19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Koronavirus a klimatická změna

Zkušenosti z průběhu a řešení koronakrize ovlivňují pohled na model klimatické změny a způsoby reakce na tento model.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 19.6.2020 14:17

Základem je to, co říkám já. Počasí je podmnožinou klimatu, a rozhodně s ním souvisí. Že vaše učebnice lžou už v základu, za to já bohužel nemohu. :-P

L. Metelka 19.6.2020 14:27

Klidně můžete chtít přepisovat učebnice. ;-D Počasí a klima jsou dva různé pohledy na jednu a tu samou věc - atmosféru.

R. Langer 19.6.2020 14:44

Ano, a proto tvrdím, že je to od základu špatně, a nemůže to nikdy fungovat. Protože potom si takových pohledů mohu nadefinovat třeba 10, zrovna takových, jaké mi vyhovují. Ještě před 40 lety se nám tady globálně ochlazovalo. To byl zrovna jeden z těch "různých pohledů". :-P

Ano, já tvrdím, že oteplovací klimatologie vychází ze zcela mylných premis, nekorespondujících s okolní realitou, a nemá žádnou konkrétní vypovídající schopnost. Jenom se holt přišlo na to, jak s její pomocí královsky živit novodobé obchodníky s deštěm. ;-€

L. Metelka 19.6.2020 14:46

Fakt nechápete nebo to jen děláte? Jaké jsou tedy ty správné premisy?

R. Langer 19.6.2020 15:03

Takové, že o počasí a jeho předpovědi i s veškerou naší současnou technikou skoro nic nevíme, a o celoplanetárním globálním klimatu nevíme prakticky ZHOLA NIC, nemluvě o nějakém zásadním významu směšného 0.04 % obsahu CO2 v něm. :-P

L. Metelka 19.6.2020 15:04

Chápu. Mluvíte za sebe. To Vám neberu...

R. Langer 19.6.2020 15:08

Ano, mluvím za sebe. A měl by tak mluvit každý, kdo má nějaké kritické myšlení a špetku zdravého rozumu. Ale je nás málo, a nikdo nás za to neplatí. :-(

L. Metelka 19.6.2020 15:10

Pardon, trochu Vás opravím. Mluví takhle každý, kdo si myslí, že má kritické myšlení a špetku zdravého rozumu, ale nemá žádné vědomosti o problému. V extrémních případech se tomu říká Dunning-Krugerův efekt.

R. Langer 19.6.2020 15:15

No, a jako vy mluví každý, kdo si myslí, že o tom nějaké vědomosti má, ale ty bohužel nejsou podloženy ničím jiným, než jeho vírou.

L. Metelka 19.6.2020 15:18

Mýlíte se. Je to podložené fyzikou. Proti té snad nic nemáte?

R. Langer 19.6.2020 15:23

Ne, není to podloženo fyzikou. Je to podloženo fyzikálními spekulacemi, která jsou předkládána jako dogmata, bez jakékoliv možnosti reálného ověření těchto spekulací. A že by za posledních 30 let nějak zvlášť seděly se rozhodně říct nedá. :-P

L. Metelka 19.6.2020 15:25

Tak znovu: dával jsem sem algoritmický popis modelu. Můžu Vám dát i odkaz na nějakou učebnici dynamické meteorologie (fyzika atmosféry) a Vy můžete KONEČNĚ místo těch keců napsat, co je tam špatně.

R. Langer 19.6.2020 15:29

Ty modely NEFUNGUJÍ, protože z principu fungovat nemohou, jsou příliš omezené.

L. Metelka 19.6.2020 15:30

Jen k tomu připište "To si myslí diletant Langer" a bude to OK.

R. Langer 19.6.2020 15:45

Myslím si, že když nejsme schopni sestrojit ani atmosférický model schopný předpovědět lokální počasí na týden, tak rozhodně nejsme schopni vytvořit funkční model celoplanetárního klimatu na stovky let dopředu. Že tomu věříte vy a další postižení na věci nic nemění.

L. Metelka 19.6.2020 15:51

Opět nechápete rozdíl mezi meteorologií a klimatologií,mezi počasím a klimatem. Ale nepřekvapuje to...

R. Langer 19.6.2020 18:54

Ne, to VY to nechápete, ale vůbec mě to nepřekvapuje. Ideologické přesvědčení je vážná věc. :-P

L. Metelka 19.6.2020 19:05

A že to hodnotíte zrovna Vy, takový diletant...

P. Boublíková 19.6.2020 4:48

Na vlastní uši jsem slyšela odbornici v oboru fyzika atmosféry - absolventku matfyzu a pracovnici AV ČR tvrdit, že jde o problematiku příliš složitou a dosud málo probádanou na to, než aby ji bylo úspěšně modelovat a predikovat...

Š. Hašek 19.6.2020 8:15

Trefná připomínka. Ta paní má pravdu.

Ale nacházíme se bohužel v situaci, kdy Kateřina Bursíková tvrdí, že atmosféru/klima vysekne jednou tabulkou na pět chlívečků. Nějaká Leyenová také. A dosti občanů jim to baští.

J. Prikner 19.6.2020 9:31

Bursíková i Leydenová jsou lysenkové neomarxistické doby.

R. Langer 19.6.2020 9:01

To je to, co říkám pořád - ti obchodníci s deštěm neumí dopředu předpovědět ani lokální počasí na tři dny, což je zcela nepatrná součást globálního klimatu, ale předpovídat celoplanetární globální klima na stovky let dopředu (evidentně je to podle nich zřejmě jednodušší problém, než to lokální počasí), to je vlastně brnkačka, to ví úplně přesně, jak to bude. Každému, kdo má jenom trochu rozumu musí být jasné, že to jsou samí lháři a podvodníci. ;-€

L. Metelka 19.6.2020 9:03

Znáte rozdíl mezi počasím a klimatem?

J. Jurax 19.6.2020 14:11

Ano.

Klima lze předpovědět s naprostou přesností na století dopředu. Bude strašnej hic, když hned teď neomezíme emise kysličníku.

Kdežto počasí předpovíme jakž takž tak na tři dny.

R. Langer 19.6.2020 14:27

Mezi počasím a klimatem není rozdíl, počasí je SOUČÁSTÍ KLIMATU.

J. Černý 19.6.2020 4:01

Nejlepší klimatologové jsou soustředění v Evropské komisi, to je naprosto zřejmé a nelze o nich pochybovat. To by si Jourová na nás posvitila.

Ale nyní tu máme důležitější problém , Černoši v USA a pomníky po celém světě. Černochy tu moc nemáme, ale pokud se týče pomníků,tak jsme v čele pokroku.

I. Polák 19.6.2020 8:02

Pochvala!

P.S. takhle mají vypadat příspěvky do diskuse.

Š. Hašek 19.6.2020 8:17

Jo.

L. Novák 19.6.2020 1:29

Problém zemského klima a jeho chování je tak složitý, že sotva lze sestavit matematický model, který by byl schopen jakkoli (rozumně) předpovídat vývoj klima na Zemi v dalších desetiletích či staletích. Ověřit správnost modelu v praxi nelze.

Další problém je, že se aktivizovaly skupiny, které se ze spekulací o budoucím vývoji klima snaží vytěžit tučnou rentu. Strašením o katastrofálních dopadech v budoucnosti a vyvoláním davové "psychózy" u lidí jako je místní klimapošuk "Rada" a přenesením do politiky ovládnout společnost zaváděním drahých nesmyslů ve velkém rozsahu s bilionovými náklady bez užitku pro ty, kteří na zaváděná opatření museli peníze vydělat a vytáhnout z VLASTNÍ kapsy.

No a významným faktorem je také (za vydatného vlivu marketingových nástrojů ze soukromých či veřejných zdrojů) vznik náboženského hnutí, které do zblbnutí opakuje nesmysly o katastrofické klimatické budoucnosti. Opět možno jako příklad uvést klimapošuka "Rada", který zde hystericky vykřikoval o katastrofálním suchu, zatímco duševně zdravá část populace ví, že střídání sušších a vlhčích období je zcela běžné jak v průběhu jednoho roku, tak i v řádově delších časových intervalech. S příchodem prvních dešťů je najednou ticho po pěšině a pokud zaprší více, stejní magoři budou vykřikovat o klimatické katastrofě v důsledku vysokých srážek. ;-D

Největším problémem jsou ale hloupí a úplatní politici (berte je po řadě bez výjimky ;-)) , kteří vykřikujícím nátlakovým skupinám ve snaze získat jejich volební hlasy nadbíhají protlačením množství nesmyslů do zákonů a právních předpisů, které jsou závazné pro všechny občany a nelze je jednoduše odstranit. To považuji za největší hrozící katastrofu pro nejbližší léta a desetiletí, protože nesmysly typu "Green deal" jsou samy katastrofou likvidující vše kolem...

F. Svoboda 19.6.2020 9:41

Výborně zhodnoceno. Dodávám, že je na čase "pošuky" ignorovat !!!