30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Větrní zabijáci

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kdosi 13.6.2006 13:43

Re: To je ale legrace.

... což považuji za naprosto legitimní, protože zelení předvádějí boj proti jaderné energetice za každou cenu, bez ohledu na ekonomickou stránku věci, bez ohledu na fakta.

Ale pozor, "napomáhat vzdělávání veřejnosti v oboru jaderné energetiky" není žádná propagace na úkor jiných zdrojů energie. Myslím si, že zrovna zelení patří mezi ty, co by takové vzdělávání v oboru jaderné energetiky potřebovali jako sůl (tedy pokud by se jejich úvahy alespoň teoreticky mohly ubírat racionálním směrem a ne přes antijaderné náboženství, jak tomu je dnes)...

Petr K. 13.6.2006 13:37

To je ale legrace.

Autor je členem České nukleární společnosti, jejímiž kolektivními členy, a zřejmě i zakladateli, jsou megafirmy z atomového průmyslu. Jejím posláním je "provádět osvětu, napomáhat vzdělávání

veřejnosti v oboru jaderné energetiky", tedy propagovat atomovou energii na úkor jiných zdrojů energie a zajišťovat tak panu Burketovi a jemu podobným žvanec. Tak odtud vítr vane...

fotokulda 13.6.2006 13:07

Věčná polemika

Také bychom měli přestat svítit zářivkami, neboť obsahují rtuť, používat baterie ze stejného důvodu... buď se v jménem ekologie okamžitě vrátíme ke klackům a loučím, nebo je veškerá tato polemika na(Y)

Roy Boehm 13.6.2006 12:57

Re: hm blabol2

Ha, ha, Myschi, zřejmě se jindřichovický větrník, jako obvykle, netočil! Tak to potom odpadají všechny škodlivé jevy, včetně sekání ptactva (stěhovavého).

Frantisek 13.6.2006 12:54

A jak je to se zalohovanim "vykonu" VE,

bude platit, ze cim vic VE, tim budeme mit muset vice "klasickych" zdroju ?

kdosi 13.6.2006 12:42

Re: Kto schválil

No, ona nejvhodnější místa na stavbu VE jsou třeba i hřebeny hor. Tam spíš bude zajímavé, jak se začnou štěkat melouni mezi sebou. jedni co chtějí VE na hřebenech Krkonoš a druzí, kteří jim to (pochopitelně) budou chtít "odstřelit". Pár takových příkladů už tu bylo, např. na ČM vysočině, ale teď toho asi bude víc. jen ať se sežerou mezi sebou...

Ekologie proti ekologii...

Petr Vaňura 13.6.2006 12:37

Ono se opravdu musí měřit stejným metrem

a výsledky jsou pak překvapivé. Pokud by se např. spočítal počet úmrtí v důsledku BĚŽNÉHO PROVOZU našich uhelných elektráren podle vzorců, kterých se často používá pro počet mrtvých v důsledku havárie v Černobylu, tedy bezprahový účinek malých dávek záření na velký počet lidí (takto pro Černobyl vychází deset tisíc osob, vše vyšší jsou pusté výmysly) bylo by to jen u nás tisíce osob a v minulosti ještě více. Jak myslíte, že by se na takovýchto výpočtech projevila na rozdíl od Černobylu statisticky prokázaná kratší doba dožití v Seeročekém kraji s 2 miliony obyvatel, r. 1990 byl ten rozdíl několik let...

Jan 13.6.2006 12:33

Kto schválil

stavbu větrné elektrárny na památném vrchu Hostýn? Doporučují všem zastáncům větrné energie vyšlapat na Hostýn, projít zastaveními křížové cesty a poslouchat.

Ivan Brezina 13.6.2006 12:31

Re: hm blabol2

Myschi, to docela sedi. Mate pravdu v tom, ze privrzenci ruznych nesmyslnych ideologii byvaji pri jakemkoli pokusu o kritiku znacne agresivni. Vemte si jen vrazednou reakci muslimu na karikatury Mohameda. S privrzenci vetrnikove ideologie je to podobne:-))

kdosi 13.6.2006 12:30

Re: Řešení...?

Mám problém. Co když na počítači řeším věci, které přímo souvisejí s ochranou přírody? Co bude méně škodlivé? vypnout? nevypnout?

Mysch 13.6.2006 12:27

jejda

thomasosspidlohyeynahodnenerathova slezla ze stromu, a napise mi opet, ze jsem paranoidni.

Flasi 13.6.2006 12:09

Re: Re: Re: Řešení...?

V tom pripade bude uspora energie (a prospech pro ZP) zanedbatelna. :-)

Flasi 13.6.2006 12:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Do dnešního článku jsem si myslel ...

Vetrnik vyrobeny v Cine by se mohl dostat tak na 98% ceny vetrniku vyrobeneho v Nemecku.

Cislo jsem si vymyslel, ale je snad jasne, ze:

Vetrniky se nevyrabi ve velkych seriich, takze na praci delniku moc neusetrite. Naopak budete v Cine spatne schanet velmi dobre kvalifikovane delniky pro kusovou vyrobu. V Cine neni vyznamne levnejsi material - material je vsude na svete +/- stejne drahy. A vyznamnou cast ceny VE tvori i vystavba v konkretni lokalite, kde s Cinany neusetrite ani vorla. Akorat si priplatite za dopravu verglu, ktery se nevejde do kontejneru.

A naklady na patetovou ochranu nechcete pocitat proc? To se to vymysli samo? Vetrniky se nechrli v milionovych seriich. Kazdy typ je trosku jiny, trosku lepsi, trosku vhodnejsi pro konkretni lokalitu. A na to potrebujete inzenyry. Bud si zaplatite vlastni, nebo si koupite vysledek prace cizich. Ukrast cizi design znamena, ze vyrobite par desitek (maximalne stovek) kusu a uz jste trochu zastaraly a ta okradena firma krachla, protoze nezaplatila sve inzenyry, takze nemate co krast.

Tohle proste nejsou CDcka, kterych muzete piratsky vylisovat miliony a na zpevaka porad zbyde dost, aby dal zpival a vy meli co lisovat i za rok.

Dany 13.6.2006 12:01

Re: Re: Řešení...?

...neříkám masívně. Myslím vynechat jenom neplodné a zbytečné diskuse, neustále se opakující donekonečna a co si budeme namlouvat...nic neřešící. Uvědommě si proč ten problém vlasně vznikl. Spotřeba el. energie.

Tímto končím a jdu příkladem...

ok 13.6.2006 11:55

Re: Re: uff, to se nam to tady roji... rychle pryc..

Ruzne Kocky zapinaji a vypinaji podle momentalni potreby Dlouhy, Sima, Cermak. A mozna i Neff. Elektronickeho Kocku, kteremu rikame Pes - alespon dnes to tak opravdu vypada. Rv 

Flasi 13.6.2006 11:54

Re: Řešení...?

No kdyby lide masivne vypli pocitace a vyrazili do prirody, tak by to zivotnimu prostredi rozhodne nepomohlo. Naopak. :-)

ok 13.6.2006 11:51

Re: Re: Re: Re: Re: Do dnešního článku jsem si myslel ...

Zopakuji jeste jednou to podstatne:

Jo, souhlasim s vami, s tim opravdu nemam problem. Ja chci fakta, zadne Public Relations jadernych lobbistu.

Materialy, velikost, tvar, misto vyroby muzou mit zasadni vliv treba na cenu. Co takhle vetrnik vyrobeny v Cine, bez vydaju na patentovou ochranu, s levnou pracovni silou a levnym materialem? Kolik by stal?

Dany 13.6.2006 11:51

Řešení...?

A co vypnout počítače, ušetřit truchu elektřiny a jít se projít do přírody. Životnímu prostředí by to pomohlo rozhodně víc, než tyto diskuze...

hodne neRath. 13.6.2006 11:42

no jo,,,

on to narudly hlodavec neplati.... takze se mu skvele keca.

kdosi 13.6.2006 11:41

Co udělal pan Burket?

Jednu jedinou věc. Argumentoval proti VE. Použil jak argumenty důležité, tak i "argumenty" vyloženě okrajové a nepodstatné. Třeba to narušení formace tažných ptáků...

Ale on argumentoval jenom tak, jak argumentují sami melouni třeba proti jaderkám. těm se taky hodí každý nesmysl, každá prasklá žárovka na WC ve vrátnici je pro ně ohrožení jaderné bezpečnosti.

Takže se můžeme dohodnout. Buď se budou používat i tyhle naprosto nepodstatné argumenty nebo ne. Ale musí to být na obou stranách stejně...

Jiřik 13.6.2006 11:38

Re: Re: Re: Re: Do dnešního článku jsem si myslel ...

Nepochopli jste mou  ironii, nevadí. Chci říct, že ekologické dopady nových i starých rotorů budou zhruba stejné -  stejně jako že 1+1=2 vypočítá stejně dítě na prstech, na počitadle nebo na kalkulačce - výsledek tentýž.

Takže dokud se konstrukce rotorů postatně nezmění (například místo třílistých dvanáctilisté > jiná turbulence a optická překážka pro ptáky, jenže taky větší zátěž ložiska atd.), pořád budou těm ptáčkům škodit... :-/

Buhehe chlemst 13.6.2006 11:36

Doporučil bych

Stavět fofrníky ve vinařských oblastech , kde jsou přemnožení špačci a u Novomlýnských nádrží, kde se zase přemnožili kormoráni. Asi by nebyl velký problém  přidat na náběžné hrany vrtulí  ostré břity,  aby to ty ptáky rychle usmrtilo. Možná by šlo použít síťovinu, nataženou mezi listy vrtulí  - Mělo by to fungovat podobně, jako když kdysi Italové v pádské nížině  lapali stěhovavé ptáky do sítí, by si paštiku ze slavičích jazýčků udělati mohli...

Takže to s těmi větrníky může být i dobrý nápad, třeba  budou mít časem vícenásobné využití..

Delfín 13.6.2006 11:30

Re: Re: ano a jak ty jindrichovicke,

V Jindrichovicich je vyuziti 10-11%. Jinak se da pocitat u JETE s prodlouzenim zivotnosti na 60let.

Delfín 13.6.2006 11:28

Re: ajeje

Rad si pockam na nejaka cisla, ktera vyvrati puvodni tvrzeni?.

Delfín 13.6.2006 11:25

Re: ja vim,

Ja jen si spocital ze jsou to vyhozene prachy za nic.

Delfín 13.6.2006 11:24

Re: Re: Re: hm blabol2

Pro Jindrichovice mozna Pavek neco udelal, ale z ci kapsy? Vam pripada castka 62milionu (53mil dotace a vyhodna pujcka) za nejakych prumernych 120kW? Nebylo by levnejsi dat Jindrichovicim jen tak tech 40milionu a nedelat saskarny s vetrnikem?

ptakopysk 13.6.2006 11:19

Re: a honzak

no kámoš má poblíž jindřichovic chalupu a tvrdí, že ten zvuk vrtule řezající vzduch, je hnusnej.

lékař 13.6.2006 11:12

Re: Re: Pane,

Nevím, proč mi místo pana Burketa odpovídá pan Brezina, ale třeba jste jeden. Slovník by tomu odpovídal. Vidím, že slovo Pávek pro Vás představuje rudý hadr. Jak říkám, zdá se mi to zralé na léčení.

76house 13.6.2006 11:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Casy se meni...

A ja porad rikam, ze zalezi na konkretni lokalite, konkretni pouzite technologii, konkretni velikosti... proste na kokretni studii. Nelze pausalizovat.

Tim samozrejme nijak neobhajuju dotace pro OZE, ktere spise brzdi vyzkum a vyvoj racionalnich OZE.

Flasi 13.6.2006 11:01

Re: ajeje

Dekuji. Kdyz jsem vna vasi pitomost reagoval cisly, tak jste zareagoval zadnici. Od vas to  beru jako pochvalu, ze se nepletu.