29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
cizinka 7.10.2008 18:56

Re: Pro nesympatizantku.

Andreo, prvni dite rodila jsem v jihomoravske porodnici. Jak porodni tak poporodni "pece" mne spise prekazela. Zlobilo mne, ze meli tam reklamu oslehnutou od Semmelveisove kliniky ve Vidni, ale totalne nerozumeli postupum, ktrere slibovali. S kojenim jsem se poradila fakticky sama, ty predpotopni rady sestr byly na houby. Letacek od LL zvladne i velice prumerne inteligenti jedinec, jako i bude vedet, kde zhanet laktacni poradkyni ve pripade potreby.

Proc vam vadi, ze pomaham kamaradkam v Cesku?

Nikdo vas rodit doma nenutil by i tak: vase anglicka kamaradka zrejme se vymyslela. Nabizet sluzbu neznamena nutit. Doma rodit lze pouze tehdy, kdyz zena sama ma dobry pocit ohledne sve volby, a je na to pripravena.

Porody doma zakazane nejsou, bezpecne podminky vytvorene ale nejsou, a proto ta snaha. Psala jsem jiz vam to jednou osobne. Skoda, ze nectete.

Andrea 7.10.2008 19:12

Re: Pro nesympatizantku.

Vážená cizinko,je docela smutné jaké máte vyjadřovací schopnosti a obraty vzhledem k tomu, že jste své první dítě ještě rodila v Čechách, tak asi nebude žít v zahraničí zas tak dlouho 8-o já vaše příspěvky čtu, ale jediné čeho se od vás vždy dočkám je narážek na něčí (mojí) inteligenci a na údajné lži....ano kamarádka měla svojí PA a ano opravdu jí několikrát nutili rodit doma a to vůbec nekomentuju to,že jí za celé těhu poprvé vaginálně vyšetřili až asi týden po TP. To za co bojujete nevybojujete zde,to je snad jasné,obraťte se na pana ministra Julínka a při té příležitosti se ho můžete zeptat proč se u nás proplácí tripletest a byl zrušen mnohem účinější NT screening. Nebo snad jako doma rodička odmítáte i jakákoliv vyšetření na případné poškození plodu????

cizinka 7.10.2008 19:20

Re: Pro nesympatizantku.

Andreo, nebudte vztahovacna: nenarazim na vasi inteligenci. Jen rikam, ze letacek od LL pochopi i prumerne inteligentni jedinec. Nevim jestli jste ho cetla, a zda pochopila. Faktem ale je, ze spousta zen opravdu se poradi s kojenim samy a radi. Je fajn, kdyz je nekdo, kdo jim muze pomoct (PA nebo laktacni poradkyne), ale neni nutno, aby pomahaly vsem.

To je blbost, nikoho nelze nutit rodit doma. Do porodnice behem planovaneho domaciho porodu se jede z pouheho duvodu, ze se zene doma prestane libit. Vase kamaradka spise nepochopila, ze nabidka, moznost volby neni nuceni.

Zkuste prostudovat porodnickou literaturu najit jediny vedecky dukaz, proc je prinosne vysetrovat tehotnou vaginalne. Nenajdete. K tomu neni absolutni zadny duvod, pokud moc a krevni tlak jsou v poradku, a deloha netvrdne. Tyhle vysetreni je pouhy ritual, nic vic, zadna jejich efektivita neni prokazana.

Zrovna zitra se bude demonstrovat pred MZ. O genetickych testech musite bojovat sama. Ja osobne na potrat bych nesla ve pripade vady plofu, proto ze skreeningu jsem zvolila jen UTZ pro operovatelne vady. Mezi domarodickami jsou na to ruzne nazory, spolecny je jen ten, ze kazda zena by mela o tom se rozhodnout sama, co a zda chce vedet.

Andrea 7.10.2008 19:29

Re: Pro nesympatizantku.

Říkám vám,že ji opakovaně tlačili, chceteli nabízeli aby porodila doma, přestože jasně řekla,že nechce. Ale to je zbytečné, tady opravdu není o čem diskutovat......ano vím,že vaginální vyšetření není nezbyné,ale po TP  už by se to asi hodilo,ne? Co se týká genetických testů,tak na tom se evidentně taky neshodnem. takže hodně zdaru s panem ministrem R^

cizinka 7.10.2008 19:46

Re: Pro nesympatizantku.

Andreo, tlaci tady pan Kilian, kdyz zavrhuje jakoukoliv alternativu jako nebezpecnou, a to bez dukazu. Tlaci gynekologove, kdyz nabiraji krev na geneticky screening, anez by ptali na souhlas a informovali o moznostech a presnosti diagnostiky a lecby.

A na co by se hodilo to vysetreni po TP?

Vy nesouhlasite, ze zena musi rozhodnout sama, zda chce a co chce vedet, jake testy postoupi a co s tim bude delat? Pak musi rozhodnout kdo?

Andrea 7.10.2008 19:56

Re: Pro nesympatizantku.

Přenášení plodu je rizikové a tudíž si žáda větší sledování. Nesouhlasím s tím aby se rodily těžce poškozené děti.A pokud se na toto poškození dá přijit již ve 12tt nechápu proč toto vyšetření není hrazeno ZP. Ale nic já si ho ráda zaplatím......

cizinka 7.10.2008 20:08

Re: Pro nesympatizantku.

A co dosahnete vaginalnim vysetrenim? Sledovat se ma ozvy, tlak, moc matky, tvrdnuti delohy, nekdy je vhod UTV, ale pokud se nechystate na vyvolavani vaginalni vysetreni vam nic podstatneho nerekne. Po TP jeste je 10 dni casu.

Nesouhlasite s tim, aby se rodily tezce poskozeni deti? A v praxi to by znamenalo co? Zebyste uzakonila povinnost potratu? Tak silne eugenicky postoj byl by hoden treti rise... Pokud chcete aby vam pojistovna proplacela test, ktery je v CR dostupna, tlacte na nej. Piste do pojistovny, nebo kontrolujte nabidku konkurencnich pojistoven. Je mozna, ze nejaka vam by ten test proplatila jako bonus.

Andrea 7.10.2008 20:41

Re: Pro nesympatizantku.

Bože cizinko ještě mě nařkněte z nacismu 8-o to se mi snad jenom zdá :-/ nechápu,čemu nerozumíte na větě,že nesouhlasím s tím aby se rodily těžce postižené děti a už mě to fakt neba. Nejsem politik nehodlám nic uzákoňovat,za to vy byste asi ráda :-( Nestojím o vaše rady, sama jsem schopná zjistit si dostupné informace z netu a hlavně se poradím se svým ošetřujícím lékařem.A už opravdu končím....sbohem

cizinka 7.10.2008 20:51

Re: Pro nesympatizantku.

No, Andreo, opravdu nerozumim, jaky spolecensky postoj tato vase veta skryva. Nesouhlasite se mnou, ze o techhle vecech mela by se rozhodnout zena sama, tvrdite, ze nesouhlasite s tim, aby se rodily tezce postizene deti. Z toho mi vyplyva pouze ten nacizmus, a jsem rada, ze neovlivnujete zakony jinak nez jako volic a obcan... Jina mozna interpretace je, ze sama chcete minimalizovat moznost, ze se vam narodi tezce postizene dite, ale pak byste nemela problem s mym postojem, ze je to vase volba, zda chcete postoupit geneticky screening: bychom nebyli v rozporu i presto, ze nase volby jsou radikalne odlisne.

Ja Vam neradim, jen diskutuji s vami o tom, jestli rutinni vaginalni vysetreni jsou prinosne v tehotenstvi. Jste moudra zena, pokud informace si overujete;-).

Raďula 7.10.2008 20:53

Re: Pro nesympatizantku.

No jo, ve Spartě je házely ze skály ale až po porodu... tak chceme být lepší a nedat jim možnost se ani narodit, zajímavé kam dospěje civilizace za pár století 8-o

Asi jste nikdy neslyšela o falešně pozitivních testech v těhotenství, to vás neznepokojuje?

MUDr Jiří Kilian 7.10.2008 21:14

Re: Pro nesympatizantku.

Dějepis Vás asi učili v zahraničí. Nebo jste spadle se skály sama. Ve Spartě se nic takového nedělo.

Raďula 7.10.2008 23:24

Re: Pro nesympatizantku.

Jejda, vy jste asi fakt pamětník :-D

Nevím jestli se dějepis za vás učil jinak než za ně, je to samozřejmě možné. My jsme se to učili takto a myslím že i spousta dalších lidí. A pokud trváte na přesném popisu tak ano, skála je přeneseně, ve skutečnosti se jednalo o Apothety, jakési  propasti blíže pohoří Táygetu. Tohle se zřejmě u dějepisářů neujalo a lid si to urovnal do své mluvy, takže i já říkám že je házely ze skály, vyjde to totiž na stejno. Jde tady jaksi o princip, že?

Osobně by mě zajímal názor vás jako pediatra na těhotenský skríning, obzvlášť když tady hážete citáty z bible :-D

aida 7.10.2008 23:48

Re: Pro nesympatizantku.

..když už, tak screening, jestli můžu prosit. Na tyhle novotvary jsem docela alergická a o jejich pisatelích si myslím své.

MUDr Jiří Kilian 8.10.2008 0:41

Re: Pro nesympatizantku.

 ".....já říkám že je házely ze skály,...." :-)))

MUDr Jiří Kilian 8.10.2008 0:43

Re: Pro nesympatizantku.

"...ale že si jej platí rodičky sami    -)))

MUDr Jiří Kilian 8.10.2008 0:28

Re: Pro nesympatizantku.

o významu screeningu Vás budou možná učit  ve škole, možná dají i nějaké hodiny pravopisu, na vysokoškolačku jím příliš nevládnete.

Jde o princip. Nedochůdčata nebyla Sparťany nikam házena.   Jinak,  mezi skálou a propastí je poměrně značný rozdíl.  Pokud takto vímáte i obsahy všemožných studií, nedivím se, že jste až tak pomýlená, řekl bych i že  zaostalá.

Pojem " házet citáty z bible " dobře representuje ulici.

cizinka 8.10.2008 9:50

Re: Pro nesympatizantku.

Pane Kiliane, proc neodpovidate na tuhle eticky spornou otazku? O etickem vyznamu genetickeho screeningu a genetickych potratu nejde se naucit ve skole, na to clovak musi vytvarit svuj vlastni postoj.

MUDr Jiří Kilian 8.10.2008 18:13

Re: Pro nesympatizantku.

nemám ani tušení,co je to genetický potrat . Krom toho to není ke stati,. kterou jsem napsal a která má  být předmětem diskuse. Krom toho necítím povinnost odpovídat kdekomu nebo když si někdo jen tak pískne.

MUDr Jiří Kilian 7.10.2008 18:58

Re: Pro nesympatizantku.

správněR^R^>-

MUDr Jiří Kilian 7.10.2008 18:55

Re: Pro nesympatizantku.

Víte, ono je to v podstatě jednoduché.  Někdo odtud vyjede do ciziny a pak dává rozumy. Oblíbené rčení " všude na světě " ohromuje ty, kdo nikde nebyli. Ale což o to, ono někde chvíli být ještě neznamená to tam poznat, že. Ale hlavně jde o byznys. Ono rodit doma za palmare, to není moc časté a kdyby to bylo na úhradu ze zdrav. pojištění, bylo by to skvělé. Co na tom, že se leccos může přihodit, máme integrovaný záchranný systém, když nepřijedou včas, dále žalobu, my PA nic, my jsme poznaly poruchu a volaly.  Stejně tak amb. porody, domů matky, my přijdeme a postaráme se. Prd víme o novorozenci, ale máme kursy. A kdyby něco, pak to měl poznat doktor v nemocnici za tu chvilku, co tam děcko bylo.

Ohledně kojení jsou rady možné dávno před porodem, při potížích se doví od PLDD. Jenže PA by rády kecaly do všeho,  byznys je bytznys, tak za úhradu ze ZP.

cizinka 7.10.2008 19:06

Re: Pro nesympatizantku.

Pane Kiliane, opravdu vsechna deti sledujete na oddeleni sam? Nebo spise v problematickych pripadech prebirate informace od svych kolegu pediatru a detskych sester? Neni to v nemocnici sloziteji o to, ze tech lidi, kteri sleduji stav sestinedelek a miminek je vice, a oni musi duverovat, spolupracovat, prebirat informace? V zahranici to funguje tak, ze lekare prebiraji informace od samostatnych porodnich asistentek, anebo od pediatru, jak kde a jak kdy. Co je na tom tak nebezpecneho? Prece jsou to lidi vzdelani ve stejnem systemu, apgary stanovi podle stejnych kriterii, infekce a zloutenky se uci poznavat u stejnych skolitelu. Maji jen delbu prace: o zdrave matky a deti se staraji PA, patologicke pripady pari do rukou lekaru.

Ajda77 8.10.2008 0:14

Re: Pro nesympatizantku.

Predesilam, ze s Aidou veterinarkou nemam nic spolecneho, jen mi ukradla muj nick, ktery pouzivam na rodine.cz uz 7 let.

Pane Kiliane,

bydlim jiz 13.5 roku v UK, porodila jsem zde 3 deti. Moje druhe dite pediatra videlo az nekdy ve trech letech veku, napriklad. Momentalne se trosku reorganizuje system tak, ze deti narozene v porodnicich prohlizi PAtky a mohou je i propustit domu, pediatra netreba. Ne vsechny jsou k temto prohlidkam v soucasne dobe vyskoleny, ale pracuje se na tom. Nevim, v cem presne vidite problem?

MUDr Jiří Kilian 11.10.2008 7:26

Re: Pro nesympatizantku.

Nevím, proč nevíte v čem je problém.

MUDr Jiří Kilian 7.10.2008 18:00

Re: Pro nesympatizantku.

no, kdybyste uvedla jméno, přijde na Vás udání a pomluva hned k zaměstnavateli,  možná ještě na ministerstvo, jak tu navrhovala jedna ztřeštěná rádobyzdravotnice, která ráda vykousává citace k pobavení vlastnímu.

Cizinka mává názvy páru prací, které si interpretuje po svém, jakmile ji nezatleskáte, hned  si pozve na pomoc další své komplicky s výzvou, aby Vám nadaly do gerontů a nakopali do zadele = .to jsou argumenty dobře kontrolované mimoklinické skupiny fanatiček porodu doma, ovládajících intuice, veškerá poznání a žijících desetitisíci vzletných pindů, sbírající neštěstí druhých jako argument k obvinění zdravotníků.  A svobodu volby si představují tak, že budou doma rodit a když to nevyjde, honem do nemocnice a pak spílat doktrům, že cosi neudělali a jsou vinni.

Mám za to, že by měla být dána odpovědnost jasně : komplikace porodu doma jsou věcí těch, které se pro něj rozhodly.

Amy 7.10.2008 18:11

Re: Pro nesympatizantku.

JJ,máte pravdu,pokud doma budu natírat strop,spadnu ze štaflí a zlomím si nohu,tak je to věc moje,že jsem si nepozvala malíře pokojí...a hezky si zaplatím všechno,pojištění,nepojištění...

A co teprve,když bych měla nějaý úraz v autě,nebo ve vlaku...moje věc,měla jsem sedět doma...

Svoboda volby je třeba to,že mohu se zrdavým novorozencem odejít z nemocnice,aniž bych se musela s někým dohadovat o intrpretaci zákona,prohlášení,nebo metodického pokynu...pro mě je svoboda volby třeba to,že si budu moci připlatit na d ráměc pojištění fakt,že u mého porodu bude PA,kterou znám a která zná mě a moje těhotenství...ráda bych si jí zvolila...

cizinka 7.10.2008 18:12

Re: Pro nesympatizantku.

Pane Kiliane,   uvedomujete si, ze potom vsem, co jsme o svych nazorech vysvetlili, je to sprosta a hloupa lez, co pisete o nasich nazorech? Nevyslo spise na jevo to, ze to vy necetl jste ty studi, o kterych se diskutuje, a ze ja je znam hloubeji nez nazvy.  A take ze nevite nic o modelu prace samostatnych PA v Evrope (nase debata o apgarech)? Trpelivy ctenar muze si udelat obraz sam, uvedomte se... 

Amy 7.10.2008 18:22

Re: Pro nesympatizantku.

Cizinka mává názvy páru prací, které si interpretuje po svém

tohle moc nechápu,Cizinka zde uvedla poměrně velké množství prací,nikoliv názvy,ale odkazy a i kdyby cokoliv intrepretovala po svém,myslíte,že nikdo neumí číst a práce si nepřečte sám a neudělá si vlastní obrázek? Stejně jako to rozumní lidé dělají,prostě si to přečtou a ověří...

MUDr Jiří Kilian 7.10.2008 18:36

Re: Pro nesympatizantku.

OK, OK, ověřujte studie.  Znal jsem jednoho, ten uměl čáíst, ba i psát, měl i maturitu z fysiky. Pak si koupil návod a šel spravovat pračku. Zabilo ho.

Amy 7.10.2008 18:49

Re: Pro nesympatizantku.

No vidíte...to jsou dneska lidi....

A teď si představte,já znám jednu,která umí číst,psát,i počítat...ale zapoměla vystudovat LF,a pane dr.,tahle jedna porodila dítě,úplně bez kvalifikace a nebyl u toho ani PING přístroj ;-P

MUDr Jiří Kilian 7.10.2008 19:02

Re: Pro nesympatizantku.

Každý známe své, už jsem Vám to psal. Já znám dva, co přešli na červenou, vše OK a byli doma dřív, než ti, co čekali na zelenouo. Znám čtyři, co blbli adrenalinové sporty a přebíhali před auty, nic se jim nestalo. Znám osm, co jestli na motorce nez držení a lidé jim tleskali. Znám šestnáct...

a pak jsem znal jednoho, co to zkoušel podle nich a má to za sebou. .