29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ENERGIE: Fotovoltaičtí parazité

Stalo se módou instalovat fotovoltaické panely na střechách, i jinde. Jen se přitom v rámci zelené ideologie zavřely oči před ekonomikou a elementární spravedlností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brich 26.3.2023 18:01

Není ten Moser klonem Timmermanse?;-D

L. Novák 26.3.2023 18:01

Jsi obyčejný namistrovaný ;-O hlupák, který semele Kostariku s problematikou EU, a ani se nepozastaví nad zásadními odlišnostmi. Potřebuješ se někde vykecat ze své technické a ekonomické negramotnosti a Neviditelný pes se pro tebe stal jediným útočištěm, kde ti to projde... :-)

O. Vašíček 26.3.2023 17:57

Malá poznámka k Vašemu pravdivému výroku: "Většina lidí si mylně představuje, že celý systém nutně zůstane nezměněn a změní se v něm pouze jedna jediná komponenta". Není na tom založen celý boj proti klimatické změně! :-)

V. Kučer 26.3.2023 17:52

ODS se transformovala na křesťanskou demokracii. Její dva předchozí premiéři vyznávali také katolickou víru ale jinak to byli docela rozumní politici až na to že jeden tam měl milenku a druhý Bursíka.

V. Kučer 26.3.2023 17:43

Syntetický benzín bude možno ekonomicky vyrábět až v JE 4, generace. Pokud máte starého diesela můžete jezdit ekologicky už v současnosti na potravinářský olej ze supermarketu.

M. Pivoda 26.3.2023 17:42

Podíval jsem se do proběhlé diskuze níže a jsem ohromen arogancí a sprostotou L. Nováka. Nicméně případ tohoto magora zde nebudu řešit. Upozorním jen na dva aspekty k tématu článku:

- Případ Kostariky ukazuje na úžasnou setrvačnost v myšlení tamního občana, který si nepřeje žádnou změnu. To je ta hlavní lekce - platná i pro Evropu a tedy i ČR.

- Velká setrvačnost lidského myšlení spočívá i ve všeobecném odporu proti možné systémové změně, která by usnadnila zavádění elektromobility. Většina lidí si mylně představuje, že celý systém nutně zůstane nezměněn a změní se v něm pouze jedna jediná komponenta, tj. automobil (což bude mít jen negativní důsledky). Automobil se spalovacím motorem bude prý jen nahrazen elektromobilem (který je vždy zpočátku pro občana drahý oproti již zavedenému automobilu se spalovacím motorem). Spalovací motor je také výkonnější, než elektromobil. To je ale normální.

Profesor C. M. Christensen z Harvardu už v 90. letech vysvětloval, že tržní ekonomika není o soutěži ve výkonu. Tržní ekonomika je o uspokojování platícího zákazníka (výrobky, výkony či službami). Když si platící zákazník tedy (ať už z jakýchkoliv osobních motivů) přeje vlastnit elektromobil, má ho od výrobce dostat. A basta.

Systémovou změnu (s příznivými důsledky) pro ekonomicky slabého občana by mohly přivodit samo-řídící automobily, což je aplikace technologie umělé inteligence, AI. Už jsem toto téma zde dříve podrobněji vysvětloval. Nebudu se tedy opakovat. A také už nemám diskusní prostor.

V. Petr 26.3.2023 17:29

No, jel jsem autobusem. Na křižovatce před námi stála Š 120 (bylo to nekdy před 40 lety) a najednou jí začaly z motoru šlehat plameny. Vyběhl řidič našeho autobusu s příručním hasičákem a oheň uhasil. Chtěl bych vidět totéž s elektomobilem...

P. Brich 26.3.2023 17:26

Pletete si pojmy s dojmy, Diviši:-P

M. Moser 26.3.2023 16:55

Tak tohle už zavání paranoidní psychózou.

Nezapomněl jste na prášky?

Mimochodem v tom Norsku je cca 25% všech aut elektro a nějak nemají problém. A to jim to ani nemohla nařídit EU...

L. Novák 26.3.2023 16:53

A že jsi K;-OKOT, jsi potvrdil i ve svou vulgaritou ;-Ovygenerovanou tvou vlastní blbostí v příspěvku "M. Moser 26.3.2023 9:57". :-P

M. Moser 26.3.2023 16:49

Panáček neumí číst? Nebo umí, ale nerozumí?

Jasné že budou moct spalovat, třeba ethanol. Něco syntetické palivo s nulovým cyklem emisí CO2.

L. Novák 26.3.2023 16:47

To teprve přijde, až těch elektromobilů bude víc než nějaké procento celkového počtu. ZELENÁ TOTALITA nepřipustí, aby zelené fantasmagorie narazily na přísné bezpečnostní předpisy... :-P

L. Novák 26.3.2023 16:17

K;-OKOTE ZELENÝ, debilní žvásty o tom, že spalovací motory nebudou (po 2035) zakázány, jenom nesmí spalovat, jsi sem vnesl ty. :-P

M. Moser 26.3.2023 15:59

Víte že vyrobenou elektřinu můžete i prodat? Za peníze...

Bezdodavatele.cz například.

P. Diviš 26.3.2023 15:38

Kvůli obojímu.

Sankce proti Rusku mohou ruským fandům připadat jako slabomyslné, ovšem jejich alternativou by byla válka. Nechat ruské řádění jen tak nelze, o tom se svět přesvědčil na příkladu Třetí říše nebo Kimstánu.

P. Diviš 26.3.2023 15:36

" ... dokonce záměrně lže v naději, že jsou čtenáři NP jen hlupáci?"

Pokud by četl jen vaše příspěvky, tak je těžké se takovému dojmu ubránit.

M. Moser 26.3.2023 14:50

Ne, nezakazuje. Dokonce ani ne všem výrobcům.

U těch syntetických paliv jde o to, aby jednak uznali to že mají nulove emise v celém cyklu a o to že musí být jasné že do toho auta nebudete moct lit co se vám zamane.

O tom se teď jedná.

M. Moser 26.3.2023 14:46

Kdyby to takový problém byl, tak by to už dávno legislativně řešili tam kde mají elektroauto hodně, třeba v Norsku. Evidentně není.

A. Teply 26.3.2023 14:45

Viděl jsem Číňana, který si koupil dotovaný elektromobil. K tomu si pořídil vozík a generátor.

Jezdil sice na benzin, ale dotovaným elektromobilem...

A. Teply 26.3.2023 14:42

Nicméně spalovací motory zakazuje.

Jedná se o tom, že budou povoleny spalovací motory fungující jen na syntetická paliva.

To považuji za technický nesmysl - syntetická paliva jsou vytvářena tak, aby fungovala i v současných spalovacích motorech.

Je to jako povolit výrobu pouze těch samopalů, které zabíjejí pouze Wagnerovce...

A. Teply 26.3.2023 14:38

Když je v podzemní garáži jeden elektromobil, tak to ještě nějak ustojíte.

Až tam těch elektromobilů budou stovky - a začnou intenzivně hořet (správná připomínka potopení lodi převážející z Evropy nové elektromobily), tak to neuhasíte ani náhodou.

M. Moser 26.3.2023 14:38

Není pravda. Ono to nařízení je složitější, ale v podstatě definuje nulové emise CO2 v celém cyklu paliva.

Neříká že to musí být elektromobil.

A. Teply 26.3.2023 14:35

Ceny energií nerostou v důsledku války na Ukrajině.

Rostou kvůli Green Dealu a slabomyslným ekonomickým sankcím vůči Rusku.

M. Moser 26.3.2023 14:33

Vztaženo na ujetý km hoří elektro auta méně četné než benzínová.

Data pojišťoven.

LPG se do garáží nepouští protože tenplyn se drží u země a vydrží tam dlouho. Takže pak klidně bouchnou celé garáže. Kdežto od elektro nebo nmbenzinu zahoří maximálně auto vedle.

M. Moser 26.3.2023 14:31

Vy budete hodně vypatlanej. Takový ten co když nemá argumenty tak začne řvát a nadávat :-). Prostě blbeček.

M. Moser 26.3.2023 14:29

Já jezdil jednu dobu na E85 a to je 85% lihu. Ten líh (ethanol) kritériu syntetického paliva vyhovuje.

Mimochodem to bylo i finančně úsporné.

M. Moser 26.3.2023 14:27

Nováku ty jsi ale případ, uřvaný magor.

M. Moser 26.3.2023 14:26

No mně přijdete jako idiot vy. Když vám dojdou argumenty k životnosti baterie, přeskočite na úplně jiné téma...

J. Matěna 26.3.2023 12:51

Tak někde Čína tu energii na výrobu FV panelů pro Evropu brát musí. S lidmi problém nemá, pochytá Ujgury a zavře je do koncentráku.

Z Ameriky dovezeme dřevo a ekologicky ho spálíme v ekoelektrárnách.

Z Brazílie dovezeme soju na krmení dobytka, abychom na polích místo krmení mohli pěstovat řepku.

Výrobu oceli a jiné náročné výroby zrušíme, dovezeme z Číny a Indie.

Když 8 miliard lidí mákne, bude moci 400.000 lidí v EU vykazovat zelený život.

L. Novák 26.3.2023 12:48

Pro zasmání: Nabíjení elektromobilu Tesla generátorem Honda v příslušenství... ;-D

https://twitter.com/anandmahindra/status/1292378165340278784