27.6.2019 | Svátek má Ladislav


EKONOMIKA: Jak kníže Potěmkin honil bycha na přejezdech

12.8.2009

Léto nám přineslo veliký pokrok v bezpečnosti na silnicích. Přejezdy dostaly čísla, čímž se pravda nesnižuje riziko neštěstí, ale je zajištěno, že až příště dojde ke srážce vlaku s autem nebo chodcem, bude možno následně uzavřít tu správnou trať. Jak je v kraji zvykem s křížkem po funuse. Bohužel často doslova.

Tato halasně oznamovaná revoluční změna nese mnohé rysy způsobu řešení problémů, jak jsme si na ně už pomalu zvykli. Reálná hodnota provedených prací (tisk a výlep 8500 papírových štítků) je tisíckrát nižší než mediální prostor, který padl na její glorifikaci. Z hlediska prevence nehod na přejezdech má hodnotu nulovou, její účinnost nastupuje jak zmíněno a známo post faktum (nebo snad post mortem?). Jak říkají Rusové, tahle hra nestojí ani za svíčky, které se při ní vypálí.

Záhadou zůstává, jak dosud České dráhy, nově Správa železniční dopravní cesty, prováděly každoroční inventarizaci majetku. Obvykle je každá součást majetku firmy označena štítkem s číslem a pověřené dámy kontrolují, zda se pozadí příslušného úředníka nachází na polstrování k tomu určeném a zda příslušný soustružník vytáčí na obráběčce, k níž je přidělen. V ČD, resp. SŽDC probíhala dosud zřejmě inventarizace přejezdů systémem „máme ještě to křížení v prvé zatáčce nad Bečovem ve směru na Mariánky na levé straně řeky, co tam je ten tunel“?

Ovšem duch oblíbence Kateřiny Veliké nevládne jen na dráze a vnitru s dopravou. Už dosáhl i na Pražský hrad. Tam budou zhasínat každý den (noc), v 01.00 hodin. Důvod? Musí se šetřit. Kolik? 150 000 za rok, tedy 411 Kč á den. To je méně, než kolik vybere Městská policie hl.m. Prahy za odstranění jedné botičky a s tím spojenou pokutou. Milá rado pražská, nelze přidělit výnos jedné boty denně hradní správě za provozování výrazného a unikátního prostorového poutače – Pražského hradu? Nebo že by se to mohlo vzít z oněch 100 000 000 korun, které Praha ročně vydá na svou propagaci?

J.W. Goethe kdysi napsal: “Lidský dav se nebojí ničeho víc než rozumu. Ale kdyby lidé dovedli pochopit, co je opravdu strašné, musili by mít strach z hlouposti.“ Není už čas, abychom se začali bát?

P.S. V pondělí 10. srpna došlo na trati Kladno - Praha ke srážce lokomotivy s osobním autem. Štítky neštítky, Zelená vlna Radiožurnálu, vysílání pro motoristy, umístila nehodu na úplně jiný přejezd. Hlásila neštěstí na přejezdu mezi Hostivicemi a Jenčí (karlovarská silnice). Ve skutečnosti jsem skoro vjel přímo do havárie na přejezdu mezi železničními stanicemi Jeneč - Chýně, okresní silnice Břve - Červený Újezd. Kdysi jsme si vypráveli vtip, jehož pointa zněla "... a takhle je to tam se vším".

Autor pracuje v oblasti komunikace



Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Diskuse


David
22:21
12.8.2009

O. M.
0:10
13.8.2009

honzak
14:19
12.8.2009

cassul
14:30
12.8.2009

Novák
17:00
12.8.2009

honzak
18:30
12.8.2009

lída
12:55
12.8.2009

cassul
13:05
12.8.2009

krmič
13:15
12.8.2009

Novák
17:04
12.8.2009

krmič
20:29
12.8.2009

Jenda
23:37
12.8.2009

Nelde
10:39
12.8.2009

cassul
11:33
12.8.2009

Honza
12:37
12.8.2009

cassul
12:44
12.8.2009

honzak
13:43
12.8.2009

Jenda
12:40
12.8.2009

cassul
12:43
12.8.2009

kůrovec
21:03
12.8.2009

Bivoj
21:44
12.8.2009

O. M.
23:48
12.8.2009

Ludva
9:19
12.8.2009

zk
10:49
12.8.2009

Ludva
12:19
12.8.2009

Patron Divný
14:45
12.8.2009

Ludva
16:02
12.8.2009

krmič
20:36
12.8.2009

Marat
12:26
12.8.2009

Jenda
12:38
12.8.2009

honzak
12:59
12.8.2009

Jenda
14:39
12.8.2009

honzak
18:29
12.8.2009

Honza
12:41
12.8.2009

Ludva
13:18
12.8.2009

Novák
17:09
12.8.2009

Bivoj
21:38
12.8.2009

O. M.
23:36
12.8.2009

nahoda7
18:45
14.8.2009

liberal shark
8:42
12.8.2009

cassul
8:57
12.8.2009

Michal
9:03
12.8.2009

cassul
9:11
12.8.2009

hlava22
9:40
12.8.2009

cassul
9:50
12.8.2009

děteněkam
10:03
12.8.2009

Milan
10:10
12.8.2009

cassul
10:42
12.8.2009

Jenda
11:04
12.8.2009

cassul
11:09
12.8.2009

Jenda
11:33
12.8.2009

cassul
11:35
12.8.2009

cassul
11:36
12.8.2009

Jenda
12:34
12.8.2009

cassul
12:51
12.8.2009

Jenda
14:44
12.8.2009

O. M.
23:21
12.8.2009

Marat
12:48
12.8.2009

Novák
17:16
12.8.2009

Marat
12:46
12.8.2009

Ivo
10:11
12.8.2009

cassul
10:48
12.8.2009

hlava22
10:12
12.8.2009

js
10:46
12.8.2009

Jarda
11:04
12.8.2009

hlava22
11:17
12.8.2009

Ivan
12:29
12.8.2009

Marat
12:33
12.8.2009

AAA
10:37
12.8.2009

cassul
10:46
12.8.2009

Jarda
11:18
12.8.2009

cassul
11:28
12.8.2009

Jarda
12:23
12.8.2009

cassul
12:41
12.8.2009

Jarda
15:14
12.8.2009

js
10:51
12.8.2009

cassul
10:54
12.8.2009

krmič
11:18
12.8.2009

honzak
13:04
12.8.2009

MLOK
11:05
12.8.2009

hlava22
11:26
12.8.2009

Jenda
12:29
12.8.2009

MLOK
13:46
12.8.2009

honzak
5:21
12.8.2009

Jan
7:35
12.8.2009

Náčelník Skvrnitý ocas
8:04
12.8.2009

Lukas B.
8:38
12.8.2009

liberal shark
8:39
12.8.2009

hlava22
8:59
12.8.2009

Náčelník Skvrnitý ocas
8:45
12.8.2009

cassul
8:58
12.8.2009

Jarda
11:03
12.8.2009

MLOK
11:18
12.8.2009

Lukas B.
12:39
12.8.2009

MLOK
13:23
12.8.2009

honzak
8:55
12.8.2009

Lukas B.
9:53
12.8.2009

honzak
13:07
12.8.2009

MLOK
13:37
12.8.2009

drak 2
3:00
12.8.2009

počet příspěvků: 102, poslední 14.8.2009 06:45









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.