29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ENERGIE: Fotovoltaičtí parazité

Stalo se módou instalovat fotovoltaické panely na střechách, i jinde. Jen se přitom v rámci zelené ideologie zavřely oči před ekonomikou a elementární spravedlností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 26.3.2023 3:25

Vyrobit prototyp (čehokoliv) je relativně snadné. Zahájit sériovou/masovou produkci (čehokoliv) je velmi obtížné. Nicméně současný technologický vývoj je na velmi slibné cestě.

Do 1. července prý Bělorusko bude již vybavené atomovými zbraněmi. To by eventuálně mohlo změnit pravidla pozitivně rozjetého vývoje. A tuto eventualitu v laboratoři bohužel nelze otestovat.

M. Pivoda 26.3.2023 1:36

Cituji Lidové Noviny:

„Zelená“ Kostarika se dusí smogem. Změnit návyky lidí je těžší než nahradit fosilní paliva ....

... Kostarika dokáže pokrýt téměř 99 procent své spotřeby elektřiny z obnovitelných zdrojů. ....

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/kostarika-zelena-energie-fosilni-paliva.A230325_183909_ln_zahranici_hma

J. Vintr 26.3.2023 0:26

V návratnosti fotovoltaiky nepochybně hraje roli i inflace. Pokud ty peníze, které byste investovali do pořízení FV, necháte ležet v bance, tak vám při současné inflaci bude jejich hodnota klesat dost rychle. A kdoví, co udělá s uloženými penězi nastávající bankovní krize. Takže z tohoto pohledu se investice do FV, která vám přece jen přináší nějakou hodnotu, nezávisle na inflaci, bude jevit mnohem výhodnější.

L. Zídek 25.3.2023 23:27

Norsko v novodobé historii pouze dokazuje, že je to zblblá země. A to nehovořím jen o Barnevetu.

P. Novotný 25.3.2023 22:59

Li-Ion akumulátory degradují časem i bez používání, díky chemickým reakcím. Pokud auto ujede ročně 10tis km, za 8 let své existence má akumulátor významně sníženou kapacitu i při ujetí těch 80tis km, od kdy by teprve provoz elektroauta začal být ekologický.

L. Novák 25.3.2023 22:53

V.O.X. NEWS Konec spalovacích motorů. Páchá EU sebevraždu? - Po žních k Turkovi LIVE

https://youtu.be/WJ1Ib31LYKM

L. Novák 25.3.2023 22:31

Pro všechny, DE ;-O BILE!!!

L. Novák 25.3.2023 22:26

ROZHOVOR | Martin Hrdlička, Vedoucí vývoje motorů Škoda: Norma Euro 7 je momentálně nesplnitelná | Motoring TA3 (30 min videozáznam)

Zdrcující kritika nesmyslů z EU/EK !!

https://youtu.be/NM52_0PgO_k

L. Novák 25.3.2023 22:25

Praxe ukáže, co s životem akumulátoru udělá časté" rychlonabíjení". ;-)

L. Novák 25.3.2023 22:23

K;-OKOTE dementní, běž blábolit nesmysly jinam!!!

P. Rada 25.3.2023 22:20

Po které lidi /kde?

Osobně jen s cenou el. totiž velký problém nemám, protože růst ceny řeším snižováním spotřeby. Horší je to s růstem cen ptravin.

M. Moser 25.3.2023 22:03

80.000 km a baterie v háji? Vy vtipálku. Nebylo by lepší ji měnit častěji, každých 500km třeba?

Ale vážně: žádný elektromobil nemá baterií, co by vydržela jen 80.000 km a většinou i záruka na baterii je podstatně delší, 160.000 je takové minimum.

P. Rada 25.3.2023 21:51

Lidská "Víra", že je něco "hovadina" je bez důkazů zas jen neopodstatnělou pejorativně laděnou "Vírou".

Já např. sice "věřím", že zejména ve Vašich rukou by FV hovadinou byla - ale dokázat by jste si to musel sám.

A. Teply 25.3.2023 21:46

Já bych měl ještě obavu z chladnějšího klimatu.

Např. u Škody Enyaq klesá v chladném počasí kapacita baterie o 1/3.

P. Rada 25.3.2023 21:43

Náhrada neudržitelného nedořešeným se zákonitě nemůže snadno zdařit.

Docela jinak to ale vypadá s malou elektromobilitou která až raketově roste a to nejen v česku. Takovouto mobilitu soláry na střechách mohou uživit už dnes.

https://www.minisegwaye.cz/oficialni-statistiky-ze-sveta-elektrickych-kol/

P. Rada 25.3.2023 21:34

"Zadarmo" je leda tak lidská grimasa, závist, vztek, ... které pokrytecky předvádíte - jsouc totiž nejspíše vydatně nakrmen.

I produkce potravin na půdě co ztácí bonitu je totiž už vesměs založena na neudržitelnosti nadužívání fosilních zdojů a umělých hnojiv.

OZE -pokud jsou efektivně využívány- tak nedávají nic "zadarmo" ale lze je praktikovat dlouhodobě a tedy s bonusem šance, že mohou být pro skromné podstatou udržitelnosti.

Fosily takovou šanci sice zprvu daly také, ale jen tak krátkodobou, že za ně lidstvo nenašlo náhradu v jádru či fůzi tak jak si slibovalo. Nadto si ze spohodlnělosti a chtivosti mít víc a víc... vyhrožujeme i jaderným zničením. Jediné co se za poslední půlstoletí objevilo efektivnější alespon v některých lokalitách, jsou zdroje na bási VE a FV a vody. Viz tabulky EROEI.

Takže máme veliký problém založený na zlozvyku maximalizace životních nákladů na fosilní dluh při tenčící sesurovinové základně. Máme obecný fosilní problém ve kterém tzv vyspělý svět žije zhruba půlstoletí. Jen za posledních 30let takto zkonzumoval tolik fosilů jak za celou předcházející civilizační etapu.

Změna kurzu jakkoli se věcně jeví nevyhnutelná, se celospolečensky prakticky nekoná. Pro oddalování nezbytného ale nepopulárního problémy jen narůstají a v nastalé časové tísni už mohu být změny obtížněji proveditelné ba nemožné.

Takto už zkolabovalo více civilizací ale dnešní masivně rozmohlý egoismus zřejmě zas musí svůj konec znovuobjevit samostatně.

A. Teply 25.3.2023 21:24

Elektromobil "vynuluje" uhlíkovou stopu nutnou na svou výrobu po ujetí 40 000 km na čistě bezemisní elektřinu.

Např. v Německu, vzhledem k jejich stávajícímu mixu s vysokým podílem uhlí, musí najet přes 80 000 km.

A to už může být potřeba vyměnit baterii...

L. Novák 25.3.2023 20:37

Poměr dodané a získané el. energie (vodík -> spal. článek) je se započtením všech nákladů kolem 4 kWh náklady : 1 kWh vyrobená elektřina, tedy jen asi 25%.

L. Novák 25.3.2023 20:32

Prodeje aut v Norsku totálně zkolabovaly. Propadly se o 95,4 procenta, důvod si domyslíte snadno

„Že ta čísla budou tak nízká, nikdo nepředpokládal,” říká k věci úřad, který v Norsku registrace nových aut eviduje. Je to zatím poslední z řady připomínek toho, co skutečně žene nahoru prodeje elektrických aut. Norský trh na nich loni stál, teď s nimi padá.

Norsko je skvělé, Norsko jde příkladem, Norsko ukazuje, že to jde. Takto často někteří hodnotí situaci v jedné ze skandinávských zemí, pokud jde o prodeje elektromobilů a jejich podíl na trhu. Ten loni dosáhl skoro 80 procent a stále více automobilek v této zemi přestává prodávat cokoli jiného. Cíl, aby po tamních silnicích nejezdilo nic jiného, se zdá být nadosah. Takže to opravdu jde?

Léta varujeme před tím, že to není tak snadné. Především je třeba si říci, že Norsko je kombinací několika faktorů prakticky unikátní zemí. Tato země není živa primárně z produktivity místních obyvatel, žije z těžby nerostných surovin (že to je - vhledem k podpoře elektromobilů paradoxně - hlavně ropa a zemní plyn, dnes nechme stranou), což pro ni představuje takové příjmy, že si z nich může dovolit financovat kdejaký neefektivní nesmysl. ...

https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-aut-v-norsku-totalne-zkolabovaly-propadly-se-o-95-4-procent-duvod-si-domyslite-snadno/

V. Petr 25.3.2023 20:01

Takový dotaz. Kolik z Vás, kteří víte, že FVE je hovadina, volil Slepenec?

V. Petr 25.3.2023 19:58

Putin se snaží přecházet na atom a fosilů má tolik, že je vyváží.

V. Petr 25.3.2023 19:54

A nejlepší je mít JENOM tu elektrárnu na fosilní paliva (moderněji na atom), pak problény s Občasnými zdroji vůbec nevzniknou...

L. Novák 25.3.2023 19:47

Elektromobily jsou politický podvod. Za 20 let se probudíme a bude to ještě horší. Německý dokument mluví jasně

Absolutně otevřené sdělení o tom, jaký ekologický zločin lidstvo momentálně páchá s elektromobilním šílenstvím. A že nás zanedlouho čeká opravdu kruté probuzení ze sna. ...

https://www.autozive.cz/dokument-nemecke-televize-rekl-pravdu/

L. Novák 25.3.2023 19:42

Nizozemci zahájili jako první sériovou výrobu solárního auta, stojí přes 6 milionů (1.12.2022)

První sériově vyráběný automobil, který se zvládne dobíjet ze slunce, když je zaparkovaný, vstupuje do sériové výroby. Jmenuje se Lightyear 0 a na jeho pořízení je třeba si připravit čtvrt milionu eur. Firma má již předběžné objednávky na zhruba 150 vozů, ;-D napsala agentura Bloomberg.

https://www.novinky.cz/clanek/auto-nizozemci-zahajili-jako-prvni-seriovou-vyrobu-solarniho-auta-stoji-pres-6-milionu-40416167

J. Jurax 25.3.2023 19:41

Ano, takže když svítí, zákazník buď dodává přebytky, nebo nic neodebere. Takže jedna dvě normální elektrárny musí běžet v teplé záloze, aby rychle naběhly a dodávaly, až se zatáhne, natož setmí. Teplá záloha není zadarmo, zdražuje elektřinu všem.

J. Jurax 25.3.2023 19:33

Schovávejte si přebytky ve vlastní a samozřejmě nedotované baterii. Na zimu jako kdybyste je našel ... :-)

J. Jurax 25.3.2023 19:30

Vaše 4 kW jistě síť nedestabilizují. Ale 100 000 takových - to je 400 MW - už jo. To je už slušně velká elektrárna, která se musí odpojit a v teplé záloze čekat, až přestane svítit. A ten chod teplé zálohy není zadarmo, takže to cáluje spotřebitel v ceně elektřiny.

Energetice pomůže jen čistě ostrovní systém, k němuž vůbec nevedou dráty. Ale ten je velice nákladný i při tzv. komunitní energetice. V zimě prakticky musíte žít z akumulátorů, v nichž máte schováno od léta. Jejich cena by dnes byla pro jeden rodinný dům v řádu několika milionů, spíš nižších desítek milionů. Při dnešní platbě za elektřinu řekněme cca 40 000 ročně umoříte milión za 25 let, při roční platbě 100 000 ovšem již za deset let.

L. Novák 25.3.2023 19:29

Ta virtualita spočívá právě v záloze funkčních konvenčních elektráren, které výpadek v dodávce nahradí (ale za drahé peníze). Akumulátorová záloha výkonu je nákladově tak drahá, že je mnohem levnější postavit záložní elektrárnu na fosilní paliva.

P. Zahrádka 25.3.2023 19:28

Když už jste to spiknutí mocných odhalil, proč jste se nepřiživil také?

R. Tichý 25.3.2023 19:26

Ty ekofasisticka zrudo. Pouzivas ruskoz dmagogii "diskuze". Jestlize dnes nekdo (ja) pise o vylhanych OZE, automaticky se predpokladaji vetrniky a slunecniky, ktere funguji smesne malo casu, vynucuji si neuveritelne naklady na zalohovani. Narust dotaci fosilu souvisi s greendealem vyprovokovanym nedostatkem energie, kdy byly fosily koupeny za kazdou cenu!

Vy vsichni zeleni mozkove jste pokrytci a spinu z energetickw vyroby presouvate mimo uzemi Evropy. V Africe a Cine klidne pochcipaji pri vyrobe vasich siditek.

Zakon zachovani energie hovori jasne-neexistuje tarizeni, ktere vyprodukuje vice energie, nez bylo na zacatku vlozeno!