30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Koronavirus a klimatická změna

Zkušenosti z průběhu a řešení koronakrize ovlivňují pohled na model klimatické změny a způsoby reakce na tento model.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Metelka 19.6.2020 15:53

Přesně...

R. Langer 19.6.2020 18:48

Jistě, za to, že nevíte, jste placený. :-P

L. Metelka 19.6.2020 19:06

:-P

L. Metelka 19.6.2020 15:08

https://cs.wikipedia.org/wiki/Magnetick%C3%A9_pole_Zem%C4%9B

I. Schlägel 19.6.2020 13:38

Předloni klimatologové varovali před ještě větším suchem a horkem pro rok 2019. Léto bylo kupodivu mírnější a deštivější, i když stále suché. Loni varovali před abnormálním suchem pro rok 2020. To jaksi letos maličko nevychází. O modelech si myslím své, stejně jako o dobře placených modelářích.

L. Metelka 19.6.2020 13:40

My už máme konec léta, že to hodnotíte už teď?

R. Langer 19.6.2020 13:44

A co tedy loňský rok. Toho už konec máme.

L. Metelka 19.6.2020 13:48

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/hydro/sucho/Zpravy/ROK_2019.pdf

R. Langer 19.6.2020 13:53

Pokud vím, tak loňský rok byl srážkově v podstatě v normálu.

L. Metelka 19.6.2020 13:55

94% normálu.

R. Langer 19.6.2020 14:05

Výborně, v podstatě v normálu,jsk jsem řekl.

J. Jurax 19.6.2020 14:16

No tak se klimatologové trochu sekli, no, jsou to jenom lidi a klimatické modely mají jistý rozptyl ... ale že bude za sto let strašnej hic, pokud okamžitě nezamezíme emisím zlotřilého kysličníku, to klimatologové vědí naprosto přesně!

R. Langer 19.6.2020 14:18

Vědí VELKÝ KULOVÝ! :-P

J. Vorlický 19.6.2020 14:58

. . . . já si také myslím, že vědí VELKÝ KULOVÝ. Akorát je to podstata jejich života. Bylo tady X dob ledových, takže X-1 oteplení (podle toho, jestli se začalo zimou nebo teplem). Včil mudruj!

R. Langer 19.6.2020 15:05

Jasně, ale tehdy to nebylo díky CO2, ale úplně, úplně něčím jiným. Dnes to ovšem je CO2, zcela určitě. Na tuty. ;-D

J. Pokoutný 19.6.2020 15:49

S 94% procenty čeho? Za 30, 50 nebo sto let? A kolik zdrojů dat, jak měřených a odkud jsme před 100 lety měli?

L. Metelka 19.6.2020 15:53

Normálu 1961-1990. Proti normálu 1981-2010 je to 92%. Podle dat ze srážkoměrné sítě ČHMÚ.

I. Schlägel 19.6.2020 14:57

Nemáme, ovšem pokud do konce léta od pondělí nezaprší, predpokládaný scénář se i tak nenaplní. Na rok dopředu to neumíme, na 100 let tuplem ne. Hlavně, že nás to dobře živí. Už někdo sedí za potichu odpískanou první generaci biopaliv, tak hlasitě propagovanou a ke škodě přírody a lidí zrealizovanou?

J. Roškota 19.6.2020 12:50

Bez ohledu na klimatické modely bych řekl, že spálit během několika set let veškeré zásoby fosilních paliv je hloupost. No a pokud nejsme schopni zajistit energetické potřeby lidstva jinak, musíme doufat, že klimatologové nemají pravdu a že až nám žádná ropa ani uhlí nezbude najdou naši následovníci nějaký jiný zdroj. Pokud to tak nebude čekají je trudné chvíle. Viděl bych to tak 50/50.

J. Vintr 19.6.2020 13:11

Ropa vzniká průběžně a stále.

L. Novák 19.6.2020 16:12

Kde? Jak? 8-o

R. Langer 19.6.2020 13:45

Nekolik set let je zatraceně dlouhá doba...

J. Vorlický 19.6.2020 15:08

Pamatuji se, jak nás učitel zeměpisu učil, že nám asi za 20, možná 30, 50 let dojde uhlí a bude problém. No, problém je, ale s jeho kopáním a spalováním. Tož tak.

P. Hatina 19.6.2020 15:20

No a v tom je ta tragedie. Ono není vyloučeno že by tím nástupcem fosilních paliv mohly být již dnes známé alternativní zdroje. (Foto a hydro), Pokud by tedy byly takto technologicky i ekonomicky do budoucna plańovaně budovány, tedy včetně zajištění akumulace a rekuperace pro udržení trvalých dodávek.

Jenomže to tyto současné alternativní zdroje nedělají, ty jsou dělané na byznys a díky velkým dotacím. A až dojdou ta fosilní paliva a dotace (z něčeho se platit musí), skončí rychle taky..

J. Ganaur 19.6.2020 12:35

Mnoho otázek, které se dají rozdělit do dvou kategorií.První je epidemie koronaviru.Odpověď na ně leží v budoucnosti.Druhá je změna klimatu, jejíž odpověď je v minulosti.A počítače jsou jen stroje, tedy, co zadáte, to Vám vyjde.Takže na první uvidíme a na druhou nechceme vidět.

J. Pokoutný 19.6.2020 15:53

Ani to ne. Je tam taková spousta obtížně zvážitelných faktorů, že to zavaří i Deep Blue, nemluvě o potřebě géniů, kteří by nejprve museli vytvořit algoritmy a programy. Ale jak ta data provázat?

P. Pepax 19.6.2020 11:45

Na příspěvku mě nejvíc zaujala slova: "Na hypotéze klimatické změny je založena jejich prestiž i živobytí. Tím se ale stávají nevěrohodní."

Je to něco jako politická klimatoligie.

J. Vintr 19.6.2020 11:48

Ano, to je přesné a výstižné pojmenování.

L. Metelka 19.6.2020 11:50

Ale houby, kde jste to vzal?

P. Pepax 19.6.2020 12:04

Je to jen můj názor p. Metelka, žáden útok na klimatologii, která je určitě významným vědeckým oborem. Prostě nevěřím živelnému boji proti oxidu uhličítém, který (a o tom jse přesvědčen) povede pouze k velkým společenským otřesům.