30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Větrní zabijáci

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
křovas 13.6.2006 15:57

Re: Re: hm blabol2

;-D;-D;-D;-D;-DR^

Roy Boehm 13.6.2006 15:57

Re: Re: Re: Re: Re: Roy Boehm

Mě ani tak nejde o to měření, ba ani o ta zvířátka, ale o fakt, že pan Mysch lže, když argumentuje VE PROSPĚCH větrných elektráren. A pokud oponenta přistihnu při lži, jeho sdělení u mě pozbývají váhy. Jasné? A ujišťuju Vás, že dvěstě metrů od VE o ní ještě zatraceně dobře uslyšíte!

Daneš Burket 13.6.2006 15:56

Re: Chybi reference

Pošlete mi mail na danes@email.cz, můžu Vám poslat plnou verzi článku, kterou jsem připravoval na seminář Zvěř v zemědělské krajině. Tam to budete mít i s referencemi.

Flasi 13.6.2006 15:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: reakce na pindy atomového aktivisty

Ja jsem do tehle diskuze zadnou cifru neprinesl a tak nemam "moralni povinnost" si ji overovat, jestli je spravna. A pokud ano, tak jsem upozornil na jeji duveryhodnost.

Co vsechno dlouhodobe piti vody s aktivitou 50 Bq/l udela asi opravdu nikdo nevi. Stejne jako to nevime u mnoha dalsich parametru, ktere podlehaji normam, ktere se taky meni.

Taky jsme mohli zustat u sviceni petrolejkami, protoze nikdo nevedel jaky vliv ma na cloveka elektromagneticke pole z obycejneho elektrickeho vedeni.

Daneš Burket 13.6.2006 15:55

Re: pane Burkete,

Pošlete mi mail na danes@email.cz, můžu Vám poslat plnou verzi článku, kterou jsem připravoval na seminář Zvěř v zemědělské krajině. Tam to budete mít i s referencemi.

jonáš 13.6.2006 15:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roy Boehm

Nebo ti zajíci co bydleli na místě reaktorovny .. maj teď pelech zalitej betonem ;-(

jonáš 13.6.2006 15:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Roy Boehm

Nojo, a co teprv ti co bydlej v pankejtu, když kolem přejede kamion :-/

Folkman 13.6.2006 15:52

Re: Re: Re: Re: Ve světě se dělaly rozsáhlé studie o vlivu JE na výskyt leukémie,český soupis je například

Když jsem psal ve  světě,nemyslel jsem SSSR.I když ty ruské metodiky nejsou tak  všechny blbé.Testovali mi tam  dlouhodobě  nejen JUWIm,ale i FORTISIM.Nejsou tam takoví zkostnatěnci jako v SUKLU-doufám,že jsem neurazil.Snaha nic nenajít ale funguje i na západě i u nás. Holt miliardy zisku přebijí pár moribundů asi v každé zemi.Já dělám do léč. vod a balnea,zde ty miliardy tolik nalítají,spíše  naopak.Výzkumy si  od revoluce  dotuji sám.

quo 13.6.2006 15:49

Re: Pavlo B problem je...

Ale clanek je o rozehnanych ptacich hejnech a vyplasenych krtcic. O ekonomicke strance veci se popsaly tyn papiru prenesly gigabajdty elektronickych diskuzi jinde.

Daneš Burket 13.6.2006 15:48

Re: Re: Re: Pane,

Ne, jsme dva, ale pan Brezina mi mluví z duše. Pokud někdo vytáhne na předraženou stavbu miliony z peněz daňových poplatníků, potom mi nepřipadá posedlostí, pídit se, jak byly ty peníze investovány.

Neodpovídal jsem proto, že jsem dnes shodou okolností přednášel českým myslivcům o vlivu větrníků na faunu - myslím, že to mělo docela úspěch a páni myslivci mají na tuto problematiku velmi podobný názor.

Flasi 13.6.2006 15:48

Re: Re: Re: Re: Re: Roy Boehm

Tenhle clanek je o tvorech, kteri tam "bydli".

jonáš 13.6.2006 15:45

Re: Re: Re: Re: Roy Boehm

Si to klidně měřte, tam nikdo nebydlí .. a už 200 m daleko to bude o 30 dB míň.

Folkman 13.6.2006 15:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: reakce na pindy atomového aktivisty

Závažný problém je,že nevíte o jaké cifře se vlastně hádáte a jste líný si to zjistit a za druhé,že ty normy byly  vícekrát upraveny směrem nahoru.Největší problém je,že nikdo - ani  takový koumes jako vy -neví,co to dlouhodobé pití s populací udělá mimo alergií.

Daneš Burket 13.6.2006 15:43

Re: Co udělal pan Burket?

Pokud srovnáváte prasklou žárovku s desetitisíci zabitými ptáky, pak asi máte pravdu.

Roy Boehm 13.6.2006 15:40

Re: Re: Re: Roy Boehm

No, já si to klidně změřím třeba dvacet metrů od sloupu, na opačné straně, než je vrtule. Těch směšných 30dBa to přeleze vždycky!

Daneš Burket 13.6.2006 15:39

Re: To je ale legrace.

Vážený Petře,

posláním ČNS je objektivně informovat o jaderné energetice. Je to jediná možnost jak reagovat na útoky militantních a nevzdělaných ekologistů.

Já osobně už pátým rokem jezdím v rámci besed "Energie - budoucnost lidstva" po českých základních a středních školách a snažím se objektivně informovat a besedovat. To, že si nás školy zvou opakovaně, je důzaz toho, že nejsme fanatici - to by učitelé určitě poznali.

Můžu Vás ujistit, že na výši mého příjmu nemají tyto aktivity žádný vliv - na"žvanec" si vydělávám jinak :o)

jonáš 13.6.2006 15:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: reakce na pindy atomového aktivisty

Moc ho být nemusí, ale dělá v tý vodě podle studie prakticky veškerou aktivitu ;-)

Daneš Burket 13.6.2006 15:34

Re: reakce na pindy atomového aktivisty

Jihočeský taťka nejsem, ale jsem jejich fanoušek. Jsou to, na rozdíl od Jihočeských matek, odborníci. Děti umírají na leukémii, bohužel, všude na světě. Nevím o tom, že by to bylo v důsledku pobývání v blízkosti JE. Můj pětiletý syn bydlí v blízkosti JE Dukovany a zdravotní problémy nepociťuje.

;-)

Folkman 13.6.2006 15:34

Re: Re: Re: Ve světě se dělaly rozsáhlé studie o vlivu JE na výskyt leukémie,český soupis je například

I já tam s lidmi mluvil-vozil jsem tam m.j. preparát  JUWIM Pokud Vás opravdu zajímá  problematika   leukemie  u JE,doporučuji zmíň.  publikaci.Nemohu Vám přepisovat   celý obsah._nic ve zlém.Jinak  těch ofic.  přiznaných  rakovin je taky dost. U nás nepřiznají NIC.

Končím.

Auiam 13.6.2006 15:33

Re: Re: Re: Ve světě se dělaly rozsáhlé studie o vlivu JE na výskyt leukémie,český soupis je například

Lidi, kteri se u Cernobylu v dobe havari pohybovali, byli ovsem rozestehovani do vsech moznych casti SSSR a nikdo je uz pozdeji nesledoval. Mam urcite zkusenosti s klinickym hodnocenim ala Rusove, po svych zkusenostech neverim jim ani nadpis. Standardni metodiky, z nichz lze pozdeji vyvozovat nejake zavery, jim nerikaji absolutne nic, natoz kdyz vezmeme v uvahu snahu nic nenajit. (Y)

jonáš 13.6.2006 15:32

Re: Re: Roy Boehm

A kde to budete měřit, 1 m od roviny listů v ose vrtule? Tam se nedostanete, to je ještě náboj :-/

Flasi 13.6.2006 15:31

Re: Žádná stavba

No jak se to vezme. Nektere stavby prospivaji. Staci postavit plot s ostnatym dratem a dulezite jsou cedule - "Vojensky prostor - vstup prisne zakazan" a faune se tam dari skvele. Obcasne vybuchy, prujezdy vozidel a nizke lety stihacek jsou prkotina, hlavne ze tam neni moc lidi.

jonáš 13.6.2006 15:31

Re: Re: Žádná stavba

To je pořád o tom samym .. jakýho betonu, jaké oceli, kolik navěšené technologie, lidí a firem .. jaké má VE náklady na provoz a palivo ?8-o

Daneš Burket 13.6.2006 15:29

Re: Žádná stavba

Souhlasím s Vámi, že kvůli ptákům a krtkům se do jeskyně nikdo vracet nechce. Proč ale zatěžovat životní prostředí větrníky, když jsou tady ekonomicky efektivnější a k životnímu prostředí šetrnější zdroje.

A jedna zajímavost jako bonus: Kdybychom chtěli nahradit větrníky výkon instalovaný v JE Temelín, spotřebovali bychom 6x více betonu a 10x více oceli (zdroj: http://proatom.luksoft.cz)

hodne neRath 13.6.2006 15:29

Pavlo B problem je...

ze jsou neucinne (u nas) energeticky lec velice ucinne (diky dotacim) ekonomicky.

Diky pokriveni trhu se tedy jako kseft vyplati....

Folkman 13.6.2006 15:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: reakce na pindy atomového aktivisty

nejsem z praglu,mě to svinstvo padá  přímo na hlavu tady u  temelína.

Petr Vaňura 13.6.2006 15:26

Re: Re: Ve světě se dělaly rozsáhlé studie o vlivu JE na výskyt leukémie,český soupis je například

A srovnával jste také místa bez JE? Mimořádný výskyt leukémie není uváděn dokonce ani v souvislosti s Černobylem, pouze 4000 případů rakoviny štítné žlázy.

A že se tam těch studií udělalo, s lidmi, co to dělali jsem mluvil.

Roy Boehm 13.6.2006 15:25

Re: Roy Boehm

Nevím, jak jste přišel na tu žižkovskou nálevnu, za sebe mohu zodpovědně prohlásit, že jsem žádnou v životě nenavštívil. Ale vy nás nekrmte kravinama! V Jindřichovicích jsem zatím nebyl, ale pár větrníků už jsem viděl, takže vím, že tvrdit, že dělají hluk pod 30dBa a na DVA METRY není už NIC slyšet, může jedině člověk, který pozbyl sluchu. Pro příklad, 30dBa vydává běžný ventilátor na CPU počítače. Pokud dokážete veřejně prohlašovat, že stejný (ba menší) hluk dělá vrtule 600kW VE, která má 44 metrů v průměru , pak jste zřejmě hluchý a nebo blázen! A nebo ekologista!

Stredocech 13.6.2006 15:21

Pokud těch větrníků nebude moc, beru to jako

"úlitbu zeleným bohům" či ověřovací zařízení. Ale rozhodně nemám chuť financovat ideologicky motivované nasazení ve velkém.

Folkman 13.6.2006 15:21

Re: Ve světě se dělaly rozsáhlé studie o vlivu JE na výskyt leukémie,český soupis je například

 .v publikaci R.Scholz-IPPNW 4  vyd. v č. budějovicích 2003  K odlehlosti sellafieldu-nevěřte všemu. hned vedle je  město  Seascale - Cumbrie. Zde by stat. měl být   1 případ za  60 let. Skutečnost je  po 5 letech provozu se obj. první,,další v 60,68,,71,78,79,atd.V r.83 již 5 pac. zemřelo.Tedy mortalita  nad průměrem 9x až 18x,ať to počítáte jak chcete. Totéž třeba v  Dounreay.Horší je to v  Elbmarsch.    Pane Vanuro,bohužel nemáte pravdu. Existují  na západě desítky studií,nejen o  JE Krúmmel,