29.4.2024 | Svátek má Robert

RECENZE: Ondrej Trepáč, Krvaví psi

18.9.2009 0:05

Krvaví psi Ondrej TrepáčTOPlistSarandib dvacet let pracoval v královském berňáku. Jenže jeho vojenská minulost se před ním neschovala. A tak dostal úkol obnovit elitní jednotku Krvavých psů - prodlouženou ruku krále a jeho tajné služby, a pak i sám vede mnohé její akce, svými tématy připomínajícími náplň jednotek SAS či Delta, jen metody jsou přizpůsobeny fantasy světu plnému magie.

Příběh je sestaven trochu netradičně - jak svojí skladbou, tak obsahem. Jednotlivé příběhy - to jsou spíše povídky, stmelené dohromady životním osudem Sarandiba a několika dalších postav. Hodně prostoru je věnováno osobnímu životu hlavních postav, ke kterým se připojila i královská princezna Luned. Sledujeme tu její vývoj od dívky rozmazlené a možná i trochu revoltující proti dvorským zvyklostem a povinnostem až po osobnost, která našla přátele a seberealizaci mezi Krvavými psy. Samozřejmě tu nechybí akční scény, každý úkol, který členové jednotky plní, je dramatický a nutí je vydat ze sebe (a pro příběh) to nejlepší, jinak by proti přesile v cizím prostředí neměli šanci.

Krvaví psi vybočují z obvyklého schématu dobrodružných akčních příběhů a proto působí poněkud nezvykle, je to však dobře odvedená práce. Princezna Luned je asi nejlépe napsanou postavou, Ondrej Trepáč si dal dost záležet, aby se v průběhu příběhu měnila a vyvíjela, což se v kategorii dobrodružné četby obvykle nestává.

Hodnocení: 60 %.

Ondrej Trepáč: Krvaví psi
překlad: Robert Pilch