 4.7.2007 11:33

Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

kouření není závislost? jaká novinka:) ale samozřejmě že tu jde o kouření, to se jen ti, co si bez cíga nemůžou představit den snaží, aby to vypadalo jako morální problém. Snaží se svou závislost na konkrétní droze představovat jako svoji svobodu nadřazenou tomu, kdo tuto závislost odmítl. Ať si klidně kouří, ale ať mi netvrdí, že jsou víc než já, když to nakonec mám být já, kdo se jim přizpůsobí.

markus 4.7.2007 11:39

Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

pane, vy neumite cist. ja jsem nikde nenapsal, ze koureni neni zavislost. jen na konci prispevku napsal, ze v clanku nejde o koureni jako takove. clanek je o tom, zda muze stat zasahovat do vlastnickych prav. vy porad jen melete svou o tom, jak vam to vadi - budiz, ale bavite se na nespravnem miste o nespravne veci. koureni je tu jako priklad, na kterem je demonstrovano, zda se muze zasahovat do vlastnickych prav soukromeho prostoru. uz tomu rozumite?

withson 4.7.2007 11:49

Re: Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

ale ano markusi, umím číst a znovu opakuji: Ne tento článek není o právech, je o obhajobě závislosti. Nebo mi můžete uvést jaké další zásahy do vlastnického práva pranýřuje? Kromě zmínky o tom, že majitel údajně může selektovat hosty podle rasy?

markus 4.7.2007 12:01

Re: Re: Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

Withsone, dle vasi logiky jde pouze a jen o obhajobu zavislosti. Dobra tedy, jak to, ze vam potom nevadi alkoholici ci obezni napriklad. je to to same. alkoholik vas muze obtezovat svym zapachem a kdyz se zapotaci muze vas zranit lahvi ci sklenici, to same obezni clovek - upadne na vas a je po srande  jeste vas priotravi zapache sveho upoceneho tela. budete kvuli tomu chtit zakaz prodeje alkoholu v hospodach ci zakaz podavani jidel obeznim? asi vam tyto priklady prijdou absurdni, bohuzel jde o to same jako s kourenim.

withson 4.7.2007 12:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

ubohý argument:) Když mě bude obtěžovat opilec, mám možnost ho odkázat do patřičných mezí sám, nebo pokud mě bude vyloženě ohrožovat, třeba vámi zmíněnou sklenicí, tak klidně můžu zavolat policii(vy byste to vzhledem k obhajobě jeho svobody vás podříznout zřejmě neudělal). Ostatně takto ohrozit mě může i člověk střízlivý a to bude asi daleko větší průšvih.

A vaše představa o škodlivosti tělesného pachu je směšná, zaměnujete škodlivý a nepříjemný. Obézní lidé jsou často nemocní lidé a svou přítomností kdekoli nikomu neškodí, nebo vy snad takový pocit máte? Rozhodně NEJDE o stejný případ jako kouření, kdy vaše (nebo se možná pletu a vaše ne) ZÁVISLOST produkuje RAKOVINOTVORNÉ látky, které pak šíříte mezi lidi. Bylo to dostatečně jasné?

Lucifer 4.7.2007 11:26

Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

Je to tak. A ještě bych dodal, že kdyby lidé dbali oné základní slušnosti nekouřit někomu k jídlu, tak by se do toho stát určitě nemusel míchat. A to platí o všem. Kdyby se lidé kupříkladu chovali slušně na silnici, tak by určitě nebylo třeba tolik zákonů, omezení a kontrol. Jenomže kdyby byly..., že. Kdyby neplatí, ale platí zákon akce a reakce. Dokonce si myslím, že kdyby huliči nenadělali kolem toho svého hulení tolik povyku a neobtěžovali okolí, že by si zřejmě dodnes mohli bez povšimnutí veřejnosti či úřadů v klídku doma v obýváku s kamarády zahulit atd.

Problém není v tom, že někdo má nějaké zvyky, ale v tom, že ty zvyky agresivně a bezohledně vnucuje jiným a pak se diví, že dochází k protireakci. Když se dívám na staré filmy, tak mne fascinují scény, kdy se někdo dovoluje ve společnosti, zda si smí zapálit, zda to nebude někomu vadit. Dneska máme zákon, že se nesmí kouřit na zastávkách hromadné dopravy, ale přitom je to místo, které je téměř vždy spolehlivě zahulené. Takže i ty zákony jsou zřejmě naprd. Co příjde dál? Občanská válka?;-)

Lar 4.7.2007 14:45

Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

Souhlasím je to především o lidské slušnosti. A pak svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. To by si měl každý uvědomit.

Petr Benes 4.7.2007 10:51

Porad mi neni jasne,

jak jsou poslapana prava majitelu hospod zakazem koureni? Pokud je mi znamo, tak v hospode se podava jidlo a piti, to je zdroj prijmu a to nikdo nezakazuje. Dokonce se tim zakazem nezakazuje ani prodej cigaret. Tak jak tim budou majitele hospod poskozeni?

R 4.7.2007 10:57

Re: Porad mi neni jasne,

Budou nesmyslně obtěžovat přinejmenším část svých hostů. A ti je přestanou navštěvovat.

Petr Benes 4.7.2007 11:07

Re: Re: Porad mi neni jasne,

Ovsem ti zase prestanou nesmyslne obtezovat jinou cast hostu, kteri tam kvuli kouri nechodi. Takze trzby nepoklesnou. Ostatne uz vidim pivare, jak prestanou kvuli koureni chodit na pivo. :-) Ostatne nikde, kde zakaz koureni zavedli, hospody nekrachuji.

R 4.7.2007 11:23

Re: Re: Re: Porad mi neni jasne,

To je ovšem na zvážení podnikatele. Vy račte mít nějaké obchodní zkušenosti s provozováním restaurace, pane Beneši. Že by McDonald?

Dave A. 4.7.2007 11:55

Re: Re: Re: Re: Porad mi neni jasne,

Obávám se, že ani současný zákon nic takového jako "zvážení podnikatele" nezná...

Petr Benes 4.7.2007 12:56

Re: Re: Re: Re: Porad mi neni jasne,

Rekl bych, ze mluvit k tematu nemaji vylucne pravo jen hospodsti, ze? ;-)

N.A. 4.7.2007 10:49

A víte co připada komické mně?

Že McDonald či KFC mají plno, ač se ty jejich blafy člověku nejpozději do týdne přejí. Napadá vás jiný duvod, než ze je tam čisto a nesmradlavo?

Problém je jinde, přátelé. Umravnit kuřáka aby nesmrděl druhým pod nos, stejně tak jako vypiglovat záchody, je PRÁCE. A to bychom po  českém hospodském opravdu chtěli moc.

R 4.7.2007 10:59

Re: A víte co připada komické mně?

Protože přiblblí nekuřáci ty jejich blafy mílujou. Ale budiž jim přáno. Já bych do takového podniku vlezl jen v nouzi nejvyšší.

markus 4.7.2007 11:04

Re: A víte co připada komické mně?

napada me spousta duvodu - napr. masivni reklamni kampan na teplou housku s mletym masem apod. podstata je ovsem jinde. nejde o to "umravnit kuraka", to je jako - umravnime ridice, umravnime obezni, umravnime kohokoliv s jinymi zvyky a navyky ... atd. podstata clanku neni o lidske toleranci, ale o tom, do jake miry ma stat pravo zasahovat do vlastnickych prav druhych. diskuse kole, kterou jsem cetl pod clankem z 90 procent odbocuje od tematu.

jhm 4.7.2007 10:34

prohlášení nekuřáka

Jsem otrokem svého zlozvyku "nekouřit" a nemíním se ho vzdát. Tuhle mi udělal radost kolega když přejal podobný zlozvyk. :-P

R 4.7.2007 10:38

Re: prohlášení nekuřáka

A spotřební daň z cigaret budete platit dobrovolně i jako nekuřák? Pak bych věřil v čestnost Vašeho prohlášení a hluboce se Vám poklonil:-P

R 4.7.2007 10:31

Prostě si to shrňme

Chci -li si vydělávat tím, že budu vařit pro své přátele a známé, jsem povinen přibrat ke stravovaným i kdejakou verbež, která má právo mi diktovat, co se v mé hospodě smí a nesmí.

Lucifer 4.7.2007 10:46

Re: Prostě si to shrňme

Kde jste na takovou blbnost přišel? Pokud chcete vařit pro své přátelé a známé, tak si udělejte na zahradě barbecue, opečte si tam s kamarády špekáčky, popijte si, zakuřte si, zazpívejte si - a pokud nebudete rušit sousedy, tak vám do toho nemá nikdo co kecat.Rv(Y)

Lucifer 4.7.2007 10:48

Re: Re: Prostě si to shrňme

a když vám na to vaší kamarádi a známí přispějí, že si přitom ještě vyděláte, tak snad nebudete muset ani platit daně;-D

R 4.7.2007 10:51

Re: Re: Prostě si to shrňme

Problém, lucifere, je ovšem v tom, že já to chci dělat výdělečně a mí přátelé a známí jsou ochotni za to platit. A tady už do toho začne kecat Úřad. To, co navrhuješ by v takovém případě byl trestný čin nedovoleného podnikání.

Bože, ta právní vzdělanost našeho národa, je-li Lucifer jejím měřítkem

Lucifer 4.7.2007 11:04

Re: Re: Re: Prostě si to shrňme

A vy už konečně začněte rozlišovat mezi vaším soukromím a veřejným prostorem. Každé podnikání je veřejné a každý podnikatel může být ze zákona kdykoli kontrolován úřady, ale do vašeho soukromí může úředník vstoupit pouze, má-li povolení k domovní prohlídce. Pochybuju, že když si doma uděláte večírek, na který vám přátelé přispějí tak, že vám něco zbyde jako pozornost za vaší námahu při vaření a roznášení, že to někdo bude posuzovat jako nedovolené podnikání. Pak máte samozřejmě ještě možnost si otevřít soukromý klub, jak vám tady radí, ale na ten už asi budete potřebovat papíry.:-/

BOMBON 4.7.2007 15:04

Re: Re: Re: Re: Prostě si to shrňme

sice nevim, jak definujete verejny prostor (je to i privatni les, ktery je verejnou honitbou, jak si to uzakonili vrazi zviratek..?), nicmene zakladni otazka: neni podle vas divne, ze stat (urednik+byrokrat) bude nutit hospodskeho (tak jako nyni nuti ci alespon "motivuje" ke "spravnemu chovani" v ruzne mire nas vsechny - bohuzel) k ruznym vytackam a figlum k tomu, aby mohl disponovat svym majetkem?

bd 4.7.2007 10:49

Re: Prostě si to shrňme

Snad  si můžete zřídit soukromý klub, když si myslíte, že Vás přátelé a známi uživí. A nebo to dělejte načerno, přátelé a známí Vás určitě neprásknou.

R 4.7.2007 10:52

Re: Re: Prostě si to shrňme

Vaše rada je ukázkou Vaší úcty k právu.