29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
StandaT 25.11.2007 11:49

populistické

Když kolektivističtí populisté nemohou škodit přímo, alespoň sejí strach.

Kon 25.11.2007 11:18

Zdravotnictví a zboží

Když si jdu koupit rohlíky, nenapadne mně, že by měly být zadarmo, t.j. že by jejich cenu za mně měl hradit stát, t.j. jiní občané prostřednictvím daní. Podobně je to ve sféře služeb. Za dopravu veřejnými dopravními prostředky nebo za zájezd k moři si platí každý sám. Jak to tedy, že většina občanů má za samozřejmé, že zdravotní službu musejí buýt "zadarmo"? Že v případě vážného onemocnění by na to neměl? Když někomu vyhoří vlastní dům, také obyčejně nemá na nový, ale je soukromě pojištěn a nestane se z něho bezdomovec. Proč by to nemohlo fungovat i ve zdravotnictví - když to tak funguje třeba v USA? Že se někdo dobrovolně nepojistí a pak na to doplatí? To je přece jeho chyba - jak se říká "za blbolst se platí"

MUDr Jiří Kilian 25.11.2007 11:43

Re: Zdravotnictví a zboží

akorát že tady jsou všichni tzv. pojištěni - pojištění je povinné, má tedy charakter daně, není to pravé pojištění, ale kvazi.

ANTI-OD-SS 25.11.2007 13:51

Re: Zdravotnictví a zboží

V USA NEMÁ ŽÁDNÉ ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ VÍCE NEŽ 45.MILONŮ OBČANŮ, DŮVOD? NEMAJÍ NA TO PENÍZE,TO JE TO CO NÁS ČEKÁ POKUD SE NÁROD NEPROBUDÍ  A NEZRUŠÍ VE VOLBÁCH ,,MODRÉ BANDITY"

Glosator 25.11.2007 15:20

V tom USA je to složitější, on totiž životně důležité lékařské zákroky

MUSÍ dostat každý, i když nemá peníze. Na to ale nepřispívá stát, ale skládají se na to de fakto platící pacient příslušného zdravotního zařízeníi. No a ti chudší zjistí, že minimální pojištění je pro ně poměrně drahé a o moc více, než tutu ze zákona povinnou péči, která je zadarmo za to nedostanou.

Poťák 25.11.2007 10:03

BOBO - buď zdráv nebo zemři

Paní Bobošíková, opravdu z vás srší jenom nenávist ke všemu co je kolem vás . Když jste seděla v televizi to bylo řečí, když vás vzal Železný do své party opět plno radosti, teď sedíte v Bruselu a léčíte se v Čechách. Nechte štvaní a vemte rozum do hrsti, to svinstvo co tu nechalo sociálkomunistické cítění nezbývá než vymést. Konečně s tím někdo začal a ty bolesti o kterých křičíte jsou odměnou za volby a možnosti které jsme jim dali, od Havlova sametu až po Paroubkovu dobrotu.   V tom Bruselu choďte raději k moři a dýchejte a dýchejte ať se nenávistí nezadusíte.   

macek 25.11.2007 10:15

Re: BOBO - buď zdráv nebo zemři

tentokrát trochu kecáte paní Bobošíková,obyčejně se však dáte číst

Perun 25.11.2007 9:09

BOBO

poznovu nezklamala.Vybrala si chorobu,kterou trpí zanedbatelné PROMILE pacientů a vztáhla to na celé zdravotnictví.Tomu říkám nebezpečná demagogie a populismus.Mohla ta vševědoucí dáma/????/ taky lidu sdělit,odkud vzít peníze na tyto léčby,když se bude poskytovat pětikorunový-třeba-lék všem a zadarmo??????Všichni si ho vezmou-je to zadarmo-a těch pár PROMILÍ holt zemře.Pokud si pětikorunový lék budu muset koupit,rozhodně nezemřu,ale dodám peníze na léčbu PROMILÍ.Bobo není jen demagog ale i hlupák,který chce být vidět.Strašná kombinace.RvRv

no comment 25.11.2007 12:03

Re: BOBO

Přečtěte si k novele zdravotnictví všechno. a pak pište.

Frank 25.11.2007 12:41

Re: BOBO

Ano, paní Bobošíková zapomněla na jednu z nejvážnějších chorob-debilitu.

kejki2 25.11.2007 13:32

Re: Re: BOBO

Na tu nejsou lázně.R^

IS 24.11.2007 23:16

A proč se nesmím pojistit ?

Platím všechny státem určené pojistky. Kromě toho mám životní pojistku a dvě úrazové. Připojištěna jsem ještě v souvislosti s různými speciálními činnostmi nebo bankovními produkty. Při nemoci dostanu z pojistek zameškanou mzdu a jsou mi hrazeny výdaje na léčbu. A nyní mi někdo diktuje, že musím navíc platit poplatky (soukromému podnikateli !), protože se musím odnaučit plýtvat. Větší drzost od státu  neznám.

pavel 99 25.11.2007 10:57

Re: A proč se nesmím pojistit ?

"...Větší drzost od státu  neznám...." - to já tedy znám. Když si rovněž platím všechny možné pojistky a potřebný lék mi NIKDO NENAPÍŠE, protože jsem se nevešel do jakýchsi limitů. (Viz. tzv. DRRATHOVO řešení.) Potíž je v tom, že veškeré vybírané "pojistné jednoduše nestačí na úplně všechny léky zadarmo. Uvítal bych tedy možnosti volby - drobnosti si hradit a pojistné využít na opravdu vážné věci, nebo si nechat platit každou prkotinu a na vážné věci mít "limity" - ať si každý vybere.

kocynder 25.11.2007 17:44

Re: A proč se nesmím pojistit ?

Máte pravdu: Vo tom to je!

Minutus 24.11.2007 21:43

Úroveň českého zdravotnictví

Přidejte se ke mně, kdo máte stejnou zkušenost. Znám několik emigrantů, kteří si hned po vyřízení občanství pro sebe a své děti si taktéž urychlene vyřídili kartičku VZP a nedají na úroveň českého zdravotnictví dopustit. Zdůrazňuji - úroveň. Cena je pro ně také zajímavá. Když si to dám dohromady, tak docházím k názoru, že české zdravotnictví je oproti americkému, britskému, holandskému, německému a dalším NESMÍRNĚ EFEKTIVNÍ, protože tato zdravotnictví nedokáží za stejné peníze poskytnout stejné služby. Ani náhodou.

Julínek a spol nás oblbují, tváří se starostlivě a nechce se mi věřit, že by byli tak hloupí a nevěděli to. Spíše sbírají politické body a za sebou zanechají spoušť, co myslíte?

joel 24.11.2007 22:10

Re: Úroveň českého zdravotnictví

R^R^naprosto souhlasím u nas je to též samá babi a dědule. Nic proti nim, v čekárně jim uteče čas rychleji, popovídají si, 8-o;-Opan dochtor jim změří tlak, prdepiše medikament ale že opravdu nemocní kvuli nim musí čekat na ošetření jim nevadí. Myslím že mnozí z těch stařečků předepsané léky ani neužívají, hlavně, že jim je pan doktor napíše, a vo tom to je!8-o

IS 24.11.2007 22:28

Re: Re: joel - zase jedna ulejvácká hyena

Protože doprovázím jednoho osmdesátníka po mozkové mrtvici  k lékaři, znám situaci. V čekárně bývají nejvýše 2-3 nemocní, protože se objednává na určitou hodinu. Občas se ovšem vyskytnou  přednostní akutní případy. Pro zaměstnance  jsou vyhrazeny odpolední hodiny po pracovní době. Dopoledne doktor nefachčenky a ulejváky jako joel  bez pádného důvodu nevezme. To bývá pak řevu. Záleží totiž značně na organizačních schopnbostech doktora, jak si práci zorganizuje. A že by léky staří neužívali, je sprostá pomluva. odkud to může joel vedět?

joel 24.11.2007 22:40

Re: Re: Re: joel - zase jedna ulejvácká hyena

trhni si Rv;-€;-O(Y)

jirka.s. 25.11.2007 10:58

Re: Re: Re: Re: joel - zase jedna ulejvácká hyena

Pán zřejmě nějaké ty léky spíše zneužívá, že? Přo tom jediné, co bys měl, chlapče užívat, je nějaké antihypertenzivum! ;-D;-D;-D

Jarda 25.11.2007 15:20

Re: Re: Re: Re: Re: joel - zase jedna ulejvácká hyena

Pro joel vše marné, lék proti blbosti nebyl ještě objeven.

eva 25.11.2007 11:09

Re: Re: Re: joel - zase jedna ulejvácká hyena

Souhlasím,staří léky užívají, ale také znám lékaře, kteří starým lidem léky nepředepisují, PROČ také, ať už raději zemřou, moc tu zaclánějí a stát jim platí důchody, které jsou přeci tak VELIKÁNSKÉ a že jsi si důchodče tolik starý, celý život na důchod přispíval a byl zdráv a až nyní již potřebuješ lék? To máš smůlu, teď překážíš - toto vskutku již existuje, prostě dnes buď buď zdáv, nebo zemři. Držím osmdesátnikovi palce a přeji ještě hodně pěkných dnů života

eva 25.11.2007 11:18

Re: Re: Re: joel - zase jedna ulejvácká hyena

Souhlasím , staří lidé léky užívají a to velice pečlivě.Ale znám lékaře, kteří léky starým už nepředepisují, naordunují jim tímto smrt, protože někdo starý např.s vysokým krevním tlakem dlouho žít nemůže - děsím se stáří, o takovouto eutanásii nemím zájem

Klaudius 25.11.2007 13:33

Re: Re: Re: Re: joel - zase jedna ulejvácká hyena

Na to, jak se léky skutečně užívají, existují rozsáhlé kontrolované studie. T.zv. výborná compliance byly zjištěna u jedné šestiny pacientů. U dalších dvou šestin byla akceptovatelná, u zbývajících tří šestin byly špatná až nulová. Po některých zemřelých pacientech zůstávají kilogramy neotevřených balení léků, Nestačí, co vidíte ve svém malém okruhu. Já také znám několik manželství, ktará nebyly rozvedena, přitom celostátně je rozvodovost 50%.

IS 25.11.2007 22:34

Re: Re: Re: Re: Re: joel - zase jedna ulejvácká hyena

Stává se opravdu, že po zemřelých zůstané množství léků. Zapomíná se, že jde převážné staré osoby ,u nichž se projevují různé psychické poruchy, zejména .paměti a že nejsou schopni přesně léky užívat. Mám zkušenost z lázní, že asi třčetina starých pacientů si chodila pro léky k sestře, protože nebyla schopna sama zvládnout jejich užívání. Některé pak zaváděli  na pokoj. Nečiňme si iluse, že s prodlužování věku dožití se prodlužuje také období duševní svěžesti.  U mladých lidí, nejsou-li to hypochondři nebo psychicky narušení, k hromadění léků nedochází, protože jsou zdraví a k lékaři nedocházejí. Ale znala jsem kdysi osobu, která zásadně házela léky do odpadu, protože prý nějaké  komunistické svinstvo nebude užívat.

Hrad 25.11.2007 17:59

Re: Re: Re: Re: joel - zase jedna ulejvácká hyena

Evo, proč se jenom děsíš? Jít na porážku jako ovce, není program pro člověka, který si čichl ke svobodě.

Perun 25.11.2007 9:12

Re: Re: Úroveň českého zdravotnictví

100%!R^R^

Sedrman 24.11.2007 22:26

Re: Úroveň českého zdravotnictví

jakou spoušť ? Nemyslíte, že by bylo vhodné přestat strašit, hlavně proto, že jsou vám milejší socialisti nebo komunisti ? Takže, jakou spoušť ? Snad nejste tak blbý, abyste tvrdil jako ten dole, že se děje nějaká genocida. To je drzé zneužívání skutečných tragických událostí a kdo tyto výrazy používá kvůli penězům, měl by genocidu zažít, aby věděl, co to vlastně plácá. To snad vy ne.

jepice 24.11.2007 22:35

Re: Úroveň českého zdravotnictví

Minute, jisté strašidlo z cimbuří neustále tvrdí, že to jde všechno do háje. ;-) Ale s tím nechci polemizovat. Doktoři totiž všeobecně tvrdí, že ta dosavadní úroveň je za cenu jejich vyčerpání, a to za mizerný plat, když se odpočítají peníze za služby. Rath to rval přes tabulky a nezajímalo ho, kde na to kraje vezmou. Julínek ví, že ať udělá cokoli, politické body mu to nepřinese, vždycky někoho naštve. Zatím to jen tak šolíchá, skutečná reforma by teprve měla přijít.

Mistr Jan Hus 24.11.2007 22:39

Re: Úroveň českého zdravotnictví

R^R^R^ pryč s modrým ksindlem. Nakopat jim do (Y).

dědek 24.11.2007 23:09

Re: Re: Úroveň českého zdravotnictví

(Y)(Y)(Y)!!Rv(Y)(Y)(Y)