7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lucius Malfoy 27.2.2006 15:42

Re: Re: potvrzujete, že o problematice nevíte VŮBEC nic :-)

Tisícovka turbína z minuty na minutu nevypadne, pokud není problém na elektrické části nebo generátorových přípojnicích ... A pokud už je, rozhodně vám za další minutu nenaběhne s plným výkonem ... V takovém případě se fázuje roztočená rezerva, alespoň předpokládám, že se to za těch patnáct let tolik nezměnilo.
JJ 27.2.2006 16:03

Re: Re: Re: potvrzujete, že o problematice nevíte VŮBEC nic :-)

 
Produkce VE, zvlaste pokud je rozprostrena na vetsim uzemi take nekolisa okamzite. Jde o podstatne mensi volatilitu, nez jakou nas zde strasi. Jiste, je zde problem s arktickym pocasim (-20 a bezvetri), ale u tech capacit, ktere lze u nas realisticky postavit ..
Lucius Malfoy 27.2.2006 16:10

Re: Re: Re: Re: potvrzujete, že o problematice nevíte VŮBEC nic :-)

Zkušenost ze severního Německa dokazuje naprostý opak ...
Mirek 27.2.2006 13:55

Re: problémy s udržením rovnováhy v síti vyvolané 16 tisíci

Taky mne prijde, ze hlavni duvod pro clanky podobne tomu pod kterym diskutujeme je skutecnost, ze v urcitych okamzicich je diky vetrnikum energie hodne a nekdo by mohl pozadovat aby se v teto dobe snizoval prikon CEZu. Nerkuli, ze by musel CEZ upravit sit tak, aby ji dokazal mnohem pruzneji vyregulovat. A to jsme jiz v okamziku, kdy obnovitelne zdroje nebezpecne dotiraji na zisky onoho gigantu.
JJ 27.2.2006 14:08

Na zisky CEZU?

 
Ale kdepak. Predne CEZ muze obnovitelne zdroje stavet zrovna tak. A za snizeni vyroby si necha od prenosove soustavy zaplatit - systemove sluzby. No neberte to, pokud vam nekdo plati, za to, ze nevyrabite.
 
Cilem techto clanku je pripravit pudu pro stavbu dalsich JE u nas, coz je celkem racionalni vec. Obnovitelne zdroje jsou neracionalne prezentovany jako alternativa JE, coz ohrozuje plany stavitelu JE.
Mirek 27.2.2006 14:12

Re: Na zisky CEZU?

Souhlasim. To je logictejsi vysvetleni.
vladimir314 27.2.2006 14:57

Re: Na zisky CEZU?

problemem je, ze vsechny tzv. obnovitelne zdroje musi byt 100% zalohovany klasickymi spolehlivymi tvrdymi zdroji.
To je ten prusvih.
JJ 27.2.2006 15:26

Nemate pravdu

 
Pouze vetrne elektrarny a castecne vodni elektrarny. Biomasa se zalohovat nemusi vubec, naopak "co-firing" v uhelkach je soucasti tech tvrdych zdroju. A VE u nas proste moc nebude a tak se zas tak moc nedeje. Stejne tak se musi spolehlivymi a velmi flexibilnimi tvrdymi zdroji zalohovat potencialni vypadek 1 GW turbiny JETE (mozna i vypadek vedeni 2 GW?, po dostavbe vice?).
 
Pokud by podil kapacity VE byl 20% a vice, tak mame problem. Ale to u nas nehrozi.
Petr Vaňura 27.2.2006 15:33

Re: Nemate pravdu

Pokud se Vám zdá, že úlitba zeleným božstvům a s nimi spřaženým podvodníkům nás ekonomicky příliš nezatíží, je to otázka do diskuze.  O nic jiného se ale nejedná, to už víme předem.
 
 
Mirek 27.2.2006 16:14

Re: Re: Nemate pravdu

Predrecnik napsal, ze zalohovat se musi i JETE nejenom vetrne elektrarny. A to je zaloha radove vetsi . Tak proc sem tahate zelene? 
Lucius Malfoy 27.2.2006 15:24

Re: Re: problémy s udržením rovnováhy v síti vyvolané 16 tisíci

Příkon ČEZU ? Tušíte vůbec, o čem píšete ? No nic - ten problém není v potřebě snížení generovaného výkonu, to se reguluje průběžně, minutu po minutě, problém je ale v tom, že do sítě se bez jakékoliv pravidelnosti zapojují a odpojují desítky megawattů generovaného výkonu, které je třeba nějakým způsobem vyregulovat. Líbilo by se vám v zásuvce přepětí 315 voltů ? Nebo, pokud máte stojírenskou dílnu, v ní přesné soustruhy a zakázku za dvacet miliónů náhlý nárůst řezné rychlosti na dvojnásobek ? Zničené obrobky, vypálené nože, pár roztržených polotovarů a jeden dva těžce zranění dělníci ?
honzak 27.2.2006 13:56

Re: problémy s udržením rovnováhy v síti vyvolané 16 tisíci

pán je patrně teoretik, slaboproudař. Doporučuji se obrátit na dispečink rozvodných závodů - pánové vám jistě rádi sdělí časy, za které se odstaví / přifázuje blok tepelné elektrárny. Každá taková šaráda stojí neuvěřitelné množství peněz a času, ale s takovou drobností se hůlasatelé větrného pokroku nezabývají. 
qwert 27.2.2006 14:01

nezabývají, protože to není jejich problém

Stále nechápu proč namísto filipik proti větrníkům nevložíte svou energii do lepšího propojení elektráren a vyvoje lepšího odbuzení generátorů a do lepší regulace turbin?
qwert 27.2.2006 14:12

Re: Re: problémy s udržením rovnováhy v síti vyvolané 16 tisíci

jo holt když si někdo roztočí rotor a uloží do něj 1/2 GW mechanického výkonu, tak je to jen a jen jeho problém...
Ladislav N. 27.2.2006 19:09

Re: ...tak je to jen a jen jeho problém...

Přesně tohle lze říct propagátorům "větrníků". Řešte si vaše problémy za SVÉ peníze a netahejte je z kapsy nám...
Daneš Burket 27.2.2006 14:26

Re: problémy s udržením rovnováhy v síti vyvolané 16 tisíci

Vážený pane qwerte,
elektrárny ČEZu umějí regulovat a úspěšně regulují (včetně jaderných). Problém má však především ČEPS, protože těch 16 GW se ze severu na jih Německa zčásti přenáší přes ČR nebo přes Polsko a ČR nebo dokonce přes Polsko, Slovensko a Rakousko (německá přenosová soustava není na přenos takových výkonů ze severu na jih stavěná). ČEPS pak musí omezovat přeshraniční kapacity pro tuzemské obchodníky. Takže na to doplácí ČR.
qwert 27.2.2006 14:37

Re: Re: problémy s udržením rovnováhy v síti vyvolané 16 tisíci

No tak asi ČEPS bude muset kapitálově vstoupit do německých distribučních sítí a udělat tam ordnung. Mám vaše vyjádření chápat tak, že 1. díky minimu spojů se zahraničními sítěmi jsou stávající spoje přetíženy a nelze je použít, nebo že 2. už vzniká problém s uplatněním přebytků české energie na nemeckém trhu?
vita 27.2.2006 15:30

Re: Re: Re: problémy s udržením rovnováhy v síti vyvolané 16 tisíci

On ČEPS asi jednou bude muset udělat to, že zdroj problémů, tedy těch GW náhlého výkonu, prostě odpojí. Jednou k tomu stejně musí dojít, protože ač máme síť dosud komunisticky naddimenzovanou, tak jednou by to stejně nemusela vydržet.
Těším se na ty následky v německé síti. Možná aspoň TO Němcům ukáže, zač je hraní si s fyzikou loket.
Ale těch lidí, co na to zařvou, mi je líto. To totiž nebudou ekotrotlové vašeho ražení, kdo uhoří ne bo se usmaží ve vařícím oleji z trafaček.
tonek 27.2.2006 13:02

zvyk

1.minulý režim zrušil 3000 malých vodních elektráren v pohraničí,vybudované z větší části Němců.Zů stalo necelých 50. 2.kravál z větrníků by vadil,ale provoz aut nevadí? 3.Jde pouze o naše pohodlí měnit postupně strukturu výroby elektr.energie? 4.Raději si počkáme až nám "debilní"příroda snese modré z nebe? 5.Proč tají ledovce?Proč je na světě 500 mil.obyvatel nemocných ,postižených,potřebujeme donekoneča zvyšovat životní úroveň? 6.Nedovedu si představit,kdyby takovou snahu a potřebu vyvíjely Čína a Indie.Jsem na rozpacích,nebo debil,který do naše světa asi nepatří.sbohem
Enik 27.2.2006 13:07

Re: zvyk

Uvažuješ naprosto správně. Jenže takhle uvažuješ ty a několik dalších lidí. Chceli podle toho žít, pak jsi na nesprávném místě. Společenské zřízení po tobě žádá výkon, daně, práci, potomky a zase výkon, daně, praci a potomky. Nechceš-li se dostat do konfliktu, tak drž hubu a šlap. Ty jsi možná spokojený s tím co máš, ale společnost chce víc a když nebudeš stačit, tak tě vyhodí z práce a nebudeš mít ani to, co máš teď. Tak drž hubu a šlap!
qwert 27.2.2006 13:28

já do toho tedy šlapu

Já do toho tedy šlapu - po svém s úsporami a obnovitelnými zdroji. Těšímě, že za provoz RD zaplatím méně než obyvatel panelového bytu 3+1 za svůj byt (teplo+energie+voda). Ne všichni jsou blbci, jako ten kůň z Farmy zvířat, co se nakonec pro společné blaho udřel k smrti. Na to tedy kašlu. "Společnost žádá" je typický levicový totalitní blábol.
ok 27.2.2006 13:38

Re: já do toho tedy šlapu

Napsal jsi " "Společnost žádá" je typický levicový totalitní blábol. "
Jenze prave to po tobe chteji hyperpravicovi manazeri v soukromych firmach. Vim o cem mluvim, vidim to na vlastni oci. Drzet hubu a krok a makat na 120%. Ze by to byli levicaci?
V soucasne ceske spolecnosti mas skutecnou svobodu jen kdyz jsi financne nezavisly. Tak jako Bursik, ktery restituoval cast domu v Praze. Na rozdil od Bursika si Topolanek poridil 3+1 za 6 milionu, ktery podle jeho slov budou splacet jeste jeho deti. Tak nevim, kdo je lepsi hospodar.
qwert 27.2.2006 13:52

Re: Re: já do toho tedy šlapu

Budiž to Bursíkovi i Topolánkovi přáno, fandímm oběma! Co říci k "hyperpravicovým manažerům"? Japonci vyrábí zboží s 5x nižší spotřebou energie na jednotku výstupu, produktivita práce je všude 2x vyšší. Nikdo vám nenutí pracovat pro zaměstnavatele, pokud máte pocit že vás dře. Můžete začít tím, že bude makat na pouhých 100procent ve vlastní firmě. Když se vám podaří vymyslet jak udělat to samé s polovičním množstvím dřiny (a nákladů) budete tu králem a nepochybně si koupíte klidně i 6 bytů.
ispi 27.2.2006 14:18

Re: Re: Re: já do toho tedy šlapu

a tu jednotku výstupu počítáte v čem?
ok 27.2.2006 14:23

Re: Re: Re: já do toho tedy šlapu

No ja fandim spis tomu, kdo pouziva zdravy rozum. A byty si kupovat opravdu nemusim, prave proto tak trochu tusim, ktera bije v pripade bydleni obou panu predsedu. Rodina, kde se dedi nemovitosti je pro mne silne duveryhodna, a to bez ohledu na ekologicke nazory. Takova rodina totiz pravdepodobne hospodari podstatne lepe nez rodina pane Topolanka. Ale mylit se muzu, samozrejme...
jenda 28.2.2006 18:14

Re: Re: Re: Re: já do toho tedy šlapu

Vy mate jedinacka? A jeste mate jistotu, ze sezene rozumnou praci v tech koncinach kde ted bydlite vy?
Petr Vaňura 27.2.2006 13:15

Re: zvyk

Jenže alternativou je to, co předvedl v Kambodži Pol Pot. A kdo není silný, bude převálcován. A nevěřte na nějakou "dobrovolnou skromnost" a pokud chcete, můžete to jít povídat nezaměstnaným. Ti mají mnohem více, než by měli obyvatelé venkovských komun, které by se pak NUTNĚ změnily na koncentráky.
 
Sch.cynik 27.2.2006 13:32

Proč je na světě 500 mil.obyvatel nemocných ?

Protože je jich moc.
IS 27.2.2006 12:49

obnovitelná energie z posiloven ?

Jde o nápad z USA, kde si při hledání alternativních zdrojů energie uvědomili, jaký obrovský potenciál představuje každodenní posilování a obezita.  Denní spotřebu energie průměrné americké rodiny je možné zajistit šesti osobami na rotopedech.
Samozřejmě technické provedení by asi nebylo jednoduché, napojení na veřejnou síť se jeví jako nereálné. Vlastně jde o problémy nerovnoměrné dodávky jako u větrníku. Pro lokální účely však se jeví využití této energie jako slibné.
Získání energie na základě zátěže jako u rotopedu není až tak neobvyklé - například u tramvají s tyristorovým ovláváním se může při brzdění část energie vracet do napájecí sítě (rekuperace). Kdysi za 1. republiky existovaly obchody, kde na vstupních dveřích bylo přimontováno dynamo a využívala se energie zákazníků.
Záležitost by musela být legislativně ošetřena.
  
Enik 27.2.2006 12:56

Re: obnovitelná energie z posiloven ?

To může vymyslet jenom Američan. Ti dokážou všechno. Když připustím, že by spotřeba energie činila 6kWh na domácnost, pak by každý obézní Američan na rotopedu musel vykonat stejnou práci, jako kdyby vynesl 100kg závaží do výšky 3600m. To chci vidět v praxi a neudržím se smíchy! To je totéž jako vynést 120pytlů cementu na Petřínskou rozhlednu. Ti Američani nebudou dělat nic jiného! Taková kravina!