26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek F. 27.8.2008 14:01

Re: Re: Milý pane Vlku,

Pardon, ale působíte s předřečníkem málem jako Putinovi agenti. Jedna věc je silné a akceschopné NATO, to je nepochybně správná věc, druhá věc je ovšem návod k veřejnému lhaní, myslíte-li si, že kdykoliv bude Rusko s někým ve sporu, máme nahlas tvrdit, že je vina automaticky stoprocentně na něm, ač realita může být jiná. To v konečném důsledku zdiskkredituje politiku a politiky, vyvolá nedůvěru veřejnosti, což se pak negativně projeví ve chvíli, kdy nějaké skutečné nebezpečí - třeba právě od Ruska  - hrozit opravdu bude.

von 27.8.2008 14:09

Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Vřele souhlasím!

libero 27.8.2008 14:19

Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Ale ona ta vina na Rusku povětšině skutečně je.

Nějak ani nepamatuji, kdy se dostali do řečí nevinně.

Mirek F. 27.8.2008 14:25

Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Když bude vina na Rusku, tak to klidně říci, no problem.

mira 27.8.2008 14:36

Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Spojení VINA GRUZIE zdaleka není přesné. Gruzínská vláda podlehla dlouhodobé Ruské provokaci národnostních půtek, jejíž záměr byla vzájemná konfrontace s předem jasným výsledkem.

Místní znalci mezinárodních vztahů jistě správně poradí, aby si nechala dělat na hlavu déle - tak jako oni - tedy aspoň 20 let. Rusko si tuhle situaci vyloženě užívá a někteří z vás, Václava Eduardoviče Klause nevyjímaje, mu nepokrytě fandíte. Můj pohled se dá shrnout jinak: gruzínská tragedie v ruské režii.

Mirek F. 27.8.2008 14:43

Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

No, znáte-li jak se situace vyvíjela před gruzínským útokem, nezbývá než poblahopřát k takové informovanosti, patříte zřejmě k zasvěcencům. Já se přiznám, že nevím, ale tipuji na útoky oboustranné, v tom regionu není nikdo jenom vlk a nikdo jenom beránek, ale jak jsem řekl, na rozdíl od vás k zasvěcencům nepatřím.

mira 27.8.2008 14:59

Re: Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Neznám detaily. Nicméně, naše vlastní zkušenost s Rusy, jejich stávající polofašistický režim, a zprávy na internetu, mě vedou ke zmíněným úvahám. Jestli Vám to neuniklo, tak okupuje Rusko Gruzii, ne naopak. Ta je na lopatkách a někteří spoluobčané z toho mají jakýsi iracionální pocit zadostiučinění (snad proto, že nedostali přes držku oni sami).

Mirek F. 27.8.2008 15:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Naše zkušenost s Rusy? Hm, do roku 1917 běžný standard, poté již zkušenosti s bolševiky (včetně našich vlastních), kde národnost nebyla důležitá, viz třeba Gruzínec Stalin. Co se "polofašistického" režimu týče, tak si momentálně s Ruskem nemá Sakašvili co vyčítat, ten je všechno jiné než demokrat. Zprávy na internetu no comment, tam najdete všechno.

Kdo nyní koho okupuje, není pro určení přesného vývoje konfliktu určující, okupován bývá vinný i nevinný.

mira 27.8.2008 16:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Trochu lehkomyslné, ne? Bolševici do Ruska nespadli z Marsu, stejně jako dnešní tamní vládci z řad KGB. Tam se těmto ehm ... species ... prostě daří. Takže to za prvé.

Za druhé: pro vás neznamená - z dnešního pohledu - 1948 ani 1968 nic významného, takže jste i po těchto zkušenostech znovu ochoten nabíhat na stejné vidle. To je politováníhodné.

Za třetí: srovnávat diktaturu Salikašviliho s režimem v Rusku je už úplně mimo. Gruzie může ohrožovat tak akorát rybáře v Černém moři, zatímco ruská vláda celou Eurasii.

Za čtvrté: k okupaci: zde máte pravdu. Mělo by vás trknout, že Rusové v jakémkoli konfliktu v posledních 65 letech vždy okupují.

Mirek F. 27.8.2008 16:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Nespadli z Marsu, ale ani nebyli demokraticky zvoleni. dostali se tam k moci po krvavém a dlouhém boji. Přečtěte si někdy vzpomínky našich legionářů, kde se za nejtvrdší bolševické bojovníky označují němečtí a maďarští rudoarmějci.

Kde jste přišel k tomu, že neznamená? Jenže: 1948 - dílo tuzemských bolševiků, 1968 -intervence mnoha národů Varšavské smlouvy, kde nejvíce radikální a proinvazní bylo polské a německé vedení.

Teď není otázkou nebezpečnost, nýbrž pravdivost informací. Malý haj*l může lhát stejně nebo i více než ten velký.

Poslední bod by klidně platil i třeba na USA (ve smyslu, že se jejich vojsko pohybuje po cizím území, nikolv cizí vojsko po tom americkém). Ovšem já toto kritérium považuji za nesmyslné a nevypovídající o vině na konfliktu. Jak vy, nevím (to, že ve většině z těch 65ti let nejednalo o Rusko, nýbrž o SSSR, už otravno opakovat).  

mira 27.8.2008 17:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Pro vás je omluvou pro jednání Ruska skutečnost, že mu vládli bolševici. Měl byste pravdu, kdyby po 1991 Rusko provedlo debolševizaci a omluvilo se okupovaným zemím (a že jich bylo). Toto se nestalo a pro řadu dnešních Rusů (včetně Putina) je éra SSSR dobou největší slávy.  Dnešní Rusko se navíc začíná chovat po vzoru SSSR.

Závěr k tomuto: Rusko a SSSR oddělit nelze, tento vztah je v samotných Rusech.

Dále: 48 ani 68 by jistě bez Ruska nebyl, anebo aspoň ne v takové intenzitě a délce. Ale to je 'kdyby'. Podstatné je to, co se odehrává dnes, a to je sovětizace, a komunismus je nahrazen modernější formou vlády KGB, nazvěte ji, jak libo.

Čirou pravdu v R-G konfliktu asi nenajdeme. Podstatné je,  zda nám ruská metoda provokace konfliktu a následné okupace konvenuje, či nikoli. Mně ne.

Mirek F. 27.8.2008 18:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Moment, třeba invaze do ČSSR byla již ruskými představiteli odsouzena. Ale problém je jinde. Vy se umanutě vracíte k představě, že komunisty byli pouze Rusové, takže oni by se měli omlouvat. Jenže skutečnost je taková, že v SSSR vládli bolševici rekrutující se ze všech národů. to by se pak jednotlivé země musely omlouvat vzájemně. Třeba taková představa, že se Rusko omlouvá za Stalina Gruzii, čili zemi kde dodnes stojí Stalinovy pomníky....   .(Bývalí) komunisté úspěšně pokračovali v kariéře v mnoha zemích bývalého rudého bloku, a "chování po vzoru SSSR" je spíše obvyklé velmocenské chování, které se i mně často nelíbí, ale není to nutná kopie chování SSSR.

Rok 1948 a 1968 by nebyly bez komunistického SSSR. Co je dnes možno označit za sovětizaci, toť otázka na konkrétní případy, leč bavíme se o minulosti. Kupříkladu, když z party lupičů, dva začnou sekat dobrotu a jeden loupí dál, neznamená to důkaz, že i v minulosti hřešil pouze on.

A nakonec jsme zase na začátku - opět suverénné píšete o ruské metodě provokace konfliktu, na což už jsem se vyjádřil, že jste zřejmě zasvěcenec.. a kolečko bychom mohli protočit znovu.

mira 27.8.2008 18:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

Ano, to byla. A co následovalo? Kupříkladu loni si Rusko pozvalo českou delegaci na koberec ohledně radaru. Termín byl 21.8.. Trochu symbolické ne? Pak výhružky ohledně odvety za radar . Atd.

Abyste mě nepodezíral z nějaké umanutosti (i když vám ji neberu, zaujatý jistě jsem), raději to shrnu: podle mého soudu Rusko bylo, je, a bohužel asi nadále bude relativně velmi imperialistický stát. Bez ohledu, zda v něm vládne car, bolševici anebo jiná forma diktatury. Míra agresivity navenek se v čase mění podle vnitřních a vnějších možností, a momentálně roste.

Vadí mi, že to někteří z nás nevidí. A budu velmi rád, pokud se mýlím.

Komunisté z ostatních zemí jsou stejní nebo horší než ruští, ale to s výše uvedeným - podle mě - nesouvisí.

Mirek F. 27.8.2008 21:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

I já jsem pro to, dávat si na Rusko pozor. Ovšem velmocenské chování nebylo a není vlastní pouze jemu, není to nějaké ruské špecifikum, ač kdybych měl na výběr ,tak budu preferovat USA, přece jen tam demokracie funguje o dost déle. Ale samozřejmě to zas po mém soudu neznamená, že výhradně Rusové jsou zodpovědni za bolševismus, ani že jejich protivník je automaticky v právu a vzor pravdomluvnosti.

vasekpav 27.8.2008 16:59

Re: Re: Re: Re: Milý pane Vlku,

BRILANTNÍ Mira ,!V  G rozném  Rusákům  taky  nešlo  o nějaké  národy  a  národnosti , prostě  to  tam  vybili   a hotovo  !!! 

Lída 27.8.2008 14:13

Re: Re: Milý pane Vlku,

Velice se mi líbí Vaše věta:Silné a jednotné NATO,potažmo EU.Jak to Petře udělat?Každý stát v EU má jiné smlouvy ,jiný ekonomický záměr.Předpisy normy,zákony spíše EU oslabují.NATO potřebuje peníze.Píšete čelit ruské rozpínavosti,ale oni mají problém udržet celistvost.A hlavně nají nesmírné přírodní bohatství.Sjednotit Evropu papírově?To se nepovede.Asi není ještě ten správný čas.Hezký den.

libero 27.8.2008 14:18

Re: Re: Milý pane Vlku,

Spíš NATO, než EU.

mira 27.8.2008 13:34

Copak pan Vlk,

jeho švejkovský pohled na duševní pochody pana Klause a mezinárodní politiky je celkem roztomilá vada. Horší je, že Václav Eduardovič vráží klíny do vlastní země. Nechci spekulovat proč, nejsem Vlk. Zkusme si představit, jak by reagovali Poláci, kdyby jejich prezident takto omlouval nějakou hypotetickou vojenskou akci Německa vůči Belgii. Podle mě by jej vypráskali.

Za sebe říkám: Klaus mým prezidentem už není a nebude.

yorik 27.8.2008 13:40

Re: Copak pan Vlk,

Tak si pořiďte jiného. Co takhle Sámer Isa, nebo ten Švejnar. Už prý zakládá myšlenkové centrum. To bude moudrosti v českých zemích.

mira 27.8.2008 13:52

Re: Re: Copak pan Vlk,

Prozatím by stačil někdo s historickou pamětí a charakterem.

libero 27.8.2008 14:24

Re: Re: Re: Copak pan Vlk,

Tak to je Klaus, ten celkem má obé.

Kamjdu 27.8.2008 14:33

Re: Re: Copak pan Vlk,

Ano, myšlenkové centrum pana Švejnara ano, dávno je potřeba udělat nějakou hráz proti těm namyšleným, sebestředným idiotům, co se dostávají k moci. Lidi jako jste vy je třeba odtlačit od pák a teprve potom si budou moci slušní lidé trochu oddechnout.  Trochu oddechnout proto, protože i potom bude otázka, co s vámi parazity, aby když se tolik kompenzujete, jste tolik neškodili.

honzak 27.8.2008 14:55

Re: Re: Re: Copak pan Vlk,

nevím kam jdeš. Zato vím kam patříš. Do brusele, pazdráte!

mira 27.8.2008 15:50

Re: Re: Re: Re: Copak pan Vlk,

Za sebe říkám, že kdybych si měl vybrat, jestli do Brusele anebo do Moskvy, třebas s Václavem Euardovičem, beru Brusel. Vy pozdravujte v mauzoleu a nashle, nejlépe za miliardu let.

A propos, byl jste tam vůbec, že se vám tak hnusí?

vasekpav 27.8.2008 17:15

Re: Re: Re: Re: Re: Copak pan Vlk,

Už  delší dobu  tvrdím  že  Klaus  je  žába  na prameni  České  politiky ,Sakra  ... ted  mě  napadlo  Jestli   on  neaspiruje  s pomocí  Rusů  na nějaký   post   v mezinárodní   politice , po našich zádech ???!! 

Huaskaran 27.8.2008 15:27

Re: Copak pan Vlk,

OK. Mým nebyl ani před tím.

Kamjdu 27.8.2008 13:48

Re: Milý pane Vlku,

Velmi trefně jste to napsal, děkuji za inspiraci.

Lojza z paseky 27.8.2008 13:06

Pan Vlk ráčil pozapomenout

Že v roce 1938 a 1948 nebyla ČSR členem NATO a z toho vyplývajících závazků.

Dále mi velice vadí věrolomnost české povahy (nikoliv  páně Vlkova). Pakliže amerikánci někam vlítnou a začnou likvidovat bolševíky, machometány a podobnou svoloč, jsou agresoři, vrahouni a jánevímcoještě.  Pakliže američané nechají věcem vlastní průběh, řeknou: "my už vás máme plný brejle, starejte se taky chvilku sami o sebe", nejde se na ně spolehnout. To tedy z evropského hlediska.

Uvědomte si prosím, že když v roce 1917 Woodrow Wilson poslal americké vojáky do světové války v evropě, bylo to na přání a svým způsobem podvodného jednání především Francie, ale i jiných evropských států. Něco podobného byla i II. světová válka. Snad jen naprostý bolševický primitiv může tvrdit, že by jak světová, tak druhá světová válka dopadly bez americké účasti stejně.

Takže, viz odstavec II. Američané jsou na světě od toho, aby za nás umírali, když se nám nedaří, aby zalezli zpátky když se nám zachce ruského bolševíka.

Zdá se vám to normální?

libero 27.8.2008 14:25

Re: Pan Vlk ráčil pozapomenout

No asi jak komu. Stačí si poslechnout Zvorálka, Paroubka, Filipa, .........

Mirek 27.8.2008 12:57

tak..

tak přemýšlím, zbláznil se pan prezident( tedy podle autora) a nebo je autor totální blb. No vychází mi to druhé.