1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 20.6.2024 11:37

Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku, lžeš jako když Rudé právo tiskne! ;-€

J. Gottlieb 20.6.2024 9:31

Jj ten Rada je jeste vetsi mamlas nez jsem si myslel

M. Kocián 20.6.2024 7:05

Přidal bych za šesté - nutnost přepracovat požární předpisy pro domy s podzemními garážemi, trajekty (ty budou taky na baterky?) a pod - kromě povinných hasících přístrojů a hydrantu vjezd pro kontejner s vodou a v garážích místa na jeho instalaci tak, aby do něj bylo možné hořící elektromobil vložit.

V. Mokrý 20.6.2024 7:06

R^!

M. Hnilička 20.6.2024 12:21

Za sedmé - podle testů to vypadá, že standardní svodidla nejsou dostatečně dimenzovaná na (těžké) elektromobily. Ano, ani na nákladní vozidla/autobusy (ty zadrží jen pod malým úhlem), ale jde tu o četnost nehod těch kterých vozidel (s profesionálními / amatérskými řidiči). Ve výsledku tedy nutnost dalších/vyšších investic do infrastruktury anebo akceptování nižší bezpečnosti / horších následků nehod.

M. Hnilička 20.6.2024 13:26

Za osmé - významně vyšší průměrná hmotnost EV (spolu se schopností rychlé akcelerace) znamená i větší opotřebení brzdových destiček a pneumatik. Tj. vyšší provozní náklady a vyšší emise PM (Škoda už zvažuje reinkarnaci bubnových brzd). Detail zařaditelný pod obecné body 2 (vysoká cena) a 4 (ekologie) autora článku p. Kolmana, ale chtěl jsem ilustrovat, že konsekvence elektromobility jsou mnohem rozsáhlejší a pestřejší. Poctivé hodnocení celého životního cyklu EV (resp. elektromobility jako celku) by jistě bylo překvapivé. Ale nepodstatné, rozhodovací mechanismy evidentně fungují jinak.

V. Havel 20.6.2024 16:50

Dobrý den, pane Kociáne,

napadlo mne, že by se to dalo vyřešit povinností a) mít podzemní garáž vodotěsnou a b) mít k dispozici dostatečně kapacitní zdroj hasicí vody, kterou by se v případě potřeby garáž napustila.

Jen tak pro zasmání - když zde tak vášnivě probíráme slepou kolej vývoje automobilismu - kdyby nebyla slepá, už více než sto let jezdíme výhradně v EV :(.

Přeji hezký den.

VH

J. Roškota 20.6.2024 6:45

Velká škoda že se otázka elektroaut sesypala na buď a nebo. Máme v rodině elektroauto i dízl a oboje má své kouzlo. Co jsme se ale naučili je, že nemůžu chtít po elektroautu to co po dízlu a anopak. Elektroauto je na krátké jízdy kolem domu, s dízlem se jede na dovolenou. Zkrátím si v zimě topením dojezd ? Ano ale lezu do vyhřátého a odmraženého auta, které okamžitě jede.

F. Pavelka 20.6.2024 7:06

V zásadě souhlas. Ale v zimě lezu také do odmraženého a vytopeného dieselu, říká se tomu nezávislé topení.

Na semaforech mi to natře i e-hyundayi, na dálnicích s úsměvem předjíždím Tesly S nebo X, nalepené ve vzduchovém pytli za kamionem a v rychlosti 85 km/h zoufale vyhlížející nejbližší nabíječku 😁

V. Mokrý 20.6.2024 7:07

:-)

M. Kocián 20.6.2024 8:29

Až bude na elektřinu pro elektromobil stejná spotřební daň, jako na naftu a benzín, a až si začnou elektropodniky účtovat za elektřinu, kterou musí rezervovat na "nabíjecí špičky", výhody elektromobilů rychle pominou.

V. Kučer 20.6.2024 8:46

Pokud bych měl barák se solárama a garáží a 10x větší penzi také bych si pořídil ke svému dízlu elektroauto.

M. Kocián 20.6.2024 15:16

No, jako dítě jsem měl elektrický vláček, takže jako důchodce...

J. Huml 20.6.2024 9:00

Pane Roskoto, palec nahoru.

J. Huml 20.6.2024 9:00

Pane Roskoto, palec nahoru.

E. Klbik 20.6.2024 6:31

Za šesté - v zimě poloviční dojezd - a není to kvůli vytápění

P. Labaj 20.6.2024 2:03

Relevantní je jen 2. bod - cena.

Až se dostane cena elektromobilů pod cenu spalováků, tak nebude co řešit. A ona se dostane, i když EU zaváděním celních bariér dělá všechno proti tomu. Cena baterek trvale klesá. A všechno ostatní je v BEV jednodušší než v ICE.

K. Machala 20.6.2024 4:43

Jenže... co udělá pár milionů e-aut v ČR navíc s cenou elektřiny? Přesněji, co udělá pár set milionů e-aut navíc v EU s cenou elektřiny v Evropě? Autor toto kupodivu nezmiňuje. A to není vše. Ještě je tu postupné vypínání uhelných elektráren, vypnutí německých jaderek plus plánované odstavení plynu zemního. Ostatní elektřina je v průměru dražší, takže cena půjde nahoru a výpadky mimo léto jsou možné. Představíme si sanitku, která nemůže dojet pro nemocného, protože zrovna nesvítí slunce a nefouká vítr? Představíme si elektrotank nabíjející se v lese, na což jistě agresor počká... Vyšší poptávka po elektřině plus její nižší nabídka znamená problém. A ten v článku chybí.

V. Mokrý 20.6.2024 7:08

;-)

A. Sára 20.6.2024 7:28

A k tomu ještě spotřební daň na PHM, která na elektřinu není. Výpadek ve státním rozpočtu bude třeba nějak nahradit...!!

R. Langer 20.6.2024 5:33

No, to se ovšem stane jedině tehdy, když NORMÁLNÍ auta zdraží na cenu elektroverglů.

Což asi opravdu časem přijde. ;-€

R. Langer 20.6.2024 5:34

... a cena baterek NEKLESÁ, A KLESAT NEBUDE! :-P

R. Langer 20.6.2024 5:39

Manažer Tesly nechtěně prozradil vývoj ceny baterií v posledních 5 letech, pro elektromobily je to další rána

https://www.autoforum.cz/technika/manazer-tesly-nechtene-prozradil-vyvoj-ceny-vyroby-baterii-v-poslednich-5-letech-pro-elektromobily-je-to-dalsi-rana/

Ale na to nemusím ani číst takové články, stačí se prostě podívat, o kolik v poslední době podražili libovolné akumulátory. Takže si ty LŽI o zlevňování strčte do BRUSELE, soudruzi! ;-€

P. Pospisil 20.6.2024 7:05

Poměrně snadno dohledáte, že třeba Tesla Model 3 Long Range u nás v r. 2021 stál 1 486 990,-.

Dneska stojí 1 203 990,-.

Tesla Model S 85 Dual Motor se dala v r. 2015 (!) koupit za 2 310 000,-

Auta se spalovacím motorem od té doby podražily o 50 % (a o něco teda stouply i platy). Tesla Model S dneska stojí 2 319 900,- ovšem s 100 kWh baterkou. 85 se už nedodává.

Mně to jako zdražování tak úplně nepřipadá.

R. Langer 20.6.2024 11:40

No, a co tím jako chcete říct? Že za ty prachy už ty krámy nikdo nechce, tak slevňují?

Bavíme se O CENĚ AKUMULÁTORŮ, tak nemávejte dotovanejma cenama alektrokrámů, a proberte se. :-P

V. Havel 20.6.2024 16:58

Dobrý den, pane Pospíšile,

nevím, jak Vám, ale mně připadá, že ceny standardních vozů začaly rapidně růst poté, co automobilky začaly pracovat na elektroautech - že by je křížově dotovaly?

Přeji pěkný den.

VH

M. Kocián 20.6.2024 6:33

A pak buď celý systém dopravy zkolabuje, nebo se skokově zvýší daně. Motoristé totiž přes různé daně odvádějí do rozpočtu obrovskou částku, a když si nebudou moci dovolit auto, nebudou tyto daně platit.

V. Mokrý 20.6.2024 7:09

R^

P. Labaj 20.6.2024 15:50

Asi bude působit oboje. Ale baterky jsou dolů rychleji, než se zdražují spalováky. Je naopak s podivem, že ta BEV stále ještě stojí tolik, když 1 kWh v baterkách se dá u s DPH a v malém koupit dost pod 3000 Kč.

F. Kořízek 20.6.2024 6:17

Není ta cena vysoká proto, že výroba elektro vehiklů je prostě na spotřebu energií a surovin náročnější než u běžného auta? A neznamená to tedy také, že v tom případě je výroba těchto vozů pro přírodu mnohem větší přítěží?